Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: 4h-dogsittereitä?
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3, 4
Susu
LAINAUS(crim @ 9.6. 2006, 11:07)
Ja mitäs jos käy niin, että kun sitteri tulee tutustumiskäynnille, kaikki on ok. Mutta kun hän sitten menee yksin paikalle ja koira päättääkin olla puolustusmeinigillä vastassa. Omistaja voi olla vaikka lentokoneessa matkalla Karibialle...

Meilläpäs kävi justiinsa näin, oltiin siis hommattu dogsitteri yheksi yöksi koirien seuraksi. Onneksi ei oltu missään ulkomailla, vaan isäni oli kumminkin suhtkoht lähellä kotia niin oli pakko mennä päästämään dogsitteri pois kun ei sitten siitä tullut mitään.

Että meille ei ainakaan tule enää dogsitteriä, koska tuokin tyttö oli todella asiansa osaava, mutta ilmeisesti hoffi nyt ei ollutkaan ihan niitä tavanomaisia hoitokoiria... Että ensi kerralla joko viemme koirat koirahoitolaan tai sitten yhden meistä(siis minun, koska koira on minun.) on jäätävä kotiin koiran kanssa.
verduli
LAINAUS(sa-an-ri @ 9.6. 2006, 10:25)
Juuri eilen kaverin kanssa oli puhetta että hinnasto on 4H:lla vähän ylimalkainen. On käynyt kurssin ja alkaa nyt kouluttaa uusia sittereitä.

Hän sanoi ettei itse kehtaisi ottaa listan mukaan hintaa, ja hinnasto ainakin täälläpäin kaipaisi päivitystä.

Tällä tavalla 4H hinnoittelee itsensä ulos pikkuhiljaa. Vaikka kuinka on arvostettu yhdistys...

Itse olen 4H dogsitter turussa ja en todellakaan pidä hinastoa(ainakaan täällä)liian "kalliina".Ja kyllä ovat mnet asiakkaatkin antanet ylimääräistä,niin eikä sekin osoita että heidän mielestään hinnat ovat kohtuullisia...?

Ja koirani ovat minulle niin rakkaat että kyllä minä ainakin maksan mieluummin hieman enemmän hyvästä hoidosta kun vien ne jonnekkin hieman arveluttavaan hoitopaikkaan/kenneliin halvalla.
Liewec
Ja ei Turussa rahastusta? Yksi tunti maksaa sielläkin 6,50€ ja tajuavatko ihmiset, että se on liki 40 markkaa!!

Itse kun aikoinani ulkoilutin naapureiden koiria, sain palkaksi vaihtelevasti 5-10 markkaa. Ja satoin monesti kävellä joa parikin tuntia ja juoksuttaa koiria irti.
Gin
Hämeenlinnassa dogsitterit saa rahan suoraan itselleen... Ei kierrä yhdistyksen kautta. Ovathan nuo hinnat kamalia, ainakin uudet, itse käytän vanhaa listaa joka oli hieman matalampi, tunnin ulkoilutus 4€ ja sitä rataa. Itse pidän hinnaston yleensä mukana ja näytän koiran omistajalle sopimusta tehtäessä, mutta sanon että se on vain viitteellinen, loppujen lopuksi omistaja maksaa sen, minkä haluaa ja pystyy, minä en ala enempää vaatimaan vaikka asetettu ohjehinta enemmän olisi. Viikon hoitokeikasta irtoaa yleensä 50€ kun on vain yksi koira kyseessä, mikä on nykyiseen ohjehintaan (147€) verrattuna lähes kolme kertaa vähemmän :o No, en ala nostamaan sitä, hyväksi havaittu hinta, minulle kelpaa kyllä.
Viikonloppu (pe-su) neljälle koiralle näyttäisi olevan 87 €, mutta minä olen ottanut 20€ / päivä, joka tekee 60€... Sama myös suuremmalta lukumäärältä (7).
Minä teen tätä hoitohommaa lähinnä vain saadakseni lisää kokemusta erilaisista koirista ja niiden kanssa toimimisesta, raha on toki aina kiva lisä, mutta jo se koirien kanssa yhdessäolokin on kivaa. Ei kyllä ainakaan meidän kurssilla tuntunut ainakaan meidän kurssilla silloin vuosia sitten kaikilla ihan samanlaiset ajatukset olevan, mutta ehkäpä nämä rahanahneemmat hoitajat ovat ainakin täällä päin karsiutuneet, keikkoja kun täällä ei niin kamalasti nykyään ole, minullakaan ei yhtään suoraan yhdistyksen kautta saatua tänä vuonna, muita kylläkin.
AnnaElina
Hämeenlinnassa dogsitterit saa rahan suoraan itselleen... Ei kierrä yhdistyksen kautta...

