Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lammaskoirat ja lampaat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Chaka
Varjo paimenessa n. 9 kk vanhana. biggrin.gif

Rauhoittavat signaalit in action (tiedä häntä tajusiko vuona niistä mitään... rolleyes.gif )

Varjo: blink.gif
Lammas: blink.gif

Laitelkaa muutkin kuvia! wink.gif
Chaka
Ai niin, onhan mulla Kamistakin lammaskuvia.

Ensin edetään mallikkaasti Varjon perässä laumaa kohti...

Nehän tulee päin! unsure.gif

Eeh, mä olen tämmönen ihan pieni vaan, ei tässä mitään, heippa! lookaround.gif
Noora
Aivan ihania kuvia. Meidän Simba näki lampaita ekan kerran pari viikkoa sitten (eli n. 4½-vuotiaana) ja katto vähän että, eh...mitä noi oikein on?! Paraskin lammaskoira biggrin.gif
Nassikka
LAINAUS(Noora @ 4.3. 2004, 16:56)
Aivan ihania kuvia. Meidän Simba näki lampaita ekan kerran pari viikkoa sitten (eli n. 4½-vuotiaana) ja katto vähän että, eh...mitä noi oikein on?! Paraskin lammaskoira biggrin.gif

Meijän lammaskoirat laugh.gif Shammy katteli pari metrii aidasta et mitä noi oikee on blink.gif Mut toisaalt olis joskus kiva kokeilla paimennusta...
~Piia
Meillä ei oo tytöt ikinä päässeet paimentamaan confused.gif Sissi vois kyllä olla hyvä, koska paimennusvietti on aika voimakas. Demi vois vaikka pelätä niitä lampaita (tai sit se luulis niitä leluiks ja alkais tappaa niitä blush.gif )
Kaiku
Me oltiin viime vuonna Saksassa kattelemassa bordercollieiden Saksan mestaruus kilpailuja paimennuksessa! Oli muuten aika hienoo kateltavaa! cool.gif
Mut sielt otetut kuvat ei oo kauheen hyviä, koska ne on nii kaukaa, mut voinhan mä ne vaik joskus tännekkin tunkee. wink.gif
hannaj
Meidän sheltti innoissaan hevosaidassa pyörii "paimentamassa". tongue.gif wub.gif
Delibes's
ompas kiva aihe smile.gif! Lisää vaan kuvia!
Jelisan
Collie-Jassin paimennuskuvia (ei tosin lampaiden, vaan vasikoiden) löytyy sivulta http://kotisivu.mtv3.fi/remes/harrastukset.html

On mulla lammaskuviakin mutta taitaa olla vaan paperiversiona, jotain vanhempia.. eikä ole skanneria.
Blaze

Tässä yksi, niitä on kyllä kasa tuolla piilossa teehee.gif

Ensimmäistä kertaa käytiin kahden koiran kanssa, kumpikin osoitti paimennusvaistoa ja homma toimi thumbup.gif Toivottavasti päästään ensi kesänä uudemman kerran, oli hiukan hienoa, mutta ohjaajalle yllättävän vaikeaa! oops.gif
Chaka
Käytiin taas lampaita katsomassa. Tällä kertaa vähän kauempaa etteivät ahdistu kun on pienet vuonat vahdittavina.

Titta
Meidän pieni paimen ei ole vielä lampaita nähnyt, mutta toisia koiria kyllä pyörittelee ihan selvästi "paimennus" tyylillä blush.gif

Hienoja kuvia ! smile.gif
australianpaimenkoira
blaze:tuo koira näyttää ihan australianpaimenkoiralta! wub.gif olenko oikeassa? blush.gif
Nekku
LAINAUS(australianpaimenkoira @ 10.2. 2005, 15:37)
blaze:tuo koira näyttää ihan australianpaimenkoiralta! wub.gif olenko oikeassa? blush.gif

Kyllä se on. biggrin.gif Tai ainakin luulen, on ihan aussien näköinen otus.
australianpaimenkoira
mulle tuli heti mieleen aussie wub.gif kun katsoin sitä!on se kyllä aika lähellä aussieta jos ei se ole!
Charmy
Me olemme vasta Harmin kanssa 'treenattu' lehmillä ja hevosilla..Lampaita rakka edes ei ole tainnut nähdä.. ^^

Todella suloisia kuvia.. wub.gif
ssaana

Ei niistä meidän paimennuksista (tai siis "paimennuksista") sen enempää... innocent.gif oops.gif baa.gif
JohM
Tässä pari kuvaa meidän paimenesta smile.gif

<Iida>
Hauska aihe tosiaan smile.gif ! Oma koiramme (11kk biggrin.gif ) ei ole vielä käynyt paimentamassa, mutta viime kesän aussieleiriltä otin muutaman kuvan tutuista koirista, jotka kävivät paimentamista kokeilemassa. Laitan muutaman kuvan linkkeinä kun ovat niin isoja...

Nemo paimentamassa 1

Nemo paimentamassa 2

Ei kovin hyviä kuvia mutta kuitenkin lookaround.gif biggrin.gif
Mem
Tosi ihania kuvia noi teidän laittamat! Meidän Tupu ei kyllä ole vielä lampaita ym. nähnykkään vaikka on jo 4,5 vuotias täti...enkä mä oo kyllä aatellukkaan mitään paimentamista ton hörhön kanssa blink.gif biggrin.gif
CoToN
Ihania, uskokaa tai älkää, mutta meikäläisen cotoni paimensi lehmiä biggrin.gif Nyt lehmia tosin läöydy naapurista, että se harrastus on jäänyt.
Chellie
Blaze: Mitkä ovat ensimmäiset merkit/eleet mistä tietää että koira on syttynyt paimentamiseen?
Omistan paimenkoiran joka ei ole vielä päässyt kokeilemaan paimennusta mutta on toki nähnyt lampaita. smile.gif
Lovskars
Meidän jo edesmennyt bc paimensi meidän tibbejä. Se myös paimensi meidän kissaa. Se aloitti tuon paimentamisen kissalla, eli tuijotti kissaa, mutta kissa ei sitten ymmärtänyt tuota tuijotusta, niin sitten se oli kissaa tökkimässä haluamaansa suuntaan.
Tibbejen paimennuksessa se oli hyvä. Tibbeillä on laajempi reviiri kuin oma piha. Ei tarvinnut sanoa Pandalle kuin että hae se-ja-se, niin sehän pinkas, näykkäs karkuria ja niin karkuri ja Panda tuli takaisin.
Toisinaan vieläkin tarvittaisiin tuollainen paimen...
Pötkylä_
Höh, ihania lammas kuvia (ja juttuja) wub.gif

Meiän piski on paimentanut viimevuonna lehmiä... biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.