Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Allergioista
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Anturajalka
Mitä allergioita teillä koirallisilla on? Voiko siitepöly allergiasta tulla koiran oton myötä koira-allergia...? Onko tästä mitään tutkimusta?

Mulla on siitepöly allergia...ja saisin koiran, mutta (yllätys yllätys) vainoharhainen äitylion sitä mieltä et...oo-o...tulee koira-allergia...! Et auttakaa! (Ei kyllä oo mitään oireita tullu mistään eläimistä ja alotan ratsastuksenikin...et... )

angry.gif Äsh!!! angry.gif Näin pienestä kiinni...

APUA, jos teillä on jotain tietoo edellä mainittuun asiaan! smile.gif
¨steffy
kaverillani on koira allergia mutta ei se sitä ainakaa haittaa käy ratsastamassa vaikka tietää että silmät turpoo sen jälkeen. kaverilla on kaksi briardia ja niistä lähtee ihan hitosti karvaa , mutta se syö jotain tabuja, eli ei hättää kyl voit ottaa koiran thumbup.gif
Taffinaff
Ei äitisi suinkaan vainoharhainen ole, taitaa vain ajatella sinun parastasi. Mulla ei ole mitään tietoa tieteellisistä tutkimuksista, mutta ei varmaankaan ole täysin poissuljettu sellainen vaihtoehto, että "heinänuhasta" kärsivä tulisi ajan mittaan myös eläinpölylle allergiseksi. Ajattelepa tilanne, että saat sen koiranpennun, ja vuoden parin päästä sinulla on niin paha allergia, että joudut luopumaan koirasta. Äitisi olisi myös kiintynyt koiraan, lisäksi hän joutuisi katsomaan vielä sinun tuskaasi sad.gif

Mitäpä jos odottaisit kunnes saat oman asunnon - siihen asti voisit vaikka hoitaa ystäviesi loma-aikoina heidän koiriaan. Et olisi mitenkään sidottu koiraan jatkuvasti, mutta saisit kuitenkin iloa ja hyötyä ulkoiluttamisesta, kouluttamisesta yms. Samalla voisit jopa tienata rahaa vaikka ratsastusleiriä varten wink.gif Kuulostaako ihan huonolta vaihtoehdolta? unsure.gif
Sanna
Yhtenä vaihtoehtona voi harkittavaksi tulla allergiatesti eli nykymenetelmillä voidaan testata oletko allerginen koiralle. Jos tällainen testi on jo suoritettu ja se on osoittanut, että allergiaa ei ole, on varmasti syytä keskustella asiantuntijalääkärin kanssa ja pohtia voiko nykyisellä allergialla ja mahdollisella tulevalla koira-allergialla olla jotain yhteyttä huh.gif
kerinkallion pelastaja
sad.gif tuttu perhe päätti pojan painostuksesta hankkia koiran,näin kävikin vaikka isä ja poika kärsivät voimakkaista kesäajan allergioista,syksyllä tuli pentu,kuukauden kuluttua sekä isä että poika olivat lääkärin pakeilla,pojalle puhkesi astma,perheelle puhkesi suunnaton suru ja huoli miten nyt koiran käy..... sad.gif koira on heillä edelleen mutta onko jatkuva lääkitys sitten hyvä ja kestävä ratkaisu..
allergiatesti on hyvä juttu.
Anturajalka
Kiitos kaikille vastanneille!!!

Mä oon käynyt allergiatestissä,ei ollut hevonen- tai koira-allergiaa...! smile.gif

Kaikilla oli tosi hyvii ehdotuksii...kiitos! smile.gif

Äitikin pelkää,et miten koiralle käy...

No,mä laitan mietintä myssyn päähän... wink.gif
Anturajalka
"sheffy (toivottavasti oikein tää nimi...)

