Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kuvittelenko vain vai...
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 6: Ajavat ja jäljestävät koirat
SanniM
Eli siinähän se kysymys jo tulikin...itte oon yrittäny tolle ekalle omalle Oilille jankuttaa sitä "ei vedä" käskyä sen paksuun kalloon mutta mikään ei oikein tunnu uppoavan...! Vika taitaa kuitenkin olla mussa...en oo varmaan tarpeeks klärsivällinen tai jotain.

Vihjeitä!?

Kokemuksia oman dalmiksen kouluttamisesta ihan pennusta asti isoksi hyvin käyttäytyväksi koiraksi...monella teuillä onkin näitä kokemuksia...onko dalmikset siis helppoja vai siinä vaikean ja helpon välillä vaui niitä haastavia..!?
Summer.
Jaa-a... dalmiksetko helppoja? Oikeastaan ne on musta siitä väliltä...
ainakin, kun niillä on sellanen "luupää"...

No oon yrittäny Alpolle sanoo "ei" nykästä ja pysähtyy.
Sitten jatketaan matkaa jonkun ajan päästä. Sit heti kun se ei kisko, niin
kehun sitä (paitsi, että silloin se lähtee vetämään uudestaan).
No mutta ei mullakaan kovin monia konsteja ole;)
~minnuska~
Minä olen ainakin saanut sellaisen käsityksen, että dalmikset on suhteellisen helppoja kouluttaa..? ohmy.gif
..mutta eipä minulla ole kyseisestä rodusta kokemusta... confused.gif
Pia
Dalmikset ovat tunnetusti kieroja, pitää vain olla kierompi kuin koira wink.gif
Mutta, meillä on otettu tavaksi, ettei vetämällä päästä eteenpäin, jos johonkin suuntaan mennään niin sitten taakse päin. On meilläkin koirat taas vähän kesä terässä tuon vetämisen suhteen, kun pilkut ovat yleensä irti biggrin.gif
Mutta dalmis ei mielestäni ole vaikea opettaa, lähinnä se on vaikea tekemään se opetettu juttu uudestaan biggrin.gif
Summer.
LAINAUS(Pia @ 13.4. 2004, 08:56)
Dalmikset ovat tunnetusti kieroja, pitää vain olla kierompi kuin koira wink.gif
Mutta, meillä on otettu tavaksi, ettei vetämällä päästä eteenpäin, jos johonkin suuntaan mennään niin sitten taakse päin. On meilläkin koirat taas vähän kesä terässä tuon vetämisen suhteen, kun pilkut ovat yleensä irti biggrin.gif
Mutta dalmis ei mielestäni ole vaikea opettaa, lähinnä se on vaikea tekemään se opetettu juttu uudestaan biggrin.gif

Niinhän se on wink.gif
Pia
Dalmatian: Sepä se wink.gif
SanniM
kiitos kaikille. ollaan jo edistytty tosi pitkälle mutta alkaahan tota ikääkin tulla enemmän niin ehkä toi kaikkein kauhein pentu vaihe jää pois pikkuhiljaa. Tosin eiköhän tätä pentu vaihetta oo vieläkin aika pitkälti eessä.
Summer.
Ai blink.gif . Alpo rauhottu kyllä kunnolla vasta nyt kolme vuotiaana.
Pia
Meillä Uni on ollut ihanan rauhallinen jo pitkän aikaa, ei turhaan hössötä, syttyy kyllä tarpeen tullen wink.gif Uni on alusta ollut perus rauhallinen ja helppo koira.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.