Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Missä trimmautatte koiranne?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
Sivuja: 1, 2
heta
Kotona itse tai tytär. Laitetaan myös omat aussikasvatit wink.gif Muitten kasvateille ei ritä aika confused.gif
-Maiju-
No periaatteessa itse, mutta ilman Elinan korvaamatonta apua siitä ei tulisi mitään! biggrin.gif  Kiitokset  ja ruusuja Elinalle! @--->---
Ja joskus käydään myös kasvattajalla.
-Elina-
Niin, missä trimmautatte koirianne? Trimmaatteko itse kotona, vai vietekkö trimmaajalle? Ja kertokaa vielä mikä terri on kyseessä pinch.gif
Delibes's
meillä cairnin trimmaa joko isö tai isosisko wink.gif itse en siihen koske  :p siis trimmaa tongue.gif
-Elina-
LAINAUS(borderi @ 01. Huhtikuuta 2003, 16:07)
Kiitokset  ja ruusuja Elinalle! @--->---

Kiitos Kaunis smile.gif
-Catso-
Kotona, itse ja cairneja.Trimmaan myös muiden caineja.
inka
Trimmaan koirani itse, paitsi kun mennään näyttelyyn silloin vien kasvattajalle joka viimeistelee koira.
ibana
Mulla on sijoituskoira, joten perussiistimisen teen itse ja näyttelyviimeistelyn koiran omistaja. Itse vasta harjoittelen.  :cool: Se rotu oli dandie.
Jensku79
Parsonia tulee trimmailtua itse joskus (ei siis mitenkään viimeisenpäälle).
Mutta jos on näyttelyjä tulossa niin sitten vaan trimmaajalle.
Kannattais ehkä ite opetella tuo "viimeisenpäälle" trimmauskin kun noita on nykyisin kaks.
Koiravaavi kotiutui viikko sitten ja on kyllä ylisöpö smile.gif

:hii:  :love:
Omppo
Onni on ihana kasvattaja, joka trimmaa koirat  :D  :love:  :boo:
.~Laura~.
Yleensä kasvattaja, mutta olen minäkin nyt alkanut vähän trimmailemaan.  :)
~Ninja~
Meidän westien trimmaa trimmaaja ja ehkä joskus kaukaisessa tulevaisuudessa itse wink.gif
jonna75
Äiti trimmaa ku on koiran kasvattaja ja oikeastaan omistajakin, rotu on skotlanninterrieri. Ite välil saatan vähän trimmata jos ei ole näyttelyitä tiedos, mut päätyön tekee äiti. Itselleni riittää kahden shih tzun peseminen ja puunaaminen. smile.gif
Roelli
Itse trimmaan molemmat. Roduthan oli cesky ja kk kettari.
Tsurga
Amstaffia ei tartte trimmata  :D
westie88
joo meidän westiepojan trimmaa trimmaaja mut ois tarkotus alkaa trimmaamaan sitä ite kun siit tulee valio. smile.gif
Palsternakka
Meidän westien trimmaa kasvattaja, itse en aio koskaan edes yrittää...Saattaisi olla sen käsittelyn jälkeen järkyn näköinen koira... confused.gif
Seij@
Ihan itse olen aussini trimmanut wink.gif , jopa näyttely kuntoon saakka, ja melkein kantapään kautta oppinut  :0
Trimmasin jopa anoppini edesmenneen kääpiösnautserin, onneksi ei käynyt näyttelyissä enään... Anoppi nimittäin huomautti vaivihkaa ensimmäisten käsittelyjen jälkeen että Skidi muistuttaa aussia :hii:
Tulevat kasvattini olen luvannut myös trimmata ja muutama ulkopuolinen aussi on ollut "käsittelyssäni"  ;)
Seij@
#jossu#, toki saat lainata, olen lainannut jos on kelvannut ...  ;) , lähettele mailia ....
Tällä hetkellä olemme itse vähänlaisesti näyttelyissä, johtuen pennuista ja minun muistamattomuudestani ilmoittaa .... :hohhoijaa:
-Iida-
Sisko trimmaa,paitsi kasvattaja näyttelyihin. wink.gif
Suska
Omat koirat trimmaan itse, samoin kasvatit jos asuvat tarpeeksi lähellä. Olen myydessäni jo luvannut trimmata kaikki kasvattini ekan vuoden ilmaiseksi, ja yleensä sanattomasta sopimuksesta sama käytäntö jatkuu sen jälkeenkin. Samalla näen "lapsiani" ja se on aina mukavaa. Harvakseltaan trimmaan ulkopuolisiakin, mutta en ole mainostanut tekeväni sitä, kun taitoni eivät oikein riitä yhtä pitkälle kuin kunnianhimoni.
PS. Näkisittepä Mindyn. Koira oli pari vuotta reissussa, ja takaisintullessa turkki oli lopullisesti pilassa. Eilen se sitten leikattiin ihan ohennussaksilla lähes kaljuksi. Sitä ei enää nypitä!  :angry:

