Eli mistäs sem ostatte? Eläinlääkäriltä,eläinkaupasta aptekista?
Kun itse ajattelin ruveta noita hampaita koirilta pesemää, vaikka ne luita saakin. Ihan vaan varmistuksena.
Ja mistä mausta koirasi tykkää?Kana, liha, vihannekset, maksa?
-Juulia-
1.6. 2004, 22:43
Eläinkaupasta ainakin löytyy, me ollaan ostettu apteekista..
Eläinkaupoista ja apteekeista löytyy

Itse en pese koiriltamme hampaita, saavat luita ja sitten puhistelen niitä itse sitä mukaa kun kertyy...
Noradrenaline
2.6. 2004, 20:30
Me ei ollakkaan koskaan tuolta koiraltamme noita hampaita koirien hammastahnalla pesty.

Mutta hyvässä kunnossa ovat ilman sitäkin.
Ei olla hammastahnalla hampaita ikinä pesty.. Mutta terävät ovat silti.
Juu ei mekään olla hammasharjalla ikinä pesty. Minja varmasti inhoaisi sitä kokeusta. Mieluummin se syö puruluita ym.
Me pestään koirien hampaan, ainakin ennen näyttelyitä ja muulloinkin, mutta emme ikinä ole käyttäneet hammastahnaa
Eläinkaupasta olen hammastahnat Tellulle ostanut. Pesen sen hampaat päivittäin ja hammastahnaa siis kyllä kuluu. Maku ja merkki on sitä, mitä milloinkin eläinkaupassa sattuu olemaan, kaikki mitä tähän mennessä on ollut, ovat maistuneet Tellulle hyvin.
Eläinkaupasta ostin hammastahnan, mutta sen käyttö sitten vähän jäi.. meillä ei tytöt tykänneet yhtään kun iso ja paha hammasharja tungettiin suuhun, tahna oli kyllä hyvänmakuista. Nykyään sitten annan mieluummin luita, mutta kun Sissi ei niitä syö, niin sitten rraputellaan hammaskiveä pois melkein siihen tahtiin mitä sitä kertyy (pari kertaa viikossa). Ja sitten joskus annan nappulat kuivana ja annan omenaa koirille -> Poistaa hammaskiveä
Nassikka
5.6. 2004, 20:58
Eläinkaupasta kanalta maistuvaa. Kyllähän toi sitä tahnaa söis muttta se harja.. Kauluskarvat ihan tahnassa
Apteekista
Pauliina
7.6. 2004, 18:11
Mä oon osatnu aläinkaupasta ja makuna on jotain lihaa.... ainakin koira tykkää tahnan mausta mutta ei niin kauheasta harjaamisesta

Niin ja ampaita puhdistavia luita annan. Kyllä hampaat kiiltää kun niitä antaa.
-Hansu-
10.6. 2004, 19:14
Eläinkaupasta olen ostanut Virbacin kananmakuista tahnaa. Meillä hampaat pestään vähintään joka toinen ilta. Koira tykkää todella paljon siitä ja odottaa jo omaa vuoroaan kun itse pesen hampaita
Meillä ei hampaita harjata kuin joskus harvoin ja silloin ilman hammastahnaa!

Luita syyään kyl tiheeseen tahtiin!
~minnuska~
19.6. 2004, 18:32
ööh... me ei pestä juurikaan koiran hampaita, mut sillon ku pestään, niin tavallisel ihmisten tahnal.
coton.fan
4.7. 2004, 11:47
LAINAUS(-Juulia- @ 1.6. 2004, 23:43)
Eläinkaupasta
Niin mekin!!
havanais-fani
4.7. 2004, 12:25
mekää ei olla pesty Leevin hampuja... ihan puhtaat ne on puruluitten ansiosta
oon kyl nähny niit apteekissa ja eläinkaupoissa...
Red tiger
7.7. 2004, 16:46
LAINAUS(~minnuska~ @ 19.6. 2004, 18:32)
ööh... me ei pestä juurikaan koiran hampaita, mut sillon ku pestään, niin tavallisel ihmisten tahnal.

Mulle sanottiin eläinkaupassa mistä hammastahnan ostin, että ihmisten tahnaa ei saa käyttää, vaan se polttaa koiran suuta kun on niin vahvaa.. Meilläkin aika harvoin koirien hampaita pestään, ainaku muistan. Varsinki tuon vanhuksen hampaita pitäis pestä kun noilla ei kestä mahat luita.
Little Bull
17.7. 2004, 14:33
Eläinlääkäriltä ostettiin tällä kertaa, ennen ollaan ostettu eläinkaupasta tai apteekista.
chin.fani
24.7. 2004, 14:48
LAINAUS(nelli_havanais @ 4.6. 2004, 13:32)
Juu ei mekään olla hammasharjalla ikinä pesty.
sama juttu täällä

. Samu ei varmaan tykkäis siitä kokemuksesta..puruluita tykkää järsiä
meilläki menee ennemmin noi puruluut...
[WaLLu]
27.7. 2004, 13:14
Meidän Wallulta ei pestä hampaita. Luita se syö tod. paljon ja omenakin maistuu...
Lähes joka päivä saa omenan raadon, joten ei pitäis hammaskiveä olla!
Summer.
27.7. 2004, 18:44
LAINAUS(Noorah @ 2.6. 2004, 20:30)
Me ei ollakkaan koskaan tuolta koiraltamme noita hampaita koirien hammastahnalla pesty.

