Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koirahierontaa?
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
shadow
Niin kun tuollainen kiinnostaisi minua wink.gif Osaako joku koirahierontaa? Mistä voi oppia? Olisiko mitään vinkkejä miten voisi alkaa harjoittaa tätä? smile.gif
elbow
Netistä löytyy tietoa ja vinkkejä, kun vaikka laitat googleen hakusanaksi tuon "koirahieronta" . smile.gif
Titta
Joskus pienenä kun olin koiraleirillä, meillä kävi siellä joku koirahieroja opettamassa alkeita. Kajaanissa järjestetään myös kursseja koirahieronnasta lähes vuosittain.

Mutta itse opin koirahieronnan "syvällisemmin" kun olin opiskelemassa kennelpuolella smile.gif

Netistä tosiaan löytyy hyvin noilla hakuohjelmilla.
<Iida>
Juu-u, netistä mäkin oon ohjeita ottanu. Voin kirjoittaa myöhemmin kunnon selostuksen (lähteenä borderterrierikerhon jäsenjulkaisun artikkeli koiran hieronnasta) kunhan löydän eka sen lehden rolleyes.gif
zippo_88
pitäis varmaan käyttää ihan ammatti hierojalla tota meän agisilkkiä rolleyes.gif
stail
juu osaan kyllä (omasta mielestäni) ei kukaan koira ole ollut tykkäämättä, niin tuskinpa olen kovin väärin hieronut. sellainen hieronta luento on tultu käytyä... whistling.gif
Farash
Itse on myös kiinnostunut koirahieronnasta ja aikomuksena onkin käydä tarvittavat kurssit, kunhan sellaisia taas täälläpäin järjestetään. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen kun olen käynyt ihan ammattihierojalla koiriani hierottamassa. Kallistahan se on, mutta koirat ovat tyytyväisiä ja palvelu on ollut hyvää thumbup.gif
-Saana-
Jotakin saatan osata en oo ihan varma.
~Piia
Tykkään hieroa omia ja tuttuja koiria, mutten takaa, että ne siitä nauttisivat. wink.gif Mitään oikeaa koulutusta en ole saanut, vaan kaiken oppimani olen oppinut ammattihierojalta, joka on käynyt tyttöjä hieromassa, kun ovat pahemmin jumissa (itse en uskalla lähteä pintalihaksia syvemmälle hieromaan, etten vahinossa napsauta jännettä poikki tai vastaavaa rolleyes.gif ). Kursseillekin olisi joskus kuitenkin tarkoituksena mennä, joskus oli mielessä hankkia ammatti koirien fysioterapisista hoidoista, mutta nyt on sitten jo suunnitelmat vähän muuttuneet. Kiinnostus koirien hierontaa ja hoitoa kohtaan ei kuitenkaan ole yhtään vähentynyt biggrin.gif
Mon@
Mä osaan tongue.gif Ihan kotikonstein kyllä biggrin.gif
Nanna*
Mä osaan koirahierontaa, ja aionkin "isona" eläinfysioterapeutiksi. blush.gif
*Noutajat*
Olis kiva oppia, mä olen hieronut esim. koirien jalkoja varovasti (koirat on aina nukahtanu tongue.gif )
Mutta en mä mitään "oikeaa" hierontaa osaa
tira
dogrun.gif Koirahieronnassa on tärkeää tietää, mitä tekee. Ennen kotihieronnan aloittamista tulisi koira aina käyttää ammattilaisella, joka kartoittaa liikuntaelimistön kunnon ja havainnoi mahdolliset ongelma-alueet tai vakavammat piilevät vaivat. Hyvin koulutettu hieroja osaa tehdä koiralle esim. hermotustestejä, joilla saadaan selville lievätkin alkavat neurologiseen häiriöön viittaavat oireet. Ammattilainen antaa sitten omistajalle kotihoito-ohjeet ja varoittaa koiralla mahdollisesti ilmenneistä ongelma-alueista. On muistettava, että kevyelläkin vääränsuuntaisella tai väärään aikaan annetulla hierontahoidolla voidaan saada aikaan pysyviä,vakaviakin vaurioita, esimerkiksi raajojen alueella joten tieto on valttia.

