Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: 4h-dogsittereitä?
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3, 4
Veera
En tiedä onko täällä ennen kyselty varsinaisesti 4h-dogsittereiden perään,
en ainakaan itse yhtään topicia löytänyt..
Vaikka olisikin, kysyn nyt uudestaan, että onko täällä sellaisia?
Itse olen ollut nyt kohta viisi kuukautta sitteri ja rakastan sitä työtä.
Haluatteko kertoa hauskoja kokemuksia? Minkä rotuisia ja luonteisia koiria olette hoitaneet? Itselläni on ollut hoidokkeina borderterrieri, villakoira, cavalier kingcahrlesinspanieli, valk. länsiylämaanterrieri ja nyt on myös 12- viikkoinen welsh corgi cardigan. wink.gif

Kurssi oli oikein mukava ja suoritin sen viime syksynä Helsingissä ^^
Vanilja
Itse läpäisin jatkokurssin nyt, elikkäs ihan tuore dogsitteri olen. smile.gif Viime syksynä aloitin peruskurssilta ja nyt on molemmat läpi! Kurssit oli kyllä ehdottomasti ihan yleishyödyllisiä, ei pelkästää dogsitterityön kannalta.
Tietysti ois kiva saada hoitokoiriakin, mutta tällä hetkellä ei ainakaan aikaa niille kauheesti olisi, ehkä sitten ensi vuonna. Ja tarkoitus on mennä ens kesän Karjalan Messuille koiraparkkiin kurssilaisten kanssa työhön. smile.gif
Titta
Kyllä on pari vuotta tässä tullut toimittua dogsitterinä, alkuaikoina todella paljonkin, mutta nyt omat koirat sekä Bellazza´s kennelin koirat vievät ajan smile.gif Mutta edelleenkin teen hommia, mutta vähemmän, enkä ota enää koiria kotiini.
En edes muista mitä kaikkia olen hoitanut, kun osa hommista on voinut olla vaan kerran juttuja, mutta esim. labbiksia, kultsuja, westejä, flatti, bretoni, tipsu, rotikka, parsoni jnejne... En nyt jaksa muistella tongue.gif
Todella hyödyllinen kurssi oli ! smile.gif
Noore
Vielä en ole dogsitter, mutta menen nyt syksyllä, ootan innolla, että pääsen hoitamaan koiria!! wub.gif
Annu88
Olen ollu nyt pari vuotta...mutta enpä ole vielä päässyt hoitamaan koiria. sad.gif Huomenna oon menossa hoitamaan kissaa tongue.gif
zwiebel
Mä olin kurssilla vuonna 2002 syksyllä.. oon hoitanu n. 15 eri rotuu ja varmaan 30 eri koiraa biggrin.gif Ihanaa on ollu wub.gif
Anzku
Olen ollut nyt suunnilleen vuoden verran ja eipä ainakaan vielä oo yhtään hoidokkia ollut. Mutta jos ei muuta hyvää niin ainakin kurssista sai hyvin kokemusta smile.gif biggrin.gif
Red tiger
Kävin kolme vuotta sitten dogsitter-kurssin ihan vaan mielenkiinnosta, ja olihan tuo ihan hyödyllinen! Suosittelen kyllä kaikille! Kyllä siellä oppii uutta ihan hyödyllistä tietoa.

Mulla on dogsitter hommien kautta aika vähän tullu hoitakeikkoja. Kaksi kissaa. Muuta en ainakaan muista että ois ihan 4Hlta soitettu, mutta sitten muiden kautta on ollu enemmänki. 5 bordercollieta, 5 shelttiä, 2 karjalankarhukoiraa, norjanharmaa, australianpaimenkoira, 2 afrikkalaista sekarotuista, sekapystykorva.. suurinosa noista tuttujen koiria, osa "kummin kaiman serkun" koiria.. laugh.gif
Noora
Juuri maaliskuussa valmistuin dogsitteriksi. Vielä en yhtään hoitokeikkoja saanut kun täällä peräkylässä asun sleepy.gif Kaupungissa asuvat kurssikaverit on jo ilmeisesti saaneet paljonkin hommia.

