Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Bordercollie kysymyksiä
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Emmie
heissan kaikki!

Haluaisin tietää pari asiaa tarkemmin bordercollieesta, joita minulle jäi epäselväksi luettuani mm.bortsujen(j aussi kelpien) rotuyhdistyksen sivuilla olevat tekstit. confused.gif

Kuinka paljon hoitoa turkki käytännössä tarvitsee, mitkä välineet ovat siihen parhaimpia?

Kuinka nopeasti ja millä keinoin olette saaneet vääränlaisen* paimennusvietin pois koiristanne? onko nahkaremmi ja puolikuristava se ainut ja paras tapa? lookaround.gif

Kaikki tiedot border collieista ovat tervetulleita koska sellaista narttua ollaan syksyllä tänne kotiin hiissaamassa, joko mv tai trikk, ei täysin varma vielä. wub.gif

*tarkoitan tällä nyt sitten esim.autojen,polkupyörien jahtaamista
Emmie
eikö kukaan omista? unsure.gif
Kaiku
Täältä löytyy reilun vuoden vanha bordercollie narttu! smile.gif
Tosta turkista sanoisin sen verran, et kerran viikossa harjaus riittää hyvin ja sit karvanlähtö aikaan useemmin. Mielestäni paras on "normaali" harja jossa ei oo sellasia palluroita piikkien päässä eikä sellasta pehmustavaa tyynyä piikkien pohjassa. Todella selkeää... blushing.gif

Sitten tohon paimennusviettiin, että pentuna Kaiku meni aina maahaan rekan nähdessään ja sitten kun meni ohi, niin syöksyi vauhdilla perään, mutta positiivisella kouluttamisella ja ajan kanssa on mennyt kokonaan pois. smile.gif Kaikun ollessa pentu seisottiin valtatien vieressä pitkiäkinh aikoja ihan vaan sen takia, et kaiku tottuis autoihin ja kun rekka tuli kiinnitin Kaikun huomion itseeni ja kun ei syöksynyt rekan perään niin hirveästi kehuja ja nameja! smile.gif

Ootko jo suunnitellut kenneliä? Olitkos muuten aptuksessa? Jos olit niin tiiät mitä meinaan. tongue.gif Ainakin jos käyt mritin sivuil kurkkaamassa! laugh.gif wink.gif
Emmie
LAINAUS(Kaiku @ 5.6. 2004, 20:21)
Ootko jo suunnitellut kenneliä? Olitkos muuten aptuksessa? Jos olit niin tiiät mitä meinaan. tongue.gif Ainakin jos käyt mritin sivuil kurkkaamassa! laugh.gif wink.gif

juu siellähän minä olin biggrin.gif Olitkos sä se tyttö sen sini-valkosen bordercollieen kanssa, eiks sun mutsi ollu sen kaa kehäs?

me mietittiin sitä ... Festivoko se oli? se on varmaa tällä hetkellä ykkösvaihtoehto... toisaalta haluttais et se kasvattaja ois pikkasen lähempänä... confused.gif

Se teijän Kaiku on ihan mielettömän söpö, just sellasen hauvelin haluisin wub.gif

Kiitos kaikista ohjeista! Saattaa olla että pommitan suo vielä jossain vaihees lisä kysymyksillä! wink.gif
Emmie
onko muuten niitten sini-valkosten karva jotenkin karheempaa kun musta-valkosten? Kun katoin niitä pentu kuvia sieltä Noblefamily's Border Collieitten sivulta nii se näyttisiltä... blink.gif
Kaiku
LAINAUS(Emmie @ 6.6. 2004, 10:05)
juu siellähän minä olin biggrin.gif Olitkos sä se tyttö sen sini-valkosen bordercollieen kanssa, eiks sun mutsi ollu sen kaa kehäs?

Se teijän Kaiku on ihan mielettömän söpö, just sellasen hauvelin haluisin wub.gif

Siis juu Kaikun kanssa olin, mut ihan itse esitin! wink.gif
Mut siis, et ollut se joka kyseli meiltä siellä sisällä sitä pennun pannan kokoa?

Kiitoksia, kiitoksia! smile.gif Mukava, et muitakin borderi ihmisiä on löytänyt puskaan! biggrin.gif
Kaiku
LAINAUS(Emmie @ 6.6. 2004, 10:12)
onko muuten niitten sini-valkosten karva jotenkin karheempaa kun musta-valkosten? Kun katoin niitä pentu kuvia sieltä Noblefamily's Border Collieitten sivulta nii se näyttisiltä... blink.gif

Eí oo tai siis se on aika yksilöllistä, mutta Kaikun mustavalkoisen Sade siskon karva on kyllä karkeampaa kuin Kaikun! wink.gif
Emmie
LAINAUS(Kaiku @ 6.6. 2004, 11:18)
Siis juu Kaikun kanssa olin, mut ihan itse esitin! wink.gif
Mut siis, et ollut se joka kyseli meiltä siellä sisällä sitä pennun pannan kokoa?

