Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Esittele itsesi ja terrierisi
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
Sivuja: 1, 2
Omppo
Esitelkäähän kaikki itsenne ja terrierinne!
Mari.
Minä
Minä, Mari, olen kohta 11 vuotias tyttö Espoosta, ja harrastan musiikkia, (ette jaksa kuunnella kaikkia musiikkiharrastuksiani) ratsastusta ja jalkapalloa. Olen menossa koiramme Tikin kanssa Junior Handlereihin. Minulla on punaiset hiukset ( värjätty ) ja sinivihreät silmät.

Tiki
Tiki on kohta 3 vuotias grizzle Borderterrierinarttu. Se on kokonimeltään Risuparta Alma Pen. Tiki on todella hellyyttävä, eikä siihen voi olla ihastumatta. smile.gif
Tikistä lisää Tikin Kotisivuilla
Omppo
Minä - Anna Mäkinen

Heips! Olen -90 syntynyt pahasti koiriin pöllähtänyt blondi. Kotonamme on kaksi borderterrieriä, kaksi marsua ja vaihteleva määrä akvaariokaloja. Asun Kyröskoskella, jonne löydät suunnistamalla Tampereelta 40 km ylöspäin.

Koiraharrastukseni lähti ensimmäisen koirani myötä. Sen jälkeen se ei ole irroittanut otettaan, päin vastoin: puristanut entistä tiukempaan, "pakottanut" jättämään muita harrastuksia pois, saanut viettämään aikaansa tien päällä ja muutenkin reissussa.

Eniten aikaa vievin harrastus tällä hetkellä taitaa olla nuo näyttelyt. Nuorempi koiristani, Nella, on kierrellyt viime kesästä lähtien ihan mukavalla menestyksellä, mahdollisen mammaloman jälkeen taas palataan kisakentille. Leevi taas kiersi "nuoruudessaan" erittäinkin aktiivisesti, muotovalioksi asti.
Lisäksi kisaan varsin paljon junior handlereissa, lähinnä omilla koirillamme.

Agility on meille se ykköslaji, lähinnä minun ja Leevin kesken. Kisaamme Leevin kanssa kolmosluokassa (keräten pääpiirteittäin hyllyjä laugh.gif )

Toko astui harrastuksiini viime syksynä, kun marssin nartun kanssa harjoituskentälle. Ja turhaa en harrastusta aloittanut, kummallakin, neiti mäkisellä ja neiti nepparilla on kentällä erittäin kivaa. Olemme myös osallistuneet yhteen viralliseen kokeeseen, ehkä ensi kesänä sitten uudestaan.. thumbup.gif

Elämääni mahtuu koirien lisäksi myös paljon muuta. Kavereiden ja jatkuvan menemisen lomassa ehdin soittaa pianoa, käydä kuvataidekoulussa, tehdä käsitöitä, valokuvata (vapaamuotoista koirista kuvien räpsimistä), käyttää tietokonetta (tehdä kotareita ym grafiikkaa, surffata netissä...), harrastaa muita erilaisia liikuntalajeja (laskettelu, suunnistus, pyöräily, rullaluistelu..).. whistling.gif

Että ei elämästäni mitenkään tekemistä puutu whistling.gif

Borderterrieriuros Karimäen Bodie "Leevi"

Leevi, ensimmäinen koiramme, on kotoisin Nokialta. Leevi on syntynyt huhtikuussa 1999, ja viettää tällä hetkellä elämäänsä junnu- ja agilitykoiranani, sekä perheen soffachampioonina. cool.gif

Leevin harrastuksiin kuuluu siis tällä hetkellä lähinnä agility. Nousimme (erittäin kivisen tien päätteeksi) kolmosluokkaan kesällä 2003, ja olemmekin keräilleet siitä lähtien lähinnä hylkyjä shifty.gif

Aikaisemmin Leevin elämään kuuluivat siis rotukehäkierrokset. Se on elämänsä aikana osallistunut useisiin kymmeniin kehiin, saavuttaen muotovalion tittelin, ja muutamia muita pikkusaavutuksia.. mm vara-CACIBin, pari ROP:ia, lukuisia VSP-sijoituksia.. Tähän olemme olleet erittäin tyytyväisiä, onhan Leevi kuitenkin varsin isokokoinen uros.

Nykyisin Leevi osallistuu näyttelyihin silloin tällöin junnukoiranani, onhan Leevi kuitenkin tuttu ja turvallinen kaveri smile.gif

Leevi on myös erittäin innostunut MEJÄän, jota harrastamme omaksi iloksemme smile.gif

Jos Leeviltä kysyttäisiin, se sanoisi muutaman sanan, jotka olisivat: "Ruokaa, Ulkoilua, Riittävästi loikoilua ja Frisbeet!"

stupid.gif

Leeville on vuosien varrella kertynyt 9 jälkeläistä, kaikki erittäin energisiä pikkubortsuja

Borderterrierinarttu Karimäen Dream "Nella"

Nella on Leevin lapsonen, energialla ylikuormitettu pikkubortsu. Nellan elämässä pääosaa näyttelevät pallot ja ruoka, jota neitiin uppoaisi enemmän kuin riittävästi laugh.gif Nella on syntynyt marraskuussa 2003

