Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Sheltti-immeisiä?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
~Piia
Pörrääkö täällä palstoilla kuinka paljon sheltti-immeisiä?!? Itse vasta eilen löysin tänne ja olen vielä uusi pentu puskassa.. Itselläni on kaksi shelttinarttua, trikki ja merle.. Kertokaahan omista shelteistänne, ties vaikka löytyisi täältä tuttujakin biggrin.gif
sheltti_fani
Täällä yksi sheltti ihminen smile.gif En kyllä hirveästi täällä enään kirjuuttele, mutta kuitenkin.

Mulla on yksi tricolour uros nimeltä Beni. Benillä on ikää vuosi ja 3kk. Mitähän mä tuosta nyt kertoisin... aivan ihana koirahan se on wub.gif Hyvin tyypillinen sheltti... Arastaa vieraita ihmisiä ja rakastaa muita koiria yli kaiken. Omistajistaan Beni on aikas riippuvainen, että seuraa meitä kotona huoneesta toiseen, mutta pärjää tarvittaessa hyvin kyllä yksikseen kotona. Benin kanssa harrastetaan tottelevaisuuskoulutusta. Saatetaan kesällä aloittaa myös agility, mutta saa nähdä mitä tuleman pitää... Voisin tähän vielä laittaa kuvan meidän pojasta, ja lisä tietoja Benistä saa kotisivuilta: Beninsivut

Noora
Täällä myös...

Kotoa löytyy 5-vuotias mustavalkoinen shelttipoju Simba. Harrastelemme enimmäkseen agilityä, kisaamme medi 2:ssä. Mätsäreihin suunnistetaan myös lähes aina kun niitä täällä lähistöllä järjestetään. Välillä tulee myös käytyä junior handler-kisoissa Simban kanssa. Simba arastaa aika paljon vieraita ihmisiä, tosin sen jälkeen kun aloitimme mätsäreissä käymisen Simba on tullut paljon rohkeammaksi (lue: ei enää karkaa kehästä pois kun tuomari tulee katsomaan lookaround.gif )
Nassikka
LAINAUS(Noora @ 28.1. 2004, 10:38)
(lue: ei enää karkaa kehästä pois kun tuomari tulee katsomaan lookaround.gif )

Hih.. meillä käy mekeen noin laugh.gif Tai sitte Shammy ei päästä sitä tuomaria lähelle whistling.gif Niin elikkäs meiltä löytyy kotoonta toukokuussa 2 vuotta täyttävä trikki poju. Shammyn kaa käydään agilityssä ja mätsäreissä. Arka koira mutta niin sulonen wub.gif Ja ens kesänä näitä söpöliinejä löytyy sitte kaks thumbup.gif
ssaana
Ehdottomasti sheltti-ihmisiä! Kotona on tällä hetkellä sohvachampion Vili, Atamanin Blue King.Tuollainen blue merlen värinen ötökkä, jonka turkki on lyhyttä, korvat itsepäiset (viiden vuoden tuumimisen jälkeen ne vihdoin pysyvät!), säkä hieman alle 40 cm ja ikää tulee ensi kesänä 6 vuotta.

Harrastettiin nuorempana tokoa (käytiin yhdessä kokeessa: 7 pistettä vaille ykköstulos), nykyisemmin kotiagilityä ja mätsäreissä käydään jonkun verran.(tai aletaan käymään aktiivisemmin nyt kun korvatkin ovat siististi ^^)

Ja luonteeltaan on tuollainen...sohvapallukka.Ihana luttumuttukultapussoliini... wub.gif Tyhmänrohkea ja tätä rataa rolleyes.gif

Ja toinen shelttipoika on kanssa suunnitelmissa wub.gif
~Aino~
Täältäkin löytyy sheltti-ihmisiä biggrin.gif !

Kotona vipeltää 2,5 -vuotias tricoloripoju "Usko" (Shet Up Don Giovanni), jonka kanssa pääosin harrastetaan agilitya, tokoa ja koiratanssia. Joskus innostuksen sattuessa käymme myös mätsäreissä ja näyttelyissä, sekä verijälkeäkin treenaillaan sillon tällöin. Virtaa ja energiaa Uskosta kyllä löytyy ja myös sitä itsepäisyyttäkin tongue.gif , mutta kerrassaan aivan ihana ystävä wub.gif .