No, Minttuhan on aina vihannut nyppimistä, ja näyttelyt sen osalta on muutenkin ohi, joten leikataan sitten vaan...
diva
no äiti trimma näyttlyyn vehnikset,
että trimma Ronjan.. smile.gif
Anzku
Kasvattajalla, ja rotuhan on cairni.  :D
Pojo
kotona trimmaa äiti koiran ja joskus käydään kasvattajan luona trimmauksessa.
Tässä ois tarkotus ite opetella trimmaamaan rolleyes.gif ja rotu on kerry
sahku
Käydään kasvattajalle trimmissä, hyvää jälkeä tulee biggrin.gif Olen kanssa itse aatellut, että voisi tulevaisuudessa ruveta trimmaamaan itse, kun noi trimmikerrat kuitenkin maksaa aikas mukavasti.......... dry.gif
Elina.P
meidän vehnäterrieri Elmo käy vähnintään kerran kolmessa tai kahdessa kuukaudessa trimmaajalla, mutta kun käyn tuon trimmauskurssin niin sitten trimmaan sitä kotikuntoon itse useammin. happy.gif
~Minna~
Meidän cairnin trimmaa yleensä kasvattaja. Ollaan kyllä käytetty myös eräällä toisella trimmaajalla.
Itse haluisin oppia trimmaamaan, jos vaan niitä trimmauskursseja lähellä järjestettäisiin.. Itsekin kyllä joskus olen kokeillut trimmata biggrin.gif
Elina.P
LAINAUS(~Minna~ @ 22.12. 2004, 11:03)
Meidän cairnin trimmaa yleensä kasvattaja. Ollaan kyllä käytetty myös eräällä toisella trimmaajalla.
Itse haluisin oppia trimmaamaan, jos vaan niitä trimmauskursseja lähellä järjestettäisiin.. Itsekin kyllä joskus olen kokeillut trimmata biggrin.gif

mäkin aion opetella itse trimmaamaan kotikuntoon. Varmaan keväällä pidetään vehnien trimmauskurssi...meen sit sinne! wink.gif
Vlyter
LAINAUS(#Jossu# @ 9.7. 2003, 16:05)
Trimmaus-kurssille olis kyllä tarkoitus mennä. smile.gif