Nella on kierrellyt näyttelykehiä varsin kivalla menestyksellä, ja valloitus jatkuu taas mahdollisen loman jälkeen.
Ja JH-koiran ura on suunnitteilla tongue.gif

Tokossa olemme Nellan kanssa reenailleet viime syksystä, ja yhdet (aikas heikosti päättyneet) toko-kokeet on myös takana. Ensi kesänä taas uudestaan! laugh.gif

Agilityssä Nella kulkee pikkusiskoni Lauran mukana, nyt on alkeiskurssista osa käyty, ja jatkoa luvassa smile.gif

Jäikö vielä jotain askarruttaman? Kurkippa kotisivumme koti.mbnet.fi/nunnu

Tulipa taas romaani lookaround.gif
Omppo
Huh huh.. Kirjoittelin tätä aihetta itte niin alas, että nostellaanpas vähän smile.gif wink.gif
Fowy
Minä olen vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen tyttö Keravalta. Mä harrastan teatteria ja agilityä. Lempi kouluaine on kässä ja hissa tulee hyvänä kakkosena. Synttärit on 4.2. (eli huomenna) ja täytän 13w.

Sindi on sininen bortsu narttu. Tällä hetkellä se on masu pulleena kasvattajan luona, ja odottelee [U]yhtä[U]( rolleyes.gif ) pentuaan. Vieraita kohtaan Sindi on aika välinpitämätön ja tosi valikoiva. Näyttelyissä se ei kovin hyvin pärjää, mutta sillä ei ole väliä, ainakaan mulle.
Fowy
Ainiin! unohdin mainita, että Sindin nimi on Flagstones Finnish Star...
metukka
minä

Olen 11w(kohta 12) ja minulla on kaksi syetä. Pentu(neljäkuukautta) ja 12 vuotias
vanhus.
reppulainen
No:
Minä olen 12 vuotias Katariina Pyykkönen ja asun Oulussa.
mulla on vaaleen ruskeet hiukset ja sini-harmaat silmät.... wink.gif

Remu on 1,5 vuotias cairnterrieri poju joka palvoo yli kaiken
"isoveljeään" Ottoa...(lapukka)
-Maiju-
Minä
Olen Maiju Korpinen, toukokuussa 15 täyttävä (-89) tyttö Espoosta. Harrastan koirien lisäksi huilun soittoa ja laskettelua ym... smile.gif Koiramaisiin harrastuksiin kuuluu sitten junior handler, näyttelyt ja agility.

Vilma
Borderterrierinarttu Vilma, eli Tullymurrayn Troena Brew muutti kotiimme kesäkuussa 2001. Vilma täyttää huhtikuussa 3 vuotta ja on väriltään red-grizzle.
Vilman kanssa olemme kiertäneet joitakin näyttelyitä, tosin ilman pahempaa menestystä.
Lisäksi kilpailen Vilmalla usein JH-kilpailuissa.
Agility on selvästi Vilman harrastus nro 1. Siitä se nauttii silminnähden. rolleyes.gif Aloitimme agilityn viime toukokuussa, ja viime marraskuussa teimme ensimmäisen virallisen kisastarttimme. Sen jälkeen ei olla "ehditty" enempää kisailemaan, mutta kyllä me taas kohta mennään... Myös Nuorten Agi-SM olisi tarkoitus käydä katsastamassa. whistling.gif
Vilmalla on ollut myös yksi pentue, kun se oli sijoituskoira. Pennut syntyivä viime heinäkuussa, kaikkiaan viisi kappaletta vauhdikasta ja tomeraa Vilma-junioria( ph34r.gif ) on nyt asustellut jo pidemmän aikaa uusissa kodeissaan.

Siinä nyt jotain äkkiseltään heitettyä tekstiä meistä. Lisää saa kysyä, ja yhteyttä voi ottaa vaikka lähetillä. Myös mesekamut ovat tervetulleita! biggrin.gif
Delibes's
Minä:
Olen Kaisa Hynninen, 17-vuotias toisen luokan lukiolainen. Harrastan TOKO:a ja nlyitä. Kuulun myös noutajien näyttelytoimikuntaan.
Vippe:
8.v cairn herra, väriltään brindle. On ihan vain kotikoira ja rakastaa syömistä ja nukkumista.

Enemmän voi lukea kotisivuiltani http://kotisivu.mtv3.fi/goldenkaisa
Omppo
LAINAUS(Delibes's @ 4.2. 2004, 12:31)
On ihan vain kotikoira ja rakastaa syömistä ja nukkumista.

Terrieri laugh.gif

Näitä on kiva lukea, olis kiva oppia tietämään, että keitä täällä palstalla pyörähtelee smile.gif
Igorinna
Minä:
24-vuotias, blondi ja toivon mukaan vuoden sisällä valmis Tietoteknisen logistiikan Insinööri Espoosta. Seurustelen, ja suunnitelmissa olisi kevään aikana ostaa omakotitalo Kymenlaakson suunnalta miehen kanssa. Tällä hetkellä asustan koiran kanssa kahdestaan 32 neliöistä yksiötä. Teen insinöörityötä Nokialle ja sen pitäisi olla valmis helmikuun 2004 loppuun mennessä. Kun sen saan valmiiksi, ajattelin alkaa katselemaan töitä Kotka, Hamina, Kouvola-akselilta. Kun löydämme mieleisen talon, haaveissa on toinen amstaffi.