Kotisivuillammekin saa vierailla ilomielin; sieltä löytyy enemmän juttua smile.gif http://ainork.vauhti.net
Mintti
Hei!

Tässä esittäytyy meidän Double Hug´s -laumamme!

Tipsu, FIN MVA & AVA Bridemoor´s Double Danger, 6,5v, tricolour narttu. Ihana rauhallinen kaveri, jonka kanssa harrastettu lisäksi TOKOa voittajaluokkaan asti, ja usein myös kilpailee junnuissa eri junnujen kanssa (Tipsun kanssa on mm. voitettu yksi osari, ja kaksi eri junnua ovat kilpailleet Tipsulla SM-finaalissa).

Biitti, Double Hug´s Feelthebeat, 2,5v tricolour uros, edellisen poika. Harrasteltu tähän mennessä hieman näyttelyitä, kilpailtu agilityssä ja tokossa.

Fanny, Helskon Farah, 7kk (kulta)soopeli narttu. Ei toistaiseksi harrasteltu mitään ihmeellistä wink.gif

Lisää tietoa laumastamme löytyy osoitteesta www.sunpoint.net/~doublehugs

t. Minna ja shelttilauma (lisäksi vanhemmiltani löytyvät sheltit Melli, Kukka ja Nuppu, joista viimeisin on oma kasvattini)
Noora
LAINAUS(Nassikka @ 28.1. 2004, 15:06)
Ja ens kesänä näitä söpöliinejä löytyy sitte kaks thumbup.gif

Voih, te siis otatte toisen sheltin wub.gif *haluu kans pennun*
Nassikka
LAINAUS(Noora @ 31.1. 2004, 08:23)
Voih, te siis otatte toisen sheltin wub.gif *haluu kans pennun*

Juu niin otetaa wub.gif Vielä vähän hakosessa että mistäköhän sen pennun haluais.. teehee.gif
~Piia
Suloisia shelttejä wub.gif wub.gif

Jotkut koirat tunnistinkin, eli ollaan nähty varmaan agilitykisoissa.. Tai jotkut tunnen sitten muuten vaan biggrin.gif Itselläni on tosiaan kaksi sheltti-narttua. Kenkävero Sissi (Sissi) on 5½-vuotias trikki. Sissin kanssa kilpaillaan melko aktiivisesti agissa ja Sissi on niin suloinen ja hellyyttävä wub.gif Toinen koirani on kohta 2-vuotias merle Demi (Amarantes Bleu Demie), jonka kanssa harrastellaan myös agilitya, tosin ei olla vielä kovin hyviä biggrin.gif

Ihanan rodun olette onnistuneet valitsemaan itsellenne! Omien koirien pohjalta voin sanoa että suloisen ulkokuoren alta löytyy vielä aivot (tosin Demiltä puuttuu..) ja temperamenttiä (melkein oikein kirjoitettuna rolleyes.gif)

Miten valitsitte roduksenne sheltin? Tai siis miksi juuri sheltti? olisi kiva kuulla tarinoita...
Nassikka
LAINAUS
Miksi juuri sheltti

Mus viehätti (ja viehättää edelleen) sheltin kaunis ulkonäkö wub.gif Ja halusin koiran joka on mielyttämishaluinen ja suht terve. (mietittii coceria mut äiti ei suostunu trimmattavaa ja niillä on korva ja silmä sairauksia sad.gif ) Agi oli mielessä jo koiraa hankiessa ni siitä se sitten lähti. Mahtava rotu johon jää koukkuun... tongue.gif
~Piia
LAINAUS(Nassikka @ 5.2. 2004, 14:54)
Mahtava rotu johon jää koukkuun... tongue.gif

