Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Karheat anturat
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Sivuja: 1, 2
Jennina
Kyselisi anturoista ku meidän koiralla on kauhean karheet anturat, ei kuitenkaan revenneet niin pitääkö asialle tehä jotain? lookaround.gif Olen kuullu et jotkut rasvaavat niitä? lookaround.gif
kitiska
Moni pitää vanhan ajan tummelia parhaana tassuvoiteena wink.gif
¨steffy
tummelia me käytetään laugh.gif jalat eivät karheennu niin nopeesti uudelleen niin voi itekkin olla levollisella mielellä sleeping.gif
Titta
Tummelia käytetään myös meillä jokaisen koiran tassuihin wink.gif Hyväksi havaittu, eikä kovin kallista tongue.gif
sipa
me käytetään valkovaseliinia joka on vedetöntä (tai vedetön Vitalis) Ja Helosan on myös yksi hyvistä, Tummelin lisäksi.
Sylppa
Täälläkin käytetään Tummelia.
Tummelilla on myös hyvä rasvata tassut ja tassukarvat jos ulkona on nuoska keli, ei jää lumipaakkuja anturoihin.
Jennina
Mistä tummelia saa? stupid.gif
Taffinaff
Tummelia saa hyvin varustetuista apteekeista smile.gif
Jennina
Tartteeki mennä apteekkiin täs jossain vaihees ku kerkee! smile.gif Kuinka usein laitatte sitä? lookaround.gif
Taffinaff
jennie, miksi rasvaat/aiot rasvata koirasi anturat? Onko niissä esim. halkeamia?

Itse olen rasvannut koiran anturat vain, jos niihin tulee selkeitä halkeamia ja kun anturat tuntuvat "kovilta".
Jennina
LAINAUS(Taffinaff @ 11.1. 2004, 19:58)
jennie, miksi rasvaat/aiot rasvata koirasi anturat? Onko niissä esim. halkeamia?

Itse olen rasvannut koiran anturat vain, jos niihin tulee selkeitä halkeamia ja kun anturat tuntuvat "kovilta".

Ne on todella karheet ja kovatkin.. lookaround.gif
Taffinaff
Sitten kannattanee kokeilla sitä tummelia, tai vaseliinia. Jos/kun rasvaat koirasi anturat, laita sukat tai tossut tassujen suojaksi. Näin koira ei ainakaan pääse nuolemaan rasvaa pois wink.gif
abc
Samoin periaattein, kuin Taffinaff mekin käytämme Tummelia smile.gif , mutta sukat tai töppöset ohmy.gif enpä ole ajatellutkaan blush.gif . Koirani ei tosin nuolekaan rasvaa pois, ainakaan jos kiellän, mutta niillä "käpäläsuojilla" voisi säästää sänkyvaatteita tai mattoa rasvoittumasta tuoreeltaan, ennenkuin rasva on imeytynyt anturoihin rolleyes.gif .
Taffinaff
Ja (tämä on ihan mutua) ne sukat/töppöset saattavat jopa edistää rasvan imeytymistä....

Nuorena tyttönä jouduin työtapaturman seurauksena rasvaamaan käsiäni oikein kunnolla, ja silloin lekuri käski tekemään hoitotoimenpiteen illalla ennen nukkumaanmenoa, ja laittamaan puuvillakäsineet käsien suojaksi. Käsineet suojasivat petivaatteita ja estivät minua vahingoittamasta käsiäni raapimalla. En tiedä oliko se mielikuvituksen tuotetta vai ei, mutta jotenkin rasvaus tuntui "tehokkaammalta" suojakäsineiden kanssa kuin ilman smile.gif
Jennina
Kiitos neuvoista! smile.gif Yritin yks päivä rasvata niitä, mut ei se oikein tykänny asiasta! lookaround.gif Se on aina ollu _erittäin_ tarkka tassujensa suhteen ettei niihin oikein sais koskea vaan se vetää heti tassunsa pois jos niihin koskee! blink.gif
kitiska
Halvemmalla tummelia saat noista K-maatalous liikkeistä.ja jotkut ratsastustarvike liikkeet myövät tummelia
~tuuli~
meiän koiral oli vähän halkeillu anturat, ni kokeiltii sit siihen tummelii, hyvin on auttanu biggrin.gif ..sitä kannattaa laittaa myös sillon anturoihin ja nenänpäähän, kun on kova pakkanen. ei palellu sit niin helposti. rolleyes.gif
Kaiku
Munkin tarviis vissiin kokeilla tota tummelii, mut kyl meiltä valkovaseliinia löytyy, et jos mä kokeilen sillä eka. Nii ja sit pitää ettiä jotkut pienet sukat. laugh.gif
Fowy
Me ollaan ostettu eläinkaupasta seelasta voidetta, jossa on mehiläisvahaa. imeytyy nopeesti, riittosaa, jo yhen kerran jälkeen ahturat ku pennulla...
Lotta
Meilläkin on Tummeli käytössä. Ja kai tiesitte, että sillä saa kesäsin hyvän rusketuksen...levittäminen on ällöä, mutta kyllä tulee auringossa ruskeeksi!!!
laba
LAINAUS(¨steffy @ 4.1. 2004, 23:15)
tummelia me käytetään laugh.gif jalat eivät karheennu niin nopeesti uudelleen niin voi itekkin olla levollisella mielellä sleeping.gif

