Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mistä ostatte
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Sivuja: 1, 2
san-na^
Eli mistäs sem ostatte? Eläinlääkäriltä,eläinkaupasta aptekista?
Kun itse ajattelin ruveta noita hampaita koirilta pesemää, vaikka ne luita saakin. Ihan vaan varmistuksena.
Ja mistä mausta koirasi tykkää?Kana, liha, vihannekset, maksa?
-Juulia-
Eläinkaupasta ainakin löytyy, me ollaan ostettu apteekista..
Titta
Eläinkaupoista ja apteekeista löytyy wink.gif Itse en pese koiriltamme hampaita, saavat luita ja sitten puhistelen niitä itse sitä mukaa kun kertyy... blush.gif
Noradrenaline
Me ei ollakkaan koskaan tuolta koiraltamme noita hampaita koirien hammastahnalla pesty. tongue.gif Mutta hyvässä kunnossa ovat ilman sitäkin.
osku^^
Ei olla hammastahnalla hampaita ikinä pesty.. Mutta terävät ovat silti. wink.gif
Dommie
Juu ei mekään olla hammasharjalla ikinä pesty. Minja varmasti inhoaisi sitä kokeusta. Mieluummin se syö puruluita ym. biggrin.gif
Russell
Me pestään koirien hampaan, ainakin ennen näyttelyitä ja muulloinkin, mutta emme ikinä ole käyttäneet hammastahnaa wink.gif
TtT
Eläinkaupasta olen hammastahnat Tellulle ostanut. Pesen sen hampaat päivittäin ja hammastahnaa siis kyllä kuluu. Maku ja merkki on sitä, mitä milloinkin eläinkaupassa sattuu olemaan, kaikki mitä tähän mennessä on ollut, ovat maistuneet Tellulle hyvin. wink.gif
~Piia
Eläinkaupasta ostin hammastahnan, mutta sen käyttö sitten vähän jäi.. meillä ei tytöt tykänneet yhtään kun iso ja paha hammasharja tungettiin suuhun, tahna oli kyllä hyvänmakuista. Nykyään sitten annan mieluummin luita, mutta kun Sissi ei niitä syö, niin sitten rraputellaan hammaskiveä pois melkein siihen tahtiin mitä sitä kertyy (pari kertaa viikossa). Ja sitten joskus annan nappulat kuivana ja annan omenaa koirille -> Poistaa hammaskiveä wink.gif
Nassikka
Eläinkaupasta kanalta maistuvaa. Kyllähän toi sitä tahnaa söis muttta se harja.. Kauluskarvat ihan tahnassa laugh.gif
<Iida>
Apteekista wink.gif
Pauliina
Mä oon osatnu aläinkaupasta ja makuna on jotain lihaa.... ainakin koira tykkää tahnan mausta mutta ei niin kauheasta harjaamisesta biggrin.gif Niin ja ampaita puhdistavia luita annan. Kyllä hampaat kiiltää kun niitä antaa.
-Hansu-
Eläinkaupasta olen ostanut Virbacin kananmakuista tahnaa. Meillä hampaat pestään vähintään joka toinen ilta. Koira tykkää todella paljon siitä ja odottaa jo omaa vuoroaan kun itse pesen hampaita wink.gif
Kaiku
Meillä ei hampaita harjata kuin joskus harvoin ja silloin ilman hammastahnaa! wink.gif Luita syyään kyl tiheeseen tahtiin! wink.gif
~minnuska~
ööh... me ei pestä juurikaan koiran hampaita, mut sillon ku pestään, niin tavallisel ihmisten tahnal. lookaround.gif
coton.fan
LAINAUS(-Juulia- @ 1.6. 2004, 23:43)
Eläinkaupasta

Niin mekin!! rolleyes.gif
havanais-fani
mekää ei olla pesty Leevin hampuja... ihan puhtaat ne on puruluitten ansiosta innocent.gif
oon kyl nähny niit apteekissa ja eläinkaupoissa...
Red tiger
LAINAUS(~minnuska~ @ 19.6. 2004, 18:32)
ööh... me ei pestä juurikaan koiran hampaita, mut sillon ku pestään, niin tavallisel ihmisten tahnal. lookaround.gif

Mulle sanottiin eläinkaupassa mistä hammastahnan ostin, että ihmisten tahnaa ei saa käyttää, vaan se polttaa koiran suuta kun on niin vahvaa.. Meilläkin aika harvoin koirien hampaita pestään, ainaku muistan. Varsinki tuon vanhuksen hampaita pitäis pestä kun noilla ei kestä mahat luita.
Little Bull
Eläinlääkäriltä ostettiin tällä kertaa, ennen ollaan ostettu eläinkaupasta tai apteekista.
chin.fani
LAINAUS(nelli_havanais @ 4.6. 2004, 13:32)
Juu ei mekään olla hammasharjalla ikinä pesty.

sama juttu täällä wink.gif. Samu ei varmaan tykkäis siitä kokemuksesta..puruluita tykkää järsiä smile.gif
Mon@
meilläki menee ennemmin noi puruluut...
[WaLLu]
Meidän Wallulta ei pestä hampaita. Luita se syö tod. paljon ja omenakin maistuu...
Lähes joka päivä saa omenan raadon, joten ei pitäis hammaskiveä olla!
Summer.
LAINAUS(Noorah @ 2.6. 2004, 20:30)
Me ei ollakkaan koskaan tuolta koiraltamme noita hampaita koirien hammastahnalla pesty. tongue.gif Mutta hyvässä kunnossa ovat ilman sitäkin.

