Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kiharakarvaiset noutajat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Heipi
Elikäs elikäs,onkos kellään kikkuraa?
Itselläni ei ole,mutta ihania koiria ovat. wub.gif

Voitte laittaa tänne kuvia omistanne ja pientä esittelyä.... wink.gif Ja muutenkin keskustelua tästä upeasta rodusta. tongue.gif
~Merski~
Nyt on asiallinen keskustelu....
Minulla ei ole kyllä kiharakaravaista noutajaa, mutta se on vakavasti harkinnassa että semmoinen joskus kävelisi ovesta sisään...
Toivovttavasti tähän keskusteluun tulisi kiharan omistajia.... smile.gif
stail
En omista, mutta on ihania ja komeita koiria! thumbup.gif Sellaisia rauhallisia tössyköitä... wub.gif x100

Muistan yhden kaverini jolla oli vanha kihara, joka tuli vastaan kun meni kylään ja sitten meni takaisin mustalle sohvalle nukkumaan! Ja oli kova kuorsaamaan! laugh.gif Ja kuulemma niitten turkki on suhtkoht helppo laittaa. Mutta mitä mieltä olette rodunmukaisuudesta? Tai siis oletteko tavanneet koiria jotka olis esim. liian rodunmukaisia tms. Toivottavasti ymmärsitte pointin! wink.gif
Heipi
stail: siis tarkoitatko,että jotain olisi tavallaan 'liikaa'? Siis,kikkaroillahan on kihara karva (no tietenkin xD),ja jollain olisi sitten liian kihara karva? Okei,oon huono selittämään. oops.gif
Heipi
Kiharakerhon sivut,kannattaa käydä! smile.gif
~Merski~
keskustelua kiharoista!!

Tältä löytyy 8kk kihara-neiti
australianpaimenkoira
en omista kiharakarvaista noutajaa mutta ne ovat kyllä söpöjä!! wub.gif
~goldens~
En myöskään omista mutta nättejä ovat, mitä tänäänkin Kokkolassa katsoin. wub.gif smile.gif
Sundae
Itse olen kans alkanut kiinnostua tästä rodusta, ovat niin veikeitä otuksia wub.gif Toivottavasti minultakin joskus tällainen löytyy ^^
~Merski~
Taidan olla tämän palstan yksi ainoista kellä on kihara, ja ihana kihara onkin! wub.gif
Sundae
Onko kellään tietoa, että onko narttujen ja urosten välillä paljonkin esim. luonne-eroja? smile.gif
Quéta
Vaikken kiharaa omistakaan, niin pakko oli liittyä keskusteluun mukaan.. biggrin.gif

Toimin siis viime vuoden puolella jonkusen ajan kennel tyttönä yhdessä kihara kennelissä, todella suloisia ja hellyyttäviä koiruuksia. Oppivaisia ja muutenki mukava luonteisia! wub.gif

Sundae: Omasta mielestäni nartuilla ja uroksilla on jonkun verran luonne eroa, ainakin siinä kennelissä missä kävin, oli yksi narttu ja kaksi urosta. Molemmat urokset vanhoja herroja ja narttu nuorempi neiti. Narttu oli vieraassa seurassa paljon hiljaisempi ja vaisumpi (epävarmempi), mitä urokset. Olihan narttu tietenki nuori, mutta se oli muutenkin paljon pehmeämpi ja rauhallisempi. Tosin lenkillä löytyi energia varausta tästäkin! laugh.gif Urokset olivat hieman jääräpäisempiä, varsinki tämä vähän nuorempi uros. Hanakasti yritettiin päästä tarhauksesta ulos juoksemaan pellolle! tongue.gif Muuten aikalailla samanlaisia luonteeltaa, ihmis ystävällisiä ja energisiä, tietysti koirissa on aina jotain omaa luonteen piirrettä... sly.gif

Sitten tästä rodun mukaisuudesta. Eteeni ei ole törmännyt liian kiharaa kiharakarvaista, liekö sellaista voi edes olla?! lookaround.gif Mutta sittenhän kiharoilla, varsinkin vähän vanhemmilla esiintyy sitä, että iän myötä kiharat suoristuvat, eivätkä ole enää niin kiharat, kuin kultaisessa nuoruudessa! rolleyes.gif Omasta mielestäni ihanteellinen kihara on suhteeseen katsottuna tasa painoinen, eli ei ole liian raskas edestä tms. Oma ihailemani kihara on ehdottomasti Caballus Kingerfisher wub.gif Aivan jotain mahtavaa on tämä koira! Koskaan en ole livenä nähnyt, mutta mahtavalta näyttää... happy.gif (Caballus Electra on myös todella mahtava rotunsa edustaja! "Electrahan" on siis "Kingerfisherin" emä! innocent.gif )
Sundae
LAINAUS(Quéta @ 19.6. 2005, 19:47)
Oma ihailemani kihara on ehdottomasti Caballus Kingerfisher wub.gif Aivan jotain mahtavaa on tämä koira! Koskaan en ole livenä nähnyt, mutta mahtavalta näyttää... happy.gif (Caballus Electra on myös todella mahtava rotunsa edustaja! "Electrahan" on siis "Kingerfisherin" emä! innocent.gif )

Kiitos vastauksestasi smile.gif
Itse olen ihaillut pitkään kans tuota Caballus Electraa ja sitten Caballus L'Bimboa wub.gif Tämä kuva varsinkin uppoaa jostain syystä suoraan sydämeen http://www.kiharakerho.net/gfx/gallery/uuno.jpg wub.gif
Quéta
LAINAUS(Sundae @ 20.6. 2005, 21:01)
Itse olen ihaillut pitkään kans tuota Caballus Electraa ja sitten Caballus L'Bimboa wub.gif Tämä kuva varsinkin uppoaa jostain syystä suoraan sydämeen http://www.kiharakerho.net/gfx/gallery/uuno.jpg wub.gif

Kieltämättä Caballus L'Bibmo:lla on mahtava pää.. wub.gif Tosi tasapainoinen, ja ah, niin mahtava! thumbup.gif
~Merski~
tääs nyt kuva tuosta minun kikkurasta:

~Merski~
Nostan tätä kiharakeskustelua. Mokka pitäis lonkkakuvata tässä jossain vaiheessa, heti kun on aikaa ja rahaa. Nyt saa pyörittää tuota labbiksen räpälettä melkein seuraavat kaks vuotta.
virpi
Minulla on joskus vuosia vuosia sitten ollut kihara, mutta jouduin silloisten olosuhteiden vuoksi antamaan sen pois.

Robi elää edelleen uuden perheensä kanssa. Kerran olen Robin sen jälkeen nähnyt ja kyllä niin tuli ikävä.

~Merski~: Kuka tuo sinun kihara on?
~Merski~
Tuo on Anatnaq Alicianna, tutummin Mokka. Kiva koira on ollut, mitä nyt välillä menny sukset ristiin. Taippareihin toivottavasti päästäis ens vuonna.
Lempo
Minä omistan! On ihan mukavia.
Kysymys niille jotka semmoisen omistavat: Mistä johtuu kiharoitten karvanlähtö? tällä tarkoitan suuria paljaita laikkuja symmetrisesti. Sen verran tiedämme että se on perinnöllinen mutta että mistä se voisi johtua, onko kenelläkään samaa ongelmaa??
Neposka
Minulla on myöskin kihara. Otus on nyt n.7kk ja varsinainen riiviö. Eikä tuota kyllä rauhalliseksi voi sanoa kun ovat Flattien omistajat kuahuissaan päivitelleet tuon menoa.
Meiltä löytyy siis Caballus Astrakhan eli Poju.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.