Tuo asia rupesi minua askarruttamaan, koska jokaisesta tulostahan pitäisi maksaa
eläkemaksut ja verot...
Hinnat voivatkin kuulostaa toisista hintavilta, mutta pitäähän nuorellekin jäädä jotain käteen. Esim jos tunti maksaa 6,50 € niin vähennysten jälkeen ( noin 20 %)
nuorelle jää käteen 5.20 €

Itse olen pitänyt dogsitter kurssin viime keväänä alueemme nuorille ja nyt lisäkursseja ja peruskursseja on suunnitteilla.

Meilläkin kurssilla oli erilaisia koiria. Oma koirani (bullmastiffi) oli siell ns maskottikoirana minkä kanssa pääsi harjoittelemaan eri juttuja.

4H nuorisotyössä ei todellakaan ole rahastuksesta kyse vaan antaa nuorille työtä jotta he oppisivat ja saisivat pientä taskurahaa .
Lilli
Itse olen dogsitter ja haluan, että palkkani kiertää yhdistyksen kautta. Vaikka käteen jääkin vähemmän, saa siten vakuutukset ym. Mutta onhan se aika kallista.

Itselläni on tällä hetkellä hoidokkeina kaksi vanhaa seropia, joita ulkoilutan kerran viikossa, kohta on lähdettävä. Kurssin suoritin tänä keväänä, että ihan ummikko olen vielä.
Kettis
Joskus tahdoin dogsitteriksi, mutta enään en. Hinnat on mun mielestä ihan tajuttomat! ohmy.gif
Lottie
LAINAUS(Kettis @ 12.6. 2006, 10:55)
Joskus tahdoin dogsitteriksi, mutta enään en. Hinnat on mun mielestä ihan tajuttomat!  ohmy.gif

Niin on, aivan järjettömät hinnat! Jos ei kehtaa tollasia hintoja pyytää, niin voihan tehdä sillä lailla, että tutustuu koiran/koirien omistajaan 4h-yhdistyksen kautta, hoitaa kerran tai pari sen koiraa yhdistyksen kautta ja myöhemmin omistaja ottaa yhteyttä suoraan hoitajaan, jolloin hoitaja voi pyytää suoraan sellaista hintaa jonka kokee kohtuulliseksi.

Kyllähän ainakin osalla lemmikeistä on vakuutuksia ilman 4h-yhdistystäkin ja sehän korvaa myös tapaturmia. (?)
Veera
LAINAUS(Coctail @ 8.6. 2006, 21:11)
Onko dogsittereillä paljonkin noita pitempiä hoitojaksoja tai käyttääkö joku sama henkilö useamminkin dogsitter-palveluita? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, kun ihmettelen, miten jollakin voi olla tuollaiseen varaa.  biggrin.gif

Kyllä, dogsitterpalvelut ovat ainakin pääkaupunkiseudulla olleet suosiossa. Mitä tästä sit pitäis pyytää, 50 senttiä ulkoilutuksesta? Dogsittereillä on usein omakin koira, ei tänne tule kuka tahansa kurssille tietämättömänä siitä mikä ylipäätään on koira, ja ei palkkojen kalleudesta usein valiteta, päin vastoin hämmästellään halpoja hintoja.. rolleyes.gif Kukaan ei tee tätä duunia rahan takia, koska siitä ei loppujen lopuksi hyötyis yhtään mitään. Kuitenkin siitä vähennetään se yhdistykselle menevä määrä.