Totta tongue.gif Miltäs kuulostaa shelttiaddiktio rolleyes.gif
hannaj
Täältä löytyy blue merle Luna-sheltti, ikää nyt n. 16kk. "Päälajinamme" harrastamme agilityä, kisoihin pääsemme iän puolesta maaliskuussa ´04. Itse kisaan kahden vanhemman koirani kanssa maxi3-luokassa. Lunan kanssa saimme syksyllä TOKO:n alokasluokasta 1-tuloksen ja nyt on siis mahdollisuus AVO-luokkaan osallistua. Myös näyttelyissä ollaan käyty ja pari kertaa JH-kisoissa, ihan kivalla menestyksellä. smile.gif
Sandy
Minulla on 4 vuotias blue merle narttu Sandy (Shavaz Shangri-la).

Toinen koira on 10 vuotias sipsu Panda.
Chaka
Täältä löytyy kaksi shelttipoikaa, Varjo (Heldalan Charming Shadow) 2 ½v. ja Kami (Double Hug's Whisper-in-Haze) 10 kk.

Mä sitten tykkään laitella näitä kuvia, sanokaa toki heti jos alkaa ahdistaa. blush.gif
Nassikka
LAINAUS(Chaka @ 2.3. 2004, 22:07)
Mä sitten tykkään laitella näitä kuvia, sanokaa toki heti jos alkaa ahdistaa. blush.gif

Ei todellakaan ahdista! Ainakaan jos ne on kaikki noin ihunia kuvia laugh.gif wub.gif
~Piia
Chaka: Todella ihania kuvia ja koiria! wub.gif wub.gif Ei tuommoisten kuvien katsominen ainakaan ahdista wink.gif
Maximilliam
Joo meiltäkin löytyy kotoa tollanen kesällä 6v täyttävä soopeli uros. Harrastan sen kanssa agilityä ja ollaan oltu muutamissa kisoissa medi1:ssä. Ai miksikö hankimme juuri sheltin? Koska se on niin monipuolinen rotu, kivan kokoinen; ei liian pieni mutta mahtuu kuitenkin syliin (ainakin vielä), se tottelee hyvin, oppii helposti vanhemmallakin iällä (en tarkoita etteivät muut rodut oppisi), on todella riippuvainen omistajastaan/muusta tutusta henkilöstä eikä lähde yleensä haahuilemaan minnekkään. Siinä oli tiivistettynä se, miksi otimme oman pikku sopulin wub.gif
Chaka: Mua ei ainakaan häiritse noi shelttikuvat päinvastoin nehän on ihania! smile.gif Juuri shelttien takia oon menossa sinne tampereen kv näyttelyynkin... Onko kettän täältä menossa sinne sheltin kanssa tai vaan katteleen?
Jelisan
Kivoja kuvia pojista Chaka! Onko sulla niistä enemmän kuvia jossain netissä?

Meiltäkin löytyy kaksi shelttityttöä. Päädyin sheltteihin collieiden kautta. Kun lähdin opiskelemaan ja muutin kaupunkiasuntoon, alkoi tehdä yhä enemmän mieli pientä koiraa, joka kulkisi näppärästi kaupungissa mukana ja sopisi pienempiin tiloihin. Heti opiskelujen alussa lupasin itselleni, että kun jonkin aikaa olet ahkerasti opiskellut niin saat sheltin biggrin.gif (Nyt tässä sitten seuraava etappi on valmistuminen, mitähän sitten saan... teehee.gif )

Lilla eli Eastdale Shaded Royaldream tuli minulle helmikuussa 2002. Lilla on pikkuinen mahonkisoopeli, jonka kanssa olen harrastanut agilityä. Oikeastaan Lilla hoitaa seuralaisen virkaa. Lilla on äärettömän kiltti ja lutunen, iloinen pikku söpöliini.

Lilla sai pikkusiskon tämän vuoden helmikuussa. Bosom Buddy's Ideal Image eli Helmi tuli minulle sijoitukseen. Helmi on nyt 13 viikkoa, rasavilli, iloinen ja kaikesta innostuva neitokainen. Kummatkin shelttini on tosi reippaita ja avoimia luonteeltaan.