Koirani:
8.3.2003 syntynyt amstaffi (amerikanstaffordshirenterrieri) uros Igor (Diabolicstafs Replica). Täälläkin kirjoittelin, että Igorin takajalan sääriluu katkesi elokuun lopulla (omana syntymäpäivänäni) ja se oli 10 viikkoa raudoissa. Marraskuussa alettiin kuntouttamaan jalkaa ja vahvistamaan lihaksia ja joulukuussa Igor pääsi ensimmäistä kertaa irti juoksemaan koirapuistoon koirakavereiden kanssa. Jalka on parantunut hyvin, eikä pieniä jälkiä lukuunottamatta jalasta enää huomaa että se olisi poikki koskaan ollutkaan. Igor on eloisa nuorimies ja hormonit on alkaneet hyrräämään kovin. Ikkunassa kyttäillään jos naapurustossa on juoksuisia narttuja ja niiden perään vingutaan. Vaikka Igor on rohkea ja uteliaskin, mutta välillä se on oikea mammanpoika. Lapsia Igor rakastaa, alakerran tarhan lapset ovat kutsuneet Igoria pennusta saakka heidän maskotikseen. Kun lapset leikkivät pihalla aidatulla alueella, Igor haluaisi toimia portinvartijana, talvellakin istuu tai makaa portin vieressä ilman kiirettä minnekään, ja Igorhan ei normaalisti istu paljon lumessa, poika on kovin viluherkkä olemattoman pohjavillan vuoksi. Ja vesisade on maailman kamalin asia Igorin mielestä, jos poika näkee että minä laitan sadetakkia ja kumisaappaita jalkaan, vilahtaa poika boksin perälle eikä enää ole kiire ulos ollenkaan. smile.gif Igorin strategiset mitat tällä hetkellä: 54cm ja 33kg.
Jasubulli
Minä: kohta 24-vuotias yliopisto-opiskelija Oulusta. Tummat hiukset (tällä hetkellä), suht pitkä, 172 cm. Asun avoliitossa ja kotoa löytyy koirien lisäksi 3 kissaa.

Koirat:
Tiamat Jupiter "Jasu", s.12.07.2002, brindle-valkoinen bullterrieri uros, kokoa n. 51-52 cm 37 kg.

Strong Stael Chance Black Swan "Senja", s. 02.08.2003, tricolour (musta-brindle-valkoinen) bullterrieri narttu, Venäjän tuonti, kokoa tällä hetkellä 44 cm 18 kg
Palsternakka
Minä..
Ilona Pesonen, kohta 15 v, käyn 8. luokkaa ja harrastan laskettelua, piirustusta ja nättelyitä (ja koiria nyt yleensä). Asun semmoisessa pikku räkälässä nimeltään Nastola, joka on n. 20 km Lahdesta (..eikä Vaasan lähellä wink.gif )

Koirani
Leevi = What's Up Extreming, 1 vuotta, valkoinen länsiylämaanterrieri. Pitää juustosta ja kumikanoista. Harrastaa nukkumista, syömistä ja kumikanojen eliminointia. Todella ihana koira, vaikka jokseenkin yksinkertainen otus rolleyes.gif
~Ninja~
Minä:
Eli olen Ninja Mielonen, kohta 15-vuotias( biggrin.gif ) tyttö Espoosta.Koiramaisten harrastusten(näyttelyt, junior handler..) lisäksi mulla ei oikeastaan ole muita harrastuksia, kuin lukeminen ja netissä surffailu tongue.gif

Miska:
Miska, eli virallisesti Vipervuoren Kiss The Dust on pian 2-vuotias westiepoika. Miskalla on purentavika, jonka takia Miskaa ei näyttelyissä näy, muuten kuin joskus junnuissa wink.gif Miska on luonteeltaan ihmisille ystävällinen, mutta varsinkin toisille uroksille saattaa vähän rähistä, erityisesti toisille westieuroksille..

