Minä valmistuin Virtain 4H- yhdistyksen dogsitterkurssilta sykyllä 2005. Vasta viime talvesta lähtien minulla on alkanut olla
hommaakin, ja tällä hetkellä olen ainoa Virroilla toimiva 4H- dogsitter. Meitä kurssilaisia oli viisi tai kuusi, ja pari henkilöä on muuttanut ja pari ei ehdi/pysty toimimaan, kun asuvat syrjäkylilllä. Minä asun keskustan alueella ja oikeastaan hoitelen koko Virtain alueen itse. Toistaiseksi kaikki ovat olleet suht lähellä, pyörällä tai vanhempien kyydillä olen liikkunut. Olen myös ensimmäinen 4H-dogsitter Virroilla, koska Virroilla kurssi järjestettiin ekaa kertaa. Teen siis täällä historiaa
Minun vakituisia hoidokkeja ovat 9-vuotias x-rotuinen koiraherra Guru, joka käyttäytyy todella nimensä mukaisesti. Guru on todella hyvässä ja vetreässä kunnossa. Gurun perheelle olen lenkkiapuna, ja tunnin lenkkejä olemme aina vetäneet.

Sitten käyn myös säännöllisesti harjaamassa ja lenkittämässä kahta pk-collie urosta, Akua ja Mikkiä. Aku on 8 ja Mikki 6 vuotta. Ehdin käydä kerran myös lenkittämässä todella ihanaa tapausta, 1- vuotiasta irlanninvesispanielia nimeltä Fridaa. Harmi vain, että he muuttavat paikkakunnalta pois. Olisin mielelläni viettänyt aikaa Fridan kanssa kauemminkin.
Lisäksi olen välillä käynyt leikkaamassa naapurin x-rotuisen Topin kynsiä, mutta se menee enemmänkin näiden "sukulaissuhteiden" puolelle... Ai niin, lisäksi olen ollut Virtain ryhmänäyttelyssä pitämässä koiraparkkia. Kaksi vuotta sitten sain ekan dogsittertehtäväni, kun yksi vehnäterrierikasvattaja tarvitsi esittämisapua kehään
En ollut ikinään vielä esittänyt koiraa virallisessa nättelyssä, mutta sujuihan se hyvin, sillä kasvattaja osasi neuvoa hyvin nopeasti, ja koira varsinkin oli erittäin kokenut. Minä sain narttuni kanssa sijan PN4
Kaikkea voi sattua kun toimii 4H-dogsitterinä...

Itse kurssilla meillä oli paljon eläviä koiria mukana, esim. ensiapuharjoituksia varten. Minun Aidani oli tuolloin 3-4 kk, joten pidin sitäkin mukana muutaman kerran