Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Vinttikoirien kidutuksesta
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Sivuja: 1, 2
Vinttikoira
Eli jos ette ole vielä käyneet tällä nettisivulla, käykääpäs nyt: http://www.geocities.com/aavikkotuuli/would_you
Ja vinkiksi vaan herkille ihmisille, ei kannata mennä.
Miten joku voi kohdella ihania koiriaan näin??
Toivottavasti asialle tehtäisiin jotain, ja tämä kamala kidutus loppuisi.
Vedonlyönti pois Vinttikoirajuoksuista!!
shadow
Kauheaa sad.gif miten joku voi käsitellä koiraansa kuin elotonta tavaraa angry.gif lyön vaikka vetoa että näillä ihmisillä ei ole lapsia....
diva
voi ei!!!!!!!!!...tooooosi hirveä sad.gif
miks ihmiset tekevät noin! angry.gif
niillä ei voi olla sydän sad.gif confused.gif !!
CoToN
Ei voi muuta sanoa kuin, että itku tuli sad.gif Miten kukaan pystyy tommoseen, onneks näin vaan kuvan enkä livenä. Kerran löydin kaverin kanssa metästä hirtetyn koiran blink.gif Ei ollu kivaa silloin.

Mulla on haaveena pelastaa joskus englannista grey, jos toinenkin. Muutenkin kun nuo vinttikoirat. Voisin olla iloinen että edes yksi on saanut paremman elämän.
milkyjoe
Voi ei hirveetäexcl.gif miten joku vi tehä noin?? angry.gif Mä ainakin haluisin haastaa ne oikeuteen ja vähän äkkiä...
Jennina
Kauheeta! ohmy.gif Kamalaa vain kattoa kuvia eikä asialle voi tehä mitään! ohmy.gif
Henni
aivan järkyttävä kuva! miten tosiaankin joku voi kohdella perheenjäsentään noin törkeästi? ja vieläpä rahasta?
seuraavan kerran kun sivujani päivitän, niin laitan tuon kuvan sivuilleni myös.
sipa
Mä en uskalla edes katsoa kuvia. Onneksi oli varoitus. Nytkin tekee niin häijyä kun luin teidän kommentit.. ohmy.gif Ei edes voi sanoin kuvata tätä vihan tunnetta niitä rääkkääjiä kohtaan. angry.gif
zippo_88
herranen aika ohmy.gif en oo mikään vinttikoira fani , mutta silti tuntui aivan hirveen pahalta katsoa nuita koiria ja itku tuli kun luin sen tekstin sad.gif excl.gif!!!!!!!!!
Buuhacas
kauheeta!!tekis mieli kirjottaa EU:hun ja sanoo että tehkää tälle asialle jotai ja puhukaa niiden maiden kans jotka ei oo EU:ssa....tuollainen on raivostuttavaa!! excl.gif angry.gif angry.gif angry.gif
Sooz
Aivan järkyttävää huh.gif
chin.fani
Toi on niin väärin!! ph34r.gif
Kamalaa ja järkyttävää!
Mä en ees pysty menemään tonne sivuille, mut oon kyl lukenu ja tiiän, et joitakin vinttikoiria kohdellaan tosi julmasti sad.gif angry.gif
-serafina-
Siis aivan järkyttävääexcl.gif! ph34r.gif
Miten joku voi todellakaan olla noin julma?! ihan tulee itku silmään kun edes ajattelee jotain noin kauheaa, ja kun se vielä kohdistuu maailman ihanimpiin otuksiin maan päällä, eli vinttikoiriin. sad.gif
Kauheaa on, että joutuu vaan katsomaan, eikä voi tehdä asialle mitään. paitsi tietysti ottaa englannista hylätyn vinttarin, ja sellaisen aionkin ottaa iakuisena.
LonelyWolf
en edes tiennyt että noin tehdään!! ohmy.gif
kylmät väreet kulkevat edelleen selässäexcl.gif
kiitos että teit tämän ketjun, toivon että moni muukin tulee lukemaan linkin ja katsomaan kuvat!

