Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Bologneseja?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
-ansku-
[FONT=Arial]Niin eli löytyykö täältä muita bolognesejen omistajia? Itselläni on vähän yli vuoden ikäinen bolognesenarttu Garellan Querida, Minka.
Eli onko täällä muita bolognesejen omistajia?
luver
Mulla on luultavasti bolognese... Tai en mä tiiä mikä toi on laugh.gif Virosta se on haettu ja bologneseksi sitä luulen mut rokotustodistuksessa lukee Bolognese Mix. Kuvia voin jossain vaiheessa laittaa siitä.
Veera
Meille saattaa tulla keväällä sijoitukseen bolognesenarttu wub.gif Gaifridin kasvattajalta, luultavasti. Tuo Garellan olisi myös hyvä kasvattaja, tai sitten Citarican. Äiti on kuitenkin jo soittanut Gaifridin kasvattajalle ja varannut pennun smile.gif
~Niina~
uih wub.gif
bologneset on kyllä ihania...
Veera
Juuh. Kenelle on tuttuja esim. Gaifridin, Garellan ja Citarican kennelit? Itse tiedän niistä, oman koiramme otamme sitten Gaifridilta... jos otamme. rolleyes.gif
Veera
Tunturisuden bolognese-linkit

Bolognese-sivu

Tuolla jotain.
Pulina
bologneset on kyllä ihunia wub.gif
ite tutuistuin alkuvuodesta Amos- nimiseen (kutsumanimeltään Leevi) bologneseen ja nuoriherra on kyllä kiva karvapakkaus.. wub.gif
itselläni on sekarotuinen joka muistuttaa hyvinkin paljon bolognesee wub.gif
Veera
Oi, mä onnistuin sopimaan sitten kasvattajan kanssa, että saan Jyväskylään lauantain junnuihin bolognesen smile.gif
*Sanni
Bologneset on ihania! wub.gif
*Sanni
UP! smile.gif
*Sanni
Mun yhessä koirakirjassa on aivan ihanasti trimmattu
bolognese voisin skannata sen kuva joku päivä
tänne. wub.gif
*Sanni
LAINAUS(Pulina @ 13.10. 2004, 23:03)
bologneset on kyllä ihunia wub.gif
ite tutuistuin alkuvuodesta Amos- nimiseen (kutsumanimeltään Leevi) bologneseen ja nuoriherra on kyllä kiva karvapakkaus.. wub.gif
itselläni on sekarotuinen joka muistuttaa hyvinkin paljon bolognesee wub.gif

Onko sulla kuvaa tästä sunb ihanasta seropista? smile.gif
*Sanni
LAINAUS(-ansku- @ 9.5. 2004, 09:37)
[FONT=Arial]Niin eli löytyykö täältä muita bolognesejen omistajia? Itselläni on vähän yli vuoden ikäinen bolognesenarttu Garellan Querida, Minka.
Eli onko täällä muita bolognesejen omistajia?

Onkos kuvaa Minkasta? wub.gif
Veera
Niin. Tosta pennun otosta ei ole vieläkään varmuutta. Meillä on nyt yks bolognese hoidossa, hoitokoirani. Se näyttää kyllä huonosti hoidetulta bichonilta (siis ei millään pahalla, suloinenhan se on) eli mäkin tässä ajattelin että miten sitä turkkia hoidetaan oikein? Olisi kiva tietää biggrin.gif
*Sanni
LAINAUS(-Veera- @ 4.2. 2005, 20:12)
Niin. Tosta pennun otosta ei ole vieläkään varmuutta. Meillä on nyt yks bolognese hoidossa, hoitokoirani. Se näyttää kyllä huonosti hoidetulta bichonilta (siis ei millään pahalla, suloinenhan se on) eli mäkin tässä ajattelin että miten sitä turkkia hoidetaan oikein? Olisi kiva tietää biggrin.gif

Jep ,olis kiva tietää siitä turkinhoidosta. Minkäs ikäinen&niminen
tämä koira on joka teillä on hoidossa,luonne?
Verdana
Bolognese taitaa olla aika harvinainen rotu. Miä pidän niistä karvapalloista. thumbup.gif
-anniina-
Ohhoh tääkin löytyy vielä täältä :D
Oon siis se -ansku-, unohdin vain tuon nimimerkin niin että olin sitten tehnyt uuden.