Kuvia Helmistä ja Lillasta löytyy nettialbumistamme osoitteesta http://community.webshots.com/user/jelisan
Chaka
Kiitos kaikille. blush.gif Pojista on paljonkin lisää kuvia tuolla kotisivuilla http://www.nic.fi/~chaka
Pitäis taas päivitellä uusia kuvia kun vaan ehtis...
Sindy-
Meilläpä on kuusi shelttiä, mutta yhdestä ollaan luopumassa.. sad.gif
Elikkä Sasa , Whitecoastal little zaza
Jack, Heldalan Braggart
Melli, Kutrin Karamelli
Lily, Kutrin Kamomilla
Cara, Kutrin Caramia, (joku saa tästä loistavan harrastus koiran, kun caralla ei voi teettää pentuja niin luovumme siitä.. kuullostaa tosin aika järkyltä mutta kennelissä ei oikein kehtaa pitää liikakoiria jolla "ei ole käyttöä" koirien kasvatuksessa nimit.)
Virus, Whitecoastal Virus
mirtzu*
joo löytyy sheltti... smile.gif noin vuoden ja 3 kuukautta..aivan ihana rotu... thumbup.gif toisen otan kunhan saan vanhemmat suostumaa biggrin.gif
~Lily~
Multa löytyy kohta 11viikkoa vanha sheltti tyttö Lily (Susadan Leia Luminelle)! smile.gif Lily on soopeli väriltään. Ja aivan ihuna!! biggrin.gif
-Saana-

Kuvassa on siis Bridemoor's Wiva Las Vegas eli Hupi. wub.gif
Täyttää tänäsyksynä 5 v. wub.gif

Eli taas löyty yks uus shelttiihminen.... smile.gif
jenna_c
Olen päästä varpaisiin shelttiihminen, oikea roturasisti! biggrin.gif

Itselläni on kaksi shelttiä: Shezadun Shehrezad, Moona ja Williruusun Anselmiina, Hani. Harrastamme näyttelyitä, JH:ta, koiratanssia, mutta pääharrastuslajimme on agility. Olen harrastanut agia 5 vuotta, aloitin lainasheltillä. Tällähetkellä panostan omiini, Moona kisaa midi2 ja Hanin kanssa ekat viralliset huhtikuussa. smile.gif
~Lotta
Juu, kyllä täältä löytyy smile.gif
Minulla on 3 ja puol kuukautta "vanha" sheltti neiti wub.gif
Laittaisin siitä kuvia, mutten osaa confused.gif dry.gif
..joten voisiko joku minua älykkäämpi neuvoo vähäsen?? tongue.gif
t. Onnellinen sheltin omistaja smile.gif

ps. Tää voi olla hieman sekava kirje biggrin.gif
Charmy
Täältä löytyy 7.7 5-wee täyttävä soopeli sheltti tyttö Charmy.. <3

Neiti on tuotu tallinnasta ja rakastaa ulkoilua, agilitya ja TOKO:a.. wub.gif
MyTara
Juu, kyllähän täällä sheltti-ihmisiä on biggrin.gif ! Tänään (tai oikeastaan eilen, kun kello on yli kaksitoista) paikan löysin ja yritän nyt sitten sulautua joukkoon mukaan.

Ja Tara-shelttihän meiltä löytyy, oikein suloinen pakkaus wub.gif . Viralliselta nimeltään neiti on Springrotin Bambina ja ikä oli kaksi vuotta happy.gif .
Ledi
Sheltti ihmisiä on täälläkin päin. Koko ikäni on len tästä rodusta haaveillut ja vihdoin sain sen omakseni wub.gif. Tosin onhan se jo täällä kaksi vuotta ollut ilonani biggrin.gif
Täällä ruudun takana on 2 vuotias uros sheltti Ledi, Springrotin Chamberlain ja toisen sheltin haluaisin Ledin kaveriksi smile.gif
Once
Täältä löytyy kohta 5 vuotta täyttävä sheltti uros biggrin.gif Virallinen nimi Tytylän Iivari ja kutsumanimi Niki. Agilityä harrastetaan ja ollaa medi 2 luokassa.
Vinke
Sheltti-ihmisiä "jo" vuodesta -00. biggrin.gif

Nykyisin sängynvaltaajana toimii Mino-neiti, 2v. trikki. (kuva alhaalla) Minon kanssa harrastetaan agilityä, tokoa, jh:ta ja temppuilua. Kisataan mini1, tokossa ollaan pari möllikisaa käyty, junnuissa muutama kisa jne.

