Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Merilevä
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Capri
Syottaako kukaan merilevaa? Miksi?
Paljonko se maksaa? noin?
Kuinka paljon sita kuuluu antaa ruoan yhteydessa? (kyseessa on noffi)
Enta kuinka kauan merilevaa pitaa syotaa jotta pigmentti alkaa vahvistua?
Oletko havainnut siita jotain haittoja? Enta erityisia hyotyja?
Elsaenkeli
Meillä syödään Solid Goldin Seameal -merilevävalmistetta, joka maksaa 454g 28 euroa. Mitään huonoa siitä en voi sanoa, päinvastoin.

Sitä annetaan nöffin kokoiselle koiralle tasainen teelusikallinen kaksi kertaa päivässä ruuan yhteydessä (jos nöffisi syö pelkästään hyvälaatuisia papanoita, niin se ei välttämättä tarvitse merilevän kaltaista lisäravinnetta, merilevähän on kivennäis- ja hivenaineravinne). Kuukauden käytön jälkeen voi nähdä tuotteen vaikutukset.

Vastoin yleistä käsitystä merilevä ei LISÄÄ pigmenttiä, vaan vahvistaa olemassaolevaa.

Meidän kotisivuilta löytyy lisää tietoa ja sitä saat myös laittamalla mulle mailia.

Hanna
-Hansu-
Minä ostin luontaistuotekaupasta pienen pussillisen (Nori, 20g) ja se maksoi 7€. Minä anna 15 kg painavalle teelusikallisen kolme kertaa viikossa.
Rubin
Heipä hei Elsaenkeli,

maailma on pieni ja taas tavataan, vaikkakin virtuaalisesti rolleyes.gif

Meilläkin on syöty Solid Goldin SeaMealia, mutta minä en kyllä huomannut mitään eroa koirissa, vaikka lopetin tuotteen käytön. Meillä ei syödä kuivamuonia, en tiedä onkä tällä asialla vaikutusta. Käytän hyvin vähän mitään lisiä enää nykyään koirieni ruokavaliossa.

Jos käyttäisin teollisia tuotteita (kuivamuonia), olisivat ne juuri Solid Gold:in valmistamia, sillä heidän "filosofiansa" on raaka-aineiden ja säilyvyyden/tuoreuden kannalta mielenkiintoisia.

Tavataan taas thumbup.gif

Heidi Rubin
Rubin
Heipä hei Elsaenkeli,

maailma on pieni ja taas tavataan, vaikkakin virtuaalisesti rolleyes.gif

Meilläkin on syöty Solid Goldin SeaMealia, mutta minä en kyllä huomannut mitään eroa koirissa, vaikka lopetin tuotteen käytön. Meillä ei syödä kuivamuonia, en tiedä onkä tällä asialla vaikutusta. Käytän hyvin vähän mitään lisiä enää nykyään koirieni ruokavaliossa.

Jos käyttäisin teollisia tuotteita (kuivamuonia), olisivat ne juuri Solid Gold:in valmistamia, sillä heidän "filosofiansa" on raaka-aineiden ja säilyvyyden/tuoreuden kannalta mielenkiintoisia.

Tavataan taas thumbup.gif

Heidi Rubin
Elsaenkeli
No kas Rubin - ympäri mennään yhteen tullaan wink.gif

Meillä on ollut selkeästi SeaMealista johtuva positiivinen vaikutus kahdella kuudesta (turkki ja iho), muilla jotain pientä havaittavaa, mahdollisesti muustakin syystä johtuvaa.

Annan kuitenkin kaikille sitä, koska meidän sekaruokintamme oletettavasti on puutteellista juuri kivennäis- ja hivenainepuolella, samoin annan myös vitamiinilisää jonkin verran. ...kun en niitä kasvismössöjä saa aikaiseksi... innocent.gif Meillä on jänisten kanssa diili, ne ei aja meidän autolla ja me ei syödä niiden eväitä... Papanoiden (Solid Gold) osuus on kokonaisruokamäärästä niin pieni, että en usko sen kattavan kaikkea tarvetta.

