Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mäykkikeskustelua
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 4: Mäyräkoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4
maawara
Kootan tännekin mäyrismäistä keskustelua smile.gif
Eli siis kirjoittakaa ihan mitä vaan mäykeistänne, kertokaa vaikka miten päivä on mennyt tai jotain laugh.gif

Morri nukkuu wub.gif
maawara
Eikö mäyräkoiraihmiset todellakaan saa mitään keskustelua aikaiseksi?
>tinja<
Hmm... no, me oltiin eilen turussa tongue.gif *www.tinjallaontaasjarkevatjutut.com*
Oodi sai kuitenkin ERI:n ja oli luokan 4 tongue.gif
Yoda
Harjoittelin just Milin kanssa tassun antamista.
UllaPulla
Juu, kiva olisi jos enemmän olisi keskustelua mäykyistä! Ettei sivuja pian pois viedä... Meidän mäykyn kanssa on kanssa opeteltu tassun antamista, alkaa jo pikku hiljaa sujumaan. Kaiken maailman muut temput osataan mutta tassun anto on NIIN vaikeaa... Kun on makupala kädessä niin kaikki kierimiset ym. tehdään mutta enää uutta temppua ei halua oppia, johtuneeko siitä että vanhoilla tempuilla aina "irtoaa" nameja! = ) Lisää mäyriskeskusteluja kaivataan! Pistäisinkö vaikka sellaisen gallupin että mitä temppuja teidän mäyriksenne osaa? Meillä onnistuu jos jonkinlaista paitsi se tassun antaminen... = )
Yoda
LAINAUS(UllaPulla @ 30.1. 2004, 21:25)
Juu, kiva olisi jos enemmän olisi keskustelua mäykyistä! Ettei sivuja pian pois viedä... Meidän mäykyn kanssa on kanssa opeteltu tassun antamista, alkaa jo pikku hiljaa sujumaan. Kaiken maailman muut temput osataan mutta tassun anto on NIIN vaikeaa... Kun on makupala kädessä niin kaikki kierimiset ym. tehdään mutta enää uutta temppua ei halua oppia, johtuneeko siitä että vanhoilla tempuilla aina "irtoaa" nameja! = ) Lisää mäyriskeskusteluja kaivataan! Pistäisinkö vaikka sellaisen gallupin että mitä temppuja teidän mäyriksenne osaa? Meillä onnistuu jos jonkinlaista paitsi se tassun antaminen... = )

Mili oppi tassun annon yhdessä iltapäivässä.
Mili taas ei meinaa oppia PAM (Kuolla leikisti).
>tinja<
Mitäs temppuja teidän mäykit muuten osaa? Meidän osaa aika mukavasti kaikki, judo eniten, n. 40 temppua, jade kans n. 20 ja oodikin n.15 biggrin.gif Viimeks opetin jaden "piirtämään" eli että ottaa kynän suuhunsa ja tökkii sitä paperille. siit syntyy sit "piirrustuksia" tongue.gif
maawara
Joo, Morri ei osaa mitään. Paitsi istu, paikka, tänne, kotiin, sisälle, ei...
On siinä taas viisas koira blink.gif
nalle.puh
Kerokaas mulle kun mun mäykyllä on kives vika eli toinen on melk.olematon,MUTTA vika ei ole synnynnäinen.. Eikö hauvelin pitäisi päästä näyttelyihin ilman mitään merkintäjä tuosta vammasta.. vastatkaa huh.gif
X-alla
Kaksi piipuinen juttu; arvostelu lapussa lukee 'normaalit kivekset' .
Normaalit voi käsittää niin että molemmat on pusseissa mutta tiedän tuomarin joka antoi koiralle nollan koska toinen kives oli surkastunut, mielestäni oli ihan oikein. huh.gif
~Kisu~
Tosiaan kivesvikaisella tarkoitetaan yleensä koiraa, jonka toinen (tai molemmat) kives ei ole laskeutunut. MUTTA kivekset eivät ole normaalit, jos ne ovat esim. eri kokoiset. Siispä urosta, jolla toinen kives on surkastunut tms. ei kuuluisi palkita näyttelyssä. Tätä painotettiin ainakin kehätoimitsijakoulutuksessa. Ja kyllähän se ihan järkevältä tuntuu, kun tarkemmin ajattelee.
nalle.puh
Mutta kun vika ei ole synnynnäinen.. Se on kolauttanut sen johonkin.. Tästä on eläinlääkärin todistus angry.gif
~Kisu~
nalle.puh: Minkälainen todistus koirallasi on kiveksistä? Onko kiveksen surkastuminen tapahtunut luonasi vai kasvattajalla? Minun on vaikea uskoa, että koirasi olisi "kolauttanut" toisen kiveksensä ja sen seurauksena se olisi surkastunut. Kolauksen olisi nimittäin ollut oltava melkoisen voimakas ja todella tarkka, jos se on vain toiseen kivekseen osunut. Metsästyskoirat rymyävät metällä ja kyllä naarmuunnuttavat kiveksiään, mutta en voi käsittää, miten kivestä saa kolautettua voimakkaasti. En ole ennen tälläiseen ongelmaan törmännyt. Fiksummat kertokoon...