Sama täällä. wink.gif
<Iida>
LAINAUS(Lotta @ 8.2. 2004, 16:45)
Ja kai tiesitte, että sillä saa kesäsin hyvän rusketuksen...levittäminen on ällöä, mutta kyllä tulee auringossa ruskeeksi!!!

Ou jees laugh.gif ! Tota en oo ennen kuullukaan...
Summer.
Alpollakin on kesäsin karheat anturat, mutta niistä ei ole tullut mitään
ongelmia ainakaan vielä.
havanais-fani
me ollaa rasvattu leevin karheet anturat vaseliinillä tongue.gif se auttaa biggrin.gif
Mon@
Juuh eli kannattaa rasvata niitä. Meidän koiralla joskus halkeilee ne ja sitten onnutaan ja nilkutetaan.. confused.gif
Eppunen
Tummelia käytetään meillä sekä koiran että emännän kuiviin jalkapohjiin wink.gif Olen ostanut suuren Tummeli-purkin tavaratalosta... maksoi about 5€. Apteekissa samanlaisesta purkista saa maksaa yli 8€.
Nanna*
Mitä Tummel on? Vanhemmalla koirallani on myös hyvin karheat ja kovat tassut..
*Noutajat*
Mä oon rasvannu tollerin anturoita, karheat ja kovat muuttui ihan hetkessä paljon pehmeemmiks.

Ainut haittapuoli oli se että koira yritti nuolla tassuja (!)
Kun yritin kieltää sitä, se lähti nolon näköisenä toiseen huoneeseen ja yritti siellä nuolla rasvaa pois biggrin.gif yritti olla ovela tongue.gif
chin.fani
Me ei olla Samun tassuja rasvattu, mutta voisin tota Vaseliinia kokeilla smile.gif
Ja Tummelia ens kesänä rusketukseen thumbup.gif
Vlyter
No taavilla aika useestikkin kesä/kevät/syksy aikaan näyttää nuo anturat pahoilta.
Oon laittanu niihin sellaista "kaura-rasvaa" hyvin on tehonnut wink.gif
Ässä
Mä oon kuullut et yks koira käy saunassa biggrin.gif Sen takii sillä on sileet anturat wub.gif wub.gif wub.gif
BullBull
Tummelia käytetään meilläkin.
hannaj
Kannattaa tuon rasvauksen jälkeen vaikka hieroa koiraa, jotta se pysyy aloillaan ja voide imeytyy eikä rasvaudu lattiaan tai koiran nuoltavaksi. wink.gif

Niin ja Tummeli taitaa tosiaan olla se yleisimmin käytetty tassurasva.
-Jenna-
Bepanthenillä olen rasvaillut koirani anturoita. Ja on auttanut. tongue.gif
Piialiia
Meidän koiran tassut oli todella kuivat, karheat ja kovat. Viime talvena tuli paha halkeamakin, joka jouduttin ompelemaan kiinni. Nyt olen syöttänyt koiralle öljyä ruoan joukossa ja on vaikuttanut todella paljon anturoiden kuntoon. Ovat sileät ja pehmeät.
Piuviu
Tummelilla meidänkin seesun tassut rasvataan. Lähinnä talviaikaan, kun anturat on kuivat kun korput.
Samalla rasvalla pehmenee omistajienkin kuivat kantapäät; illalla rasvaa puhtaisiin jalkapohjiin ja yöksi sukat jalkaan!