Helmi:
Helmi, Chanelia Coco Wallis on 5 kk ikäinen pieni westievauva smile.gif Sellainen pieni täystuho, joka roikkuu koko ajan Miskan karvoissa kiinni ja muutenkin kiusaa Miskaa koko ajan lookaround.gif Helmi on lähes kaikkiruokainen ja hotkaisee ruokaannoksen hetkessä ja tuntuu, että sillä on pohjaton vatsa wink.gif Helmin kanssa olisi myös tarkoitus jonkin verran näyttelykehissä piipahtaa..

siinä nyt jotain pientä selostusta minusta ja terroristeista.. wink.gif
zennu
nimeni on Jenna Kovalainen, ja asustelen perheeni (minä,kaksi pikkuveljeä,pikkusisko,isä,äiti,kani ja koira laugh.gif ) kanssa täällä Tampereella.
olen kohta 16v. peruskoulua päättävä tyttö smile.gif
harrastukseni pyörivät enemmän ja vähemmän koirien ympärillä mm.näyttelyt, JH, agi,toko,junnu treenien pito,koirien hoito..yms..

koirani on siis Niki ( Jeuv-03 Jv-03 Curiosity Special Edition) silkki, iältään 1v 5kk..varsin persoonallinen ja ihana herra wub.gif laugh.gif Niki harrastaa siis kanssani mitä tuolla edellä mainittiin, lisäksi ulkoilua,lelujen tappamista ja syömistä shifty.gif
~mirGGu~
Olen Mirka Mantere, vielä muutaman kuukauden 17-vuotias. Opiskelen Kotkan Lyseon Lukiossa toista vuotta. Harrastuksiani on koirien kanssa touhuilu, näyttelyissä käynti ja agility. Lisäksi kävin syksyllä kehäsihteerikurssin.

Perheen terrieri on skye "Lucy" (FIN MVA JMV-02 WJA-02 Skywatch's Erica), pian 3 v. Lucyn kanssa käydään näyttelyissä jonkun verran ja agilityn aloittaminen on suunnitelmissa.... wink.gif
Rochas
olen hanna lemmetti,vielä 12w...harrastuksiani on tanssi ja pianonsoitto.
ja mulla on 3w cairni mindi wub.gif harrastin sen kaa joskus agii
ja se on sellane ahmatti...
Liepuska
dogrun.gif Moi. Olen kahden australianterrierin kanssa seilaava nais ihminen täältä pohjoisesta. Vanhempi aussi herra "Sulo" eli Jaskarin Matador Mix tuli valioksi 18 kuukauden iässä ja nyt viettää aikaansa "olo-neuvoksena" ja kasvattaen toista aussi poikaa koirien tavoille. Nuori herra "Eki" on kohta 5 kuukauden ikäinen punainen nassikka ja viralliselta nimeltään Bluepepper´s Devil-Again. Pojilla riittää touhua ja lumessa on aika hauskaa touhuta. Leikkeissä on vauhtia kun kahdessa miehin jahdataan 8 -vuotiaista kultsu vaaria...kyllä häntäkarvat saa kyytiä kun aussit roikkuu mennen tullen ja palatessa vaarin karvoissa...mutta vanha herra antaa lasten leikkiä hännällänsä. Aikansa kutakin ...Nuori herra lähtee kokeileen näytelyuraansa sit Ouluun äitienpäivänä. Katsotaan kuis pojan käy. Terkkuja vaan kaikille aussin viikareille. thumbup.gif
Anzku
Eräällä on _vähän_ tylsää täällä, niin huomasin onneksi tämän topicin eli...

Olen vm.-90 tyttö Satakunnasta ja mulla on siis cairnterrieri narttu Stonepile Chic CHocolate, kotona ihan vaan Stella. Me harrastellaan tälleen talvella lähinnä lenkkeilyä ja junnuilua. Mutta kesällä mukaan tulee jälleen agility, jossa koitetaan päästä ehkä ainakin viimeistään ensi vuoden puolella kisaamaan. smile.gif Onneksi meillä on myöskin iso piha, että toi virtaa täynnä oleva ärrieri sa vielä sen 5 km lenkin jälkeen purkaan energiaa vapaasti. laugh.gif rolleyes.gif Ja siis agissa ei ole vielä päästy kisaamaan sen takia, kun tuo irtipito on vähän niin ja näin, että jos jotain kiinnostavampaa ilmaantuu niin se on menoa. blink.gif Ja tuota ei siis niin millään olla vielä saatu kitkettyä pois. sad.gif blush.gif Stella on siis nyt reilu 2 vuotta ja erittäin sosiaalinen, joka tekee tuon aginkin niin vaikeaksi. :S Mutta parempi että on ainakin sosiaalinen eikä vihainen. smile.gif
Bullikka
Vinkkinä Bullimöllykälle; tricolour ja musta-brindle ovat kaksi eri väriä wink.gif
Jasubulli
Vinkkinä bullikalle, trikkejä on myös brindlemerkeillä!! Mustabrindleinä pidetään näitä "musta-valkoisia", siis yleensä. Trikkinä se on Venäjälle rekisteröity, piste!

Bulleissa nämä värit ei ole kauhean selviä, missä esimerkiksi menee punaisen ja fawnin raja?
Bullikka
Musta-valkoinen on musta-valkoinen, sitä tuskiin edes venäläiset saa muuksi muutettua. smile.gif
Trikki,brindle merkein on musta-brindle tai musta-brindle-valkoinen(riippuen valkoisen määrästä). Basenjeissa musta-brindleä olen kuullut puhuteltavan trindle nimellä, eli ei niissäkään trikiksi lasketa.

