Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: pisin lenkki jonka olet koirasi kanssa kävellyt
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3
shadow
niin, eli mikä on pisin lenkki jonka olette koirasi kanssa kävellyt? wink.gif ja miten kauan teidän koirat jaksavat kävellä? loputtomiin, vai väsyttääkö jo tunnin parin lenkki?

Eetun kanssa käytiin pari päivää sitten 5 km lenkillä, ja olisi poika kävellyt vielä enemmänkin rolleyes.gif
-Juulia-
Hmm... shifty.gif No yhteensä 10 km käveltiin pari kertaa viime kesänä, mutta siinä oli kyllä 30min tauko välissä, eli käveltiin kaupunkiin (5 km) ja takas (5 km) Pipsa ei olis kyllä jaksanut enempää ohmy.gif , hyvä kun ei tarvinnut kantaa loppumatkasta lookaround.gif
stail
empä tiiä, on kai sitä tullu 12 km käveltyä... Kyllä se vähän kestikin! laugh.gif

Make ois jaksanu sen vielä vaikka kaks kertaa uudestaan, kun taas minä olin ihan naatti. Huom! ei taukoja. baa.gif
Maximilliam
Pisin taitaa olla kun viime kesänä käveltiin n.7km ilman taukoja, ite olin sen jälkeen ihan naatti mutta koira olis kyllä jaksanu pitemmällekin... blush.gif Riippuu tietenkin vauhdista ja taukojen määrästä miten pitkälle oikeasti jaksaisi kävellä sleepy.gif
Anzku
Enpä tiedä kuinka paljon se kilometreissä on jos reippaalla tahdilla kävelee metsässä 3½ tuntia. blush.gif smile.gif
Delibes's
en kyllä kilsoina tiedä mutta joku 2-3 h.
Titta
Vaikea kyllä km:nä sanoa... blush.gif
Joskus tulee oltua montakin tuntia ulkona ja metässä, että en kyllä osaa yhtään sanoa blush.gif Mutta aikana se varmasti on jotain paria kolmea tuntia... smile.gif
-anna-
Varmaan 25km smile.gif Mutta metsällä koirat on sitten varmaan, tai siis hirvimetsällä juoksee ainakin 100km!
Sanne
Semmonen 12 kilsaa, kun ollaan kävelty keskustaan kauppaan wink.gif
~Piia
Meillä pisimmät lenkit on siellä 25-30km, joka viikko käydään parilla vähintään 15km:n lenkillä.. Ja koirat kyllä jaksais vaikka miten pitkää, mutta kun taluttajalla rupee tökkimään parinkymmenen kilsan jälkeen innocent.gif
Nassikka
Kauhia en mie tiiä blush.gif kilsoina vaikee sanoo, mutta kyllä sittä pari-kolme tuntii vierähtää... Kesäsin enemmän kun on aikaa ja kivempi kävellä tongue.gif
Vanilja
Enpä kyllä muista nyt yhtään. smile.gif Joskus on kävelty enemmän, joskus vähemmän. Joskus oltu koko päivä liikkeessä... blink.gif Mutta kun minä en ole mikään himolenkkeilijä ja koira oikeesti vielä vähemmän, niin lenkkeily ei oo meidän lempipuuhaa. tongue.gif Paitsi hyvällä säällä.
Kaiku
Kaikun kanssa käytiin sen ollessa ihan pentu niin 16 km vaelluksella, siis yhdessä päivässä ja tarvihan sitä välillä kantaa, mutta nykyään jaksais pidemmänkin matkan keposeen! thumbup.gif Voisin muuten pistää yhen kuvan kun Kaiku on repussa, mutta se on tolla toisella koneella. No joskus sitten! tongue.gif
>tinja<
Hmm.. no kai se on jotain 15 km smile.gif
Mansku
tongue.gif biggrin.gif Varmaan joku 10 km. Hankala sanoa, varsinkin metsässä jos kulkee. unsure.gif
Palsternakka
Suunnilleen 13 km (lähdettiin 10 km pururadalle ja mentiin vahingossa lisälenkkikin, mutta kyllä siinä sitten kestikin blink.gif )
LottaÄr
Jaa'a. Pisimmät lenkit kävellen ovat olleet varmaan jotain viitisentoista kilsaa tai niillä main. Hevosen vierellä koira on hölkännyt jotain 8-10 kilsan lenkkejä. Mutta kilometrimääriä on niin vaikea arvioida, kun kävelee itse jonkun kymmenisen kilsaa ja viettää aikaa metsässä pari kolme tuntia ja koira juoksee kuin heikkopäinen kaikkien ihanien hajujen perässä tongue.gif
Täytyy sanoa että tämä koira on kyllä varsinainen ikiliikkuja, se jaksaa lenkkeillä ihan loputtomiin.
Mari.
Nooh... shifty.gif