Tummelia saa apteekin lisäksi myös joistan päivittäistavarakaupoista, hyvin varustetuista rasvahyllyistä smile.gif (viimeksi meille ostin halpa-hallista)
Wilde
en ole tassuja pahemmin rasvaillut, Neidillä anturat on kyllä kohtalaisen pehmeät.
Talvella ostin jotakin voidetta (Haisee tervalle) Jota laitan nuoskakelillä tassuihin, ei muuten tartu yhtään lunta varpaiden väliin! cool.gif
Piuviu
Meillä on myös tuolla koiralaatikon pohjalla alennuskorista ostettu purkki, jossa on tervanhajuista tassurasvaa.
Muutaman kerran talvella sitä koiran tassuihin laitettiin, paakkujen estämiseksi. Meni koiralla (ja laittajalla) nenä aina kovin kurttuun äpäkän hajun takia, joten taitaa tuo purkki jäädä ens talveksikin tuonne laatikon pohjalle pyörimään
~keiko~
Meillä myös laitetaan öljyä ruoan sekaan ja myös välillä laitetaan tavallista vaseliinia anturoihin ja on toiminut.

Kokeilin äsken ottaessani aurinkoa että laitoin iholleni vaseliinia. se oli ällöttävää levittää, mutta en kerennyt olla kuin 30-40minuuttia ja sain jo selkeät rusketus rajat biggrin.gif se siis toimii ja antaa hyvän rusketuksen, kätevää thumbup.gif smile.gif
toypuudeli
Meilläkin käytetään tummelia tassuihin smile.gif
-Mia-
Meillä on vain Sessellä karheat anturat, joten sille laitan välillä perusvoidetta nimeltä Ambilan. Se ei nuole rasvaa, mutta Belle nuolee, tosin sillä on sileät anturat.
-maria-
Suomalla on melkein aina karheat anturat, sillä se juoksee niin paljon.
Siihen ei auta muu, kuin laittaa tassurasvaa.
Onneksi se on hunajantuoksuista & makuista (?) niin Suomakin tykkää siitä xD
Eläinkaupasta ostettin sitä rasvaa ja nyt ei muistu ks. tassurasvan nimi mieleen.
julie91
Kannattaa kokeilla koirille tarkoitettua tassuvahaa wink.gif. Omalla koirallani anturoista lähti karheus,kun olin käyttänyt jonkin aikaa säännöllisesti tassuvahaa ja käytän edelleenkin smile.gif.
KatiT
Bepanthen käy p****stä perämoottoriin... niin myös tähänkin biggrin.gif
Siitä siis hyvät kokemukset sen jälkeen kun tiesuolaukset rikkoivat anturoita ja kovettivatkin...
Nera
Munkin varmaan pitäs ostaa mun koiralle, kun sillä on aika karheat anturat.
Dilli
Meillä on apteekista saatavaa tassuvahaa, en nyt muista merkkiä. Ja tassut on kuin silkkiä! biggrin.gif

Muoks; kirjoitusvirhe
-maria-
Meillä on eläikaupasta ostettua tassurasvaa.. sellaista niin ihanan hunajan tuoksuista, että koiratkin vetävät sen ennemmin poskeensa kuin antavat vaikuttaa anturoissa rolleyes.gif
Nyt kun ko. tökötti on joutunut hukkapiiloon ollaan huulirasvaa käytetty. Suppiksella tosin tuntuu anturoiden pinta kuluneen kokonaan pois ohmy.gif siitä keskeltä siis. Reunat ovat vielä ainakin mustat.. saas vain nähdä milloin anturat aukeavat sleepy.gif
-iina-
Mä oon käyttänyt myös normaalia perusvoidetta. smile.gif
Lazer
Me käytettii jostai näyttelystä ostettua mehiläisvahaa sisältävää tassusalvaa kun sekarotusen tassut halkeili. Hyvin toimi silloin smile.gif
Parta^
Jaa...Meidänkin koiralla on aika karheat anturat...EIkä koskaan ole käytetty mitään voiteita tms. Että kannattaisiko alkaa käyttää? huh.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.