Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: kenen käppänä on syliwauwa?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
käppänä
kenen käppänä viihtyy sylissä paremmin ku omissa touhuissaan? naurattaa jos joku sanoo että käppänät ei ole sylikoiria tai jos lukee koirakirjasta rodunkuvausta jossa sanotaan ettei ksnautserista sylikoiraa saa tekemälläkään... meidän rouva ei muualla köki kuin sylissä.. sanalla köki en tarkota tarpeillaan kökkimistä.. biggrin.gif
Pauliina
Neppari ei muuta tekisikään kun olisi sylissä... Tosiaan tuo rotumääritelmä on aika hauska kun monet käppänät viihtyvät sylissä biggrin.gif
Irene
Meillä tuo käppänä on enemmän sylikoira kuin rotumääritelmän mukainen "ei-sylikoira". Mutta ei se minua haittaa biggrin.gif Paitsi jos pitäisi kiiruhtaa johonkin ja Tara mammii söpösti sylissä wub.gif
Netta
Meidän käpsä on kaikin puolin ei-rotumääritelmän mukainen tongue.gif Todella kiltti, alistuva ja nöyrä, siis kaikkea muuta mitä olen ymmärtänyt käpsän olevan rolleyes.gif Sylissähän tuo istuisi 24/7 jos saisi, välillä koneellakin ollessani nukkuu sylissä..
mörkö-täti
mulla ittelläni ei oo käppänää mut keskikokosia on 2 ja niistä vanhempi(11w) on ollu pennusta asti todella sylivauva ja kooltaan pienen suursnautserin kokonen... menee tuttujen ja tuntemattomien syliin nukkumaan... rolleyes.gif
Smile:)
Mullakin on käppänä! wub.gif Mut ei se niin sylissä oo se menee aina jos jossakin on tavallista pehmeenpää niin sinne. tongue.gif Kun mulle ja mun pikkusiskolle levitetään sohva niin sinne alle tulee semmonen pehmuste mikä on siinä sohvassa niin siellä se sitten nukkuu yöt. teehee.gif flowers.gif
Jaana
Eipä oo täälläkään käppänää, mutta riiseneitä löytyy, ja urokseni, joka on suurin niistä (70cm korkea + paino 45kg->) on syliwauwa! wacko.gif
Anzie^
No täältä sitten ilmeisesti löytyy valkoinen uros, jolla on rotumääritelmän mukainen luonne. Sylissä ei viihdy pätkääkään, eikä myöskään anna nostaa syliin, vaan murinalla sanoo että ei pidä. Muuten kyllä antaa koskea jne "lelliä" ja näyttelyissä senverran ottaa syliin että nostaa pöydälle, mutta ei todellakaan ole mikään sylilellivauva. Ja minä todella pidän tuosta luonteesta, sillä nykyään näkee aivan liikaa "pehmeäluonteisia" koiria. En ikinä voisi kuvitella omistavani "pehmeää" käppänää, luonnetta pitää olla smile.gif
<Iida>
Mulla ei oo käppänää, mutta kaverin siskolla on (ja nään sitä usein wink.gif ). Se on kyllä sellanen sylivauva, että urahtaa ennemminkin silloin jos sitä ei halua syliin tai työntää pois biggrin.gif
Anzie^
LAINAUS(Jaana @ 10.5. 2004, 08:32)
Eipä oo täälläkään käppänää, mutta riiseneitä löytyy, ja urokseni, joka on suurin niistä (70cm korkea + paino 45kg->) on syliwauwa! wacko.gif

Oi, suloista biggrin.gif
---
Ei hyvänen aika, Pipsa istuisi koko päivän sylissä. Se on sellanen mamin pikku syliwauva...
Netta
LAINAUS(Jaana @ 10.5. 2004, 10:32)

Tutulta kuulostaa, Ronja-riiseni tuppaa olemaan tuota pientäkin innokkaampi sylikoira biggrin.gif
mörkö-täti
ja nyt meidän nuorimmainenkin - Ilpo - on oppinu sylivauvaks.. biggrin.gif
onneks korkeus on vaan 47 cm ja painoo 16kg nii en oo sietämätöntä... laugh.gif
Lotta
LAINAUS(mörkö-täti @ 11.10. 2004, 06:58)
ja nyt meidän nuorimmainenkin - Ilpo - on oppinu sylivauvaks.. biggrin.gif
onneks korkeus on vaan 47 cm ja painoo 16kg nii en oo sietämätöntä... laugh.gif