Minkasta on kuvia täällä, uusimmat viime kesältä joten parempiakin kuvia on kyllä, jos vain jaksaisi nettiin laittaa...:)

Ja se turkinhoitohan tosiaan on melko vaikeaa. Minkallakin on koko ajan jotakin takkuja, kun ei silloin aluksi tajunnut sitä kunnolla hoitaa. Pahin vaihe on kuitenkin onneksi jo mennyt ohi :)
Minka ei noissa kuvissa näytä ihan oikealta bologneselta, mutta nyt sillä on jo vähän pitempi turkki ja näyttää hiukan paremmalta :)
.Tiia.
Mun tutuilla on kansa n. vuoden vanha bolognese uros garellan-kennelistä smile.gif
Hilde!
Minuakin kiinnostaa kyseinen rotu. Minulla on kokemusta yhdestä pienestä coton-nartusta, Mannasta. Ehkä Manna saa joskus bolognese-nartun kaverikseen. smile.gif *haaveilee pienestä pallerosta*

Vähän olen lueskellut kyseisestä rodusta. Sen tiedän ainakin, ettei bolognese saa harjata ennen näyttelyyn menoa. Turkki on harjattava takuttomaksi ennen pesua (seur. päivänä jos olisi näyttely) toisin kuin cotoneilla. Viisaampi voi kertoa enemmän.

Ps. En ole montaa kertaa nähnyt bolognesea näyttelyissä. Harmi! sad.gif
*Sanni
Bologneseja tosiaan näkyy aika vähän näyttelyissä ja muissa
hararstuksissa. Mutta eiköhän sekin rotu ala yleistyä,toivottavasti! smile.gif

Kiitos kuvista anniina,tosi lutunen wub.gif wub.gif
Lovskars
Täällä meilläpäin on ainakin 4 bolognesea. Yksi niistä on valio.
-anniina-
LAINAUS(Hilde! @ 12.2. 2005, 19:30)
Minuakin kiinnostaa kyseinen rotu. Minulla on kokemusta yhdestä pienestä coton-nartusta, Mannasta. Ehkä Manna saa joskus bolognese-nartun kaverikseen. smile.gif *haaveilee pienestä pallerosta*

Vähän olen lueskellut kyseisestä rodusta. Sen tiedän ainakin, ettei bolognese saa harjata ennen näyttelyyn menoa. Turkki on harjattava takuttomaksi ennen pesua (seur. päivänä jos olisi näyttely) toisin kuin cotoneilla. Viisaampi voi kertoa enemmän.

Ps. En ole montaa kertaa nähnyt bolognesea näyttelyissä. Harmi! sad.gif

LAINAUS
Minuakin kiinnostaa kyseinen rotu. Minulla on kokemusta yhdestä pienestä coton-nartusta, Mannasta. Ehkä Manna saa joskus bolognese-nartun kaverikseen.  smile.gif  *haaveilee pienestä pallerosta*

Vähän olen lueskellut kyseisestä rodusta. Sen tiedän ainakin, ettei bolognese saa harjata ennen näyttelyyn menoa. Turkki on harjattava takuttomaksi ennen pesua (seur. päivänä jos olisi näyttely) toisin kuin cotoneilla.  Viisaampi voi kertoa enemmän.

Ps. En ole montaa kertaa nähnyt bolognesea näyttelyissä.  Harmi!  sad.gif

Miten niin ei saa harjata ennen näyttelyyn menoa blink.gif Minka ainakin näyttäisi silloin ihan kauhealta tongue.gif

Uusia kuvia Minkasta löytyy muuten täältä, katsokoon ken uskaltaa wink.gif
pupette
Itelläni on 1v4kk+ bolopoika, Paddy

Turkin hoito on tosiaan ollut hetkittäin vaivalloista (alle 1v ikäisenä) takkuuntumisen takia, mutta käytin pojan trimmerillä ihan vaan pestävänä ja kammattavana ja sen jälkeen on turkin kampaus ollut helpompaa! Eli fuskasin siis... Turkin hoito on sittemmin sujunut kampaamisella silloin tällöin ja luovuin talvivaatteiden käytöstä, mikä myös edesauttoi, ettei takkuja enää synny kainaloihin.

