Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Harjikset
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6
MuruNaku
Niin joo, puuterilla kun täytyy olla täydelliset hampaat, nakulla taas ei niin väliä jos puuttuu, en itseasiassa tiedä onko yhtäkään nakua jolla olisi kaikki hampaat.Murulla on kaikki kulmurit vielä maitohampaita jotka tuskin koskaan vaihtuu ja välihampaita muistaakseni puuttuu.Törkeen näkönen sen suu kyllä on laugh.gif
Anzie^
LAINAUS(MuruNaku @ 22.7. 2004, 10:41)
Niin joo, puuterilla kun täytyy olla täydelliset hampaat, nakulla taas ei niin väliä jos puuttuu, en itseasiassa tiedä onko yhtäkään nakua jolla olisi kaikki hampaat.Murulla on kaikki kulmurit vielä maitohampaita jotka tuskin koskaan vaihtuu ja välihampaita muistaakseni puuttuu.Törkeen näkönen sen suu kyllä on laugh.gif

Meiltä löytyy kaikki smile.gif
Tosin ei meinannu millään maitohampaat lähteä vaan rautahampaat kasvoi viereen -> revitään maitohampaat pois. Saattaa sieltä suusta vielä löytyä muutama ylimääräinenkin.. blink.gif Viime arvostelussa kun luki että "aika paljon hampaita" sleepy.gif
MuruNaku
Oho!Onko Chili ihan aito naku vai löytyykö runkokarvaa?
Mä kun luulin ettei melkein yhdelläkään nakulla ole kunnon hampaita.Kun vertasin Murun ja sen siskon hampaita niin kyllä Diivalla on jopa isommat rautahampaat kun Murulla.Niin ja tosiaan ne kulmurit biggrin.gif
Anzie^
runkokarvaa on siellä sun täällä. Mutta ne on sillai hassusti "jaottunu", ei ole niinku jos yleensä sitä runkokarvaa löytyy lookaround.gif Mikä lie Tshernobyl-mutaatio biggrin.gif
-Milla
Ei oo omaa harjista mutta kovasti niistä tykkään... wub.gif
Henni
meillä elmo on pian 12vk ja se on aökanut riehumaan ihan hirveästi. juoksee kamalaa vauhtia, hyppii ja pomppii ja kiusii meidän vanhempaa koiraa, joka ei pahemmin tosin välitä.
millä tuota poikaa saisi hieman rauhoiteltua? pelkään, että sille sattuu jotain, kun juoksee kuin päätönkana ympäri kaksiotamme. nooh, kaippa poju rauhoittuu, kun ikää tulee smile.gif siihen asti ei kai voi muuta tehdäkkään, kun koittaa pitää pinna löysällä wink.gif
Anzie^
Pinnaa löysällä vaan, ja iloitkaa vaavan kanssa lapsuudesta, se kyllä menee ohi kun ikää tulee wink.gif Paitti tuo meän Chili taitaa olla ikivauva, ikää jo 1,5v ja silti pitää aina iltasin heittää pilistä ympäri kämppää wink.gif smile.gif
MuruNaku
Harjikset kun nyt vaan ON sellasia sekopäitä laugh.gif Meidänkin Muru saa ihme hepuleita välillä.Ulkona pitää myös juosta kuin mielipuoli rolleyes.gif

Onkos kukaan muuten tulossa viikonloppuna Kuopioon?Me tullaan Murun kanssa ekaa kertaa viralliseen kehään.Jänskättää! teehee.gif
Anzie^
LAINAUS(MuruNaku @ 3.8. 2004, 15:53)
Onkos kukaan muuten tulossa viikonloppuna Kuopioon?Me tullaan Murun kanssa ekaa kertaa viralliseen kehään.Jänskättää! teehee.gif