Meillä myös, ollaan kerätty nimiä listaan, että saatais joku vetäjä smile.gif
Nykyisin käydään trimmaajalla lähipaikkakunnalla (matkaa vajaat 25km)
-NoOrA-
Aina olen trimmanut Borderi itse,nayttelyyn, seka kotitrimmin. Ja kantapaan kautta kaikki on opittu. Nyt kun olen taalla, saan vaan katsoa ammattilaisen tyota ja oppia (toivon mukaan) lisaa.. tongue.gif
Rochas
Trimmaajallahan me ollaan käyty, nyt useammin että olis kiva jos opettelisin itse trimmaamaan. Oonkin jäänyt nyt Tessan trimmausta katsomaan, että oppisin vähäsen. wink.gif Taas on maanantaina trimmi, saattaa olla että kerkiää turkki vasta lahteen kun me vedetään se nyt lyhyeksi.
tweeety
Itse trimmaan, jopa näyttelyihin. Tietysti neuvoja kyselen kasvattajalta, mutta itse olen opetellut tuota laittamaan..
Sijoituskoira kyseessä ja rotuna dandie.
<Iida>
Tutulla trimmaajalla ollaan käytetty, mutta kesällä ajattelin opetella tekemään sen itse. Näyttelyissä kun ei käydä niin ei tuolla tyylillä ole niin väliä wink.gif . Borderin nyppiminen ei tosiaan ole vaikeaa, ja tiedän kyllä miten se kuuluu käytännössä tehdä. Olen vaan niin toivottaman hidas, etten koskaan jaksa tehdä hommaa loppuun biggrin.gif . Mutta kesällä ennen leirejä aion nyppiä koiran ihan itse shifty.gif
#Jossu#
Pääsääntöisesti kasvattaja trimmaa cairnimme. Itse olen tosin alkanut trimmailemaan eritoten vanhempaa turrikkaa smile.gif
Fowy
Itse trimmaan,
kasvattaja hoitaa sitten tuon näyttelytrimmauksen,
kun hän Sindiä näyttelyihin viekin ^__^
Daraaa
Mine trimmaan ite silkkini niin näyttelyihin kuin muutenki.. Ja pesen ja laitan sun muut... Vaikka olenkin 13, niin oon trimmannu myös muitten silkkejä, hyvällä lopputuloksella happy.gif
WeraElisabeth
kaikki koirat itse.
1xamerikancockerspanieli ja 2xskotlanninterrieri

lisäys:ja ihan näyttelyihinkin.Olen opetellut pääasiassa valokuvien ja kirjojen avulla.Skotit trimmauttaisin näyttelyitä varten muualla,mutta lähelläkään Raumaa ei tunnu asuvan ketään joka suostuisi tekemään sen.
.~Laura~.
Kasvattajalla, sekä toisella Cairn-kasvattaja tutulla, sekä myös itse. smile.gif
~Blink~
kotona. pääosin äiti hoitaa trimmailun mutta toisinaan pitää olla ylimääräisiä käsiä biggrin.gif myös kasvatit käyvät suurimmaksi osaksi meillä trimmattavana.
SuperMarjo
Kotona äiti trimmaa. Siis vehnäterrieri kyseessä. Näyttelyissä sitten jos kasvattaja on samassa näyttelyssä niin se ennen kehään menoa vielä siistii ja tekee viimeisen silauksen biggrin.gif Ja kertoo vähän jos joku paikka on liian lyhyt tai liian pitkä niin osataan aina ens kerralla sitten korjata smile.gif
Heidi&koirat
kasvattaja trimmaa..
sipuli
Geemerissä sorcerer.gif sorcerer.gif sorcerer.gif sorcerer.gif sorcerer.gif sorcerer.gif sorcerer.gif sorcerer.gif
Varga
Itse trimmaan happy.gif
_^FloWeR^_
Trimmautamme koiramme kennelissä mistä sen ostimme.. biggrin.gif saamme siitä alennusta.. lisäksi tilaamme koiramme ruuat sieltä.. smile.gif
LaRa & Olli
LAINAUS(WeraElisabeth @ 31.5. 2005, 08:14)
lisäys:ja ihan näyttelyihinkin.Olen opetellut pääasiassa valokuvien ja kirjojen avulla.Skotit trimmauttaisin näyttelyitä varten muualla,mutta lähelläkään Raumaa ei tunnu asuvan ketään joka suostuisi tekemään sen.

Raumalla asustellaan mekin ja sama ongelma Westien kanssa. Poriin on sitten ajeltu trimmaajalle, kun kasvattaja asuu vieläkin kauempana!

Nyt hankin kuitenkin jo pohjavillaveitsen, joten kai tässä vähitellen opetellaan jotain itsekin tekemään! wink.gif
Heemoka
Itse, kasvattaja tai sitten trimmaaja biggrin.gif
Milloin kukakin..
minni
Kotona. Äiti trimmaa ja minä häärin siinä tiellä laugh.gif Orvokki tekee yleensä loppusilauksen sitten näyttelypaikalla
Lottie
Itse trimmaan Gildan nykyään kokonaan ja trimmaan myös muita cairneja jonkun verran. smile.gif
verduli
Meillä kasvattaja trimmaa meidän kerryjä,itse tulee myös siistittyä kun tuo trimmikone löytyy wink.gif
Finca
Minä sekä kasvattaja trimmitään meidän kettuterroristit.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.