Minulla oli shelttinarttu Cami, ensimmäinen koirani. Cami kuoli tämän vuoden tammikuun lopussa aivan yllättäen, ollessaan todella kovassa fyysisessä kunnossa. Sydän ilmeisesti petti...

Nyt kesällä on tulossa meille urossheltti. Mino tarvitsee kaverin ja minä toisen koiran, en osaa elää yhden kanssa.
jenna_c
Vinke: Tätä(KIN) kautta vielä onnea päätöksestä! wub.gif Teille tulee pentu!!! *hyppelehtii* wub.gif wub.gif
Vinke
jenna_c: Kiitos vielä täälläkin! wub.gif
Minny
Minäminä myös!

Sheltteihin olen hurahtanut varmaan jo seitsemän vuotiaana! smile.gif Monen vuoden odotuksen jälkeen melkein kaksi vuotta sitten taloon saapasteli pieni trikki sheltti, jonka kanssa harrastetaan agilityä pääharrastuksena mini1 luokassa (vikaa nollaa metsästäen), jossa tavotteena päästä suht pitkälle, tokossa alkaa kohta puoleen olla alokkaan liikkeet kunnossa, ja kesällä ehkä olis tarkotus käydä virallisissa tokokisoissa, jos muutamat möllitki sitä ennen vielä löytyisi. Turhien temppujen opettelu on myös koiran ja omistajan mieleen. wink.gif Näyttelyissä pyörähdellään aika harvakseltaan, kaks kertaa ollaan nyt käyty, ja molemmilta kerroilta H. Näyttelyistä tavoitteena olisi kuitenkin vielä joskus saada edes EH. smile.gif

Bluebell
Alunperin meidän piti hankkia ensimmäinen sheltti jo -03 vuonna, mutta mutkan jos toisenkin kautta sheltti tuli vasta -07.
Sazu
Meillä on ollut sheltti jo vuodesta 2007! Suuri saavutus. :'D

Kohta yhden vuoden täyttävä terhakka tricolour narttu valtasi paikan meidän perheestä.

Tuossa kuvassa on 8-viikkoisena pentuna. Toivottavasti ei tullut liian suureksi.
Paimenkoirat
Meillä on ollut sheltti jo vuodesta 1991. Kolme shelttiä on ollut yhteensä, joista yksi on jo kuollut.
saskia
Sheltti-ihmisiä täälläkin! smile.gif

Sheltti on tulossa, kunhan pentue syntyy jne.. biggrin.gif Soopeli urosta olen hakemassa, mutta trikitkin ovat todella kauniita:)
saskia
käypäs täällä harvoin ketään.. Tuntuu kuin yksin täällä kirjottelisi:/
tuunanen
Ei kukaan välttämättä parin tunnin välein käy vastaamassa. rolleyes.gif
saskia
LAINAUS(tuunanen @ 16.8. 2008, 21:28) *
Ei kukaan välttämättä parin tunnin välein käy vastaamassa. rolleyes.gif

Niin, paitsi minä whistling.gif blush.gif
annna
Tässäpä minun shelttini:

Päivänpaisteen Fernando Alonso eli Reno oli elämäni koira. Se ensimmäinen oma ja samalla kaikkein paras. Toista samanlaista ei tule, tiedän sen. Reno jouduttiin lopettamaan hieman yli 2-vuotiaana. Sillä oli jo aikaisemmin todettu PDA-niminen sydänvika, joka alkoi vaan pahenemaan sen vanhetessa. Renon kanssa tutustuimme koiranäyttelyiden, agilityn ja tottelevaisuuden saloihin. Se ei päässyt koskaan kilpailemaan virallisissa agility- tai tokokisoissa, ja näyttelyssäkin se kävi vain kerran. Koiranäyttelyt olikin yksi sen lempiasioista, se rakasti esiintymistä! smile.gif
Tässä Reno vuoden ikäisenä http://i34.tinypic.com/2eaj955.jpg ja tässä vajaa kahden vuoden ikäisenä http://i34.tinypic.com/n2bdpy.jpg