Ei tulla, mennään Lauantaina Ruukkiin ryhmikseen smile.gif Tsemppiä teille wink.gif Miten paljon on muuten harjiksia kuopioon ilmoitettu?
MuruNaku
Perjantaina 31, lauantaina 35 ja sunnuntaina 40.Että ihan hirmuisesti! cool.gif
Anzie^
No vissiin ihan jees ettei ilmotettu, Ruukissa tosiaan vaan 6 nakukekkulia ja Joensuussa samaten 5 (Club Show samaan aikaan wink.gif ) smile.gif
Lovable
Aiheesta toiseen. Miten hyvin harjikset tottelee? Kuin helppo kouluttaa?
Anzie^
No se riippuu aikalailla luonteesta smile.gif
Esim. agilitykentillähän harjiksia näkyy, ja agiinhan tarvitaan kyllä näitä tottishommia jo jonkunverran osata. Mutta esmes tuo oma kekkuli, se osaa siinä ja siinä istua kotona, tosin en kamalasti opeta näitä muita temppuja kuin "seiso"-käskyä, koska ei me muuta tarvita smile.gif Kyllä se luokse tulee kutsuttaessa, paitsi silloin jos on kamala hepuli päällä, kuten viimeksi rannalla ollessa kävi (Oltiin eräässä saaressa keskellä Oulujärveä, ja Chilihän keksii että olkaa te siellä rannalla uimassa, minä lähden seikkailemaan! Siinä sai sitten tämä täti juosta perässä noin 15min että sain höppänän kaapattua syliin wink.gif smile.gif ) Ja Chili omaa myös valikoivan kuulon biggrin.gif Mutta aivan tapauskohtaista smile.gif Kyllähän jokainen koira oppii vaikka tekemään shiatsu-hieronnan jos vaan kehtaa koulutukseen paneutua wink.gif
Mansku
tongue.gif Harjis tulokset Ruukista 07.08.04 T: Marjatta Pylvänäinen-Suorsa

Urokset-Junioriluokka:
*Mirbon's Nefi ERI/1 PU1 SERT ROP
*Secret Line's Hot Chilimeal ERI/2 PU2 VASERT

Urokset-Avoin luokka:
*Mirbon's Dine EH/1

Nartut-Junioriluokka:
*Mirbon's Nougat ERI/1 PN1 SERT VSP

Nartut-Nuorten luokka:
*Marquesa EH/1

Nartut-Avoin luokka:
*Juno-Juhekin Tulipunaruusu EH/1

biggrin.gif Kävin katsomassa harjiksia ja juttelinkin muutaman omistajan kanssa blush.gif Aikaa vaan oli niin vähän, kun juoksin edestakaisin kuin järkeä vailla. whistling.gif
Anzie^
Tässäpä Joensuun tuloksia:
Tuom.Annukka Paloheimo

Urokset, JUN
Old Chum's Goldmine Eh2
Secret Line's Hot Chilimeal Eri1, PU1, Sert, ROP

Urokset, NUO
Kiikunkaakun Ehkäpä Enkeli Eh1

Nartut, JUN
Kaunisvirran Eini -poissa
Old Chum's Gloria Eri1, PN1, Sert, VSP

whistling.gif thumbup.gif
-inessa-
Kummista tykkäätte enemmän: nakuista vai puuterihuiskuista?
Terhi
LAINAUS(hoffi-92 @ 23.8. 2004, 11:10)
Kummista tykkäätte enemmän: nakuista vai puuterihuiskuista?

Hahaa, liitynpä minäkin mukaan keskusteluun, vaikka omaa harjaa ei olekaan.. rolleyes.gif

Mun silmää miellyttää enemmän nakut, noin yleensä ottaen... smile.gif wink.gif
MuruNaku
Mä tykkään kans enemmän nakuista.Paljon enemmän.
Lanttu
nakut on kyllä kieltämjättä munkin silmään kivenpia,, vaikka ei puutereissa mitään vikaakaan ole biggrin.gif
-anna-
Ite tykkään nakuista. ne on niin kuvittavan näköisia, ja ihania. wub.gif mutta onhan ne puuteritki ihania wub.gif
Henni
mä tykkään enemmän puutereista wub.gif
mutta kyllä kai meille joskus nakukin tulee smile.gif
Irkkutsi
Noo... oma naku poika olis tässä etsinnän alla hieman niinkuin, että ehkä mie ihan himpun verran enemmän niistä nakuista tykkään. smile.gif
Lanttu
eikös nakuja jouduta rasvailemaan kesällä että nshka ei pala ?! smile.gif
Terhi
LAINAUS(laura-mazia @ 27.8. 2004, 16:23)
eikös nakuja jouduta rasvailemaan kesällä että nshka ei pala ?! smile.gif

Joo, kyllähän niitä rasvataan. Nakuthan ruskettuu, ja palaa kuten ihmisetkin.
Varsinkin vaaleille koirille suojaus on tärkeää. smile.gif
Lanttu
okei,, niin mä muistelinkin jostakin kuulleeni smile.gif
MuruNaku
Vaaleita nakuja varsinkin, mutta ei tummat välttämättä tarvitse rasvaa ollenkaan..
Terhi
Ja nyt meilläkin sitten on pikkuinen naku vauva... wub.gif
Tinka tassutti meille viime viikonloppuna.. wub.gif smile.gif
Lisää meidän pienestä voi katsoa meidän kotisivuilta, osoite tuossa alhaalla... wink.gif
-inessa-
Totaaaa... Onkos jollain täällä handlattavaa puuteria tai nakua? Jota siis voisi viedä vaikka junnuihin...? smile.gif Kun mä olen haksahtanut niihin... wub.gif rolleyes.gif
Lovable
LAINAUS(*Tepa* @ 14.9. 2004, 15:32)
Ja nyt meilläkin sitten on pikkuinen naku vauva... wub.gif
Tinka tassutti meille viime viikonloppuna.. wub.gif smile.gif
Lisää meidän pienestä voi katsoa meidän kotisivuilta, osoite tuossa alhaalla... wink.gif