Mutta hyvässä kunnossa ovat ilman sitäkin.
Sama täällä!
Eppunen
31.7. 2004, 12:09
Apteekista... ei se oikeastaan varsinaista hammastahnaa ole. Se vaan laitetaan hampaisiin, harjata ei tarvitse.
reppulainen
11.8. 2004, 11:39
eläinlääkäristä ostettiin viimeksi tarkastuksen yhteydessä
Eläinkaupasta ostin. Ei vain tunnu sujuvan nykyään tuo hampaiden harjaus ihan tuosta nuin vaan, vaikka hammastahna sinänsä koiralleni maistuisikin.
Apteekista meillä on ostettu.
LAINAUS(~minnuska~ @ 19.6. 2004, 18:32)

Koirille ei missään nimessä saa käyttää tavallista ihmisten hammastahnaa!
Ksylitoli on koiralle myrkyllistä ja voi pahimmassa tapauksessa johtaa koiran kuolemaan!
Ja aiheeseen: meillä on ell ostettua tahnaa, aina toisinaan käytetään sitä.
hairless
30.1. 2006, 09:23
Mustista ja Mirristä ostin. Meidän koira tykkää ihan hirveesti siitä kananmakuisesta tahnasta.
En ole ikinä ostanut tahnoja..
Tuoreet luut pitävät huolen hampaiden puhtaudesta..
Apteekista ostin koirille hammastahnatuubin. Tosin sekin jäi miltei kokonaan käyttämättä. Heitin sen just muutama päivä sitten roskiin, kun oli mennyt vanhaksi.
eläinkaupoista ollan ostettu..
Jep eläinlääkäriltä saa ! Meillä ei kyllä pestä koirien hampaita... syövät luita ja tarpeen tulleen putsataan.
Meillä ei olla koskaan pesty koiran hampaita, hyi minä

Noita luita se välillä pureskelee, niin toivottavasti riittää. Joka päivä kyllä hampaat katon, että onko mitään kalustossa vialla
Eläinlääkäristä oon ostanut ja maksanmakuista...
Meillä ei oo koskaan hampaita pesty ja aina ne on ihan valkoiset

Saavat ihan tarpeeksi kaluta luita.. Mutta eläinkaupassa olen hammastahnaa nähnyt
LAINAUS((-pessi-) @ 4.2. 2006, 17:26)
Meillä ei oo koskaan hampaita pesty ja aina ne on ihan valkoiset

Saavat ihan tarpeeksi kaluta luita.. Mutta eläinkaupassa olen hammastahnaa nähnyt

sama juttu meillä
LonelyWolf
4.10. 2006, 17:10
Me ollaan ostettu kanan makusta eläinlääkäriltä,
se oli sit nii hyvää, et koira söi kokotuubin pöydältä!!
Nykynen on apteekista, en kyllä tiedä auttaako noi oikeesti mitää?
meillä pestään kerran pari kertaa viikossa ja joka päivä koirat saa näkkileipää tai muuta purtavaa. Silti molemmilla suut haisee ja hampaat keltaset, ollaan myös välillä poisteltu hammaskiveä.
Silti kauheessa kunnossa.
Mitä pitäis tehdä toisin?
^Oletteko kokeilleet sitä proden plaque off animal -nimistä jauhetta, jota laitetaan koiran ruokaan päivittäin ihan pieni annos? Se ehkäisee hammaskiven ja pahanhajuisen hengityksen synnyn. Sitä saa eläinkaupoista, näyttelyistä, ja tietääkseni myös apteekista(?), maksaa n. 20e.
LonelyWolf
8.10. 2006, 07:28
^Tuota voisi kokeilla! Voi olla että toimii

Täytyy käydä apteekissa katsomassa!

