Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Chihuahua
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Lovable
Laittakaa vaikka chihujenne tietoja (esim. lk vai pk, väri, nimi (virallinen ja kutsumanimi) yms.). Kuviakin vois kattella

Lk chihua olen miettiny jo useamman vuoden.
chihutar
No aloitan;
1. "Tino", Christalyx Tiny Giant, punainen LK
2. "Tessu", Shah Arpilin Tille Tikki, soopeli PK
3. "Pippuri", Shah Mehiko Life Elegant, trikolour PK
4. "Fia", Christalyx Fairlight, soopeli PK
5. "Bablo", Pähkinän Amour De Chiens, punainen PK
6. "Alisa", Taruttaren Alice Lady, soopeli PK

joitakin kuvia löytyy sivuilta; www.geocities.com/taruttaren
ansu
Meillä on täällä kaksi lyhytkarvaista chihupoikaa:

Nasu eli virallisemmin Diza Fleich Ledenets
Mörkö eli Pähkinän Joli Argent

Pojista löytyy tietoa lisää kotisivuilta. rolleyes.gif
#sari#
Meillä on kaksi chihua: Rane ja Sohvi.
"Rane" on Little step's Sundance kid, Soopeli valk. merkein LK.

"Sohvi" on Suvikasteen Sohvi, Hiekka musta maski, LK.

Dommie
UIH wub.gif (pakko tunkeutua tänne). Aivan ihania koiria teillä. Chihut on ihania. Mä meinasin kerran saada yhden Topi-nimisen chihuahuan wub.gif
chin.fani
Ihania chihuja teillä wink.gif
Mä tunkeudun kans tänne keskusteluun blush.gif.
Aattelin vaan kysästä, että vaikka chihu onkin tosi pieni rotu, niin onko se vaativa, tai siis, että sopiiko ensimmäiseksi koiraksi? Yksi tuttuni sai jotain viikko sitten chihun pennun, eikä ole kauheasti koiraihmisiä, joten tuli nyt vaan tämmönen kysymys mieleen rolleyes.gif.
Itsekkin oon vähän haaveillu chihusta tongue.gif
-anna-
Ajattelenpa nyt vain kysyä, vaikka en omistajakkaan chihua, että kuinka pitkiä lenkkejä chihu jaksaa lenkkeillä? ja kuinka paljon se tarvii liikuntaa?
#sari#
Meillä molemma ovat hyvin omanarvon tuntevia.

Rane ei välillä muista, että on koira tai siis kuvittelee aina olevanssa ihmistä ja muita eläimiä parempi rolleyes.gif . Rane on todellinen persoona, kertoo kyllä mitä tahtoo eikä jätä ketään kylmäksi. On todella seurallinen ja vaatii rapsuttelua.

Sohvi on susi lampaan vaatteissa. Todella hellyttävä hoivaaja, mutta kyllä pippuria löytyy myös pikku neidistä.

Molemmat loukkaantuvat hyvin herkästi ja näyttävät myös mököttämällä sen. Saa kyllä lepytellä kauan tongue.gif .

Meillä chihuja lenkitytetään kuin isoja koira. On pienestä pitäen ulkoilutettu. Kesäisin tehdään n.5-10km lenkit kerran päivässä, mutta talvella kylmillä ilmoilla ollaan ulkona niin pitkään kun ne haluaa. Kertovat kyllä todella selvästi millon pitää mennä kotiin takas. Talvisin yleisin lenkki onkin tarpeiden teon verran.

Mielestäni chihu sopii ensikoiraksi, jos muistaa että sillä on suht vaativa luonne. Voi ruveta pompottamaan ihmisiä, jos ei ole kuria ja silloin koirasta tulee ongelma. Chihu pitää kouluttaa samallalailla kuin isokin koira. Moni sanookin, että jos chihu olisi iso koira (koko) niin se olisi kielletty rolleyes.gif ...
Laurus
Aivan ihastuttavia chihusia!! wub.gif
Kiituri
Kuulemma joo jaksavat pitkiäkin lenkkejä, mut ei pentuna.. sen takia kysynkin, (useimmat näkemäni ovat jo pentuna olleet n. kilon) että entä jos koira kasvaa vain kiloseks. Voiko niin pientäkin lenkittää niin paljoa? blink.gif
Verdana
LAINAUS(#sari# @ 27.5. 2004, 17:59)
Meillä on kaksi chihua: Rane ja Sohvi.
"Rane" on Little step's Sundance kid, Soopeli valk. merkein LK.