ihminen on peto
Buuhacas
excl.gif!!!!!!!!!!!!!!! ite olen kans vinttikoira ihminen nii voin sanoo että hirveetäexcl.gif!!!! angry.gif sad.gif
*Sanni
Noilla ihmisillä ei ole kyllä järjen hiventäkään päässä
ja sydämmenkin täytyy olla jäätynyttä kiveä! angry.gif
Aivan meinas tulla tippa silmäkulmaan kun katseli nuita kuvia. sad.gif
jasmina
Vaikka tiesin, että mun ei saisi katsoa noita kuvia, nii menin ja katsoin.. Ei olisi saanut... Tekisi mieli ruveta itkemään ja pian itken.. Ihmisellä ei todellakaan ole sydän paikallaan sad.gif En tajua miten joku/jotkut voivat olla noin julmia... Siis tuommoiset ihmiset ei tiedä mitään rakkaudesta ja tunteista.. sad.gif
Vielä tämmöinen ihminen joka rakastaa koiria täydestä sydämestä joutuu näkemään jotain noin kamalaa confused.gif Auttaisin noita koiraraukkoja, jos vaan jotenkin voisin...
Sanat eivät voi edes kuvata miten vihainen olen tuosta angry.gif
.Tiia.
väärin väärin väärin confused.gif
-laku-
Hyi kamala! Tuo on aivan väärin!! angry.gif
Sundae
LAINAUS(Jennina @ 18.7. 2004, 18:54)
Kauheeta! ohmy.gif Kamalaa vain kattoa kuvia eikä asialle voi tehä mitään! ohmy.gif

Niinpä, veit sanat suustani sad.gif
-laku-
Ei voi sanoa, että mitään ei voi tehdä. Aina jotain voi tehdä, siihen vaan tarttis vähän enempi ihmisiä kun me puskalaiset. wink.gif
~PeiKko~
LAINAUS(-laku- @ 8.11. 2004, 20:36)
Ei voi sanoa, että mitään ei voi tehdä. Aina jotain voi tehdä, siihen vaan tarttis vähän enempi ihmisiä kun me puskalaiset. wink.gif

Niinpä....

mut aika älytöntä...
¤janette¤
kauheaa sad.gif miten joku voi kohdella koiraansa noin angry.gif
-Milli-
ohmy.gif Tiesin etä kamalaa oli odotettavissa mutta että noin kamalaa! Eipä tuohon voi sanoa mitään muuta kuin että kamalaa,ihan järkyttävää sad.gif
Charmy
Aivan kauheaa..Olen törmännyt ks. kuvaan jo monesti..Sitä on vaikea katsoa ja kyyneleet vierähtävät kyllä poskille sad.gif ....

Mutta..Ruvetaanpa me miettimään että mitä me voisimme tehdä näiden koirien hyväksi täältä suomesta käsin??? Meidän on vaikea mennä Iso-Britanniaan ja sanoa: "Lopettakaa tämä koirien rääkkääminen..Ne eivät ole koneita vaan ystäviä ja eläviä olentoja!"

Kauhistelu ei omasta mielestäni auta näitä koiria, vaan toiminta!!

Rakastan tätä rotua ja haluan auttaa näitä poloisia.
agathar
voi raukkoja. kauhea olo tuli.
minä tahtoisin auttaa myös.
Tippa
Olen nähnyt tuon kuvan aikaisemminkin. Aivan kamalaa mellow.gif sad.gif
Miten ihmiset voivat olla noin julmia!
<Aino>
LAINAUS(Sundae @ 7.11. 2004, 14:49)
Niinpä, veit sanat suustani sad.gif

Aivan sad.gif sad.gif..
Putsiini
Olen nähnyt tuon jo pari kertaa, ja tuo on aivan hirveää confused.gif
En tajua, miten kukaan pystyy tekeen tuollaista! sneaky2.gif
Mem
Meni silmät ihan punaseks itkusta, kun näin ton kuvan...en pystyny kattomaan tota ku ihan vähän aikaa, mut kuitenkin tuli itku...ihmiset ON hirveitä, jotka tekee tommosta angry.gif
Ida K
Herranjumala mitä kuvia ohmy.gif !! Nuo ihmiset eivät välitä koiristaan vaan rahasta sneaky2.gif hirveää.. dry.gif sad.gif confused.gif
jenna_c
Sairasta! angry.gif Nuo ovat kun käveleviä luurankoja......
Wupsu
kyllä kävi säälksi koira raukkija kun kuvan näki sad.gif

voisipa niitä auttaa jotenkin...??
mammanpoika
NÄistähän oli joku aika sitten (ny keväällä siis) telkkarissa juttua. En muista ohjelman nimeä, mutta Britanniassahan on valtavia kenneleitä, jotka kasvattavat koiria vain ja ainoastaan juoksukilpailuja varten. Hyväsukuisia, hyvät olot kenneleissä, kalliita koiria. Mutta, jos koira ei pärjää, niin henki pois. Erittäin suosittu tapa on kuulema yhen kaupungin lähellä olevan asemapihan loppupää; koira kiskoihin kiinni ja juna ajaa yli.