No, ruokinta nyt on oma tieteen lajinsa, jokaisella on omat mielipiteensä ja kokemuksensa, mutta minun mielestäni ruskani voisit aivan hyvin kokeilla merilevää ja katsoa sitten onko siitä juuri sinun koirallesi apua!
Capri
elsaenkeli:
Tarkoitus on ruveta syottamaan merilevaa, kunhan nyt jostain loytyisi sita smile.gif (ens vkn loppuna on nayttely, etta josko sielta sitten)
Syotamme nyt hillsin isojen koirien (aikusiten) nappuloita, ei koirallamme ole huonokaan/heikko pigmentti, mutta kun tarkoitus olisi alkaa kaymaan nayttelyissa, niin hyva pigmentti on aina hyvaksi smile.gif
Olen kaynyt jo ennenkin kotisivuillasi (en tieda mista linkki oli tulllut) ja ihania koiria on, luin myos artikkelit!
Crista
Meillä bernit saavat kolmisen kertaa viikossa Islamer merkkistä merilevää, se on Biofarmin tuote 500g maksoi Mustissa ja Mirrissä 11€ vai onkohan sitä jopa kilo lookaround.gif Koiramme eivät pitäneet merilevästä kun annoin sitä nappuloiden kanssa. Nyt kun olemme siirtyneet pääasialliseen raakaruokintaan merilevä menee kasvislihamössön kanssa tuosta vaan.
Pigmenttiin tuo merilevä ei kyllä auta. Nuorimmalla koirallani on heikosti kehittynyt huulipigmentti ts. puolet huulesta on vaaleanpunainen. Parhaimman avun saimme kun syötimme sille kesällä raakaa raastettua porkkanaa, nyt on yli puolet huulesta pigmentoitunut teehee.gif . Kokeilimme myös Dorwes Herbsin seljankukkauutetta ilman mitään tuloksia.
Titta
Mistäs saa tätä Solid Goldin SeaMealia ?

Syötin partikselleni kasvattajalta saatua merilevää, ja se ny loppui niin pitäisi uutta hankkia blush.gif
Elsaenkeli
SeaMealia saa hyvinvarustetuista eläinkaupoista tai jos teiltä päin ei eläinkaupoista sitä löydy, niin esim. Treen ja Lahden KV -näyttelyissä sitä on mahdollisuus saada.
Omppo
Meillä sydään aina "kuureina" silloin, kun iho muuttuu tummasta punertavammaksi (monesti vuodenaikojen vaihtuessa), ja hyvin on toiminut smile.gif
Titta
Tuo SeaMeal oli tosi kallista meidän eläinkaupassa, joten ostin pienemmän purkin vähän halvempaa smile.gif En tosin muista nyt sitä merkkiä rolleyes.gif
Titta
Ja nyt Muru neiti on vielä ruvennut nyrpistelemään kirsuaan tälle merilevälle, tuoksuu nimittäin aika voimakkaalta lookaround.gif Sen varmaan kumminkin saa sekottaa veteen/piimään tms, nesteeseen, että menee helpommin alas koiralla ? blush.gif
Fowy
Meidän koirat syö tuoreruokaa, eli barfia, ja aina barfin yhteydessa merilevää. Me ostettiin Kennelrehun autolta sellanen iso purkki kuivattua merilevää, se on sellasina murusina, ja se sellanen purkki kestää kyllä meiän koirilla (7kg ja 30kg) reilu puol vuotta. purkissa on annosteluohjeet.
Joyo
Minä syötän koirilleni Dorwest Herbsin merileväjauhetta. 250 gramman purkki maksaa 15 euroa ja annostus on yksi mitallinen/10 kg. Hyvin maistuu molemmille.

Edesmenneellä koirallani oli huono pigmentti silmien ympärillä.. Meidän tapauksessa siihen ei auttanut merilevä, ei Dorwest Herbsin selja- ja nokkosuute, eikä nämä porkkana-paprika pöperöt sleepy.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.