Sanokaa vaan jos olen täysin väärässä, mut mun mielestä ootte aika epäluulosia kun tulette tänne valittamaan (siis suoraan sanoen) kuinka hinnat ovat kalliita ja dogsitterit tyhmiä. Ettehän te välttämättä ole koskaan palkanneet sitteriä. Kenelle tahansa voi käydä yllättäviä tilanteita koiran kanssa, ei pelkästään dogsitterille.

Lotta: Oot oikeessa, niinkin voi tehdä, mutta toisaalta 4h:lla on myös vakuutukset jos dogsitterille käy köpelösti .. sleepy.gif

Tässä ei ole kyse minkäänlaisesta rahastuksesta, vaan nimenomaan työkokemuksen ja KOIRAkokemuksen hankkimisesta. Kunnollinen dogsitteri kyllä harkitsee hartaasti, jos kohdalle osuu vaativa hoitokeikka, että ottaako vai eikö ota.
<Iida>
7,5 euroa tunnissa blink.gif . Komppaan kyllä Coctailia, asiaa.

En ymmärrä, miten jotkut maksavat tuollaisia hintoja koiran ulkoilutuksesta. Itse en ikimaailmassa maksaisi.
Gin
LAINAUS(AnnaElina @ 12.6. 2006, 08:23)
Hämeenlinnassa dogsitterit saa rahan suoraan itselleen... Ei kierrä yhdistyksen kautta...

Tuo asia rupesi minua askarruttamaan, koska jokaisesta tulostahan pitäisi maksaa
eläkemaksut ja verot...
Hinnat voivatkin kuulostaa toisista hintavilta, mutta pitäähän nuorellekin jäädä jotain käteen. Esim jos tunti maksaa 6,50 € niin vähennysten jälkeen ( noin 20 %)
nuorelle jää käteen 5.20 €

Meillä ei ikinä kurssin aikana ole otettu asiaa esille, ja uusia hintojakin pohtiessa täysin sivuutettiin... Minun mielestäni rahat pitäisi aina kierrättää yhdistyksen kautta, mutta minkäs teet kun yhdistyksen päässä ei hommaa niin hoideta.
Varga
Noi hinnat on tosi korkeet ohmy.gif

Mä oon aina saanut kahesta koirasta sen kympin kahelta-kolmelta tunnilta. Paitsi eilen sain 13e tunnilta.
Veera
Kalliista on ihmisillä eri käsitykset, ei mulla itellänikään toisaalta olis varaa palkata dogsitteriä, mutta on toi dogsittertoiminta kyllä hyvin yleistä ja kysyttyä. Itelläni ei koskaan ole juolahtanut mieleen, ettenkö viitsisi mennä pyytämään tuollaisia hintoja. Välillä itekin mietin, että ne on korkeita, mut kun olen kuullut että asiakkaat ovat jopa hämmästelleet halpuutta, niin oon mielessäni vain sivuuttanut asian. Eihän se kuitenkaan dogsittereiden vika ole jos hinnat ovat korkeat, enemmänkin yhdistyksen..
-Emmi-
Itse olen menossa huomisesta lähtien hoitamaan yhtä koiraa viikon ajaksi. Käyn luona mutten asu.
tuunanen
LAINAUS(Flatpower @ 29.6. 2006, 11:00)
Itse olen menossa huomisesta lähtien hoitamaan yhtä koiraa viikon ajaksi. Käyn luona mutten asu.

Miulle tarjottiin kyseistä keikkaa, mutta olin jo lupautunut ajat sitten viikonlopuksi hoitamaan kolmea shelttiä.. wub.gif
-Emmi-
Koiran omistajat päättivät että parempi koiran päästä sateenkaarisillalle... Ettei mitään tapahdu sillä aikaa kun ovat lomalla...
Ada
Hui hui, eilen olin vahtimassa yhtä rottweileria päivän ja se karkasi. Omistaja oli nääs unohtanut mainita että se osaa avata oven ellei sitä laita lukkoon. Onneksi oli koira ehjänä!
annika94
Miten tonne kurssille pääsee ja onko se vaaa helsingis ja onko se maksulline onko sitä muissa paikka kunnissta ko va helsingis mie nimittäi haluisin käyä sen tongue.gif blink.gif
Liewec
LAINAUS(Flatpower @ 2.7. 2006, 13:19)
Koiran omistajat päättivät että parempi koiran päästä sateenkaarisillalle... Ettei mitään tapahdu sillä aikaa kun ovat lomalla...