Päivänpaisteen Justiina eli Martta tuli meille keväällä -07 yhtä aikaa Kertun kanssa. Silloin jo oli tiedossa, ettei Renon elämä tule olemeen kovinkaan pitkä. Martalla on sama äiti kun Renolla, ja se on luonteensakin puolesta hyvin samanlainen. Välillä se muistuttaa todella paljoin kaikkein rakkainta koiraani. smile.gif Martasta tuli oikein kaunis nuori neiti. Se onkin pärjännyt oikein mukavasta näyttelyissä (mm. pääerkkarin BIS). Se itse otaa menestyksensä varsin vaatimattomasti... biggrin.gif Martta on myös luottojunnukoirani. Se on ihana kilpakumppani, rauhallinen joka tilanteessa. Tosin joskus se saattaa olla hieman liiankin rento.. Martan lempiharrastus on syöminen. Se vaihtaa lennosta omistajaa jos jollain muulla on paremmat namit. smile.gif Martta harjoittelee myös agilityä, ja tähtäämmekin kisoihin syksyksi -09.
Martan eri persoonia: Martta näyttelykoira: http://i38.tinypic.com/34ruihx.jpg Martta agilitykoira: http://i37.tinypic.com/fjqq8g.jpg (kuva: Hanna Pikkuhookana) ja Martta "otan rennosti ennen kehää" -koira: http://i35.tinypic.com/35n63d4.jpg

Päivänpaisteen I Love You eli Kerttu tuli meille samaan aikaan kuin Martta. Olin unelmoinut trikkipennusta, ja Kertun äiti oli hurmannut minut jo silloin kun haimme Renon kasvattajalta. Kotiin tuli tammikuussa pieni pörröinen shelttivauva joka sai alle 5-viikkoisena nimekseen Kerttu. Martta ja Kerttu olivat jo pienenä niin nimiensä näköiset ja nytkin nimet sopivat niille täydellisesti! biggrin.gif Kerttu harrastaa nukkumista. Ne ovat Martan kansa melkein kuin yö ja päivä. Kerttu on nirso kuin mikä, sillä saattaa kestää yhden kupillisen syömiseen 30-50min sen noukkiessa ruokaa etuhampaillaan hiiiiitaaassti mutta varmasti. Samalla se kiusaa liioitellulla maiskuttelullaan vieressä kerjääviä Marttaa ja Nadiaa jotka syövät kuppinsa tyhjäksi alle minuutissa. Kerttu ei halunnut agilitykoiraksi. Kooltaan ja ketteryydeltään se olisi ollut passeli siihen, mutta mitenkäs kävikään. Se suorittaa kaikki kontaktit virheettömästi ja vauhdilla, mutta ei suostu hyppäämään ainuttakaan hyppyä. Vaikka rimat laittaisi maahan, se ei suostu niitä suorittamaan. biggrin.gif Kerttu on päässyt kahdesti näyttelyyn. Kerran pentuna ja kerran 1.5-vuotiaana. Se on niiiin kaunis, mutta pieni (kirjaimellisesti) hidaste näyttelyuralle on, nimittäin koko. Kerttu on juuri ja juuri 32cm. Egoa sillä kuitenkin on 60cm korkean koiran verran... biggrin.gif
Pari kuvaa kertusta: Kerttu Kemin näyttelyssä http://i34.tinypic.com/vrcvg4.jpg ja sitten seisomakuva Kertusta: http://i38.tinypic.com/16mphu.jpg (kuva: Hanna Pikkuhookana)