Luonteeltaan Paddy on hiljainen, rauhallinen ja huumorintajuinen. Ja fiksukin se osaa olla -niin halutessaan rolleyes.gif
popoferro
Meiltäkin löytyy kotoa 6-vuotias bolognese uros, Immu. Lueskelin tässä teidän keskustelua bolognesen turkinhoidosta... Bolognesen turkinhoito on tosiaan aika vaativaa ja aikaavievää touhua, mistä syystä meidän Immukin sai eilen kesäturkin (ja näytää nyt ihan väärin trimmatulta bichonilta)... Varsinkin jalat ja kainalot tuppaavat takkuuntumaan helposti.
Näyttelyissähän bolognesen turkki ei saisi näytää liian laitetulta, vaan pikemminkin vähän huolettoman näköiseltä. Immun näyttely-ura on jo ohi, mutta silloin, kun vielä käytimme sitä näyttelyissä, sen turkki hoidettiin tällä tavoin ennen näyttelyä: ensin harjattiin turkki selväksi (kaikki takut auki), ja näyttelyä edeltävänä iltana sitten pestiin koira ja annettiin turkin kuivua omia aikojaan (bolognesen turkkiahan ei siis saa föönata), turkkia ei myöskään saisi harjata enäää ennen näyttelyä, jotta turkki jäisi bolognesemaisen näköiseksi ja karva jäisi hieman kikkaralle. Tietysti voi harjalla korjailla joitain epäsiistejä kohtia turkissa, mutta ei liikaa! Bolognesen kotimaassa, Italiassa, ei bolognesen turkista tehdä laitetun näköistä, vaan turkin annetaan olla rodunomaisesti hieman "sekaisin".
Suomessa tosiaan ei näe näyttelyissä kovin paljon bologneseja.... ja nekin vähät, jotka näyttelyissä kiertävät, ovat muutamasta samasta kennelistä.
Toivottavasti saitte selvää näsitä sepustuksista happy.gif
-anniina-
Terveppä taas smile.gif
Tämmönen tuli mieleen, että onkohan täällä ketään, joka harrastais bolonsa kanssa agilityä? Me käytiin Minkan kanssa viime loppukesästä alkeiskurssi, nyt reenaillaan jatkoryhmässä ja kaikki esteet alkaa olla hallussa. Toiveissa ois vielä joskus päästä ihan virallisiin kilpailemaan biggrin.gif
Yllättävän hyvin löytyy vauhtia tuolta meidän Minkalta, vaikkei kyllä olis aluksi uskonut biggrin.gif
miitta
Meille tulee varmaan kesällä bolognesepentu, jos vaan syntyy tarpeeksi narttuja... thumbup.gif

Täällä on bolognesejen oma keskustelufoorumi, sinne vaan kaikki boloihmiset! smile.gif http://www.topbb.com/forum/index.php?mforum=bichonbolognese
turru
Bologneset huhuu!

Hei! Löytyisikö täältä bologneseja + omistajia, jotka olisivat kiinnostuneet osallistumaan RotuRace2007-kisaan?
Kyseessä siis leikkimielinen koirien juoksukisa, jossa kisaavat neljän samanrotuisen koiran muodostamat joukkueet. RotuRace juostaan vinttikoiraradalla Hyvinkäällä 4.8..
Infoa: http://www.greyhoundracing.fi/keskustelunurkka/

Vastailkaahan! laugh.gif
loovin
Heissan,

sattuisiko näin löytymään meille omaa boloa?? Hakusessa on ollu jo jonkin aikaa, mutta tuntuu kaikki kasvattajat pitävän taukoa, tai ainakaan minua vastaan ei ole tullut. Jos tiedät, niin laita ihmeessä tänne tai suoraan viestiä. KIITOS!!

Hyvä koti olisi tarjolla, paljon tilaa, aikaa ja rakkautta. Ei pieniä lapsia retuuttamassa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.