Sis täh? Ensin pyytävät koiralle hoitajaa, mutta sitten lopettavat sen ettei sille tapahtu mitään? Vai menikö joku juttu ohi nyt?
-Emmi-
Ajattelivat enne lomalle lähtöä että lopaettavat sen koska eivät löydä hoitajaa. Soittivat 4-h ja kysyivät hoitajaa, minä menin. Perjantaina tuli kuitenkin ilmoitus että lopettivat koiran... Ettei olisi tapahtunut mtn heidän ollessa lomalla. Saanen myös huomauttaa että päätös oli aivan ymmärrettävä... Koirahan oli 12v maksa- ja munuaissairaus ja kasvaimia, karvatuppikasvuhäiriö ym ym ym...

Annika; syksyllä on tulossa lappeenrantaa kurssi wink.gif
annika94
Paljo semmone Kurssi maksaaa? wink.gif
-Emmi-
En tiedä, sillon ku mie kävin ei maksanu mtn, mut kannattaa kysellä 4-H:sta wink.gif
annika94
juu baa.gif
AnnaElina
Ja vielä noista hinnoista sen verran että siitä menee työeläkevakuutukset yms muut maksut ja vakuutus. Jos menet tutun koiraa hoitamaan ja hänellä ei ole vakuutuksia niin sit tulee kallista jos sattuu jotain...

Mutta jokainen tekee itse tavallaan.

Kursseja kannattaa kysyä paikallisesta 4h-yhdistyksestä biggrin.gif
hannaliini
kun on alaikäraja niin onkos kursseissa yläikärajaa ?
Diikeri
Joo, kyllä tässä dogsitter olen, mutta haluaisin kovasti käydä tuon kurssin uudestaan. Ei ollut meidän paikkakunnalla maailman tasokkain. sneaky2.gif
Yläikärajaa kursseilla ei ole, kun joku tuossa kysyi.. biggrin.gif
hannaliini
Juu ajattelin vain. itse olen 24 mutta siellä on varmaan kaikki jotain pikkulikkoja. Että en varmaan kehtaa mennä.
Xenju
Helsingissä taitaapi maksaa 100 euroa.
Vanilja
Täällä Joensuussa dogsitterkurssi maksaa 25€ ja oli ainakin meillä tosi hyödyllinen ja tasokas! wink.gif Jatkokurssi sit sen 25€ myös jos haluaa käydä, siitä oli kyllä ainakin mulle hyötyy et suosittelen... Eikä täällä oo varsinaista ikärajaa kurssille (kaikki halukkaat varmaan pääsee), mutta keikkoja saa ottaa vastaan muistaakseni vasta 13-vuotiaana.
viimatuuli
Varmaan aika monella dogsitterillä on omakin koira. Miten aika riittää hoitokoirille ja omalle koiralle vai teettekö keikkoja lähinnä loma-aikoina? Itse nimittäin vähän alle kaks vuotta oon ollut sitterinä ja vaikka oma pentu meillekin muutti, niin en haluaisi sitteröintiä lopettaa. Säännöllisen ulkoilutettavani jouduin harmi kyllä hyllyttämään nyt ainakin kesään asti ja ajattelin että silloin voisin yrittää mahdollisimman paljon tehdä töitä kun haluan kuitenkin kokemusta kaikenlaisista koirista.. Vaikka oma koira nyt viekin ison osan ajasta. Mitenkä siis muut dogsitterit, onko oma jäänyt välillä syrjään hoitokeikkojen takia?