Punaisen ja fawnin raja menee "kirkkaudessa" ja värin syvyydessä.
Noora & Nelson
Olen 15-vuotias tyttö ja minulla on Cairn-uros Nelson viralliselta nimeltään Jillbayn Golden Dream. Me harrastetaan yhdessä agillitya ja kaikenlaista muuta koiramaista puuhaa! dogrun.gif
Jasubulli
Basenjeissa ei ole mustabrindleä, (yli 10 vuotta rodun parissa enemmän vähemmän pyörineenä tiedän) fula-musta on varmaan se väri mitä tarkoitat.

Esim. cardiganeissa löytyy trikkejä bridle merkeillä. Ja musta-valkoisia bulleja ei kyllä juurikaan ole rekisteröity, kyllä ne yleensä on mustabrindle nimellä. Ja tiedän muitankin brindlemerkein trikkejä Suomesta, ei meillä ole ainoa.

Siinäpä se juuri onkin se, että kuka katsoo mikä on fawn ja mikä punainen, kyllä ääripäät on helppo erottaa, mutta sellaiset "siltä väliltä" olevat on hankalampia tapauksia.
ally.
Ally, Sunnuntaina 14-v (tuokaa lahjoja, tuokaa, tuokaa!). Hevosia harrastava, vähän hikke ihminen. Omistan oskun, jonka kanssa sekoillaan sisällä ja ulkona, mutta ei oikeestaan käydä missään matcheissä tai muuallakaan.
Osku, maaliskuun 31. 6-vuotuias norfolkkiuros. Kova syömään, hyppii hyvin, (40cm!) karkailee. Pelkää lapsia. Pelkää vieraita. Mustasukkainen tutuista. Miun mussuli <333 *pussss*
Tässä me oltiin wink.gif
staffi tyttö
Joo eli oon 17 vuotias Tytteli Helsingistä. Harrastuksiini kuuluu kaikki koiriin liittyvä ja hepostelukin aina kun aika antaa periksi ja ennen harrastelin junnuilua sinäänsä hyvillä sijoituksilla ja vielä yleensä staffilla smile.gif . Kotona pörrää kohta 4 wee staffi tyttö Alma (Belainin Drean Trouble) ja enkkusetteri Lissu (Kahenkoon Jet Flight) joka on nyt 10 kk. Odtan innolla milloin mennään ekankerran tikattavaksi, koska kummatkin ovat kova päisiä... varsinkin Alma joka omaa liian suuren egon (ei väistä ketään liikenteessä ja yrittää aina olla pomo koiratarhassa oli vastustajan koko mikä tahansa). Mutta ei ole lasta karvoihin katsomista wub.gif
Bullikka
Jasubulli: Olen minäkin harrastanu laulua yli 20 vuotta mutten silti väitä mikään Tina Turner olevani biggrin.gif
Minä puhunkin nyt tiedosta, en luulosta.
Aina oppii uutta, se on ihanaa tässä ihmiselämässä.

Basenjeissä on trindleksi kutsuttu harvinainen värimuunnos joka vastaa samaa kuin bullien musta-brindle-valkoinen. Fulatrikolor vastaa bullien trikoloria(fula kun tarkoittaa kokonaista).
Jos et vieläkään usko niin katsoppas seuraavat linkit; Trindle
Trikki+Trindle

"Ja tiedän muitankin brindlemerkein trikkejä Suomesta, ei meillä ole ainoa"

Kerrohan, olisi kiva tietää myös.
Jasubulli
Mutta eipä ne silti hyväksyttyjä värejä ole! Onhan bullejakin vaikka sinisiä joskus syntynyt, ei se silti ole hyväksytty väri. Ja en väitä kaikkea tietäväni, ainoastaan sen minkä värinen koira minulla on biggrin.gif !

Eiköhän tämä ole loppuunkäsitelty aihe, ollaan vaan reilusti erimieltä, jookosta?!
-Maiju-
Tiedotetaan nyt vielä täällä Terrieri-palstallakin, että olen vaihtanut nimeni Puskassa. Entinen borderi, nykyinen -Maiju-. smile.gif
Fowy
LAINAUS(-Maiju- @ 9.3. 2004, 16:33)
Tiedotetaan nyt vielä täällä Terrieri-palstallakin, että olen vaihtanut nimeni Puskassa. Entinen borderi, nykyinen -Maiju-. smile.gif

Laitampa minäkin, eli vaihoin nicin, oon siis entinen Fowory ja nykyinen Elbeth
*saara*
Täälläpä sitten minäkin;

Saara 31v. 4 lapsen äiti Pohjois-Pohjanmaalta ja kasvatan avokkini kanssa Thaiden lisäksi Englanninkääpiöterriköitä (= black and tan terrieri) ja näitä kotona 5 kipaöetta: 2(narttua4+ ja 7+ vuotiaat;emä ja tytär) Suomesta ostettua, 2(n.10kk. ja u.14kk.puolisisarukset) Australiasta ja 1 oma kasvatti(u.20kk.). Kuvia tulee kotareille nyt kaiketti kevään aikana, mutta jotain löytyy jo koirat.com:in Galleriastakin. 2 ETT-pentuetta on ollut ja 2 tulee tälle vuodelle smile.gif
Essi
Minä: Olen syksyllä 12-vuotias tyttö Espoosta. Koirien kanssa harrastan Junior Handleria, ja joskus koti-tokoa. Koirien lisäksi harrastuksiini kuuluu: Pianon soitto, sähly ja laskettelu. smile.gif

