Kyselisi anturoista ku meidän koiralla on kauhean karheet anturat, ei kuitenkaan revenneet niin pitääkö asialle tehä jotain?

Olen kuullu et jotkut rasvaavat niitä?
Moni pitää vanhan ajan tummelia parhaana tassuvoiteena
tummelia me käytetään

jalat eivät karheennu niin nopeesti uudelleen niin voi itekkin olla levollisella mielellä
Tummelia käytetään myös meillä jokaisen koiran tassuihin

Hyväksi havaittu, eikä kovin kallista
me käytetään valkovaseliinia joka on vedetöntä (tai vedetön Vitalis) Ja Helosan on myös yksi hyvistä, Tummelin lisäksi.
Täälläkin käytetään Tummelia.
Tummelilla on myös hyvä rasvata tassut ja tassukarvat jos ulkona on nuoska keli, ei jää lumipaakkuja anturoihin.
Mistä tummelia saa?
Taffinaff
8.1. 2004, 18:10
Tummelia saa hyvin varustetuista apteekeista
Tartteeki mennä apteekkiin täs jossain vaihees ku kerkee!

Kuinka usein laitatte sitä?
Taffinaff
11.1. 2004, 21:58
jennie, miksi rasvaat/aiot rasvata koirasi anturat? Onko niissä esim. halkeamia?
Itse olen rasvannut koiran anturat vain, jos niihin tulee selkeitä halkeamia ja kun anturat tuntuvat "kovilta".
Jennina
13.1. 2004, 12:04
LAINAUS(Taffinaff @ 11.1. 2004, 19:58)
jennie, miksi rasvaat/aiot rasvata koirasi anturat? Onko niissä esim. halkeamia?
Itse olen rasvannut koiran anturat vain, jos niihin tulee selkeitä halkeamia ja kun anturat tuntuvat "kovilta".
Ne on todella karheet ja kovatkin..
Taffinaff
13.1. 2004, 15:51
Sitten kannattanee kokeilla sitä tummelia, tai vaseliinia. Jos/kun rasvaat koirasi anturat, laita sukat tai tossut tassujen suojaksi. Näin koira ei ainakaan pääse nuolemaan rasvaa pois
Samoin periaattein, kuin Taffinaff mekin käytämme Tummelia

, mutta sukat tai töppöset

enpä ole ajatellutkaan

. Koirani ei tosin nuolekaan rasvaa pois, ainakaan jos kiellän, mutta niillä "käpäläsuojilla" voisi säästää sänkyvaatteita tai mattoa rasvoittumasta tuoreeltaan, ennenkuin rasva on imeytynyt anturoihin

.
Taffinaff
13.1. 2004, 17:22
Ja (tämä on ihan mutua) ne sukat/töppöset saattavat jopa edistää rasvan imeytymistä....
Nuorena tyttönä jouduin työtapaturman seurauksena rasvaamaan käsiäni oikein kunnolla, ja silloin lekuri käski tekemään hoitotoimenpiteen illalla ennen nukkumaanmenoa, ja laittamaan puuvillakäsineet käsien suojaksi. Käsineet suojasivat petivaatteita ja estivät minua vahingoittamasta käsiäni raapimalla. En tiedä oliko se mielikuvituksen tuotetta vai ei, mutta jotenkin rasvaus tuntui "tehokkaammalta" suojakäsineiden kanssa kuin ilman
Jennina
13.1. 2004, 19:23
Kiitos neuvoista!

Yritin yks päivä rasvata niitä, mut ei se oikein tykänny asiasta!