Innolla odotan kyllä tulevia tapahtumia. Me järjestetään mätsäri muutaman viikon päästä sekä pidetään koiraparkkia Kouvolan näyttelyssä syksyllä smile.gif
vesikoira
Juu, parisen vuotta oon toiminu dogsitterinä. Ihan kivasti ollu hommia.. Välillä vähemmän ja välillä enemmän wink.gif
Kaiku
Itse en ole, mutta haluaisin kyllä ja ihan varmasti menen kurssille jos sellanen tänne järjestetään! smile.gif
-Milla
Juuri viime maanantaina läpäisin tuon peruskurssin "tentin" ja syksyllä on sitten tarkoitus mennä jatkokurssille, ja ehkä sitten myös pet-,ja cat-sitter kursillekiin mutta EHKÄ! wink.gif
mia
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko teitä dogsitterejä erikseen isoille koirille (esim. vanhemmat tytöt, tai isojen koirien kanssa tekemisissä olleet). Onko teidän koulutuksessa erit sarja esim. pieniin erikoistuvat, tai isoihin koiriin?
Ja onko mahdollisuus aina saada sama henkilö hoitamaan koiriaan?
Tuletteko itse paikalle, vai hakeeko koiran omistaja?
zwiebel
LAINAUS(mia @ 27.5. 2004, 19:08)
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko teitä dogsitterejä erikseen isoille koirille (esim. vanhemmat tytöt, tai isojen koirien kanssa tekemisissä olleet). Onko teidän koulutuksessa erit sarja esim. pieniin erikoistuvat, tai isoihin koiriin?

Siis. Sä voit kysellä sieltä päivystyksestä, saisiko vaikka jonkun vanhemman/vahvemman, jos sulla on iso ja vahva koira. Erikoistuneita ei sillä tavalla ole.

Jokaisessa tapauksessa tulemiset ja menemiset sovitaan erikseen. Yleensä myös sama sitteri käy koirallasi useimminkin, jos vain pyydät. smile.gif
Cella
minä myös dogsitter!
olen hoitanut mm. partiksia, silkkejä, mayristä, belgejä, sekarotuisia jne...
mukavaa hommaa juu.
vesikoira
LAINAUS(mia @ 27.5. 2004, 17:08)

Täällä Oulussa on ainakin niin, että 4h vain välittää ja sen jälkeen kun koiranomistaja on saanut dogsitterin puhelinnumeron, 4h:ta ei enää tarvita vaan omistaja soittaa seuraavan kerran tarvitessaan suoraan dogsitterille. Joten saman dogsitterin saa siinä tapauksessa wink.gif
Ja tosta kyyti hommelista sitte, jos dogsitteri asuu kauempana niin koiranomistaja yleensä korvaa matkasta aihutuneet kulut (esim.linja-auto). Tai tietenkin voi sopia kyyditkin.. Itse olen yleensä pyörällä liikkeellä kun tavallisesti välimatkat on pysynyt siinä 1-5 km välillä.
Vanilja
LAINAUS(mia @ 27.5. 2004, 17:08)

Ei meillä ole erikseen erikoistuvia koirien kokoluokkien mukaan, mutta tietenkin dogsitteriä tilattaessa voi mainita esim. että koira tarvitsee vähän vanhemman hoitajan tms. Kyllä toiveita varmasti kuunnellaan! wink.gif

Hoitajan mahdollisuuksien mukaan tietysti samaa henkilöä voi kysellä hoitamaan, onhan se mahdollista jos se vain hoitajalle sopii. smile.gif
Ja tietääkseni yleensä hoidetaan koiraa näiden kotona, mutta koiran omistaja voi myös tuoda koiransa hoitajan luoksi, jos näin on sovittu.
stail
kaverini on tuore dogsitteri, ja itsekkin kyllä kouluttautuisin, mutta ei aika riitä! tongue.gif
-Jemina-
Olin pari vuotta sitten kurssilla, itseasiassa samalla Titan kanssa. smile.gif Kurssi oli kyllä tosi hyödyllinen. Opin paljon uutta koirista. Kallishan se oli, mutta eipä hukkaan mennyt.
Annu88
Nyt on kesän aikana tullut kyllä yllättävän paljon hoitokeikkoja. smile.gif Nyt oon käyny jo pari viikkoa hoitamassa n.14vko:sta kooikerhondjea, borderterrieriä ja nyt seuraavalla viikolla suomenlapinkoiraa.
Veera
Jeps, mullekin on tullut keikkoja; elokuussa hoitamaan ehkä 2-3 whippettiä ja paria griffonia, sitten syksyllä aloitan irlanninterrierin ulkoiluttamisen sekä sillointällöin-ulkoilutukset cairnille ja hollanninpaimenkoiralle. Töitä piisaa, ihanaa on tosiaan ollut ja tulee olemaan blush.gif wub.gif
Annu88
LAINAUS(Dory @ 18.7. 2004, 19:38)
Jeps, mullekin on tullut keikkoja; elokuussa hoitamaan ehkä 2-3 whippettiä ja paria griffonia, sitten syksyllä aloitan irlanninterrierin ulkoiluttamisen sekä sillointällöin-ulkoilutukset cairnille ja hollanninpaimenkoiralle. Töitä piisaa, ihanaa on tosiaan ollut ja tulee olemaan blush.gif wub.gif