"Sohvi" on Suvikasteen Sohvi, Hiekka musta maski, LK.

Ihania koiruuksia. wub.gif Suloinen nimi, tuo Sohvi. wink.gif
Aliina
Minäkin tuppaudun tänne rolleyes.gif

Minä olen vasta pikku hiljaa tajunnut, että chihuahua on koira. Seuraan sivusta kummityttöni äidin koiria (kennel Rossovan) ja pikku hiljaa minulta on kaikonnut se mielipide, että chihu on räksyttävä pikku koira, niitä äidin pikku lellikkejä. Minusta ne on koiria siinä missä esim. cavalieri. Minä olen ihastunut lyhytkarvaisiin. Niissä on jotain!!! Jos nyt saisin valita, että chihu vai cavalieri, niin saattaisi kääntyä chihuun, mutta valitettavasti se cavalieri on oma rotu innocent.gif
Birttu
Mulla ei oo semmosta. Bichon frise kyl on. thumbup.gif
Netheral
Minulla on oma pk chihuahua Ninni, punaruskea narttu.
Netheral
LAINAUS(Aliina @ 5.2. 2005, 23:26)
Minäkin tuppaudun tänne rolleyes.gif

Minä olen vasta pikku hiljaa tajunnut, että chihuahua on koira. Seuraan sivusta kummityttöni äidin koiria (kennel Rossovan) ja pikku hiljaa minulta on kaikonnut se mielipide, että chihu on räksyttävä pikku koira, niitä äidin pikku lellikkejä. Minusta ne on koiria siinä missä esim. cavalieri. Minä olen ihastunut lyhytkarvaisiin. Niissä on jotain!!! Jos nyt saisin valita, että chihu vai cavalieri, niin saattaisi kääntyä chihuun, mutta valitettavasti se cavalieri on oma rotu innocent.gif

Niin, kaikki ei tunnu tajuavan chihun olevan koira, mutta hyvä että monet tajuavat.
marianne
dogrun.gif Itselläni lk.chihuahuapoika Hampus ja pian pk.Feeli chihuahuapoika.
Kolme viikkoa jäljellä, että saapi hakea sen kasvattajalta.
Olen ihan hurahtanut tähän rotuun ! thumbup1.gif
Lovable
Kysymyksiä:

1. Harrastatko/Oletko harrastanut jotain chihusi kanssa? Miten chihusi on pärjännyt?
2. Kuinka helppo on ollut kouluttaa? Onko itsepäinen yhtään? Oletteko pitäneet vapaana (=tottelevatko)?
3. Onko terveysongelmia?
4. Erit. lk: Miten hoidat turkkia?
5. Kui herkästi palelee? Millaisia pukuja on?
Netheral
Chihukeskustelu ylös! biggrin.gif

1. Ei ole mitään tullut harrastettua, mutta tokoa olisi kiva alkaa harrastaa.

2. Koulutus onnistuu, jos on mieleistä herkkua tarjolla, mutta itsepäisyyttä löytyy. Vapaaksi en ole Ninniä päästänyt, se häviäis kuin pieru Saharaan, kun ei luokse tule kutsuttaessa...

3. On Ninni terve ollut, toinen maitokulmahammas täytyi käydä poistattamassa eläinlääkärillä, muuta ei ole ollut.

4. Lyhytkarvaista en omista, mutta pitkä karvaista kampaan noin kerran viikossa.

5. Ninni alkaa helposti täristä ja syksylläkin jos on kylmä, niin pukua käytetään. Puvussa on eturaajojen aukot, kaulus, sadeviitta (joka on myöhemmin poistettu) ja puku peittää selän.
_^FloWeR^_
Meillä ei ole chihuahuaa, mutta luulen että saamme sellaisen pian.. wub.gif Kummitädilläni on kaksi chihuahuaa ja toinen on raskaana.. biggrin.gif Ostamme häneltä sitten pennu.. Jos vain saan äidin suostumaan.. rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.