Ääk, kuulostipa tämä viesti nyt epäkiitolliselta, niin kuin en omaa koiraa olisi halunnutkaan. biggrin.gif
tuunanen
Noh.. Aika on kortilla, mutta eipä noita keikkojakaan runsaasti ole. Jotain satunnaisia keikkoja voisin aivan hyvin suorittaa, mutta tuskin 2 viikkoa pidempiä edes jaksaisin. rolleyes.gif
-Emmi-
Miulla riittäis kyllä aika, jos olis töitä... (vähä ihme meininkii täällä, oon ollu listoilla ties kuinka kauan, eikä oo ollu yhtään keikkaa, mm luvattiin et seuraava keikka miulle, mut eipä oo kuulunu ja oon kuullu joiltakin et on olleet keikoilla... ja sit kans valitetaa ku ei oo sittereitä ja joutuu käyttää yli-ikäsii... dry.gif )
zwiebel
Mä oon ollut nyt neljä vuotta dogsitterinä pk-seudulla, vedän ds-kursseja, puhelinpäivystän ja pidän 4H:n koirakerhoa. Ton kaiken lisäksi mulla on pentu kotona, mutta teen silti keikkoja säännöllisesti. smile.gif Vakituista ulkoilutusta en enää tee, mutta asumisia muutamia kertoja kuukaudessa [n. viikon pituisia, vakioasiakkaat] sekä satunnaisia ulkoilutuksia ja iltahoitoja sekä kissahommia. Eikä silti ole aika kortilla ja ainakin Helsingissä on hommia enemmän kuin sitterit ottaa, Vantaalla ja Espoossakin ihan mukavasti. Muista paikkakunnista en tiedä.
Gin
Paikkakunnalta toiselle muuttaessa ei kai pitäisi olla mitään ongelmaa sen suhteen, että voi jatkaa uudessa paikassakin hommia? Luultavasti (toivottavasti biggrin.gif) kesällä / syksyllä edessä muutto Helsinkiin ja vaikkakin yliopisto-opiskelut tulevat viemään aikaa ihan liikaa, niin ajattelin että voisi olla ihan kivaa vaihtelua jos näitä hommia saisi jatkaa... Käsittääkseni (ylläolevaan viestiin viitaten) siellä ei kuitenkaan ole sittereitä siinä määrin enemmän kuin keikkoja kuin täällä, minulle ei ole varmaan vuoteen soitettu välityksestä...
Quéta
LAINAUS(Kelmi @ 7.6. 2006, 11:24) *

Rupesin tuossa varsin vertailemaan Pohjois-Suomen (ainakin Oulun alueella) toimivaa dogsitter hinnastoa tuohon pääkaukunkiseudun hintoihin.. Pääkaupunkiseudulla hinnat muuten 2€ kalliimpia, paitsi ulkoilutus 1h yhdeltä koiralta maksaa täällä 6€, kun pääkaupunkiseudulla 7.50€, kahden koiran ulkoilutus tunnin täällä 7€ ja pääkaupunkiseudulla 8.50€ jne. blink.gif

Itse kun pidin näitä "meidän" hinnastoja rahastuksena (ja pidän kyllä edelleen blush.gif ), mutta osaa nuo pääkaupunkiseudunkin hinnat järisyttää.. Liekö johtuu sitten siitä, että pääkaupunkiseudulla dogsitter toiminta on tunnetumpaa ja käytetympää kuin täällä. sly.gif
Wupsu
LAINAUS(Quéta @ 6.3. 2007, 18:42) *
Rupesin tuossa varsin vertailemaan Pohjois-Suomen (ainakin Oulun alueella) toimivaa dogsitter hinnastoa tuohon pääkaukunkiseudun hintoihin.. Pääkaupunkiseudulla hinnat muuten 2€ kalliimpia, paitsi ulkoilutus 1h yhdeltä koiralta maksaa täällä 6€, kun pääkaupunkiseudulla 7.50€, kahden koiran ulkoilutus tunnin täällä 7€ ja pääkaupunkiseudulla 8.50€ jne. blink.gif