Whippettejä miekin haluisin hoitamaan wub.gif , vaikka kotona kaks asusteleekin! tongue.gif
zwiebel
LAINAUS(Annu88 @ 19.7. 2004, 20:29)
Whippettejä miekin haluisin hoitamaan wub.gif , vaikka kotona kaks asusteleekin! tongue.gif

Mä meen Veeran kanssa hoitamaan niitä koiria wink.gif Eli mullekin saa olla kateellinen cool.gif Vaikka kotona whipu asustaakin niin silti haluan niitä hoitaa whistling.gif
-Emppu-
Joo miekii oon sen kurssin käyny. Valmistui maaliskuussa. Hoitotehtäviä on ollu nyt muutama(tällä hetkellä yks dalmatialainen). Lisäks oon hoitanu labbista ja sekarotusta.... Mukavaa hommaa thumbup.gif
Noora
Epistä, mäkin haluan hoitotehtäviä unsure.gif Edelleenkään ei ole yhtään ilmaantunut vaikka samaan aikaan valmistuin kun Emppu.
Annu88
LAINAUS(zwiebel @ 19.7. 2004, 18:34)
Mä meen Veeran kanssa hoitamaan niitä koiria wink.gif Eli mullekin saa olla kateellinen cool.gif Vaikka kotona whipu asustaakin niin silti haluan niitä hoitaa whistling.gif

Mie oon sitten kateellinen siullekkin! tongue.gif Mitäs whipuja on kyseessä? wub.gif Sori, oon utelias. lookaround.gif
zwiebel
LAINAUS(Annu88 @ 19.7. 2004, 22:52)
Mie oon sitten kateellinen siullekkin! tongue.gif Mitäs whipuja on kyseessä? wub.gif Sori, oon utelias. lookaround.gif

Kolme whipua, yksi narttu "Iitu" ja kaksi urosta, "Iisak" ja "Kagöön" (kirjoitetaan varmaan jotenkin Geaugne xD). En virallisista nimistä tiedä, mutta urokset on jo vanhempia herroja ja narttu ehkä joku nelivuotias. Se toinen omistaja on ennen kasvattanut, en vaan muista enää kennelnimeä.. no kuitenkin se, joka toi ensimmäiset whippetit Viroon. lookaround.gif
Mon@
Täälä perhanan tuppukyläs ei järjestetä sellasia.. Ja muutenkin on oma koira wink.gif
-Jaritaas-
huh.gif Minoon kaikkialta koettanut hakea, ei onnaa, taikka sitten mä todellakin olen tumpelo. Taidan vaihtaa nikkini muotoon: TumpeloJari. biggrin.gif
Minä tahtoisin apuanne. Biisi on Menneisyyden Vangit-bändin "Viime yönä viiden aikaan". Onkos jollain Teistä sitä levyä, tai oisko joku viisaampi minua löytämään nuo sanat ? Aaaapupupuvah ! Ja ystävällisesti kiittää hän.
Veera
Hei, elokuu on koirakuu. Mulla on ihan kauheasti hommia laugh.gif
*läkähtyy* No onneks. <3
-Jemina-
LAINAUS(Dory @ 3.8. 2004, 14:12)
Hei, elokuu on koirakuu. Mulla on ihan kauheasti hommia laugh.gif
*läkähtyy* No onneks. <3

Kiva kuulla.. mulla ei yhtään.. sad.gif sly.gif
Annu88
LAINAUS(zwiebel @ 20.7. 2004, 06:07)
Kolme whipua, yksi narttu "Iitu" ja kaksi urosta, "Iisak" ja "Kagöön" (kirjoitetaan varmaan jotenkin Geaugne xD). En virallisista nimistä tiedä, mutta urokset on jo vanhempia herroja ja narttu ehkä joku nelivuotias. Se toinen omistaja on ennen kasvattanut, en vaan muista enää kennelnimeä.. no kuitenkin se, joka toi ensimmäiset whippetit Viroon. lookaround.gif

Toi "Kagöön" kuulostaa kyllä todella tutulta...
Veera
Inka; ei Iitu vaan Piitu. No Piitu lähti jo sinne astutukseen joten me ei enää edes viedä sitä rolleyes.gif
.summer.
Mun piti mennä viime syksynä entisen bestiksen kanssa niille kursseille, mutta sitten se vaan jäi jonnekin se asia, kun tuli kaikkea muuta ja enkä olis kyllä ehtinykään ja muutenkin mun ja sen mun ent. bestiksen välit meni poikki.
sitruuna
Mä kävin kurssin viime kevättalvella. Pelkästä kurssistakin on ollut iloa ja hyötyä. Tänään oon just menossa tutustumiskäynnille yhen pinserin luo smile.gif
zwiebel
Kurssi maksaa pk-seudulla 100 euroa ja siihen sisältyy 60 kurssituntia. smile.gif Maksaa itsensä nopsaa takaisin jos teet hommia.
Noore
LAINAUS(zwiebel @ 15.8. 2004, 15:15)
Kurssi maksaa pk-seudulla 100 euroa ja siihen sisältyy 60 kurssituntia. smile.gif Maksaa itsensä nopsaa takaisin jos teet hommia.