Me ollaan kävelty pisin lenkki EHKÄ 4 km. tongue.gif

Laiska? Minäkö? Ehei... whistling.gif
Pauliina
Pisin lenkki tais olla 15km biggrin.gif ihan kivan pitunen kun on vielä pieni koira ja teki kyllä itellekkin hyvää. Koira olis kyllä vielä jaksanu mennä mut minä en rolleyes.gif
-Iida-
Olisikohan joku 5-8 km..? No, joku sellainen parin tunnin lenkki on varmaan pisin mitä mä olen Eetun kanssa kävellyt. Eetu jaksaisi kyllä kävellä vaikka loputtomiin. rolleyes.gif
~Kiekura~
En kyllä oo yhtään varma, mutta välillä tulee mentyä n. 10 kilsan lenkkejä. Kävellen, hiihtäen, hölkäten, pyörällä... Tapoja on monia. Koira kyllä jaksaisi, oma kunto ei niinkään... rolleyes.gif
Sylppa
Valkealan Repoveden kansallispuistossa, vaelsimme noin 10km, vaikeassa maastossa ja vettä satoi koko ajan. Kyllä siinä oli koirankin turkki tyhjä, koska maasto oli niin vaativa.
Nassikka
LAINAUS(Sylppa @ 6.4. 2004, 07:47)
Valkealan Repoveden kansallispuistossa, vaelsimme noin 10km, vaikeassa maastossa ja vettä satoi koko ajan. Kyllä siinä oli koirankin turkki tyhjä, koska maasto oli niin vaativa.

Pakko kysyä blush.gif Kun nyt näin lähellä kuitenkin asutaan niin miten piditte koiran. Siis kiinni vai hihnassa? Ihan en nyt tiiä kuuluko kuutti-lapinsalmi repoveteen, mutta jos joku on siellä käyny vaeltamassa ni komentti olis mukavaa tähän tai lähetillä! On nimittäin hyvät polut ja koira kyllä tykkis rolleyes.gif
Farash
Ajallisesti pisin, joka kyllä itseänikin jälkeenpäin ihmetytti, oli 5h. Kävelin ensin koirien kanssa kaverini luo (1,5h) ja sieltä jatkoimme yhdessä n. 2h lenkin ja sitten kävelin takaisin kotiin. Loppumatkasta omat jalat olivat kyllä melko poikki. Kesäpäivä oli kaunis ja jalassa hyvät kengät. Remmilenkillä noita koiria on mahdoton väsyttää. cool.gif
Summer.
No en osaa kilometrei määrittää, mut viime kesänä käveltiin meiltä
Vantaalta, Matarista päin Keravalle ja takas. Ei sit olla vielä sen pidemmällä kävelty ph34r.gif
NiinaJ
Vaikea arvioida noita metsässä koirien kanssa kulkemia matkoja, mutta arvauksena heitän että pisimmät on ollut varmaan 15 km...
lapukka02
En tiiä mikä on pisin, mut koira jaksais kävellä vaikka loputtomiin...! biggrin.gif
Sylppa
LAINAUS(Nassikka @ 6.4. 2004, 14:32)
Pakko kysyä blush.gif Kun nyt näin lähellä kuitenkin asutaan niin miten piditte koiran. Siis kiinni vai hihnassa? Ihan en nyt tiiä kuuluko kuutti-lapinsalmi repoveteen, mutta jos joku on siellä käyny vaeltamassa ni komentti olis mukavaa tähän tai lähetillä! On nimittäin hyvät polut ja koira kyllä tykkis rolleyes.gif

