Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Harjikset
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Eve
^ Hienoa! Vitsit mäkin ootan, että pääsen junnuihin joskus kisaamaan harjiksen kanssa smile.gif

Mä pääsin tänään Oodin trimmin yhteydessä rapsuttelemaan nakupoikia Tamia ja Diegoa - eikä tehnyt yhtään hyvää tälle mun harjiskuumeelle tongue.gif
wenakko
Hee, mä käyn aina Sinin sivuilla ihastelemassa noita harjiksia! Rakastan tota Diegon Kung Fu- kuvasarjaa. biggrin.gif Nauran sille aina! biggrin.gif
Charmy
mulle tulee sunnuntaina Harjispoika Shadowgame´s HD Fat Boy (:
Jännittää hirveästi kuinka poika tulee pärjäämään näiden "isojen" kanssa. biggrin.gif
Fitzgo
^^ Näin jo Idan pennun tänään ja oli kyllä ehkä suloisin tapaamani otus. wub.gif
Noel
KIMA etsii nyt uutta kotia--

että semmosta meille. Koko elämä päälaellaan ja viimosimpana nyt sitte se että mulle on tullut allergia.

Nanolle on paikka sitä kautta mistä tulikin, eli Mirkun kautta, kun on sijoituksessa minulla, mutta Kima on nyt sitten kotoa etsimässä, kun on kokonaan minun omistama.

Mun allergia lienee saanut alkunsa siitä, että oon raskaana ja silloin herkistyy kuulema helposti kaiken maailman jutuille ja mulle nyt sitte murheekseni tuli allergia, niinpä pitää aatella koiria siinä sen verran että ei ole mitään mieltä lähteä oletuksesta että josko tämä joskus menee ohi niin sitten voisin poikia taas pitää niin olen päätynyt nyt sitten siihen että pojille pitää saada uudet hyvät kodit joista ei toiivottavasti tarvis ikinä mihinkään lähteä. Mä oon jo valmiiksi asiasta ihan rikki, mutta ei tässä mikään auta
ja kun ei tässä itseäkään allergialääkkeillä oikein voi auttaa niin ei mahda muutakaan.

Pitäkää siis silmät ja korvat auki, josko jollain vois olla kiinnostusta niin minuun voi ottaa yhteyttä.

maililla tavoittaa helposti:
viveca.christine@gmail.com
ja toki voi puhelin numeroakin kysellä vaikka tätäkin kautta.. niin palailen mieluusti asiaan.

Kimahan on syntynyt 28.3.2006 eli on varsin nuori poika vielä ja taatusti hyvin sopeutuvaisessa iässä eli on tulossa puolitoista vuotta tuossa kohta.
Poika on luonteeltaan aivan mahtava, äärimmäisen kiltti ja läheisyyden hakuinen, reipas ja urheilullinen poika. Oikeastaan koira josta ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Ehdottomia vaateita uudelta kodilta silti on se, että koiraseuraa on löydyttävä, koska poju on tottunut kavereihin ja samoin kokemusta koiruuksista yleensä ois hyvä olla niskassa jonkin verran.

Laittaakaa ystävät puskaradio toimintaan niin kiitän koko sydämestäni josko sitä kautta Kimalle löytyisi hyvä ja rakastava koti.

Niin ja se vielä että saa sitten kysellä ja rohkeasti KYSELLÄ vaikka oisi millaisia askarruttavia kysymyksiä, koska ensisijaisesti haluan löytää paikan jossa Kimalle oisi tarjota hyvä tulevaisuus kun en kerta siihen itse enää voi auttaa.
Charmy
Ketkäs kaikki ovat tulossa kaivariin 26 pvä? Sinne kun oli ilmoitettu aikas hurja määrä meikäläisiä! biggrin.gif
Itse olen tulossa tipsujen kanssa kun Osamalla ei ikä riitä vielä :>
niro
Zorrazo Earthworm Jim & Zorrazo Adonix ovat tulossa rolleyes.gif
kkatta
Täältä ollaan tulossa vaan turisteilemaan happy.gif
*KuolaKeiju*
Kaivarit oli ja meni. Olisi ollut mukavaa olla katsomassa Ranskiksia ja Harjoja.
Meillä porskuttaa Rb Ines ja Kiinanharja Diva. Koeajalla myös Tare poika.
Charmy
Seuraavana on porvoo kiikarissa!
Meidän kehää ennen samassa kehässä on harjakoirien junnu-urokset ja tais olla kans pennut. (:
Mona_
vieläki kovaa harjiskuumetta poden.. saa nähdä koska se saa helpotusta ;D
onneksi tutuilla on 2 harjista "helpottamassa tuskia"
Charmy
laitetaanpas tänne uusia kuvia kimasta ja osamasta (:

Osama poseeraa biggrin.gif

kima kanssa smile.gif

Kima,Osama ja Vallu-hava
Noel
Ihania kuvia Charmy!

