Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lonkat, polvet...
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
*saara*
Lonkkia ei meitin pikkurodulta yleensä kuvata, mutta polvet tutkitutetaan virallisesti kyllä; ja 0/0 löytyy tähän saakka kaikilta wink.gif Ja se olisikin yksi jalostustyömme edellytyksistä saada pidettyä polvet terveinä :muu:
Jasmin
Onneksi on terveitä! smile.gif Kyllä minunkin rodultani tutkitaan polvet, ei tosin olla tuon oman koiran polvia tms. kuvattu. Mutta suvun koirat polviltaan 0/0, ...
Jasmin
Niin... Kun ei mahtunut Koiramme-lehden juttuun ihan pikkurotuja, kun ei viime vuonna kuvattu niitä tarpeeksi (en tosin tiedä, montako)....

Elikkä, onko kääpiöltänne kuvattu lonkat tai tutkittu polvet? Erityisesti kiinnostaisivat nuo lonkkatilastot... Tai vaikka ei oman koirasi olisikaan, niin kai voit kertoa jonkun muunkin koiran kuvaustuloksia & rodun?
Catti
Pekeltä tutkitutin polvet, silmät ja sydänäänen, aika harvat niitä näkyy tutkittavaksi vievän. Nyt tosin rotujärjestö alkanut siihen erityisesti kannustamaan, joten eiköhän tilanne muutu.

Itsellä kun on ollut vuosikausia koiria (samojedi & eurasier), joilta tutkitaan silmät, lonkat, sekä eurasierilta polvet ja etuosa myös, niin ei sitä osannut olla viemättä tätä pientäkään ja miksi olisi pitänytkään.
missi
Heips "Mettis". Minä olen Missi -mummolta kuvauttannut lonkat sen takia, koska se hyppäsi askeleen yli. Tuloksena B-lonkat, polvet I/I, ja Aku-pojalt kuvautin kanssa ->C-lonkat ja 0/0 polvet. wink.gif  ps. en tuo Aptukseen sittenkään kuin 2 koiraa junnuille (lähen seur.pnä MV-03 nly:n, ja se maksaa smile.gif).
Retu -97
Kyllä olen tutkituttanut kaikilta koiriltani silmät + polvet, ja onnekseni ovat terveitä olleet. biggrin.gif
Edesmeneiltä shelteiltäni tutkitutin myös lonkat; jotka olivat terveet.. smile.gif  
Ainoastaan nämä 2 nuorinta (10 kk), eivät ole vielä käyneet tutkimuksissa, mutta heti iän salliessa vien nekin tutkimuksiin....
Jasmin
Onnea sinne!
poppasmaiju
Meidän rodussa tutkitaan silmät ja polvet.
Kahdelta nartulta on tutkittu ja molemmilla oli silmät terveet ja polvet 0/0. Nuorin narttu on vasta vuoden täyttänyt, joten sitä en ole vielä käyttänyt, mutta kyllä varmaan tulee sekin käytettyä.
Uros on tutkimatta molempien osalta vaikka on jo 4-vuotias, mutta saattaa olla että jää tutkimattakin, mutta täytyy katsella jos sen veis vaikka "pikku-nartun" kanssa samaan aikaan.
Apila
Ei kuvata meidän rodulta... Mutta jos vaikuttaa jotenkin vaivalloiselta, niin kyllä aioin käydä kuvauttamassa polvet ainaskin...

paljonkos se maksaa?
*saara*
Apila: Polviahan ei yleensä kuvauteta, ainoastaan ell. tekee sen(ei aina) jos niissä on muutoksia, eli käsipaplaatiolla tähän pätevöitynyt ell. kopeloi polvet wink.gif
-Elina-
Ei olla meillä kuvattu mitään...
-Hanna-
Meidän havalta on kuvattu silmät ja polvet.. smile.gif
Tuloksena: POLVET: 0/0, SILMÄT: eo (ei oireita)  :)  :)  :)
nikokarhu
Meidän hava herra on kans täysin terve:

Polvet 0/0

ja

Silmät: eo. (ei oireita)
-Hanna-
meidän havapoika on kuvattu & tulos oli täydellinen:

Polvet 0/0 & Silmät eo. (ei oireita)
-Iida-
Eipä ole kuvattu..
Mansku
Hei!

Minulla tällä hetkellä 2 japanese chiniä. Aion tutkituttaa polvet, silmät ja sydämen ihan virallisesti molemmilta.
Kasvattaja olen sen verran tarkka, että haluan olla varma koirieni terveydestä.
Yleensäkin chini porukka on ollut ahkera tutkituttamaan koiransa.
thumbup.gif
Santeri
Käsittääkseni myös bichonien (friséiden) polvet tulisi tutkituttaa. Ja kuten "Enkut" tuolla aimmin myös kertoikin, polvia ei kuvata, vaan asiaan pätevöitynyt ell. tutkii ne käsin kokeilemalla.  :)
-Hanna-
Meidän havaneesilla 0/0 polvet ja täysin oireettomat silmät.  :)  :)
Mansku
Tutkitutimme chinimme polvet. Tulos 0/0 :hii:
Retu -97
Nyt on sitten käytetty jo nämä kaksi nuorintakin silmä- ja polvitarkastuksissa. blush.gif  Ja molemmat ovat terveitä niin silmistään kuin polvistaankin! Rotuinahan olivat kleinspitz (harmaa) ja pomeranian (oranssi-soopeli). biggrin.gif  :love:
phard
valkoisella keskari villikselläni polvet ovta 0/0 ja silmiä ei ole vielä tutkittu, mutta tarkoitus olisi!  :D
Japsi
LAINAUS(Mansku @ 14.6. 2003, 15:29)
Hei!

Minulla tällä hetkellä 2 japanese chiniä. Aion tutkituttaa polvet, silmät ja sydämen ihan virallisesti molemmilta.
Kasvattaja olen sen verran tarkka, että haluan olla varma koirieni terveydestä.
Yleensäkin chini porukka on ollut ahkera tutkituttamaan koiransa.
thumbup.gif

Meilläkin kaksi chiniä, molemmilta polvet tutkittu, 0/0... biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.