Siinä samassa ohjelmassa oli myös juoksukilpailujen jälkeen radan takahuoneessa piilokameralla kuvattu huutokauppa. Siinä voittajista huudettiin mielettömiä summia, ja häviäjät päätyivät kiskoille tai muualle...

Eläinsuojeluihmiset on kuulema melko voimattomia näissä sad.gif
*Sanni
LAINAUS(mammanpoika @ 7.6. 2005, 13:54)
NÄistähän oli joku aika sitten (ny keväällä siis) telkkarissa juttua. En muista ohjelman nimeä, mutta Britanniassahan on valtavia kenneleitä, jotka kasvattavat koiria vain ja ainoastaan juoksukilpailuja varten. Hyväsukuisia, hyvät olot kenneleissä, kalliita koiria. Mutta, jos koira ei pärjää, niin henki pois. Erittäin suosittu tapa on kuulema yhen kaupungin lähellä olevan asemapihan loppupää; koira kiskoihin kiinni ja juna ajaa yli.

Siinä samassa ohjelmassa oli myös juoksukilpailujen jälkeen radan takahuoneessa piilokameralla kuvattu huutokauppa. Siinä voittajista huudettiin mielettömiä summia, ja häviäjät päätyivät kiskoille tai muualle...

Eläinsuojeluihmiset on kuulema melko voimattomia näissä sad.gif

Joo,minäkin katsoin tämän kyseisen ohjelman. sad.gif
datsin
Toi on ihan hirveen väärin noita ihania ja lutuisia koiria jotka eivät voi kaikki juosta mestari aikoja. Ja eivät he taida halutakkaan kun heitä ei ole rakkaudella kannustettu. sad.gif -Sitä ne tarvitsevat. wub.gif Koira ei tee koskaan sitä mitä ne eivät halua ja siksi niitä ei pitäisi tappaa jos koira juoksee vähänkään huonosti...

Minun mielestä noi omistajat saisi kokea saman tuskan mitä koirat ja vaikka kymmenen kertaa lujempaa niin tietäisivät miltä niistä koirista jotka yrittää rakastaa ja löytää vasta rakkautta omistajastaan tuntuu.

Kuinka he pystyvät hakea pennun joka katsoo heitä iloisin silmin pentulaatikossa jossa on monta koiraa jotka kaikki haluavta sitä samaa rakautta ja kuitenkin ihminen tietää että jos tuo koira ei juokse hyvin niin silloin sen aika on koittanut.

Onko ihmisellä oikeus tehdä mitä vaan? Onko? Nyt näyttää siltä että on.

Ihmiset välittäkää te omista koirista thumbup.gif ja se rakkaus on todella tärkeä asia ilman rakkautta ei ole mitään. Kukaan ei voi elää ilman rakkautta. Koira tarvitsee vähintään yhden haluksen päivässä.-Ollaan me vastuullisia omistajia ja kannustetaan muita olemaan ja muistetaan se rakkaus.

Jaksetaan me vaikka mitä tulisi, ei anneta periksi niinkuin nuo ihmiset ovat koiriensa kanssa antaneet ja vain siksi ettei koira juokse hyvin, joka on vain kiinni sitä että he eivät ole saneet tarpeeksi tukea.

Itselläni on se puolanvinttikoira ja se on joskus juossut kilpaa ja aina kun se edes innostui niin oli meidän kaikkien pakko sitä kehua, se oli automaattinen reaktio. Aina kun Laku juoksi kilpaa oli pakko itkeä kun nähtiin että tuolla menee Laku joka kiihdyttää niin lujaa ja huomasi että Laku nautti siitä ja sille ainakin yritettiin antaa niin paljon rakkautta kuin mahdollista.- Ja se onnistui.

Tiedän että todella monella teistä ja voin sanoa että jopa kaikilla on sydämessään ylimääräistä rakkautta sille koiralle.

Ajatelkaa kun tulette kotiin aina se heiluttaa häntäänsä ei koskaan kysy että miksi olet taas myöhässä. Aina kun itket se katsoo sinua ja miettii miksi teet noin. Ja kun viet sitä viimeiselle matkalle se yrittää lohduttaa sinua kun itket ja mietit miten selviät siitä. Selviät siitä kun muistat että annoit sille niin paljon rakkautta että sen oli hyvä elää. Aamen.

-Sori tais tulla vähän pitkä teksti ja kirjoitusvirheitä paljon kun näppäimistä temppuilee.