Mukava nähdä että Kimalla menee noin hyvin siellä ja että nyt Osamalla näyttäisi olevan myös hyvinkin näköistään seuraa happy.gif
Toivon sinne nyt todella paljon iloa ja vilskettä ja nopeaa kotiutumista ja Kimalle tietysti ekstra raåsut ja suukot ja pusut. Uskoisin että myös puolipuskaa on iloissaan kun huomaavat miten kivaan kotiin Kima on päässyt.

Toivottavasti on iloisia päiviä edessä paljon wink.gif

//V
sipa
Ihanaa täältähän se Kima löytyikin.. wub.gif Charmylle onnea harjisten kanssa..
Charmy
niiin,lupailin tuossa kuvia laitella tänne..tässä niitä nyt tulee biggrin.gif

tästä kuvasta kiitos ellielle! Oltiin vähän poikien kanssa mailleilemassa yappy fashionin näytöksissä ;P
Noel
Ihanat kuvat wub.gif
Ihan näin puolueellisena totean että on se vaan ihana poika tuo Kima! Näyttävät muutkin komeilta.. mutta ai ai Kima on kyllä edelleen niin nätti poika. happy.gif

Rapsut ja terkut sinne. Tuo Osaman ja Kiman yhteiskuva on ihana!
Ida K
On kyllä ihana rotu, itse hurahtanut ihan täysin! wub.gif

Mielelläni kuulisin omistajilta kokemuksia puuterin turkinhoidosta. Miten on, takkuuntuuko helposti, millaisia aineita & "pesutekniikoita" käytätte jne. Itsellä on villakoira, että tuo turkinhoito suht tuttua.

Jokunen aika sitten minulle puuterityttöä tarjottiin, mutta äiti pisti vastaan. Nyt olen erään kasvattajan kanssa ollut yhteyksissä ja kunhan vain kesällä pääsen muuttamaan omilleni, aivan varmasti meille puuteri tassuttelee smile.gif
Olivia
Kyllä se puuterin turkki takkuuntuu siinä missä muidenkin pitkäkarvaisten. Mulla on puutereilla pesuvälinä 5-7päivää, karvanvaihtoaikaan pestään jopa joka toinen päivä (mulla on kotona 4 puuteria ja 2 nakua)
Mulla on käytössä Bio Groomin Protein Lanolin ja Silk sekä Laser Litesin aineita. Mä "vannatan" koirat, eli shampoo toiseen vannaan veden sekaan ja hoitoaine toiseen vannaan. Shampoon huuhtelen huolellisesti pois, mutta hoitoaineen jätän turkkiin enkä huuhtele pois. Shampoopesua käytän vain tarvittaessa eli jos koira ei ole likainen, niin sitten käytetään pelkästään hoitoainetta. Koiraa olen valellut vannassa shampoo/hoitoaine-vedellä 5-10 minuuttia kumpaakin. Föönin ja harjan kanssa kuivataan joka kerta.
Oma hommansa mutta säännöllisesti tehtynä ei vie aikaa kuin max. tunnin viikossa, karvanvaihtoaikaan aikaa menee tietysti enemmän. Mä olin ennen ihan vannoutunut "nakuihminen", mutta kyllä noi puuterit on alkanu mun sydämen vallata biggrin.gif
Enempää en kuitenkaan voi kotiin puutereita ottaa, omat kädet ei kestä enempää confused.gif

Terhi
Meillä on yks puuteri kahden nakun lisäksi. Fanni on mun oma kasvatti, nyt n.vuoden ja 3kk.

Mä pesen puuterin n.kerran viikossa, tietty kuratassut tms. huuhdellaan kun on tarvetta. Meillä pesu menee silleen, että ensin ammeessa pestään shampoovedessä liat poies, sit huolellinen huuhtelu, jonka jälkeen koira saa loikoilla hoitoainevedessä. Hoitoainetta en huuhtele huolella pois, lähinnä vaan nopsasti suihkutan koiran läpi. Sitten föönaus harjan ja kamman kanssa. Föönauksen jälkeen naaman ajelu jos tarvis. Me käytetään Crown Royalen tuotteita. smile.gif

Mut saa lisätä meseen jos haluat enemmänkin jutella harjiksista smile.gif
Noel
KIMALLE Onnittelut tätäkin kautta!
Poju on kokonaiset 2 vuotta!! JEE!! thumbup.gif
Ida K
Kuinkas moni tulossa hollolan pentunäyttelyyn? smile.gif

Itse tulossa oman koiran ja muutaman muun kasvattajan koiran kanssa.
Avispa
Mä täällä pohdin ensi kevättä kun pentu luultavasti tulee taloon. Ja rotu vaihtoehtoina on harjakoira tai löwchen.
Kesrtokaahan te harjakoirien kanssa eläneet elämästänne harjakoirien kanssa. Hyviä ja huonoja puolia olis kiva kuulla.
Minkälaisia luonteita teidän harjakoirilla on? Mitä harrastatte harjiksien kanssa? Miksi päädyitte puuteriin tai nakuun?
flowers.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.