Se on aina ollu _erittäin_ tarkka tassujensa suhteen ettei niihin oikein sais koskea vaan se vetää heti tassunsa pois jos niihin koskee!
kitiska
14.1. 2004, 20:03
Halvemmalla tummelia saat noista K-maatalous liikkeistä.ja jotkut ratsastustarvike liikkeet myövät tummelia
~tuuli~
17.1. 2004, 22:15
meiän koiral oli vähän halkeillu anturat, ni kokeiltii sit siihen tummelii, hyvin on auttanu

..sitä kannattaa laittaa myös sillon anturoihin ja nenänpäähän, kun on kova pakkanen. ei palellu sit niin helposti.
Munkin tarviis vissiin kokeilla tota tummelii, mut kyl meiltä valkovaseliinia löytyy, et jos mä kokeilen sillä eka. Nii ja sit pitää ettiä jotkut pienet sukat.
Me ollaan ostettu eläinkaupasta seelasta voidetta, jossa on mehiläisvahaa. imeytyy nopeesti, riittosaa, jo yhen kerran jälkeen ahturat ku pennulla...
Meilläkin on Tummeli käytössä. Ja kai tiesitte, että sillä saa kesäsin hyvän rusketuksen...levittäminen on ällöä, mutta kyllä tulee auringossa ruskeeksi!!!
LAINAUS(¨steffy @ 4.1. 2004, 23:15)
tummelia me käytetään

jalat eivät karheennu niin nopeesti uudelleen niin voi itekkin olla levollisella mielellä

Sama täällä.
LAINAUS(Lotta @ 8.2. 2004, 16:45)
Ja kai tiesitte, että sillä saa kesäsin hyvän rusketuksen...levittäminen on ällöä, mutta kyllä tulee auringossa ruskeeksi!!!
Ou jees

! Tota en oo ennen kuullukaan...
Summer.
23.6. 2004, 18:08
Alpollakin on kesäsin karheat anturat, mutta niistä ei ole tullut mitään
ongelmia ainakaan vielä.
havanais-fani
30.6. 2004, 20:14
me ollaa rasvattu leevin karheet anturat vaseliinillä

se auttaa
Juuh eli kannattaa rasvata niitä. Meidän koiralla joskus halkeilee ne ja sitten onnutaan ja nilkutetaan..
Eppunen
27.7. 2004, 22:57
Tummelia käytetään meillä sekä koiran että emännän kuiviin jalkapohjiin

Olen ostanut suuren Tummeli-purkin tavaratalosta... maksoi about 5€. Apteekissa samanlaisesta purkista saa maksaa yli 8€.
Mitä Tummel on? Vanhemmalla koirallani on myös hyvin karheat ja kovat tassut..
*Noutajat*
15.8. 2004, 21:53
Mä oon rasvannu tollerin anturoita, karheat ja kovat muuttui ihan hetkessä paljon pehmeemmiks.
Ainut haittapuoli oli se että koira yritti nuolla tassuja (!)
Kun yritin kieltää sitä, se lähti nolon näköisenä toiseen huoneeseen ja yritti siellä nuolla rasvaa pois

yritti olla ovela
chin.fani
31.8. 2004, 18:33
Me ei olla Samun tassuja rasvattu, mutta voisin tota Vaseliinia kokeilla
Ja Tummelia ens kesänä rusketukseen
No taavilla aika useestikkin kesä/kevät/syksy aikaan näyttää nuo anturat pahoilta.
Oon laittanu niihin sellaista "kaura-rasvaa" hyvin on tehonnut
BullBull
16.9. 2004, 02:39
Tummelia käytetään meilläkin.
Kannattaa tuon rasvauksen jälkeen vaikka hieroa koiraa, jotta se pysyy aloillaan ja voide imeytyy eikä rasvaudu lattiaan tai koiran nuoltavaksi.
Niin ja Tummeli taitaa tosiaan olla se yleisimmin käytetty tassurasva.
-Jenna-
11.10. 2004, 19:12
Bepanthenillä olen rasvaillut koirani anturoita. Ja on auttanut.
Piialiia
27.6. 2005, 10:56
Meidän koiran tassut oli todella kuivat, karheat ja kovat. Viime talvena tuli paha halkeamakin, joka jouduttin ompelemaan kiinni. Nyt olen syöttänyt koiralle öljyä ruoan joukossa ja on vaikuttanut todella paljon anturoiden kuntoon. Ovat sileät ja pehmeät.
Tummelilla meidänkin seesun tassut rasvataan. Lähinnä talviaikaan, kun anturat on kuivat kun korput.
Samalla rasvalla pehmenee omistajienkin kuivat kantapäät; illalla rasvaa puhtaisiin jalkapohjiin ja yöksi sukat jalkaan!
Tummelia saa apteekin lisäksi myös joistan päivittäistavarakaupoista, hyvin varustetuista rasvahyllyistä