Ihana wub.gif . Aiotko muuten harrastaa sen kaa mitään?
Terhi
Mandus: Joo. Näyttelyt ainakin, ja ehkä myös agility on suunnitelmissa... smile.gif
-inessa-
LAINAUS(Mandus @ 17.9. 2004, 18:10)
Miten ihana! wub.gif Kauniisti seisoo! Aiotko muuten harrastaa sen kaa mitään?

Se muuten seisoo aivan upeasti! wub.gif Siitä tulee varmana todella ihana ja hyvä näyttelykoira dogrun.gif
-inessa-
LAINAUS(Mandus @ 21.9. 2004, 19:48)
Toivotan onnea ja menestystä tulevalle uralle! smile.gif

Minä myös! thumbup.gif wub.gif
kkatta
LAINAUS(-inessa- @ 15.9. 2004, 16:28)
Totaaaa... Onkos jollain täällä handlattavaa puuteria tai nakua? Jota siis voisi viedä vaikka junnuihin...? smile.gif Kun mä olen haksahtanut niihin... wub.gif rolleyes.gif

Meillä olisi yks puuterityttö, Puzu nimeltään. Jos vaan olet kiinnostunut niin laita sähkistä!
phard
ihan rakastunut tähän rotuun, kiitos Terhin Tinkan. wub.gif biggrin.gif
hairless
Täältä löytyypi 4.5 kuukautta vanha nakupoika Miro. wub.gif
tweeety
Mie myöskin rakastunut rotuun, asunut saman katon alla muutaman harjakoiruuden kanssa, nakuopoika simba valloitti sydämen mut silti puuteri on enemmän mun juttu.
Upeita nakuja harvoin näkee, mutta kun sellainen kävelee vastaan niin ei voi muuta kuin ihailla. Mun makuun hyvinkin vahvasti on sellainen nakukekkuli Gessi modrý kvet, jonka takuulla harjisihmiset tietävät. Kerrassaan kaunis koira.

Susan koirat on upeita, Puzukin kuuluu niihin ihanuuksiin wink.gif
Ja Muru tietenkin. Murun siskolikka Diiva on tuttu, ja samoin Murun siskonlapset wink.gif

Kyllä mulle harjis tulee ehdottomasti jossain vaiheessa wink.gif

nimim. minä en harjakoiraa ota, vaikka se olisi viimeinen tekoni. stupid.gif
hairless
LAINAUS(tweeety @ 9.11. 2005, 03:03)
Mun makuun hyvinkin vahvasti on sellainen nakukekkuli Gessi modrý kvet, jonka takuulla harjisihmiset tietävät. Kerrassaan kaunis koira.

Täysin samaa mieltä. Geska on aivan upea! wub.gif
Tulee muuten samaan sukuun kun meidän jätkä tongue.gif
Terhi
Mihinkä näyttelyihin ootte seuraavaksi menossa harjojenne kanssa?
Meiltä tulee Tinka junnuluokkaan Messariin molemmiksi päiviksi. smile.gif
MuruNaku
Mulla alkaa tässä mietintä että mihin Murun ilmoitan ensi vuonna. Joulukuussa saan tytön kotiin kun pennut on luovutusiässä.

Mietiskelin aiemmin jos ilmottaisin kaikki kolme koiraani Tampereelle, mutta mitä mahtaa tulla kun on kolme eri rotuista koiraa samana pvänä biggrin.gif
hairless
Me ollaan menossa Miron kanssa Jyväskylän KV:seen ja joulukuussa sitte Messariin. Kajaaniin on ilmoitettu myös, muuten ens vuos on viel aika avoin.. smile.gif
vinella
Täältä löytyy kaksi puuteri narttua . Siskokset Secret line`s Happy new year "Elsa" ja Secret line`s Hot china doll "Nuppu".
Haaveissa naku tyttö wub.gif
Täällä näkyy pyörivän useampikin sukulainen biggrin.gif
Anzie^
LAINAUS(vinella @ 14.11. 2005, 20:40)
Täältä löytyy kaksi puuteri narttua . Siskokset Secret line`s Happy new year "Elsa" ja Secret line`s Hot china doll "Nuppu".