Vilma: Maiju jo kertoikin Vilmasta jotain, mutta kerronpas minäkin nyt jotain! tongue.gif biggrin.gif Meillä asustelee pian kolme vuotta täyttävä borderterrieri Vilma (Tullymurrayn Troena Brew). Kilpailen Vilman kanssa Junior Handlerissa (mutten aina. wink.gif ). Sitten harrastetaan tietysti lenkkeilyä, ja syöntiä! ( tongue.gif laugh.gif ).
Ja kuten Maiju jo kertoi, Vilma sai viime kesänä viisi pentua. Ja kaikki pennut ovat jo olleet pitkään uusissa kodeissaan. smile.gif
Tässä oli nyt jotakin. lookaround.gif
MarZo
Mä olen vuosimallia -81 ja opiskelen parturi-kampaajaksi..Omistan yhdessä kihlattuni kanssa vehnäterrierimme. Asustamme Seinäjoella.

Viivi(Röhvelin Blair Witch) on siis koiramme nimi ja rotu tulikin jo mainittua..Viivi on n. 10kk. vanha. Vimpula on avoin ja sosiaalinen, aina kinnostunut kaikesta mitä tapahtuu ja missä mennään. Olemme käyneet parissa mätsissä ja isommat näyttelyt myös kiinnostaa jatkossa, olemme niinkuin treenanneet niitä varten..Nyt olemme myös ilmoittautuneet näyttelykoulutukseen ja pentu TOKOon.. biggrin.gif
Eppunen
Anne:

23-vuotias sosiaalialan opiskelija Suomen Turusta. Asustelen täällä avomieheni ja bordertörriäisen kanssa rivitalokaksiossa. Lisää infoa kotisivuilla
-> Annen kotisivut

Ja sitten tuosta meidän Pepistä...

Peppi on 27.10.2000 syntynyt borderterrierineiti. Peppi on syntynyt Zehardin kennelin nimissä, samassa pentueessa oli kaksi muutakin pentua. Pepin kennelnimi on Zehard Victoria.

Pepin kanssa ei harrasteta vakituisesti mitään erityistä. Toki käymme päivittäin tutustumassa lähimetsiin ja leikimme ahkerasti mm. kongin kanssa. Agilityn alkeiskurssi on käyty ja jatkamme sitä ehkä joskus... Jos jotakuta kiinnostaa enemmän, kannattaa kurkata Pepin kotisivuille.
Murmeli
Minä - Melkein kun Omppo biggrin.gif

Oon Anna ja mulla on bortsu Leevi ja harrastetaa agilityä.
Asun Raumalla ja pelaan ringetteä Lukon D junnuissa. oon '92 syntyny. Ja koirani
Leevi (Dundarroch Snowstorm Kirkkonummi (ollaanki jo paljo toitotettu)). Leevi on 8kk ikäinen terhakas grizzle bortsu joka rakastaa leikkimistä ja paistettuja silakoita. biggrin.gif
Dethi
Minääääää
Oon Niko 12v Raumalta.(syksyllä täytän 13) Harrastan jalkapalloa ja mulla on vaaleat hiukset (oikeesti ruskeet). watsup.gif

Oona
Kohta 9kk ikänen parsonrusselinterrieri joka harrastaa agilityä ja on pirteä ja energinen pikkukoira. laugh.gif Oonan koko nimi on Peponinan Belladonna ja se tuli meille Helsingistä.
spotti
minä: Sini olen tämmöinen maalaisjuntti, joka on täysin hurahtanut eläimiin ja varsinkin koiriin ja hevosiin smile.gif olen kohta 17 ja harrastan eläimiä (heh) pianonsoittoa, ratsastusta ja joskus moottorivehkeillä hurjastelua.... smile.gif

koirani: täplä on parsoninarttu ja se on kohta 8 kk ja se on semmonen hulivili...osaa olla myös todella rauhallinen mutta välillä sitten innostuu ja vähän liiankin kanssa biggrin.gif käydään nyt tokossa ja syksyllä mennään agilityyn...mitäs tässä muuta osaisi sanoa....
<Iida>
Minä: marraskuussa 15-vuotias tyttä Klaukkalasta. Harrastuksiin kuuluu mm. koirien kanssa puuhailu, ratsastus ja huilunsoitto. Valokuvausta olen harrastanut aktiivisesti muutaman vuoden ajan. Koiraharrastelu on vielä alussa, ensimmäinen oma koirani muutti taloon viime vuoden syyskuussa. Aikomuksena on jatkaa vähän aikaa sitten aloitettua tokoa, syksyllä tiedossa agilitykurssi ja uusina kiinostuksina myös junior handler ja MEJÄ. Vapaa-aika kuluu siis suurimmaksi osin koirien kanssa puuhailessa, kuvia räpsien ja tietokonetta näpyttäen.