(viimeksi meille ostin halpa-hallista)
en ole tassuja pahemmin rasvaillut, Neidillä anturat on kyllä kohtalaisen pehmeät.
Talvella ostin jotakin voidetta (Haisee tervalle) Jota laitan nuoskakelillä tassuihin, ei muuten tartu yhtään lunta varpaiden väliin!
Meillä on myös tuolla koiralaatikon pohjalla alennuskorista ostettu purkki, jossa on tervanhajuista tassurasvaa.
Muutaman kerran talvella sitä koiran tassuihin laitettiin, paakkujen estämiseksi. Meni koiralla (ja laittajalla) nenä aina kovin kurttuun äpäkän hajun takia, joten taitaa tuo purkki jäädä ens talveksikin tuonne laatikon pohjalle pyörimään
Meillä myös laitetaan öljyä ruoan sekaan ja myös välillä laitetaan tavallista vaseliinia anturoihin ja on toiminut.
Kokeilin äsken ottaessani aurinkoa että laitoin iholleni vaseliinia. se oli ällöttävää levittää, mutta en kerennyt olla kuin 30-40minuuttia ja sain jo selkeät rusketus rajat

se siis toimii ja antaa hyvän rusketuksen, kätevää
toypuudeli
19.7. 2005, 11:25
Meilläkin käytetään tummelia tassuihin
Meillä on vain Sessellä karheat anturat, joten sille laitan välillä perusvoidetta nimeltä Ambilan. Se ei nuole rasvaa, mutta Belle nuolee, tosin sillä on sileät anturat.
-maria-
30.7. 2005, 11:59
Suomalla on melkein aina karheat anturat, sillä se juoksee niin paljon.
Siihen ei auta muu, kuin laittaa tassurasvaa.
Onneksi se on hunajantuoksuista & makuista (?) niin Suomakin tykkää siitä xD
Eläinkaupasta ostettin sitä rasvaa ja nyt ei muistu ks. tassurasvan nimi mieleen.
julie91
31.7. 2006, 15:51
Kannattaa kokeilla koirille tarkoitettua tassuvahaa

. Omalla koirallani anturoista lähti karheus,kun olin käyttänyt jonkin aikaa säännöllisesti tassuvahaa ja käytän edelleenkin

.
Bepanthen käy p****stä perämoottoriin... niin myös tähänkin
Siitä siis hyvät kokemukset sen jälkeen kun tiesuolaukset rikkoivat anturoita ja kovettivatkin...
Munkin varmaan pitäs ostaa mun koiralle, kun sillä on aika karheat anturat.
Meillä on apteekista saatavaa tassuvahaa, en nyt muista merkkiä. Ja tassut on kuin silkkiä!

Muoks; kirjoitusvirhe
-maria-
10.8. 2006, 20:12
Meillä on eläikaupasta ostettua tassurasvaa.. sellaista niin ihanan hunajan tuoksuista, että koiratkin vetävät sen ennemmin poskeensa kuin antavat vaikuttaa anturoissa
Nyt kun ko. tökötti on joutunut hukkapiiloon ollaan huulirasvaa käytetty. Suppiksella tosin tuntuu anturoiden pinta kuluneen kokonaan pois

siitä keskeltä siis. Reunat ovat vielä ainakin mustat.. saas vain nähdä milloin anturat aukeavat
Mä oon käyttänyt myös normaalia perusvoidetta.
Me käytettii jostai näyttelystä ostettua mehiläisvahaa sisältävää tassusalvaa kun sekarotusen tassut halkeili. Hyvin toimi silloin
Parta^
15.10. 2006, 22:08
Jaa...Meidänkin koiralla on aika karheat anturat...EIkä koskaan ole käytetty mitään voiteita tms. Että kannattaisiko alkaa käyttää?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.