Koira oli minulla vyötäröltä hihnassa kiinni.
Kaikkein vaikemmassa liukkaalla kallio alastulossa laskin sen menemään yksin, se jäi odottamaan minua kallion alapuolelle. Se on niin ryhmähenkinen tuollaisilla vaelluksilla että pitää oman paikansa jonossa.
Apila
Ajassa 7 h tongue.gif Mutta se oli semmosta kävellään kilsa-pysähdytään... menoa biggrin.gif Matkana varmaan jotain 10 kilsaa smile.gif Tai toi ei kyl ollu oman koiran kaa..
Oman koiran kans ois suurin piirtein 5 kilsaa tongue.gif
ninnico
meidän vakiolenkit on 8-13 km pituisia, aikaa ottaa pari tuntia. joku niistä siis kerran päivässä.
viikonloppuisin lähdetään aina vaan kuluttamaan aikaa, silloin ei kilsoja lasketa, mutta muutama tunti (siis 4-5h) matkassa vierähtää.
kesäisin istuskellaan välillä, käydään uimassa (joessa, ei uimarannan kohdalla smile.gif ), syödään jätskitä, jne. siinä ne vapaapäivät vierähtää smile.gif

tänään taas ei olla lenkkeilty yhtään. pari pissi"lenkkiä" on tehty, ajallisesti 20 min. mutta aamuseitsemästä on kippurat olleet pihalla smile.gif
-Elina-
Varmaan se kun kävelin mun tädille kesällä, ja sinne on joku 7km.. Oltiin sen jälkeen Onnin kaa kyllä molemamt ihan väsyjä... Mut sit ollaan me saatu aika kulumaan mettässä joku 2h mut, mä en kyl oo kävelly niissä 3km enempää, mut me ollaan pysähtelty leikkimään jne tongue.gif
¨steffy
meil se on joku 6km, nyt odotankin innolla kun tulee sieniä ja marjoja metsään niin koirat voi ottaa mukaan ja ne saa juostessa kunnolla lenkkeiltyä wink.gif
Black
Noin 24 kilometriä. Ei tästä kauan ole... ^^'
Fitzgo
n.10km...sillon oli niin ihana ilma! vaikka koira oli aika pieni sillon...kesti jotain 3tuntii smile.gif
~minnuska~
No 10 km tuli käveltyä/hölkättyä syksyllä Jetan kanssa. Vaikka kyllä rouva ois pidemmällekkin kävelly!
Kuksa
Lähemmäs parikymmentä tulee aika useinkin käveltyä, varsinkin viikonloppuisin ja kesäisin. Päivittäin teen tavallisesti yhden n. 5 kilsan lenkin, ja pari pienempää. Aika usein mennään myös koirapuistoon, missä Iines riehuu niin monipuolisesti, että kyllä kunto kasvaa. Siksi se jaksaa pidemmätkin lenkit aivan hyvin, musta paksu turkki vaan on joskus kuumalla ilmalla esteenä. mellow.gif