Manu: kohta vuoden ikäinen borderterrieripoika Mingas-kennelistä. Manu on erittäin kiltti ja mukava harrastuskoira (ainakin tokossa) ja kotona erinomainen kaveri.
Omppo
LAINAUS(Murmeli @ 16.5. 2004, 20:53)
Minä - Melkein kun Omppo biggrin.gif

Oon Anna ja mulla on bortsu Leevi ja harrastetaa agilityä.
Asun Raumalla ja pelaan ringetteä Lukon D junnuissa. oon '92 syntyny. Ja koirani
Leevi (Dundarroch Snowstorm Kirkkonummi (ollaanki jo paljo toitotettu)). Leevi on 8kk ikäinen terhakas grizzle bortsu joka rakastaa leikkimistä ja paistettuja silakoita. biggrin.gif

Voi härre Good, ei me mitenkään kaimoja ihmisiä tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Omppo
LAINAUS(Aada @ 24.5. 2004, 16:13)
Minä: marraskuussa 15-vuotias tyttä Klaukkalasta. Harrastuksiin kuuluu mm. koirien kanssa puuhailu, ratsastus ja huilunsoitto. Valokuvausta olen harrastanut aktiivisesti muutaman vuoden ajan. Koiraharrastelu on vielä alussa, ensimmäinen oma koirani muutti taloon viime vuoden syyskuussa. Aikomuksena on jatkaa vähän aikaa sitten aloitettua tokoa, syksyllä tiedossa agilitykurssi ja uusina kiinostuksina myös junior handler ja MEJÄ. Vapaa-aika kuluu siis suurimmaksi osin koirien kanssa puuhailessa, kuvia räpsien ja tietokonetta näpyttäen.

Manu: kohta vuoden ikäinen borderterrieripoika Mingas-kennelistä. Manu on erittäin kiltti ja mukava harrastuskoira (ainakin tokossa) ja kotona erinomainen kaveri.

Ja Iida-Aadalle ja Manulle tiedossa myös kotisivut, kunhan allekirjoittanut tästä hieman ryhdistäytyy whistling.gif
Russell
Minä:

13-vuotias tyttö turun lähistöllä... (melkein wink.gif)
Harrastan tietenkin koiria, valokuvausta jonkin verran, kirjoittelemista, tennistä ja lukemista.

Mosse:

Kohta 4-vuotias parsonrussellinterrieri uros, virallisesti Redwine Artur.
Mossen kanssa harrastamme agilityä ja joskus käymme näyttelyissä.

Max:

6-kuukautinen jackrussellinterrieri uros, viralliselta nimeltään Saltisgårdens Nicholas Nickelby. (Ruotsista tuotu.)
Maxin kanssa harrastamme näyttelyitä, agilityä ja tokoa.

Jos kiinnostaa, niin voit tutustus Mosseen ja Maxiin enemmän osoitteessa http://mossemax.vauhti.net
zippo_88
aika vanha tää juttu jo mutta kuitenkin tongue.gif
Mä: Olen Hanna Pannimaa Torniosta (oulusta pohjoseen)
ja olen täyttänyt jo helmikuussa 16 wee wink.gif lukion eka vuosi alkaa syksyllä ja jänniittä pirusti !!

Teemu:
Silkkiterrieir uros 11kk seuraavassa kuussa vuoden smile.gif tykkää agista ja näyttelyistä wub.gif

Iita:
Silkkiterrieri narttu 3wee täyttää 4 vuotta marraskuussa smile.gif agi koiran pahan purenta vian vuoksi ja kilpailen sen kanssa mini 3:sissa tongue.gif wub.gif
Elina.P
mä olen 14-vuotias tyttö Hollolasta ja omistan 4-vuotiaan vehnäterrierin jonka kanssa harrastan junior handleriä, tokoa, näyttelyitä ja silloin tällöin mejääkin. wink.gif
staffi tyttö
Okey... Siis olen 18-vuotias tyttö Helsingistä ja tällä hetkellä opiskelen Malmin kauppaoppilaitoksessa datanomiksi. Harrastuksiis kuuluu kaikki koiriin liittyvä ja silloin tällöin hevoset. Kotoa löytyy kaksi koiraa(staffi ja enkkusetteri) ja kissa.

Alma
Alma on 4,5-vuotias staffordshirenbull terrieri. Viralliselta nimeltä Alma on Belainin Dream Trouble. Alma ei rotukehissä enään pyöri hampaidensa takia, mutta on aivan loistava junior handler koira. Nyt pitäisi alottaa agility, jossa Alma on haka (3 treenaus kerran jälkeen mölli-agi kisan 1) niin ja jos kesällä sais sen alo luokan tokoiltua läpi... toivotaan ettei juoksut taas sotke suunnitelmia.
iiris_
Minä olen 9,maaliskuussa 10.w Iiris Väisänen Oulusta. Harrastuksiini kuluu ratsastus ja koirat tietenkin! En vielä harrasta niin aktiivisesti koiria,koska olen vasta ensi vuoden maaliskuussa 10.w,joten pääsen vasta ensi vuonna junnuihin. Puuhailen kumminkin Voten kanssa jokapäivä. Olen kolmannella luokalla.