Itse kun pidin näitä "meidän" hinnastoja rahastuksena (ja pidän kyllä edelleen blush.gif ), mutta osaa nuo pääkaupunkiseudunkin hinnat järisyttää.. Liekö johtuu sitten siitä, että pääkaupunkiseudulla dogsitter toiminta on tunnetumpaa ja käytetympää kuin täällä. sly.gif

oho blink.gif
mahtavat pääkaupunki seudun dogsitterit tienata rutkasti. (varmasti on meinaan pääkaupungissa töitä tarjolla)
täälläkin perä kylässä (mouhijärvellä) on kalliita (ainakin omasta mielestäni) nämä hinnat. 6 euroa on täälläkin yhden koiran ulkoilutus 1h dry.gif
mutta eipä myö oikeen sille hinnalle mitään voi..
pystykorva
Oon ollu dogsitterinä koht vuos, ja mul on ollu kahest eri perheest koirii. Kurssi täällä turussa (paraisilla,( se oli ruotsiks)) maksoi jtn 60e + leirit. Ite otan 6e/koira/tunti ja 7e/ 2 koiraa/tunti. luin jostain et joku ottaa 13 e/ tunti. järkyttävä hinta mun mielest.

Ja on oma koira, kyl mä useimiten ehin ite ulkoiluttaa ennen ds-keikkaa, jos en nii palkkaan pikkusiskoa viemään se ulos. Meen kuitenkin plussalle koska ei se ota ku 3e/tunti. happy.gif
zwiebel
Saattavathan nuo hinnat teidän mielestänne tuntua korkeilta, mutta omistajat olisivat ainakin täällä pk-seudulla valmiita maksamaan kyllä rutkasti enemmänkin. Muutaman kerran vuodessa kuulen hommia välittäessäni asiakkailta kommenttia "aika kallista." Useimmiten hinnan sanoessani tulee toisesta päästä "Oho, niinkö vähän se on?" tms.

Koirahoitolassa maksaa keskimäärin 15-17 euroa / vuorokausi. Itse ainakin mieluummin maksaisin 27 e / vrk siitä, että koira saisi asua kotona koulutetun eläinrakkaan hoitajan kanssa saamassa henkilökohtaista huolenpitoa kuin veisin koirahoitolaan. Varsinkin jos koira on vanha/todella nuori/sairas.
Jokainen tietenkin tyylillään, mutta ihmiset ovat valmiita maksamaan aika paljon parhaimman ystävänsä hoidosta 4H:n palveluilla.

Enkä nyt sanoisi että pk-seudun sitterit niin rutkasti tienaa. Tunnin ulkoilutuksesta taitaa meille jäädä n. 6 euroa käteen. Meillä kuitenkin toiminta ehkä hieman laajempaa ja maksaa yhdistyksellekin enemmän? Mitä olen kuullut niin ei kyllä täälläpäin yhdistys voitolle jää juuri nimeksikään. rolleyes.gif
zwiebel
LAINAUS(pystykorva @ 5.9. 2007, 18:31) *
Oon ollu dogsitterinä koht vuos, ja mul on ollu kahest eri perheest koirii. Kurssi täällä turussa (paraisilla,( se oli ruotsiks)) maksoi jtn 60e + leirit. Ite otan 6e/koira/tunti ja 7e/ 2 koiraa/tunti. luin jostain et joku ottaa 13 e/ tunti. järkyttävä hinta mun mielest.

Ja on oma koira, kyl mä useimiten ehin ite ulkoiluttaa ennen ds-keikkaa, jos en nii palkkaan pikkusiskoa viemään se ulos. Meen kuitenkin plussalle koska ei se ota ku 3e/tunti. happy.gif

Hetkonen, päätätkö ite hinnan vaikka kävit kurssin 4H-yhdistyksen kautta? Teetkö siis ns. pimeänä? Eikö teiltä mene veroja tai vakuutusmaksuja? Onhan teillä kuitenkin työsopimukset 4H:n kanssa? blink.gif
pystykorva
LAINAUS(zwiebel @ 6.9. 2007, 22:37) *
Hetkonen, päätätkö ite hinnan vaikka kävit kurssin 4H-yhdistyksen kautta? Teetkö siis ns. pimeänä? Eikö teiltä mene veroja tai vakuutusmaksuja? Onhan teillä kuitenkin työsopimukset 4H:n kanssa? blink.gif