-Datsin-
Avispa
Voi kamaluutta! Ei noin koiria saa kohdella! angry.gif Eihän se netissä ruikuttaminen kylläkään auta, mutta kuinka moni tietää mitä voi asialle tehdä kuin toivoa ettei tommosta enää tapahdu? Mä en ainakaan tiedä miten voisin auttaa noita koirai. Jos joku tietää täällä odotetaan vinkkejä!

Koira on koira vaikkei pärjäisikään kilpailuissa!
Putsiini
Olen tuon pari kertaa aikaisemmin nähnyt, ja on kyllä ihan hirveetä katsottavaa sad.gif
Miten joku voi tehdä noin, vain rahan takia?
-anna-
Järkyttävää, pahaa teki katsoa kuviakin..

Valitettavasti tuollaiseenkaan asiaan ei ole ihan helposti tehtävässä mitään.. Tarvittaisiin paljon ihmisiä.. paljon.. Ja silloinkaan ei varmaan oikein onnistuttaisi .. Tuo ohjelma sieltä englannista oli järkyttävä.. Valitettavasti ihmisiä ei voi pystäyttää ihan helpolla, jos ne tarpeeksi tyhmiä on.. Voisi verrata siihen, että toiset ihmiset tappaavat ihmisiä, ja toiset koiria.. Eihän se suhteessa oli ihan sama asia.. mutta siltikin.
SunIce
angry.gif joo..olen jo aiemmin nähny ton kuvan, mutta kokoajan tekee kipeää katsella sitä! niinpä, miksei EU tee asialle mitään, mutta asia on niin, että vinttikoirien tilanne on huonoin Espanjassa, jossa härkätaistelutkin ovat suuressa suosiossa, joten eipä tullut sekään uutinen suoranaisena yllätyksenä....siellä ei kyllä yhtään eläinten hyvinvoinnista piitata, vedonlyöntimaa kun on. sad.gif
marissa
^ Aivan totta.

Aloittajan viestissä olleet kuvatkin itseasiassa ovat irroitettu alkuperäiseltä sivustoltaan, joka kertoo nimenomaan Espanjan tilanteesta. Kuvissa olevat koirat ovat myöskin galgoja/galgoristeytyksiä, jotka toimivat kotimaassaan rodun alkuperäistehtävässä, eivät siis juokse radalla.

Vaikka Briteissä tulisi silloin tällöin esille rääkkäystapauksia ratagreyden kohdalla, ei siellä harrasteta hirttämistä, nälkiinnyttämistä ym. tuolla tavoin. Englannissa monia pelottaa jo eläinsuojelulaki, joka puolestaan Espanjasta puuttuu jotakuinkin täysin, sekä jo pelkästään taloudelliset syyt. Koiran lopettaminen lopetuspiikillä on halvempi vaihtoehto, kuin ylläpitää (vaikka siihen liittyisikin huono kohtelu) koiraa joka ei juokse. Lopetuspiikki itsessään on koiralle armeliaampi vaihtoehto, kuin huono elämä ja mahdollisen uuden kodin odottaminen ties kuinka pitkän aikaa. Eläin ei pelkää kuolemaa, ei odota tulevaisuutta, sille on vain tässä ja nyt.

Kauhistelu pois ja auttamaan. Esimerkiksi GINin (Greyhounds in Need) sivuilla kerrotaan heidän toiminnastaan, sivuilla on myös lukuisia kuvia Espanjalaisista, kotia etsivistä galgoista. Greyhounds In Need
Hasse
Hyi kamala!! Kylmät väreet meni pitkin selkärankaa ja iho meni ihan kananlihalle kun kuvan katsoin, miten tommosta voi joku tehdä.... sad.gif
Itse en ohjelmaa ole nähnyt, silloin tällöin kuullut näistä tapauksista jotain.... confused.gif
Jemara
tuli niin kauhee olo, että...hyi h****tti... unsure.gif ohmy.gif
rggka
Ja suomenkieliset sivut Greyhounds In Need:n ja SOS Galgosin kautta Suomeen adoptoiduista greystä & galgoista täällä: http://kotisivu.mtv3.fi/greyhound.adoptiot/
Fitzgo
LAINAUS(CoToN @ 30.6. 2004, 23:58)
Ei voi muuta sanoa kuin, että itku tuli sad.gif Miten kukaan pystyy tommoseen, onneks näin vaan kuvan enkä livenä. Kerran löydin kaverin kanssa metästä hirtetyn koiran blink.gif Ei ollu kivaa silloin.

Mulla on haaveena pelastaa joskus englannista grey, jos toinenkin. Muutenkin kun nuo vinttikoirat. Voisin olla iloinen että edes yksi on saanut paremman elämän.