VOTE
Vote on meidän perheen ihana borderterrieri uros. wub.gif Vote on jo 10.w vanhus,joten se ei kovin jaksa riehua. Vote osaa monia kivoja temppuja makupalan kanssa,kuten mm.:istu,maahan,päivää,kieri,ryömi...jne....
Olisi voinut laittaa votesta kuvan,mutta miten se laitetaan? Siitä minulla ei ole tietoa. Joten voisko joku neuvoa?
Elina.P
LAINAUS(Vote @ 8.12. 2004, 17:53)
Olisi voinut laittaa votesta kuvan,mutta miten se laitetaan? Siitä minulla ei ole tietoa. Joten voisko joku neuvoa?

tottahan toki!
ensin sun pitää tietenkin tallentaa kuva teidän tietsikalle. sitten sun pitää laittaa se johonkin nettiin, esim. photobucket:iin. sitten kun tuut tähän kirjoitusjutskaan, tai siis tähän kohtaan missä kirjoitetaan viestiä, niin paina siitä tekstilaatikon yläpuolella olevasta IMG-kohdasta ja se kysyy kuvan URL osoitetta. Kirjoitat siihen sen osoitteen jonka löytyy kun painat hiiren vasemmalla näppäilemmä kuvasta kun se on liitetty jonnekkin nettiin ja katsot ominaisuuksista sen osoitteen.
-NoOrA-
Mina

Olen siis Noora Haapanen, Lappajarvelta, tai nyt asun Kanadassa, lahella Torontoa, pienessa paikassa nimelta Brantford, jossa hoitelen 7 borderia, seka 3 pentua borderia. shifty.gif

Olen siis 17 vuotias, harrastan koirieni kanssa agility, (Kata the borderi -> FIN AVA, Ada the snautseri medi-3), seka tokoa (Ada VOI, Kata AVO). Seka junior handleria, tai harrastin.. Onneksi saan kisata viela vahan aikaa taalla Kanadassa, silla saannot ovat erit. teehee.gif

Muita harrastuksia on tanssi, lumilautailu, seka ratsastus (n. 10 vuotta).. Seka kaikki koiran kanssa touhuaaminen kuuluu myos joka paivaiseen arkeen.

Koirat

Kata wub.gif , 6 vuotias borderterrieri narttu, vir. nimi Ykkosturva Kata. Ja on siis FIN AVA, eli agilityvalio, jonka siis saavutti viime kesana. Eika ole siis oikein nayttelykoira. Ensi kesata mennaan agilityn SM:n kisoihin, seka MM-karsintoihin, jonka jalkeen Kata jaakin "elakkeelle" agilitysta, ja voidaan keskittya vain pallon heittelemiseen, seka syomiseen. smile.gif Ja tokoakin voisi valilla viela harjoitella.

Ada wub.gif taas on 3 vuotias p&s keskari snautseri, siis viralliselta nimelta Doctor's Order Gina Ginelli. Ada onkin minun toko"lupaukseni", jonka kanssa tulemme jatkamaan ahkerasti tokoa, nyt siis kisaamme VOI-luokassa, josta 2-tulos. Kylla se 1-tuloskin tulee JOSKUS. whistling.gif
Adan kanssa kilpailaan myon agissa, siina siis medi-3, joten pieni snautseri Ada on, eli ei siitakaan tullut siis minulle nayttelykoiraa.. innocent.gif

Ja sitten viimeisena, muttei vahaisena on Hotti wub.gif , eli talle hetkella 2 kk vanha borderterrieri uros, eli Ganymede's Canadian Brass, joka tulee muuttamaan kanssani Suomeen kesakuussa. Hotin kanssa olisi tarkoitus koittaa agility, tokoa ja niita nayttelyita, jos vaikka talla kertaa tarppaisi minulla, ja koirasta tulisi myos nayttelykoira. teehee.gif
Hotti on viela niin pieni, ettei sen kanssa olla harjoiteltu kuin vasta naksuttelua.. Ja vahan remmissa liikkumista, seka toki seisomista.. Mutta viela on aikaa!

Joo, siina nyt tuli jotain. tongue.gif
Elina.P
tervetuloa remmiin sahku! biggrin.gif
Palsternakka
LAINAUS(Palsternakka @ 6.2. 2004, 13:58)
Minä..
Ilona Pesonen, kohta 15 v, käyn 8. luokkaa ja harrastan laskettelua, piirustusta ja nättelyitä (ja koiria nyt yleensä). Asun semmoisessa pikku räkälässä nimeltään Nastola, joka on n. 20 km Lahdesta (..eikä Vaasan lähellä wink.gif )

Koirani
Leevi = What's Up Extreming, 1 vuotta, valkoinen länsiylämaanterrieri. Pitää juustosta ja kumikanoista. Harrastaa nukkumista, syömistä ja kumikanojen eliminointia. Todella ihana koira, vaikka jokseenkin yksinkertainen otus rolleyes.gif

Tämä taitaakin olla aika vanha topicci, minullakin jo 15 mittarissa ja nimenikin vaihtanut jo aikaa sitten laugh.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.