Kiitoksia, kiitoksia! smile.gif Mukava, et muitakin borderi ihmisiä on löytänyt puskaan! biggrin.gif

juu sama ihminen laugh.gif

mistä arvasit?
Emmie
LAINAUS(Kaiku @ 6.6. 2004, 11:20)
Eí oo tai siis se on aika yksilöllistä, mutta Kaikun mustavalkoisen Sade siskon karva on kyllä karkeampaa kuin Kaikun! wink.gif

òkei kiitos!
Kaiku
LAINAUS(Emmie @ 6.6. 2004, 10:52)
juu sama ihminen laugh.gif

mistä arvasit?

No arvasin vaan, ku olit ilmeisesti hankkimassa pentua ja no en mä tiiä... tongue.gif
Löysitkö pantaa? biggrin.gif
Emmie
LAINAUS(Kaiku @ 6.6. 2004, 13:25)
No arvasin vaan, ku olit ilmeisesti hankkimassa pentua ja no en mä tiiä... tongue.gif
Löysitkö pantaa? biggrin.gif

juu otin sellasen söpön punasen! wub.gif

tiiätkö onko Kaiun kasvattajalle tulossa pentuja nyt lähi aikoina(½ vuoden sisällä)?
Kaiku
LAINAUS(Emmie @ 6.6. 2004, 13:07)
juu otin sellasen söpön punasen! wub.gif

tiiätkö onko Kaiun kasvattajalle tulossa pentuja nyt lähi aikoina(½ vuoden sisällä)?

Voih, varmaan söpö! smile.gif

Ei varmaankaan oo tulossa, et se pentue mikä oli ennen tota pentuetta missä Kaiku oli, ni oli 5 vuotta väliä. Et Kaikun kasvattajalla on jalostus oikeus Kaikuun, et Kaikullakin saatetaan sit teettää pennut! wink.gif
Mutta nyt lähiaikoina ei ole varmastikkaan tulossa. confused.gif
Emmie
LAINAUS(Kaiku @ 6.6. 2004, 15:43)
Voih, varmaan söpö! smile.gif

Ei varmaankaan oo tulossa, et se pentue mikä oli ennen tota pentuetta missä Kaiku oli, ni oli 5 vuotta väliä. Et Kaikun kasvattajalla on jalostus oikeus Kaikuun, et Kaikullakin saatetaan sit teettää pennut! wink.gif
Mutta nyt lähiaikoina ei ole varmastikkaan tulossa. confused.gif

oli tosiaan ihan sairaan söpö panta wub.gif

harmi se ettei sinne ole pentuja tulossa... se ois ollu sopivan lähellä! confused.gif
Cara
Terve Emmie. Saanko uteliaisuuttani kysyä, miksi käytät " laitonta" kuvaa nimesi alla?? Minkä takia olet kiinnostunut trikki-tai sinivalkoisesta, eikö perinteinen mustavalko käy? Sama rotuhan se on vaikka eri väri... rolleyes.gif Ja sitten vielä kasvattajan välimatkaan. Itse olen omani hakenut tasan toiselta puolelta suomenmaata ( 600km )

T. Cara ja työlinjaiset ( ehkä hieman rumatkin ) bortsut
Red tiger
LAINAUS(Cara @ 22.6. 2004, 15:37)
Minkä takia olet kiinnostunut trikki-tai sinivalkoisesta, eikö perinteinen mustavalko käy? Sama rotuhan se on vaikka eri väri...

Tähän oli pakko kommentoida sen verran kun itse olen koirani juuri värin perusteella valinnut. Siis mulla ei ole bortsua eikä muutenkaan aiheeseen liity, mutta tuo oma koirani väri on sellainen että en olisi koiraa ottanut jos tuon väristä ei olisi ollut saatavilla, ja itseasiassa tuokaan ei ole ihan se minkä halusin. Ja koiraa odotin 4 vuotta..
Lily
Minulla ei ole koiria ensinkään, mutta olen kiinnostunut kovasti Bordercolliesta, ja tahtoisin keskustella jonkun ihmisen kanssa tästä asiasta.

Itse valitsisin koiran ehkä enemmänkin luonteen kuin värin perusteella, mutta toisaalta ottaisin kaikkein mieluiten mustavalkoisen.
Ehkä haaveestani tulee vanhempana totta..
Byrento
onnittelut sinulle jos bordercollien saat (: ihana rotu, vaati vaan työtä, että saa vauvasta kasvatettua kunnon kansalaisen!
ansku^
Ajattelinpa tässä samalla kysyä bordercollieen liittyvä, Onko bordercolliella pitkät jalat ja minkälaiset korvat kuuluu olla ja karva kans, minkä laisia nämä karva jne. on ?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.