Mä oon koira-allerginen (asia testattu), mutta vain koiran syljelle. Silti olen allerginen myös huonepölylle ja siitepölyille. Oireilen tukkoisella nenällä. Koiran syljelle oireilen siten, että nousee mahdoton ihottuma. MUTTA en kaikille koirille, mikä ihmetytti lääkäriäkin. Lääkärisetä sitten tiesikin kertoa, että sairaaloissa järjestettävät testaukset ovat yhdestä koirarodusta! Rotua hän ei tiennyt. Joten on olemassa rotuja, joille EN ole allerginen. Sen olen myös huomannut. Meillä on kolme karkeakarvaista mäyräkoiraa ja yksi bichon. Kun ensimmäinen akrkkari tuli taloon ja se nuoleskeli silloin tällöin mua, sain ihottumaa. Nyt en ole niille allerginen yhtään, mutta kaverin toiselle karkeakarvaisen mäyräkoiran suukkosille kyllä. Kun se koira nuolaisee, muuttuu nuolaisukohta helakan punaiseksi ja rakkulat nousee heti. Samoin, kuin toisen koiramme pennut nuolivat, niin olin jatkuvassa ihottumassa ensimmäiset neljä viikkoa.
Kunpa joku koirarotu maksaisi kalliit tutkimukset, jolloin maailmassa moni allerginen koiraton saisi itselleen sellaisen koiran, joka ei aiheuta oireita. Sellaisiakin koiria kun on! Kannattaisi käydä kyläilemässä erialsiten koirien luona ja olla oikein yötä sekä viettää aikaa koirataloissa.
Jokaiselle löytyy omansa!