Minitiimin Updated Quizz eli Nadia on laumamme kuopus. Se on 4kk ikäinen vauhtihirmu joka rakastaa hyppimistä. Nadia, Martta ja Kerttu kirmaavat mielellään vapaana ja silloin niillä onkin mahtavat hippaleikit. Meno näyttää joskus todella hurjalta, pentukin juoksee niin, etteivät kaikki jalat meinaa koskettaa maata smile.gif Nadian kanssa aloitamme agilityn kunhan se on tarpeeksi vanha. Tänään on edessä ensimmäiset tottelevaisuusharjoitukset, ja näyttelykehään se pääsee ensimmäistä kertaa messarissa.
2 Kuvaa Nadiasta: Kerttu ja Nadia leikkimässä: http://i34.tinypic.com/2ewk01t.jpg ja Nadia 4kk vanhana (takana harmaa hirvikoiranarttumme Hilima) http://i34.tinypic.com/10hoob9.jpg
elmukka
meilta loytyy 2 shelttiloista.

Black Shepard's Divine Diva "Elma" on 6 vuotias neitonen, joka on ensimmainen oma koirani. Elman kanssa harrastellaan agia ja sohvalla kollottelua. Agilityssa kisataan kolmosissa, tosin nyt kun muutimme tanne Belgiaan niin luokka taitaa vaihtua taas hetkeksi ykkosiin erilaisten saantojen takia. Elma on aarimmaisen helppo koira. Oppii ja keskittyy taysilla siihen mita tehdaan. Se on myos aarimmaisen ahne ja vaikka seisoo paallaan namin toivossa. Nayttelyissa ollaan kayty ihan huvin vuoksi silla neiti on aavistuksen ylisuuri (39cm) ja rakenne on aika kevea. Luonteeltaan Elma on varautuneempi kuin toivoisin, mutta ei kuitenkaan hairitsevan arka joten jokapaivainen elama on helppoa. Tassa Elma pari vuotta sitten.

Pilvimarjan Aikunkiwa "Diesel" On vasta 5kk vanha nuori sheltin alku, joka muutti meille Suomesta kesakuussa. Diesel vasta aloittelee pentukoulua, mutta suunnitelmissa on harrastaa agia ja mahdollisesti flyballia. Luonteeltaa Diesel on varsinainen riivio, joka onnistuu olemaan samalla aikaa raivostuttava ja ihana. Diesel raaaaaakastaa ruokaa, ehka jopa enemman kuin Elma, mutta viela rakkaampi asia on ihmiset varsinkin omat ihmiset. Tassa Diesel 4kk

ja sitten ipanat yhdessa
AnniH
annna:
Olen käynyt monesti Nadiaa ihailemassa Minitiimin sivuilla. Paljonkos nuorukaisella on korkeutta muuten? Lupaavan näköinen ja kiva rakenne neidillä!

Edesmenneet sheltit

Toinen shelttimme oli ihana mustavalkoinen Summer Rain Black Beliissa eli Lempi Silimen Blue Tarzanin jälkeläinen Lempikin oli. Valitettavasti Lempi jouduttiin lopettamaan 4.12.2007 syntymäpäivänään, koska takajalat eivät enään toimineet. Lempillä oli tuolloin ikää vain tasan 7-vuotta. Lempi oli upea koira. Lempissä oli paljon luonnetta ja vaikka kokoa oli vain vähän (32-33cm) Lempillä oli ego todellakin suurempi! Lempi kävi nuorena näyttelyissä saaden ykköstä ja kakkosta. Neiti sai myös yhden pentueen vuonna 2003 valloittavan Atamanin Blue Imagen kanssa. Lempi oli sijoituskoira ja on mielessämme aina. Tätä upeaa koiraa ei voi unohtaa.

