Red tiger
11.3. 2004, 22:04
Tästä on varmasti ollutkin jonku verran keskustelua, mutta nyt oon huomannu (ite asiassa oon tienny aina) että Lutolla on aina jalat verillä kun se pääsee metästä takaisin kotiin. Karva on niin ohutta ettei se suojaa nahkaa ollenkaan, ja karkea hanki repii tassut auki. Varmaan tuttua monelle ajokoiran omistajalle..vai?
Onko teillä mitään "husky-töppösiä" käytössä? On sellasiakin suunniteltu, kun kuitenkin nuo metsälenkit on niin mieluisia, eikä tiellä käveleminen ole mukavaa, kun ei irtikään pääse. Tassut paranee nopeasti, mutta onhan ne kipeät kun verta valuu..
Miten muilla?
Beagletyttö
12.3. 2004, 17:34
Jos on tosi ikävä jäinen lumikeli, me ei kamalasti mettälle edes viedä, kun koirien tassut aina ihan haavoilla. Lenkillä koitetaan saada ne pysymään auratulla tiellä.
~minnuska~
14.3. 2004, 20:56
Tarkoitatko anturoita vai ihan jalkoja jalkoja?
Red tiger
15.3. 2004, 21:34
Ihan tassujen nahkaa, en anturoita. Sillä on ranteesta aina tassut auki. Nytkinon rupi päällä, ja yritetty pitää poissa metsästä, mutta koira ei ole oikein tyytyväinen ku ei pääse kunnolla juoksemaan.
~minnuska~
16.3. 2004, 15:40
Olen nähnyt parilla ajokoiralla samanlaisia ongelmia, mutta meillä ei ole siitä kokemusta... Meillä aukeavat aina anturat.
Dazzling
8.4. 2004, 11:23
Voi koira parkaa...

Omalla koiralla ei ole minkään laisia "husky-töppösiä", koska on hava... Mutta katselepas koiranäyttelyissä, jos löytäisit
seltikki
10.4. 2004, 16:02
Meillä lähinnä tuon kreikkalaisen kanssa ongelmana ollut nyt maha. Pitänee jonkun laista mahapanssaria alkaa käyttämään kun rintakehä vereslihalle mennyt metsässä laukatessa. Ei tuo kuitenkaan näytä pahemmin haittaavan menoa, sinne vain umpihankeen pitää päästä painamaan. Tassujen kanssa ei kyllä ole (onneksi) ollut ongelmia, mitä nyt yksi katkennut kynsi.
Meidänkin entisellä ajokoiralla meni aina polkuanturat rikki, hyvä kun käveleen pystyi seuraavana päivänä

Ei kyllä käytetty ikinä mitään "töppösiä", mutta tuskin olisi edes suostunut pitämään niitä, vaikka sellaiset olisi jalkaan laittanut... Luulisin...
Voi kauheaa

Onnkes Veera ei oo niin paljpn maetässä
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.