Juu.. Päätän ite.. Mut tietenkin on hintalista, ja mä seuraan kyl ne. Mut siis periatteessa saan päätä asiakkaan kanssa hinnasta ite, ja sit 4H ottaa siitä verot ym. ja loput jää mulle. Siis en tee mitän pimeetä. laugh.gif

Siis tarkotiksä tuota vai sitä et sisko vie oman koiran ulos?
zwiebel
LAINAUS(pystykorva @ 12.9. 2007, 19:23) *
Juu.. Päätän ite.. Mut tietenkin on hintalista, ja mä seuraan kyl ne. Mut siis periatteessa saan päätä asiakkaan kanssa hinnasta ite, ja sit 4H ottaa siitä verot ym. ja loput jää mulle. Siis en tee mitän pimeetä. laugh.gif

Siis tarkotiksä tuota vai sitä et sisko vie oman koiran ulos?

Siis tietenkin sitä 4H:ta, koska oot sen listoilla. Saathan sä maksaa sun pikkusiskolle ihan miten vaan biggrin.gif
pystykorva
Mä tykkään täst hommast.. tänää eräs asiakas kertoi mulle ettei sen opinnot olisi onnistunu ilman minua rolleyes.gif Kyl on jotenki tärkeän olonen tyyppi nyt..
illogical
Suurin osahan noista keikoista ainakin pk-seudulla on juuri ulkoilutusta. Monilla on nykyään pitkiä työpäiviä, mahdollisesti vielä opiskeluja tai muuta iltamenoa ja yksinasuvan saattaa olla oikeasti mahdotonta järjestää ketään tuttua käyttämään koiraa ulkona iltapäivällä jos ei itse ehdi. Silloin siitä ulkoilutuksesta ollaan myös valmiita maksamaan vähän reilumminkin, koska se helpottaa arkea tosi paljon ja on välttämätöntä.

Noista pidempiaikaisista koiran hoidoista vielä, jos epäilee itsekin että pärjääköhän nuori tämän ja tämän koiran kanssa, niin silloin totta kai kannattaa viedä se koirahoitolaan tmv. Jokainen varmaan tietää mikä omalle koiralle sopii parhaiten, itsekin tiedän että ainakaan siitä ei tulisi mitään jos joku sitteri tulisi meille koiraani hoitamaan koska se ei mitenkään erityisesti pidä vieraista ihmisistä 'reviirillään'. Oman harkinnan mukaan siis mennään, ei kai kukaan käske palkkaamaan sitteriä jos jo etukäteen tietää että sitteri ja koira eivät todennäköisesti tule toimeen? rolleyes.gif Jos haluaa koiralle yksilöllistä hoitoa tutussa ympäristössä, dogsitterin palkkaaminen on ihan varteenotettava vaihtoehto vaikka sinänsä kallista onkin.
Summer.
Minä valmistuin Virtain 4H- yhdistyksen dogsitterkurssilta sykyllä 2005. Vasta viime talvesta lähtien minulla on alkanut olla
hommaakin, ja tällä hetkellä olen ainoa Virroilla toimiva 4H- dogsitter. Meitä kurssilaisia oli viisi tai kuusi, ja pari henkilöä on muuttanut ja pari ei ehdi/pysty toimimaan, kun asuvat syrjäkylilllä. Minä asun keskustan alueella ja oikeastaan hoitelen koko Virtain alueen itse. Toistaiseksi kaikki ovat olleet suht lähellä, pyörällä tai vanhempien kyydillä olen liikkunut. Olen myös ensimmäinen 4H-dogsitter Virroilla, koska Virroilla kurssi järjestettiin ekaa kertaa. Teen siis täällä historiaa laugh.gif