Ja vaikka koirallasi (tai kenen vaan koiralla) olisi virallinen kennelliiton hyväksymä todistus tapaturmasta yms. ei tuomarin ole pakko sitä hyväksyä. Tässä suora kopio Suomen Kennelliiton Kehätoimitsija-kansiosta:

"Tuomari voi HARKITESSAAN hyväksyä VAIN Kennelliiton vahvistaman eläinlääkäritodistuksen ja huomioida sen arvostelussaan, jos koiralla on arvosteluun vaikuttava vamma (esim. nikamavika hännässä tai hammaspuutos). Esitetystä todistuksesta on tehtävä merkintä arvostelulipukkeeseen.

Tuomarin todettua, ettei uroksella ole normaalit kivekset, urosta ei arvostella."

Lisäksi näyttelysääntöjen mukaan näyttelyihin ei saa osallistua mm. uros, jolla ei ole normaalit kivekset. Normaalit = laskeutuneet, normaalin/samankokoiset, väriset, malliset...

Niin ja eihän näyttelyyn saa kastroituakaan urosta, vaikka olisi todistus, että pallukat on ennen olleet ihan normaalit biggrin.gif
>tinja<
onkos joku muuten täältä lähössä Tampereelle? Me ollaan ainakin tulossa kattomaan (ja mä junnuihin X-Allan upealla Kertulla wub.gif kiitos X-alla) ja Oodin kehäänviemisestä ei tiedetä kun toi karva on aika vähäistä tällä hetkellä. Mieluusti ei noita EH:ita kerättäis
maawara
Minä tulen Tampereelle. Tai siis tulen ja tulen *köhii*
Morri tulee kanssani junnukehään.
Tinja, tuo Odi, haluan nähdä sen <3!
>tinja<
Ei taida Oodi lähtee mukaan kun meil on auto täynnä koiraihmisiä sad.gif Mut tuu moikkaamaan mua junnukehälle smile.gif Ja mä tuun mäykkikehälle kun esitän siellä koiria smile.gif
SanniM
iiiik. mä jouduin(tai no lupauduin) esittämään yhden mäykky tytön mikkelissä..eikä mulla oo kokemusta noista mäykkylöistä kehässä ollenkaan...ei muuta kuin harjottelemaan!
>tinja<
utelias oon taas: Minkäs mäykyn? tongue.gif
SanniM
LAINAUS(>tinja< @ 8.6. 2004, 13:05)
utelias oon taas: Minkäs mäykyn? tongue.gif

arvaa musitanko sen vir. nimee...otan kylläs elvää...kun taas nään sen huomenna. se on lyhyt karvanen kääpiömäyräkoira...Sani aivan ihana pakkaus!!!