Mitä se syö...?Siis se sun kaveri...En oo ennen kuullukkaan... huh.gif
Anturajalka
LAINAUS(Taffinaff @ 9.1. 2004, 13:43)
Mitäpä jos odottaisit kunnes saat oman asunnon - siihen asti voisit vaikka hoitaa ystäviesi loma-aikoina heidän koiriaan. Et olisi mitenkään sidottu koiraan jatkuvasti, mutta saisit kuitenkin iloa ja hyötyä ulkoiluttamisesta, kouluttamisesta yms. Samalla voisit jopa tienata rahaa vaikka ratsastusleiriä varten wink.gif Kuulostaako ihan huonolta vaihtoehdolta? unsure.gif

Hyvä idea! biggrin.gif
Anturajalka
LAINAUS(kerinkallion pelastaja @ 10.1. 2004, 21:37)
koira on heillä edelleen mutta onko jatkuva lääkitys sitten hyvä ja kestävä ratkaisu..

Ai, jatkuva lääkitys vaihtoehtokin on (no ei kyl mikään tosi hyvä)!
PugLove
Mulla on jonkin asteen siitepölyallergia mutta ei noista mopseista oo mitään haittaa ollut siihen. Kissoista sen sijaan saa siitepölyaikaan hieman yliherkkyyttä varsinkin jos kissalla on lyhyet karvat. En usko että siitepölyallergia voi vaikuttaa koira-allergialle rolleyes.gif
Anturajalka
Jepulista! smile.gif
Eips
Mä oon koira-allerginen (asia testattu), mutta vain koiran syljelle. Silti olen allerginen myös huonepölylle ja siitepölyille. Oireilen tukkoisella nenällä. Koiran syljelle oireilen siten, että nousee mahdoton ihottuma. MUTTA en kaikille koirille, mikä ihmetytti lääkäriäkin. Lääkärisetä sitten tiesikin kertoa, että sairaaloissa järjestettävät testaukset ovat yhdestä koirarodusta! Rotua hän ei tiennyt. Joten on olemassa rotuja, joille EN ole allerginen. Sen olen myös huomannut. Meillä on kolme karkeakarvaista mäyräkoiraa ja yksi bichon. Kun ensimmäinen akrkkari tuli taloon ja se nuoleskeli silloin tällöin mua, sain ihottumaa. Nyt en ole niille allerginen yhtään, mutta kaverin toiselle karkeakarvaisen mäyräkoiran suukkosille kyllä. Kun se koira nuolaisee, muuttuu nuolaisukohta helakan punaiseksi ja rakkulat nousee heti. Samoin, kuin toisen koiramme pennut nuolivat, niin olin jatkuvassa ihottumassa ensimmäiset neljä viikkoa.
Kunpa joku koirarotu maksaisi kalliit tutkimukset, jolloin maailmassa moni allerginen koiraton saisi itselleen sellaisen koiran, joka ei aiheuta oireita. Sellaisiakin koiria kun on! Kannattaisi käydä kyläilemässä erialsiten koirien luona ja olla oikein yötä sekä viettää aikaa koirataloissa.
Jokaiselle löytyy omansa! thumbup.gif
Anturajalka
Kiitos!

Mulle ei oo kyl tullu ikinä oireita...Eikä kenellekkään mun sukulaiselle...

Äiti vaan pelkää...

Täytyypi kysellä taas sit kun meen lääkäriin... smile.gif
Taffinaff
Eips, toivoisin hieman vankempia faktoja (esim. tieteellisiä tutkimuksia) aiheesta, ennenkuin uskon "allergisoimattomaan" koirarotuun.... blink.gif Pikkuisen huteralta pohjalta nyt päättelet että kaikille allergikoillekin on olemassa sopiva koirarotu huh.gif
Anturajalka
Mun äitikin on samaa mieltä...eli varmoja todisteita...

Kumpa olisi sellanen rotu!

Lagotto romagnolon omistaja sanoi Turun näyttelyssä, et se voi pitää sitä,ei karvaa lähde ei allergiaakaan... huh.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.