Minun vakituisia hoidokkeja ovat 9-vuotias x-rotuinen koiraherra Guru, joka käyttäytyy todella nimensä mukaisesti. Guru on todella hyvässä ja vetreässä kunnossa. Gurun perheelle olen lenkkiapuna, ja tunnin lenkkejä olemme aina vetäneet. smile.gif
Sitten käyn myös säännöllisesti harjaamassa ja lenkittämässä kahta pk-collie urosta, Akua ja Mikkiä. Aku on 8 ja Mikki 6 vuotta. Ehdin käydä kerran myös lenkittämässä todella ihanaa tapausta, 1- vuotiasta irlanninvesispanielia nimeltä Fridaa. Harmi vain, että he muuttavat paikkakunnalta pois. Olisin mielelläni viettänyt aikaa Fridan kanssa kauemminkin.
Lisäksi olen välillä käynyt leikkaamassa naapurin x-rotuisen Topin kynsiä, mutta se menee enemmänkin näiden "sukulaissuhteiden" puolelle... Ai niin, lisäksi olen ollut Virtain ryhmänäyttelyssä pitämässä koiraparkkia. Kaksi vuotta sitten sain ekan dogsittertehtäväni, kun yksi vehnäterrierikasvattaja tarvitsi esittämisapua kehään laugh.gif
En ollut ikinään vielä esittänyt koiraa virallisessa nättelyssä, mutta sujuihan se hyvin, sillä kasvattaja osasi neuvoa hyvin nopeasti, ja koira varsinkin oli erittäin kokenut. Minä sain narttuni kanssa sijan PN4 laugh.gif
Kaikkea voi sattua kun toimii 4H-dogsitterinä... smile.gif

Itse kurssilla meillä oli paljon eläviä koiria mukana, esim. ensiapuharjoituksia varten. Minun Aidani oli tuolloin 3-4 kk, joten pidin sitäkin mukana muutaman kerran smile.gif
Linman
Täällä ei ole nyt kauheesti juttua näköjään syntynyt, kun viimeinen viesti kirjotettu 2007 vuoden puolella. confused.gif
No kuitenkin! biggrin.gif Olen menossa dogsitter koulutukseen nyt lokakuussa 2008. Odotan innolla sinne pääsyä! w00t.gif wub.gif
Onko dogsitterkurssissa muuta, kun tuo ensimmäinen kurssi? Jotain jatkokursseja tai vastaavaa? Voisiko joku kertoa
vähän enemmän tästä touhusta? stupid.gif
Wupsu
LAINAUS(Linman @ 7.9. 2008, 14:56) *
Täällä ei ole nyt kauheesti juttua näköjään syntynyt, kun viimeinen viesti kirjotettu 2007 vuoden puolella. confused.gif
No kuitenkin! biggrin.gif Olen menossa dogsitter koulutukseen nyt lokakuussa 2008. Odotan innolla sinne pääsyä! w00t.gif wub.gif
Onko dogsitterkurssissa muuta, kun tuo ensimmäinen kurssi? Jotain jatkokursseja tai vastaavaa? Voisiko joku kertoa
vähän enemmän tästä touhusta? stupid.gif

kyllä muistaakseni niitä jatko kursseja on rolleyes.gif mutta kun siittä on aikaa kun niitä kursseja olen käynyt niin ei oikein tahdo muistaa. smile.gif

nyt on meikällä sellanen tilanne, että kun sen kurssin muutamia vuosia sitten kävin niin ei ole oikeen keikkoja ollut kun en ole itseäni kerinnyt kenellekkään ns. mainostettua. biggrin.gif mutta mutta aikaakaan ei oikein ole (vieläkään) kun opinnot on kesken...
ja tässä just pari päivää si aloin miettiin, että kun en ole 4-H:n jäsen maksuakaan tältä vuodelta maksanut ja nyt koen sen muutenkin turhaksi kun muutin ja 4-H toiminnalle ei oikeen ole aikaa (juuri opintojen vuoksi) joten totesin sitten itsekseni että eipä meikä sitten enään edes dogsitteriksi edes sovi kun kerran (periaatteessa) en ole 4-H:ssa mukana enään niin ei ole ketään joka maksaisi niitä kaikkia vakuutuksia tms.. että taidan tyytyä ulkoiluttamaan sukulaisten koiria sillon kun aikaa riittää biggrin.gif
Lakritsa
Mulla on ensimmäinen kurssikerta Kotkassa käyty ja ylihuomenna olisi seuraava. Jatkokurssi on keväämmällä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.