Oletko itse käyttänyt?
Miten on toiminut?
Mun mielestä oon ainakin eläinkaupassa nähny hammastahnaa...Saattaahan Apteekissakin olla
Meillä on koiran hampaiden hoitoon on hammasharja, hammaskivenrapsutin, virbacin hammastahan ja bucadog:a. Pestään viikottain. Koira syö myös luita, joten hammaskiveä ei juurikaan edes synny.
Olen myös tietoinen, ettei ihmisten hammastahnaa saa käyttää, koska se on tarkoitus huuhtoa ja koira ei suutaan voi pestä, joten se polttaa suuta aika mukavasti.
nuunuu
29.11. 2006, 18:46
Siis ehkäiseekö omena hammaskiven syntymistä? Meillä koiralla hampaat aika keltaiset vaikka syökin puolikkaan omenan joka ilta. No täytyy jatkaa omenan syöttämistä jos siitä apua on
Eikös niitä hammastahnoja ole sellaisiakin joita vaan voi syöttää koiralle sen pienen määrän? Tai onko sellaista (joku kyllä visiin mainitsi) joka hierotaan/laitetaan hampaisiin, muttei harjata? Vain oonko käsittäny väärin? Ja mites, auttaako omena ehkäisemään hammaskiveä? KristaI mistä olet ostanut hamaskivenraaputtimen ja millainen se siis käytännössä on? Ja sitten vielä, että onko kukaan käynnänyt sit Plaque Off Animal -tuotetta? Olisi kiva kuulla kokemuksia...
wiltsu01
14.1. 2007, 00:42
^ Tarkotat varmaan
bucadogia? Me käytetään sitä silloin tällöin, meidän koira tykkää siitä ihan hulluna
Ja tosta hammaskiven raaputtamisesta.. Kannattaa hoitaa ne hampaat niin hyvin, että hammaskiveä ei ehdi muodostua. Koska siinä saattaa vaan pahentaa tilannetta, jos raaputtimen kärki sattuu menemään ikenen alle.. ja samalla naarmuttaa hampaan pintaa, jolloin hammaskiveäkin muodostuu herkemmin. Ja vaikka saisitkin näkyvän hammaskiven raaputettua pois, sitä jää silti ikenen alle, joten periaatteessa se ei paljon hyödytä. Jos hammaskiveä on pahasti päässyt kertymään, kannattaa mennä eläinlääkäriin, jolloin se poistetaan ultraäänilaitteella turvallisesti myös ikenen alta.. Meni kyllä vähän OT:ksi..

Niin ja siihen alkuperäiseen kysymykseen, me ostetaan hammastahna eläinkaupasta ja pestään hampaat väh. 3krt viikossa..
meidän koiruus ei tykännyt hampaidne pesusta..
ei käytetty kyllä mitään hammastahnojakaan, että ihan pelkällä vedellä pestiin kerran pari sillon tällön, mutta se sitten jäi sekin peseminen, kun oli pirunmoinen tappelu aina, kun niitä alko peseen..
enkä ole kyllä edes ikinä kuullutkaan, että koirille olisi oma hammastahna.
no nytpä sen sitten tiedän. (meillä kun on niin pieni apteekki, niin veikkaanpa, että täältä ei edes löytyisi..)
Metelimäki
23.1. 2007, 16:56
Apteekista ostan Virbacia jos tarttee... Tosin ei ole viimeaikoina tarvinnu kun herra kaluaa luita...
LAINAUS(Flatpower @ 5.1. 2007, 01:01)

KristaI mistä olet ostanut hamaskivenraaputtimen ja millainen se siis käytännössä on? Ja sitten vielä, että onko kukaan käynnänyt sit Plaque Off Animal -tuotetta? Olisi kiva kuulla kokemuksia...
Mä voin noihin vastata, et meillä on sellainen tavallinen hammaskiven raaputin saatu ihan hammaslääkäristä.. tai siis kyllä siitä vähän maksettiin. Samanlaisiahan ne on kun ihmisilläkin käytetään ja kun ei tonne koirankaan hampaisiin parane mennä millä vaan sorkkimaan.. Plaque offista sen verran, että siitä oli vähän aika asitten puhetta shelttipalstalla, tosi hyvin kuulemma toimii ja auttaa. Tärkeetä on muistaa se, että s eie poista hammaskiveä, vaan se estää sen muodostumista. Eli ennen kun sen käytön aloittaa niin kannattaa puhdistaa hampaat. Siitä on ollut vähän epäselvyyttä, että saako sitä antaa kantavalle nartulle..
Meillä ei ole ollut käytössä, koska koirat syö luita niin plajon ettei sitä muodostu lähes yhtään ja nekin vähät saa rapsastua pois.
Oon ostanu hammastahnan Stocmannin eläinosastolta. Pesen Petun hampaat n. 2 kertaa viikossa
briard-lady
19.2. 2007, 12:06
mä olen vissiin vähän tyhmä, mutta minkä takia koiran hampaat pitäis pestä?!?!?
siis eikö koiran hampaat puhdistu luonnollisesti siinä kun se kaluaa luita tai syö teollista kuivaruokaa??! jos koira syö niin pehmeää ruokaa ettei hampaat puhdistu, pitäisikö miettiä asiaa uudelleen? ymmärrän toki luomuilijat ym, mutta mielestäni vaihtoehtona pitäisi silloin olla jotain kovaa tai sitkeää millä koira voisi itse hoitaa ns pesun.
jos meillä koirat ruokittaisiin jollain luomu-pöpöröllä niin kyllä olisi ensiarvoisen tärkeetä nähdä myös se vaiva että kuivaa/ paistaa niille esim jotain sian tai lehmän nahkaa nakerretavaksi!!
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.