Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Minkärotuisiksi mäykkyjänne on luultu?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 4: Mäyräkoirat
>tinja<
eli onkos mäykkyjänne jossain yhteydessä luultu jonkin muun rotuisiksi?
Meillä näitä esimerkkejä on tongue.gif

1) Kerran koirapuistossa eräs mies tuli kysymään, että onkos tämä sellainen showlinjainen pitkäkarvainen mäyräkoira? ( laugh.gif ) Oodi oli edellisenä päivänä saanu sertin Hämeenlinnasta ja on kyl tietääkseni ihan kk biggrin.gif
2) Mätsärissä yks pikkutyttö sano kerran äidilleen: Kato äiti, tappajakoira tongue.gif Meidän kultaisesta Judostako? teehee.gif
3) Kerran lenkillä Jaden kanssa kun oltiin pariskunta käveli siinä vastaan. Kuulin kun nainen kysyi mieheltään että onkohan tuo edessä oleva koira kk. mäyris. Mies sitten vastasi asiantuntevalla äänellä: se on kääpiösnautseri thumbup.gif
4) Kerran oltiin Oodin ja kaverin borderin kanssa lenkillä, vastaantuleva nainen sanoi että "Ai, siinähän on sitten varmaan emo ja pentu" laugh.gif Ja Oodi oli kyl vaan muutaman kuukauden nuorempi

Mutta mitens teillä? Näitä on aina hauska kuunnella biggrin.gif
~Kisu~
Meidän virtaviivaiset, mustat pötköt kyllä aina tunnistetaan ihan mäyräkoiriksi tongue.gif Terrierietä onkin sitten luultu ties miksi sakemannin pennuksi ja kk mäyräkoiran risteytyksesksi ym. blink.gif
Arja
biggrin.gif
Meidän mäykkymme on kk ja kerran multa kysyttiin onko se pitkäkarvanen?! ohmy.gif
maawara
Morrin eka trimmaus oli edessä, eli karva oli pitkää ja takkuista.
Oltiin sitten lenkillä, ja vastaan tuli nainen, jolla oli kk mäyräkoira.
Kysyi sitten minkä rotuinen koirani on.
Vastasin että kk mäyräkoirahan tämä.
Nainen katsoi oudosti ja kysyi ihan totta?
Sanoi sitten juu, ja nainen katsoi vielä oudommin.
Oletko nyt ihan varma?
Joo, joo, se on kk mäyräkoira.
Nainen sitten katsoi minua pitkään ja kysyi
Mitä muita rotuja siinä on? laugh.gif
Tuon muistan aina ja ikuisesti.
Ja kaikkein hauskintahan tuossa oli se,
että naisella itsellään oli kk mäyräkoira,
joka oli varmasti joskus näyttänyt tuolta samalta laugh.gif
>tinja<
laugh.gif Aika mielenkiintonen keskustelu! biggrin.gif
Anturajalka
Eiväkö nyt ihmiset mäyristä tunnista! *nauraa kippurassa*

Maawaralla oli ihan paras, sillä naisella ittellään samalainen! *nauraa* tongue.gif
>tinja<
Ei näköjään biggrin.gif oon unohtanu tänne laittaa Tallinnan helmikuisen näyttelyn biggrin.gif

Oltiin siinä kehän laidalla just tultu rop kisasta, kun sellanen n. 60 v nainen tuli kysymään multa jotain Viroks. Mä olin siinä varmaan vähän avuttoman näkönen sillä hetkellä ja sit se kysyi (kai samaa) enkuks: Is this a griffon bruxellois? (Tosin se kuulosti kyl enemmänkin "is thisaa grifoon bruxelua" tongue.gif) mä sit vastasin että no, a wire-haired dachshund. Sitten se nainen lähti. Myöhemmin, kun oltiin menossa ostamaan boksia, se tuli taas uudelleen (sama nainen) ja kysyi ihan saman kysymyksen. thumbup.gif
*Meidän pieni griffoni-Oodi laugh.gif*

Sit aika monet ihmiset luulee Oodia kääpiöks, kun se on niin pienikokonen. Tos nyt joku kuva, mut se on kyl lievästi sanottuna sumee

qwicke
Meidän pentua on pari kertaa luultu gordoninsetteriksi kuvien perusteella... blink.gif toisille mustat PK mäyrikset on vähän vieraampia... tongue.gif
maawara
Griffoni-Oodi laugh.gif
Toi oli ihan paras juttu, Tinja xD.

Tolla mun jutulle me ollaan narusekeltu näin jälkikäteen ties kuinka monta kertaa, ja hassua kyllä, mutta mä en ole ton jälkeen tuota naista kertaakaan nähnyt, vaikka Kotkassa usein käyn, ja sitä samaa tietä kävelen, enkä koskaan voi olla hymyilemättä siinä kohtaa, kun muistuu toi mieleen laugh.gif
Hubertus
Mun pk mäykkyä ei oo luultu mikskään, mut tiedän tapauksen jossa minulle väitettiin, että mäykyt on rumia ja inhottavia. Puolustin tietty heti mäykkyjä ja kysyin mikä niissä on niin inhottavaa. Tyyppi vastasi että kun ne näyttää "limasilta." Hetken aikaa kyseltyäni havaitsin että tyyppi tarkoitti lyhytkavaisia mäykkyjä. Näytin hänelle kuvia kk ja pk mäykysteistä ja hän sanoi "Nyt huijaat ." Sen jälkeen hän selitti minulle kunka kk oli ilmiselvä terrieri ja pk oli spanieli. En saanut häntä muuttamaan mieltään.

P.S. käykää kattomassa www.geocities.com/maykysti_hupsu
monni.
Meidän Ossia on luultu fretiksi. Kysyjällä itsellään oli koira siinä mukana. pinch.gif

Siinä sitä oltiin. xD

Ja kerran eräs muu luuli ossia maailman pienimmäksi koiraksi. xD ja eräs pikku tyttö sanoi, että "äiti! katso! tuolla! katso nyt! tuota ei joka päivä nää! makkara jolla on jalat!" ;P

Siinä ne. biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.