Ilpo?? siis Mihan kennelin tämän kesän pentu?! huh.gif nimi tuntuu nimittäin tutulta!! tongue.gif
mörkö-täti
LAINAUS(Lotta @ 13.10. 2004, 19:38)
Ilpo?? siis Mihan kennelin tämän kesän pentu?! huh.gif nimi tuntuu nimittäin tutulta!! tongue.gif

juups.. biggrin.gif
-Mustikankukka-
Meidän käppänä tekee mielummin phaa kuin situu sylissä wink.gif
Nina.B
Minä kyllä tulkitsen tuota rotumääritelmää siten, että käppänä ei ole sylikoira eikä sohvakoira. käppänä on reipas ja tarmokas. Kaipaa touhuamista ja liikuntaa. Kaipaa säännöllistä aktiviteettia.
Meillä kaikki tytöt viihtyy sylissä (jos ei ole kampaa takataskussa), ja makoilevat ja laiskottelevat sohvalla. Mutta kun kengät pistää jalkaan, ei niistä yksikään jää niille sijoilleen, vaan tikkana ovat mukaan tulossa.
Myös imuroidessa ja lattioita pestessä on monta apuria mukana. Samoin kukkia istutettaessa tai ruokaa laitettaessa teehee.gif
---
LAINAUS(Jaana @ 10.5. 2004, 10:32)

Siinä on kyllä ihana olla linttaantuneena minuakin painavamman alla innocent.gif Onneksi käppänäni painaa vaan 8kg, onko liian lihava vai jäntevä vai...? onko paino ihan sopiva 35cm. korkialle kääpiösnautseri nartulle?
anna :D
LAINAUS(Zenda @ 28.1. 2005, 21:46)
käppänäni painaa vaan 8kg, onko liian lihava vai jäntevä vai...? onko paino ihan sopiva 35cm. korkialle kääpiösnautseri nartulle?

Meirän Elsa (käppänä narttu) jonka säkä on n. 34,5 cm painaa hieman yli 6 kiloo.
Kasvattaja sanoi että lisää ei sais kylkiin tavaraa (rasvaa) tulla (mutta tuo nyt oli näyttelyitä varten). Kokeile käppänäsi kyljistä tuntuuko kylkiluut, siitä sen näkee!! biggrin.gif
-iina-
Mun kuumityttö (käppänä) viihtyy ainakin hyvin sylissä! biggrin.gif Sillon kun mä oon niillä niin se kiipee syliin vaikka onkin vasta kohta 8vk.
CURLY
Meidän Nelli kyllä tykkää viuhtoa omissa hommissaan, kokoajan juoksee ja vipeltää pihalla, mutta kyllä sitten kun alkaa väsyttää niin änkeää syliin heti sly.gif laugh.gif
Valdemart
Ei mun ainakaan.

Rapsuttelu ja hieronta on ihanaa, mutta sylissä on epämukavaa.
haniski
Pasi suunnilleen tunkee syliin, ja suuttuu jos ei kukaa rapsuta biggrin.gif
haniski
LAINAUS(Nina.B @ 22.11. 2004, 20:57) *
Minä kyllä tulkitsen tuota rotumääritelmää siten, että käppänä ei ole sylikoira eikä sohvakoira. käppänä on reipas ja tarmokas. Kaipaa touhuamista ja liikuntaa. Kaipaa säännöllistä aktiviteettia.
Meillä kaikki tytöt viihtyy sylissä (jos ei ole kampaa takataskussa), ja makoilevat ja laiskottelevat sohvalla. Mutta kun kengät pistää jalkaan, ei niistä yksikään jää niille sijoilleen, vaan tikkana ovat mukaan tulossa.
Myös imuroidessa ja lattioita pestessä on monta apuria mukana. Samoin kukkia istutettaessa tai ruokaa laitettaessa teehee.gif

Pasilla sama smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.