onkse niiin paljon? blink.gif no, ei voi mitää laugh.gif
mulla alkaa se kurssi sitten 3 viikon päästä ohmy.gif bored.gif
Noora
Viime viikonloppuna oli minun eka hoitokeikka thumbup.gif Kaksi aivan ihanaa kääpiöpinseriä. Olivat meillä hoidossa lauantaista sunnuntaihin. Tietenkin sattui juuri ekalla kerralla että toista pääsi pistämään ampiainen. Mutta onneksi ei tullut mitään pahempia oireita smile.gif
Heipi
Haluaisin kovasti mennä dogsitter-kurssille,mutta ikä ei riitä. confused.gif Ennen alaikäraja oli (tietääkseni) 12 vuotta,mutta nyt se on 13 vuotta.. sneaky2.gif Eli en pääse kuin vasta kahden vuoden päästä,koska olen syntynyt niin loppuvuodesta..
reppulainen
olisin kyllä jos koiria meillä ei asuisi
-Iida-
Dogsitterinä toimiminen kyllä kiinnostaisi, jos vain aikaa riittäisi muiden harrastusten lomassa. unsure.gif
Fitzgo
Mikä teillä on dogsitter-kurssin ikäraja? meillä on tosi vanha,jotain 14-16 vuotta confused.gif
Dommie
Tietääkö kukaan teistä dogsittereistä milloin täällä tampereen seudulla järjestetään seuraavat kurssit?
Veera
Voi voi, mullapas on rahapula ja seuraava palkka tulee vasta kuukauden päästä (?) jos sillonkaan. Mutta hommia kyllä satelee ihan hyvin. Tänään pitäis soittaa päivystykseen ja kysellä vaikka. Ja njoo... Mulla alkaa nyt vakkariulkoilutus; irlanninterrieri <3
Megs
LAINAUS(bichon-91 @ 22.8. 2004, 12:41)
Mikä teillä on dogsitter-kurssin ikäraja? meillä on tosi vanha,jotain 14-16 vuotta confused.gif

Täällä pääkaupunkiseudulla se on 13 vuotta. Vaihteleeko ikäraja tosiaan kaupungin mukaan? Kuulostaa vähän oudolta... lookaround.gif

En ole dogsitter, mutta haluaisin kyllä kamalasti, vaikka oma koira onkin. Ja sain juuri vanhemmilta luvankin, joten täytyy kai alkaa selvitellä aikatauluja! wink.gif
Noore
nyt meillä on ollut tuota kurssia jo kolme päivää smile.gif
Ja kun katsoin niitä aikatauluja, kuinka kauan ne kestävät päivässä (usein kestää 6 tuntia) olin sillee, miten jaksan olla noin kauan siellä!?
Mut kyllä se aika menee nopeesti, jos on kiinnostunut asiasta ja muutenkin seuraa, nii aika menee tosi sukkelasti ohi wink.gif
sitruuna
LAINAUS(WhitePearl @ 5.9. 2004, 20:01)
nyt meillä on ollut tuota kurssia jo kolme päivää smile.gif
Ja kun katsoin niitä aikatauluja, kuinka kauan ne kestävät päivässä (usein kestää 6 tuntia) olin sillee, miten jaksan olla noin kauan siellä!?
Mut kyllä se aika menee nopeesti, jos on kiinnostunut asiasta ja muutenkin seuraa, nii aika menee tosi sukkelasti ohi wink.gif

Mäkin pelkäsin ennen kurssii, et miten jaksan olla siel jotain 6 tunnun päivii. Turhaan pelkäsin.. Aika menee siel ihan sika nopeesti smile.gif
zwiebel
Se aika tosiaan meni tosi nopeesti [mitä nyt muistan kahen vuoden takaa] ja odotin aina sitä seuraavaa viikonloppua ihan sikana tongue.gif
sitruuna
LAINAUS(zwiebel @ 7.9. 2004, 11:07)
Se aika tosiaan meni tosi nopeesti [mitä nyt muistan kahen vuoden takaa] ja odotin aina sitä seuraavaa viikonloppua ihan sikana tongue.gif

Mäkin odotin aina seuraavaa viikonloppua. Edes aikasin ylös nouseminen ei ollut vaikeeta kun vaan ajatteli, että saa lähteä dogsitter-kurssille.. biggrin.gif
Veera
Juu mulla ihan sama juttu. Kohta oon ollut jo vuoden dogsitter. Muistan mitä se alku oli.. jotain kamalaa sähläämistä rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.