LAINAUS(-Mia- @ 19.10. 2006, 19:47)
Kun kerry nyt kumminkin on näitä vähän isompia terriereitä, niin onko sen haukku silti yhtä kimeä kuin esim. borderilla?

Vähän aikaa sitten olin vielä ihan hulluna kerryihin ja olin varma että otan sellaisen aikuisena, mutta nyt kun on hoitanut yhtä borderterrieriä niin on alkanut miettiä että sopiiko terrieri sittenkään mulle

.
Muutamien kerryjen kanssa olen tekemisissä ollut ja näiden kokemuksien perusteella voin sanoa, että ei ole kovinkaan kimeä, eivätkä nämä tuntemani ole edes herkkähaukkuisia. Ja muistakin terriereistä voin sanoa, että esim. näillä meidän westeillä ei todellakaan ole kimeä haukku

Itse asiassa molemmilla, Miskalla varsinkin on _todella_ matala haukkumisääni, joten riippuu varmasti aika paljolti koirasta tuo haukkumisääni.
Kerryt ovat kyllä aivan mahtavia koiria

Olin tuossa parisen viikkoa sitten hoitamassa erään tutun luona kerryä ja vehnää, niin täytyy kyllä sanoa, että nämä koirat erosivat luonteeltaan kuin yö ja päivä, ehkä ikäerokin vaikutti jonkinverran, mutta tämä nuorempi kerrytyttö oli kyllä niin vauhdikas, reipas ja aina valmiina toimintaan! Muutenkin mitä kerryjä tunnen, niin ovat kyllä kovinkin iloisia ja vauhdikkaita tapauksia. Tästä johtuen tarvitsevatkin sitten melkoisesti liikuntaa ja aktiviteettejä, että saisivat purkaa energiaa ja esim. agility on kyllä kerrylle juuri sopiva laji! Aivan upeita koiria kyllä ja enköhän minäkin tule vielä elämäni aikana kerryn omistamaan