Monet koirakerhotkin järjestävät paikkakunnillaan omistajille suunnattuja lyhytkursseja, joilla saa perustiedot koirahieronnasta. Valitettavasti nämä luennot eivät kuitenkaan aina ole asianmukaisten ammattilaisten toteuttamia, sillä monenlaisia hieroskelijoita on alalla. huh.gif

Harrastekoirilla säännöllinen lihashuolto tulisi olla itsestäänselvää ja muutaman kerran vuodessa tosissaan olisi eduksi hakea myös ammattilaisen arvio mahdollisista muutoksista lihaksissa tai liikunnassa, joita omistajan itse on toisinaan vaikea huomata, sillä ne useimmiten alkavat pikkuhiljaa ajan myötä. Hyvällä lihashuollolla kyetään ennaltaehkäisemään vammautumisia sekä pidentämään koiran terveempää liikkumista vanhuusiässä.

Omistajille suunnattua kotihierontakoulutusta sekä ammattihierojakoulutuksia järjestää mm. Suomen Eläinterapiaopisto: www.calendulia.com kurssit ja koulutus. thumbup.gif
Ada
Äitini opiskelee koirahierojaksi... biggrin.gif
Pauliina
Mulle on opetettu koirahierontaa tai no se on sellasta koiran rentouttamista ja ainakin ku oon joskus sitä tehny niin meijän koira on tykänny biggrin.gif en tiiä mahtaiskohan mulla olla vielä taidot tallella....
sa-an-ri
Jos joku tietää hyvän sivun jossa ohjeita, voisi laittaa viestinä minulle... Ja hyviä hierojia Hämeen alueella haluaisin myös tietää...
kimmy
Itse opiskelen tällä hetkellä eläin-naturopaatiksi ja siihen koulutukseen kuuluu myös hierontaa... suosittelen noita edellä mainittuja eläinkeskus calendulian sivuja.
kaunotukka
MOI!
Osoitteesta http://koti.mbnet.fi/shkh/ löytyy koira-ja hevoshierojia joilla on takanaan n. 1vuoden kestänyt koulutus.
Once
En ole koskaan koittanut hieroa koiraani sillä minulle ei ole opetettu miten. Enkä tosiaankaan halua koittaa kun en halua tehdä mitää väärin. Olisi kyllä mukava käyttää koira joskus ihan ammattitaitoisella hierojalla smile.gif
Vinke
Minna Saarelainen (Activa) käy Minoa hieroskelemassa. Itse hieron pehmittämällä ja venyttelen mahdollisimman usein, Minnan ohjeiden mukaisesti.
Jettis
Monen monta luentoa on käyty ja osaan hieroa kyllä. Pari kertaa on "ammattihierojalla" käytetty, mutta enimmäkseen hieroskelen itte. aika hyvin luulen osaavani. Venyttelen paljon.

Ei kannata kauhean syvältä lähteä hieromaan, jos ei ole varma että osaa. Voi aiheuttaa pahaakin vammaa...
JennaS
Kävin jossain luennolla ja nyt olen ihan hennosti yrittänyt tuota neitiä hieroa. Mutta en uskalla tehdä mitään mitä ei tuolla luennosssa kerrotuu koska pelkään tekeväni jotain tosi pahaa.. Mutta mitä nyt semmosta pientä hieromista pari kertaa viikossa. Kiinnostaisi kamalasti mennä jollekkin kunnon kursille (olen kyllä nuori..) taikka sitten ihan ammattihierojalle.
-Hansu-
Minä kävin koirani kanssa eläinfysioterapeutin järjestämällä kurssilla vuosi sitten, ja kyllähän siinä hieromaan oppi. Olin hieronut koiraa jo ennenkin, mutta tuolla kurssilla sen sitten opin paremmin. Tulee hierottua koiraa viikoittain ja kyllä huomaa jos on jäänyt hieronta välistä rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.