Sama täällä!
Eppunen
Apteekista... ei se oikeastaan varsinaista hammastahnaa ole. Se vaan laitetaan hampaisiin, harjata ei tarvitse.
reppulainen
eläinlääkäristä ostettiin viimeksi tarkastuksen yhteydessä
Pisara
Eläinkaupasta ostin. Ei vain tunnu sujuvan nykyään tuo hampaiden harjaus ihan tuosta nuin vaan, vaikka hammastahna sinänsä koiralleni maistuisikin. shifty.gif
Varga
Apteekista meillä on ostettu.
Terhi
LAINAUS(~minnuska~ @ 19.6. 2004, 18:32)

Koirille ei missään nimessä saa käyttää tavallista ihmisten hammastahnaa! ohmy.gif
Ksylitoli on koiralle myrkyllistä ja voi pahimmassa tapauksessa johtaa koiran kuolemaan!

Ja aiheeseen: meillä on ell ostettua tahnaa, aina toisinaan käytetään sitä. smile.gif
hairless
Mustista ja Mirristä ostin. Meidän koira tykkää ihan hirveesti siitä kananmakuisesta tahnasta. biggrin.gif
pötkö
En ole ikinä ostanut tahnoja.. confused.gif

Tuoreet luut pitävät huolen hampaiden puhtaudesta.. biggrin.gif
Julie
Apteekista ostin koirille hammastahnatuubin. Tosin sekin jäi miltei kokonaan käyttämättä. Heitin sen just muutama päivä sitten roskiin, kun oli mennyt vanhaksi.
-Else-
eläinkaupoista ollan ostettu.. smile.gif
pips_a
Jep eläinlääkäriltä saa ! Meillä ei kyllä pestä koirien hampaita... syövät luita ja tarpeen tulleen putsataan.
sahku
Meillä ei olla koskaan pesty koiran hampaita, hyi minä confused.gif Noita luita se välillä pureskelee, niin toivottavasti riittää. Joka päivä kyllä hampaat katon, että onko mitään kalustossa vialla smile.gif
Reyal's
Eläinlääkäristä oon ostanut ja maksanmakuista... smile.gif
Triad
Meillä ei oo koskaan hampaita pesty ja aina ne on ihan valkoiset biggrin.gif Saavat ihan tarpeeksi kaluta luita.. Mutta eläinkaupassa olen hammastahnaa nähnyt biggrin.gif
_berni_
LAINAUS((-pessi-) @ 4.2. 2006, 17:26)
Meillä ei oo koskaan hampaita pesty ja aina ne on ihan valkoiset biggrin.gif Saavat ihan tarpeeksi kaluta luita.. Mutta eläinkaupassa olen hammastahnaa nähnyt biggrin.gif

sama juttu meillä biggrin.gif
LonelyWolf
Me ollaan ostettu kanan makusta eläinlääkäriltä,
se oli sit nii hyvää, et koira söi kokotuubin pöydältä!! laugh.gif

Nykynen on apteekista, en kyllä tiedä auttaako noi oikeesti mitää?

meillä pestään kerran pari kertaa viikossa ja joka päivä koirat saa näkkileipää tai muuta purtavaa. Silti molemmilla suut haisee ja hampaat keltaset, ollaan myös välillä poisteltu hammaskiveä.
Silti kauheessa kunnossa.

Mitä pitäis tehdä toisin?
sad.gif
Pisara
^Oletteko kokeilleet sitä proden plaque off animal -nimistä jauhetta, jota laitetaan koiran ruokaan päivittäin ihan pieni annos? Se ehkäisee hammaskiven ja pahanhajuisen hengityksen synnyn. Sitä saa eläinkaupoista, näyttelyistä, ja tietääkseni myös apteekista(?), maksaa n. 20e.
LonelyWolf
^Tuota voisi kokeilla! Voi olla että toimii smile.gif
Täytyy käydä apteekissa katsomassa!
smile.gif

Oletko itse käyttänyt?
Miten on toiminut?
Parta^
Mun mielestä oon ainakin eläinkaupassa nähny hammastahnaa...Saattaahan Apteekissakin olla rolleyes.gif
Suzy
Meillä on koiran hampaiden hoitoon on hammasharja, hammaskivenrapsutin, virbacin hammastahan ja bucadog:a. Pestään viikottain. Koira syö myös luita, joten hammaskiveä ei juurikaan edes synny.