mulla on kuviaki siitä mut en saa niitä nettii!
>tinja<
Okei biggrin.gif
Mitäs teidän mäykyt puuhailee kuumemmalla säällä? Meillä ei kyllä oo tietoakaan mistään levosta, tuolla noi ryntäilee ja tappelee ties mistä kepeistä ja palloista tongue.gif
Yoda
Meillä lk mäykyt ottaa aurinkoa biggrin.gif
maawara
Kuumalla säällä Morri on sängynalla nukkumassa tai parvekkeella laugh.gif
>tinja<
Onkos porukkaa tulossa Mikkeliin ensi lauantaina? Meiltä lähtee Oodi ja mä sitten junnuihin en-vielä-tiedä-millä-koiralla biggrin.gif
maawara
Onnea teille Mikkeliin laugh.gif
>tinja<
Kiitos kiitos, sitä tarvitaan laugh.gif
maawara
Tämä mäykkikeskustelu on aika kuollut, oikeastaan koko mäyräkoirien oma "lohko".

Mitäs mäyriäisillenne kuuluu?
Morrille hyvää, tänään aamulenkillä nähtiin 13 viikon ikäinen lk mäyristyttö Minni wub.gif
>tinja<
`joo, niin on, kun ei täällä hirveesti käy.. confused.gif
Meidän mäykyille kuuluu hyvää biggrin.gif riehuvat... kuten aina wink.gif
Uih, oli varmaan ihana wub.gif
maawara
Minni oli ihana wink.gif

Morrilla on taas korvatulehdus. Vuoden sisällä jo kolmas sellainen sad.gif
>tinja<
höh.... sad.gif meidän koirista Judolla on joskus ollu.
Oliko se emma mäykkyjen PMV:ssä kattomassa?
maawara
Emma ei mennyt sinne ph34r.gif
Menikin mätsiin samana päivänä tongue.gif
Yoda
Me oltiin mäykkyjen PMV:ssä smile.gif
>tinja<
me oltiin tänään mätsissä oodin kans tongue.gif pienten pun 2 biggrin.gif
Fitzgo
LAINAUS(>tinja< @ 7.8. 2004, 16:45)
me oltiin tänään mätsissä oodin kans tongue.gif pienten pun 2 biggrin.gif

Onnea! smile.gif Olitteko junnuissa? Mäkin yritän tulla pelastamaan mäykkypalstaa wink.gif
>tinja<
Ööh, ei kai oltu, toi oli elokuussa niin vaikee muistaa tongue.gif

Mandus: Judo on siinä 8, 5 kg, Jade ehkä 8 ja Oodi 7.-7.5 tongue.gif
Wupsu
mulla ei ole mäykkyä.. mut muuten vaan kirjottelin tänne blush.gif
toivottavasti kaikkein mäykyillä menee mukavasti biggrin.gif
maawara
Morri painaa jotain 8kg. Ja se oppi tänään antamaan tassua laugh.gif
-onni-
Onni on kyllä kääpiömäyris , mutta painoa hieman liikaa. Viisi ja puoli kiloa. Tai siis tuo paino olisi sopiva , mutta joskus tahtoo kivuta ylikin.
Nuo rasvaiset possunkylkiviipaleet pitänee jättää herkuista pois.

Onnikin osaa tassun , ja kierimisen ja istumisen ja ryömimisen .Sisällä sivulla seuraamisen , mutta ulkona on niin paljon kiinnostavaa että tahtoo sivulla pysyminen unohtua.
Luoksetulokin onnistuu jos huvittaa.
Mitään ihme temppuja ei ole tarkoituskaan opetella.
Ja haukkuu Onni yhä. Ei ole vihainen , vaan haluaa jutella kaikille
blush.gif .
. . ja on sitten IHANA mäyriäinen wub.gif .