Se oli varmaan ihan kamalaa sad.gif Nuo kuvat oli ihan hirveitä,jos mä haluaisin itselleni hyvän ratakoiran niin kohtelisin sitä Todella hyvin,paitsi nuo ei varmaan pärjännyt joten heitetäämpä menemään blink.gif Ei kukaan voi tehdä tuommoista omalle koiralleen! Mun mielestä on ihanaa lukea eläinlehdistä,kun greyt on saanut hyvän uuden kodin suomesta.
.Nemo.
Toi on tosiaan ihan sairasta, ei oo noilla ihmisillä ihan kaikki kunnossa.
Verdana
Kauheaa. angry.gif Ei taida ihmisillä kaikki olla kotona, ei. confused.gif Koiraparat... sad.gif
-maria-
Olen nähnyt tuon kuvan lukemattomia kertoja ja samoin satuin sitten tuosa n. puoli vuotta sitten löytämään tämän EI HEIKKOHERMOISILLE!
Varoitan siksi, että jos joku on todellakin hyvin heikkohermoinen, niin ei kannata ees itseään piinatakaan tuolla..
Tuo koirien kohtalo on vain niin väärin sad.gif
mutta ei se paljoa auta, jos esimerkiksi minä muutaman koiran adoptoin jostan 70 koiran löytyeläintarhasta, jotka muuten ilman hyvää kotia joutuvat lopetetuiksi.

Olen meinannut jo muutamaan otteeseen täältä tilata jotain itselleni ja samalla auttaa noita galgoja.

LAINAUS
Ei kukaan voi tehdä tuommoista omalle koiralleen

Tavallaan musta taas tuntuu, että ne koirat ovat hyvin suurista kenneleistä/tarhoista, joissa koirat ovat sen ihmisen ainoa tulon lähde ja tämän ihmisen on _pakko_ saada koiransa juoksemaan hyvin, että itsekin tienaisi rahaa, jolla elää.
Ja heillä ei ole varaa pitää ns. 'turhia koiria' nurkissa pyörimässä ts. sellaisia, jotka eivät pärjää kisoissa.
Uskon hyvin vahvasti, että tässä on tällainen jokin periaate/pohja/tausta..
Kurotora
LAINAUS(-maria- @ 31.7. 2005, 00:28)
Olen nähnyt tuon kuvan lukemattomia kertoja ja samoin satuin sitten tuosa n. puoli vuotta sitten löytämään tämän EI HEIKKOHERMOISILLE!
Varoitan siksi, että jos joku on todellakin hyvin heikkohermoinen, niin ei kannata ees itseään piinatakaan tuolla..
Tuo koirien kohtalo on vain niin väärin sad.gif
mutta ei se paljoa auta, jos esimerkiksi minä muutaman koiran adoptoin jostan 70 koiran löytyeläintarhasta, jotka muuten ilman hyvää kotia joutuvat lopetetuiksi.

Olen meinannut jo muutamaan otteeseen täältä tilata jotain itselleni ja samalla auttaa noita galgoja.

Tavallaan musta taas tuntuu, että ne koirat ovat hyvin suurista kenneleistä/tarhoista, joissa koirat ovat sen ihmisen ainoa tulon lähde ja tämän ihmisen on _pakko_ saada koiransa juoksemaan hyvin, että itsekin tienaisi rahaa, jolla elää.
Ja heillä ei ole varaa pitää ns. 'turhia koiria' nurkissa pyörimässä ts. sellaisia, jotka eivät pärjää kisoissa.
Uskon hyvin vahvasti, että tässä on tällainen jokin periaate/pohja/tausta..

Kamalaa sad.gif sad.gif Katoin kyllä sen ohjelman ja se järkytti..mutta nois VIELÄ hengis olevis koiris ei oo muutaku luuta ja nahkaa... ihme jos ei jossain ulkomailla ravihevosillekki tehä noin sneaky2.gif katoin kerran myös sellasen koiranäytterly ohelman ku ei yks koira ollukkaa bis cruftis (oli bis-2) nii turkkki pois ja näyttely ura loppu... ei nyt noit saa ottaa nii tosissaan ne on harrastuksii stop.gif
-serafina-
LAINAUS(-maria- @ 30.7. 2005, 23:28)
Tuo koirien kohtalo on vain niin väärin  sad.gif

Kamalaa!! Katsoin tuon sivun ja olisi kyllä pitänyt jättää katsomatta...sad.gifsad.gif Maailma on niin epäreilu, että. Viattomat, ihanat vinttarit joutuvat kärsimään, vaikka niiden pitäisi elää onnellisesti hyvässä ja rakastavassa kodissa. confused.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.