Olen myös tietoinen, ettei ihmisten hammastahnaa saa käyttää, koska se on tarkoitus huuhtoa ja koira ei suutaan voi pestä, joten se polttaa suuta aika mukavasti.
nuunuu
Siis ehkäiseekö omena hammaskiven syntymistä? Meillä koiralla hampaat aika keltaiset vaikka syökin puolikkaan omenan joka ilta. No täytyy jatkaa omenan syöttämistä jos siitä apua on smile.gif
-Emmi-
Eikös niitä hammastahnoja ole sellaisiakin joita vaan voi syöttää koiralle sen pienen määrän? Tai onko sellaista (joku kyllä visiin mainitsi) joka hierotaan/laitetaan hampaisiin, muttei harjata? Vain oonko käsittäny väärin? Ja mites, auttaako omena ehkäisemään hammaskiveä? KristaI mistä olet ostanut hamaskivenraaputtimen ja millainen se siis käytännössä on? Ja sitten vielä, että onko kukaan käynnänyt sit Plaque Off Animal -tuotetta? Olisi kiva kuulla kokemuksia...
wiltsu01
^ Tarkotat varmaan bucadogia? Me käytetään sitä silloin tällöin, meidän koira tykkää siitä ihan hulluna biggrin.gif

Ja tosta hammaskiven raaputtamisesta.. Kannattaa hoitaa ne hampaat niin hyvin, että hammaskiveä ei ehdi muodostua. Koska siinä saattaa vaan pahentaa tilannetta, jos raaputtimen kärki sattuu menemään ikenen alle.. ja samalla naarmuttaa hampaan pintaa, jolloin hammaskiveäkin muodostuu herkemmin. Ja vaikka saisitkin näkyvän hammaskiven raaputettua pois, sitä jää silti ikenen alle, joten periaatteessa se ei paljon hyödytä. Jos hammaskiveä on pahasti päässyt kertymään, kannattaa mennä eläinlääkäriin, jolloin se poistetaan ultraäänilaitteella turvallisesti myös ikenen alta.. Meni kyllä vähän OT:ksi.. biggrin.gif

Niin ja siihen alkuperäiseen kysymykseen, me ostetaan hammastahna eläinkaupasta ja pestään hampaat väh. 3krt viikossa.. smile.gif
Wupsu
meidän koiruus ei tykännyt hampaidne pesusta..
ei käytetty kyllä mitään hammastahnojakaan, että ihan pelkällä vedellä pestiin kerran pari sillon tällön, mutta se sitten jäi sekin peseminen, kun oli pirunmoinen tappelu aina, kun niitä alko peseen.. dry.gif

enkä ole kyllä edes ikinä kuullutkaan, että koirille olisi oma hammastahna. blink.gif
no nytpä sen sitten tiedän. (meillä kun on niin pieni apteekki, niin veikkaanpa, että täältä ei edes löytyisi..) dry.gif
Metelimäki
Apteekista ostan Virbacia jos tarttee... Tosin ei ole viimeaikoina tarvinnu kun herra kaluaa luita...
pips_a
LAINAUS(Flatpower @ 5.1. 2007, 01:01) *
KristaI mistä olet ostanut hamaskivenraaputtimen ja millainen se siis käytännössä on? Ja sitten vielä, että onko kukaan käynnänyt sit Plaque Off Animal -tuotetta? Olisi kiva kuulla kokemuksia...

Mä voin noihin vastata, et meillä on sellainen tavallinen hammaskiven raaputin saatu ihan hammaslääkäristä.. tai siis kyllä siitä vähän maksettiin. Samanlaisiahan ne on kun ihmisilläkin käytetään ja kun ei tonne koirankaan hampaisiin parane mennä millä vaan sorkkimaan.. Plaque offista sen verran, että siitä oli vähän aika asitten puhetta shelttipalstalla, tosi hyvin kuulemma toimii ja auttaa. Tärkeetä on muistaa se, että s eie poista hammaskiveä, vaan se estää sen muodostumista. Eli ennen kun sen käytön aloittaa niin kannattaa puhdistaa hampaat. Siitä on ollut vähän epäselvyyttä, että saako sitä antaa kantavalle nartulle..
Meillä ei ole ollut käytössä, koska koirat syö luita niin plajon ettei sitä muodostu lähes yhtään ja nekin vähät saa rapsastua pois.
hemppa
Oon ostanu hammastahnan Stocmannin eläinosastolta. Pesen Petun hampaat n. 2 kertaa viikossa tongue.gif
briard-lady
mä olen vissiin vähän tyhmä, mutta minkä takia koiran hampaat pitäis pestä?!?!?
siis eikö koiran hampaat puhdistu luonnollisesti siinä kun se kaluaa luita tai syö teollista kuivaruokaa??! jos koira syö niin pehmeää ruokaa ettei hampaat puhdistu, pitäisikö miettiä asiaa uudelleen? ymmärrän toki luomuilijat ym, mutta mielestäni vaihtoehtona pitäisi silloin olla jotain kovaa tai sitkeää millä koira voisi itse hoitaa ns pesun.
jos meillä koirat ruokittaisiin jollain luomu-pöpöröllä niin kyllä olisi ensiarvoisen tärkeetä nähdä myös se vaiva että kuivaa/ paistaa niille esim jotain sian tai lehmän nahkaa nakerretavaksi!!

dogrun.gif dogrun.gif dogrun.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.