-onni-
Lydia
Kyllä sitä välillä tulee ihmeteltyä miten noin pienessä koirassa voi olla niin paljon energiaa...
Taru on hyvin toimelias neiti ja jollei sillä tekemistä keksii rupeaa itse itseään viihdyttämään...
Nyt se koisaa tossa mun sängyllä *suloinen tapaus* wub.gif meitin pikku Kekkonen (ainakin tällä hetkellä... wink.gif )
Lovable
Onks ketään tulossa Tampereelle Pirkkahalliin KV näyttelyihin? Tuun katteleen
>tinja<
me ollaan tulossa smile.gif eli jos haluaa tulla bongailemaan niin kk. mäykkynarttu Val-luokassa smile.gif nimi on Aroundtheclock biggrin.gif ja junnuissa meidät kanssa näkee smile.gif
minelan
"miksi kodittomia niin monia,suloisia kissoja ja koiria.
miksi kadulla eläimet,vaikka maailmassa taloja satoja miljoonia.
miksi kylmään iltaan jätetään ystävät,jotka lämmöstämme elävät..."

Hyvä kysymys!
Ceciliah
Itse en koiraa vielä omista, mutta sitten joskus tulevaisuudessa haluaisin hankkia mäyriksen. Soveltuuko mäyrikset kokemattomillekin/ensimmäiseksi koiraksi? Itse olen rakastunut varsinkin karkeakarvaisiin mäyräkoiriin. happy.gif
-onni-
Ihana koira tämä mäyris on wub.gif . Ja tietenkin karkkari ylitse muiden ( miksiköhän rolleyes.gif ) !
Mutta kaikki mahdollinen tietous siitä pitää etsiä ennenkuin sen kotiinsa noutaa.Muuten joutuu mäykkysen palvelijaksi.
Eli hieman vaikea ensimmäisesksi kyllä on. Mutta etsimällä kaikki mahdollinen tieto , onnistuu kyllä lookaround.gif excl.gif

-onni
>tinja<
onhan ne ihania wub.gif karkkarit on kuin huume, lisää lisää biggrin.gif
Mulle karkkari oli eka koira, tosin äidillä oli ennen olllu monenlaisia koiria, ei tosin karkkari mutta lyhytkarvainen smile.gif niitäkin on niin kovin monen luonteisia, Judo, eka koiramme pyrki yrittämään kaikenlaista, kun taas Oodi eli Judon tytär oli alusta asti hyvin pehmeä tapaus smile.gif
Merian
Mulle tulee huomenna pk. mäyräkoiran urospentu, musta ruskeilla laikuilla, nimeltään Blueshound's Guitar Man alias Kurko wub.gif Ensimmäinen mäykkyni smile.gif
maawara
Morria on meidän ensimmäinen koira (rotu siis kk mäyräkoira) ja hyvin ollaan pärjätty ;D. Kyllä mäykky ekasta koirasta menee.
minelan
"Mutta kaikki mahdollinen tietous siitä pitää etsiä ennenkuin sen kotiinsa noutaa.Muuten joutuu mäykkysen palvelijaksi.
Eli hieman vaikea ensimmäisesksi kyllä on. Mutta etsimällä kaikki mahdollinen tieto , onnistuu kyllä"

SML:n Mäyräkoiramme lehdessä 1/04 on erittäin hyvä artikkeli koiran dominassista. Artikkelin kirjoittaja on kotieläinetologin professori Per Jensen.

Kannattaa lukea.
>tinja<
Saatiin uutisia että meidän Naomin velipoika on jo saanut ensimmäisen BIS-sijoituksensa smile.gif Asustelee siis Keski-Euroopassa jossain päin, en nyt muista biggrin.gif
Cuba
Mä saan ehkä junnukoirani Broncon pennun huhtikuussa wub.gif toivottavasti isä suostuu wink.gif kk mäyriksen siis biggrin.gif
Lara
Nico osaa tällä hetkellä seuraavat temput: istu, tassujen antaminen, paikka, odota, tänne, seuraa, maahan, ryömi, kieri, kuole, hyppy, etsi (nappuloita, lelu jne.), alas, ei, seiso.

En ole viitsinyt kaikkea mahdollista tilpehööriä opettaa pojalle. vaan noita mitä saattaa tarvitakkin jossain. ;P
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.