Jibii, taitaa täältä löytyä velipoika ellen ihan väärin noita nimiä nyt muista wink.gif

Chili on ilmoitettu Messariin, molemmille päiville avoimeen luokkaan, ja Kajaaniin avoluokkaan myöskin.
Terhi
LAINAUS(Anzie^ @ 17.11. 2005, 22:06)
Jibii, taitaa täältä löytyä velipoika ellen ihan väärin noita nimiä nyt muista wink.gif

Chili on ilmoitettu Messariin, molemmille päiville avoimeen luokkaan, ja Kajaaniin avoluokkaan myöskin.

Kerropas Anu kun oot aiemminkin harjakoiran kans Kajjaanin näyttelyssä ollut, että kuinka hirveesti teillä Chili palelee siellä? huh.gif Mä vielä vähän harkitsen tuon Tinkan ilmottamista, siellä kun on niin pirun kylmä sad.gif , ei kehtais hakea sieltä jotain EVAa "En voi arvostella, koska koira on umpijäässä, eikä liiku" lookaround.gif
~Niina~
Ihana rotu wub.gif
Mun sedällä on kaks nakua, jotka ovat näyttelyissäkin jonkin verran käyneet smile.gif
-Saana-
Vähän OT mutta Terhin Tinka pn ehkäpä maailman ihanin harjakoira wub.gif wub.gif
toivottavasti sä lainaat mulle tota joskus junnuihin wink.gif
Terhi
LAINAUS(-Saana- @ 18.11. 2005, 16:05)
Vähän OT mutta Terhin Tinka pn ehkäpä maailman ihanin harjakoira wub.gif wub.gif
toivottavasti sä lainaat mulle tota joskus junnuihin wink.gif

Tinka ja taustajoukot kiittää. biggrin.gif wub.gif
Ja eiköhän se Tinka joskus sun mukaan junnuihin pääse. wink.gif smile.gif
Anzie^
LAINAUS(*Tepa* @ 17.11. 2005, 20:24)
Kerropas Anu kun oot aiemminkin harjakoiran kans Kajjaanin näyttelyssä ollut, että kuinka hirveesti teillä Chili palelee siellä? huh.gif Mä vielä vähän harkitsen tuon Tinkan ilmottamista, siellä kun on niin pirun kylmä sad.gif , ei kehtais hakea sieltä jotain EVAa "En voi arvostella, koska koira on umpijäässä, eikä liiku" lookaround.gif

Mie koetan nyt muistella viime vuotta... Aika vilposahan siellä on, mutta ei nyt niin kylmä että koira ihan jääkalikkana ois... Chili nyt tärisee muutenkin aina kehässä, että sen perusteella en osaa tulkita miten paljon sitä palelee wink.gif Aika vaikea sanoa, kun esitin siellä nakunarttua, niin sitä ei tuntunu palelevan sitten ollenkaan. Taitaa olla aika koirakohtaista, miten arka yleensäkkin eläin on kylmälle. Chili oli kyllä ihan hirmusissa lämpökapaloissa ennen ja jälkeen kehän wink.gif Mutta kyllä sanosin että ilmota ihmeessä. Ois se kiva saada Tinka Kajaaniinkin wink.gif ja siellähän sen sitten näkee, mut aika vaikee mennä sanomaan...
Terhi
LAINAUS(Anzie^ @ 20.11. 2005, 21:59)
Mutta kyllä sanosin että ilmota ihmeessä. Ois se kiva saada Tinka Kajaaniinkin wink.gif ja siellähän sen sitten näkee, mut aika vaikee mennä sanomaan...

Joo kyllä mä sen sitten menin ilmottamaan. laugh.gif
Anzie^
LAINAUS(*Tepa* @ 21.11. 2005, 11:28)
Joo kyllä mä sen sitten menin ilmottamaan. laugh.gif

Hyvähyvähyvä smile.gif smile.gif smile.gif

Pallohalli on tosiaan aika kenkku paikka näin enemmän ja vähemmän karvattomien rotujen kannalta, mutta on se hyvä että sentään jokin paikka on..... ei auta valittaa smile.gif
Terhi
LAINAUS(Anzie^ @ 21.11. 2005, 22:05)
Pallohalli on tosiaan aika kenkku paikka näin enemmän ja vähemmän karvattomien rotujen kannalta, mutta on se hyvä että sentään jokin paikka on..... ei auta valittaa smile.gif

Niin, ihan totta. smile.gif
Lähinnä pelottaa se, että jos Tinka ei kylmyyden vuoksi suostu yhtään liikkumaan ja sen takia saa jonku Evan tai jotain muuta yhtä mukavaa... lookaround.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.