Aikoinaan ala-asteella, kun ei omaa koiraa vielä ollut, ja ulkoilutuskoiria riitti jokaiselle sormelle, niin olin aina koko iltapäivät lenkillä. Pisin taisi olla Peppi-labbiksen kanssa 4 tuntia täyttä kävelyä. Kummasti se into on suurempi vieraiden koirien kanssa. Mä oisin ollu lenkillä vaikka yön yli. innocent.gif No, kyllä se lenkkeily omankin kanssa kivaa on.
ansku
Kytkettynä pisin lenkki on ollu jotain lähemmäs 20 kilsaa. En uskalla edes arvata kuinka monta kilometriä juoksevat irti ollessaan!!
maawara
Syksyllä 2002 oltiin Lapissa vaeltamassa, niin siellä tuli käveltyä koko päivä, tosin taukoja oli ja vieläpä aika usein innocent.gif .
Yhtenä kesänä käveltiin jokin ihmelenkki. Useita kilometrejä, mutta tunteina noin kaksi.
Itse meinasin eksyä silloin laugh.gif
Morri jaksaa kävellä vaikka kuinka pitkän lenkin. Mä olen se, joka väsyy ekana.
<Iida>
Eipä oo vielä mitään superlenkkejä tehty. Vanhempi koira muutti meille viime kesän lopussa ja talvella kun ikää olisi ollut sopivasti pidempiinkin lenkkeihin, niin ei taas toi Suomen ilmasto oikeen houkutellu. Eli pisin on varmaan reilun tunnin metsälenkki biggrin.gif . Nyt tässä kesällä on kyllä ihana mahdollisuus tehä oikeen pitkiä lenkkejä jonnekin järven rantaan uimaan... Harmi vaan ku ei ole oikeen sopivaa paikkaa missään lähistöllä...
Eden
Tossa pari kk sitten menin Puten kanssa kolmen tunnin lenkin. Kilometreissä en tiedä, mutta olin ihan puhki kun tulin takaisin - viisi minuuttia kotiintulon jälkeen kysyin Putelta, että "lähdetäänkö?" ja se oli heti ulko-ovella! laugh.gif Että se jaksaa vaikka kuinka kauan. Tosin tuon olen aina tiennyt, nuorena se juoksi kilometrikaupalla (muistaakseni 7km) meidän auton edessä, kun mentiin mökille - vauhtia oli jotain 30km/h ja spurtatessa läheni jo 40km/h rolleyes.gif ja mökille perille päästyä oli kiire saada vettä ja sitten jolkottelemaan pitkin metsiä wub.gif (meillä on siinä iso reviiri vartioitavana, ei varsinaista piha-aluetta, mutta kuitenkin ulko-wc sijaitsee kalliota ylöspäin kun taas sauna ja ranta ovat alaspäin). Eikä taida tuo thai jäädä pekkaa pahemmaksi, pitävät mut siinä kunnossa etten pääse ihan rapistumaan (vaikka tunnustan, että mulla itsellä on ihan surkea kunto unsure.gif blush.gif ). En ole opettanut sitä vielä pyöräilemään, mutta pitää sekin tänä kesänä opettaa, ettei sitten tartte aikuista koiraa siihen opettaa.
Lydia
Pisin matka mitä on koiran kanssa tullut käveltyä on n. 30 km,
mutta toiste en sitä tekisi ja sekin oli pakon edessä rolleyes.gif
Sharon87
Varmaan jotain kolmisenkymmentä kilsaa koiran kanssa. Tara kyllä väsyy aika helposti, ainakin kesäisin jos ei nenään tule hyviä hajuja... rakastan kävellä pitkiä lenkkejä koirien kanssa. Se onnistuukin onneksi suht hyvin kun asutaan täällä korvessa tongue.gif
havanais-fani
mun joku n.3 tunnin lenkki... en osaa sanoo kilometreis oisko n.11 km lookaround.gif
Kaiku
Täs ois se kuva jonka lupasin, eli Kaiku 8 viikkosena 16 km:n vaelluksella! (äitin repussa) biggrin.gif

Voi vinteli kun tuli isona, vaikka sitä paljon pienensinkin! blush.gif
havanais-fani
ui kun ihuna kuva wub.gif

joskus jos on kuuma ja oon pitkäl lenki nin mä joudun kantamaa tota meijän karvapalleroa shifty.gif
Ninja
Taitaa olla 12kilsaa, tuo meidän pisin kävelylenkki.
Susanna
Meillä oli pari vuotta sitten yläasteella liikuntapäivä ja piti kävellä sellainen pitkä lenkki. Minä ja kaksi kaveriani otimme sitten koiratkin mukaan smile.gif Lenkki oli yli 10 km ja kesti n. 3 tuntia.

Juoksutan Eetua aika paljon pyörällä juuri sen takia että silloin voi käydä vähän pidemmänkin lenkin ja mikä parasta, Eetu väsyy ja minäkin jaksan mennä lenkin enkä väsy niin paljon wink.gif
Mon@
Ei näitä kannata vertailla keskenään että "mepäs käveltiin meidän berni roopen kanssa 15km ku toi tipsu chihu käveli vaa 5km"

Se riippuu minkälainen kunto koiralla on ja ikäkin vaikuttaa sekä myös koiran koko.

Oman koiran kans on menty päälle 10km...
osku^^
taitaa olla 11 km. biggrin.gif
-JaMust-
Meillä on menty reilu 10 kilsaa smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.