Nykyiset sheltit

Ensimmäinen sheltti meille tuli vuonna 2000. Sitä ennen meillä on ollut pumeja ja bullmastiffejä sekä äitillä nuorena tyttönä sekarotuisia koiria sekä rotikoita. Meillä on ollut siis aina koiria ainakin 20vuotta ja äidillä on ollut kauemminkin. Eli nykyine muorimme on 8-vuotias Silimen Tarzanin Tuike eli Siiri Silimen Blue Tarzanin ihana jälkeläinen =) Siiri on ollut koko elämänsä ajan tosi terve! Sheltistä jäi meille tosi hyvä kuva. Siirillä on upea luonne ja se on kaunis tumma merle. Näyttelyihin emme koskaan sitä ole vieneet, koska ostimme sen enemmänkin kotikoiraksi ja agilitykoiraksi, koska se on suuri kokoinen ollut jo pennusta asti. Koko ei ole meitä kyllä kiinnostanut, koska Siiri on mielestäni upea koira ja parempi luontoista saa hakea! Tässäpä pääkuva Siiristä http://i36.tinypic.com/6ykvvq.jpg

Lempin ihana pentu Lempinadolf eli Adolf/Arska syntyi 13.10.2003 kotonamme ja on oma kasvattimme, joka "yllättävästi" jäi meille. Adolf on rento, kiva leikattu uros. Näyttelyissä emme koskaan ole käyneet arkuuden takia ja jalostukseen ei poikaa voi käyttää. Adolf on väriltään tricolour ja poika harrastelee pienimuotoisesti agilityä. Naksutinkoulutus ja temppuilu on myös tuttua hommaa ja paljon turhia temppuja onkin opetettu pojalle. Adolf on kiva uros sellainen peräkammarinpoika!
Kuva Arskasta http://i351.photobucket.com/albums/q466/ii...202B20mu-30.jpg

Silimen Sofia-neiti on siskoni ihana ja kaunis soopeli-tyttö Sofi, joka on syntynyt 3.7.2006. Sofi on koira, joka rakastaa ihmisiä ja Sofi on tosi itsepäinen! Sofi harrastelee agilityä, tokoa ja näyttelyitäkin. Sofi on myös käynyt koiratanssikurssin. Sofi on sijoitettu joten sille suunnitellaan pentuja jossain vaiheessa. Sofi on villi, mutta nopeasti oppiva. Isänä ihana Blenmerrow Lambada Let's Boogie ja emänä ihana Silimen Niiskuneiti : ) Kuva Sofista http://i38.tinypic.com/idc3gp.jpg

Uusin tulokkaamme Silimen Meri-Usva eli Penni on ihana 4kk ikäinen pentu, joka on todella lupaava näyttely - ja agilitytähti :---). Pennille kaavaillaan harrastuksiksi siis agilityä tokoa ja näyttelyitäkin. Penni on aivan ihana lutunen vauva, jonka isä on upea Golden Rose Play With Fire ja emä upea Silimen Keijun Aamuusva. Penni on villi ja hurmaava. Nyt Pennillä tippuu hampaat suusta ja aikuisenkarvaa on tullut selkään. Penni on 4,7 kg n. 30cm pikku-neiti jolla riittää ruokahalua! Leikkisä neitimme saa joskus tempauksiensa takia sydämen hyppäämään kurkkuun, kun niin raju on. Penni on kaunis merle-neiti! Tässäpäs kuvia Pennistä:
http://i37.tinypic.com/9jq1zs.jpg
http://i34.tinypic.com/24n0075.jpg
http://i33.tinypic.com/2zgrlvo.jpg
http://i37.tinypic.com/2s0bpld.jpg
http://i38.tinypic.com/2a5daxj.jpg
http://i33.tinypic.com/10448dx.jpg

Ja mukana menossa vielä pk.collie Danlyn Memory Trace "Miina" sekä kissat Rontti ja Elli

Lisää löydätte kotisivuiltamme:
http://www.karvaisetkaverit.net
annna
AnniH kiitos! Nadia on nyt hieman yli 4kk iässä noin 31cm. Aika isohan se on, mutta monet koiraihmiset ovat sitä mieltä, ettei siitä isoa tule kun muuten se on niin tasapainoinen ja "pienipäinen". Kasvupattejakaan ei ole smile.gif Oho, teillähän on Kertun puolisisko! Nyt vasta hokasin tuonki biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.