Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Labradorinnoutaja?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Jippo
Sisälläni siis muhii pieni haave uudesta labbiksesta wink.gif Kyseisen rotuinen koira minulla on siis joskus ollut (ensimmäinen koira). Olin itse 4v, kun tuo tuli meille enkä silloin kovinkaan paljon harrastellut koirien kanssa biggrin.gif
Nyt olenkin miettinyt että JOS JOSKUS (mieli kun tekisi) vielä hankkisi labradorin kannattaisiko ottaa tuollainen näyttelylinjainen vai metsästyslinjainen. Olen ymmärtänyt että näitä on kahta sorttia rolleyes.gif

Näyttelyt siis kiinnostaisi ja olisi kiva kun olisi näyttelykoira. Toisaalta taas olen nykyisen koirani kanssa harrastanut agilitya ja sekin kiinnostaa. Toisaaltaa kiinnostaa myös pk-toiminta ja kaikenlainen muukin harrastaminen. Itse metsästys ei niinkään kiinnosta.

Eli siis, voiko tälläinen metsästyslinjainen koira pärjätä näyttelyissä? Tai voiko näyttelylinjaisella harrastaa agilitya ja muita lajeja?
Kuinka paljon on oikeasti eroa näiden välillä? Ja onko terveydessä eroja? sleepy.gif
Lydia
Itse tykkään metsästyslinjaisista enemmän. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin metsästyslinjaisia näyttelyttäessä pitää tietää kenelle kannattaa koiraa viedä ja kelle ei.
Muissa harrastuksissa metsästyslinjainen saattaa olla parempi ratkaisu esim. agilityssa.
Musta on oikeasti järkyttävää nähdä niitä labbiksia, jotka näyttävät enemmän tankeilta kuin koirilta blink.gif
stail
LAINAUS(Lydia @ 23.6. 2004, 15:11)
Itse tykkään metsästyslinjaisista enemmän. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin metsästyslinjaisia näyttelyttäessä pitää tietää kenelle kannattaa koiraa viedä ja kelle ei.
Muissa harrastuksissa metsästyslinjainen saattaa olla parempi ratkaisu esim. agilityssa.
Musta on oikeasti järkyttävää nähdä niitä labbiksia, jotka näyttävät enemmän tankeilta kuin koirilta blink.gif

Itse en ole varmaan nähnyt metsästyslinjaista, tai sitten olen sokea. Mielestäni on kahta erillaista labbista, laihempaa ja paksumpaa! baa.gif

Samaa mieltä Lydian kanssa! Todellakin tankki-labradorit ovat jotain aivan kamalaa! Ne ovat rauhallisia tössyköitä, mutta kyllä niistäkin olisi hauskempaa kirmailla vähän pienempänä, tai vähä-tankkisempana juosta! joo, siis oon tosi hyvä selittään... blush.gif
Lydia
LAINAUS(stail @ 30.6. 2004, 21:22)
Itse en ole varmaan nähnyt metsästyslinjaista, tai sitten olen sokea. Mielestäni on kahta erillaista labbista, laihempaa ja paksumpaa! baa.gif

Heh, ne "laihemmat" taitavat olla niitä metsästyslinjaisia wink.gif
Koira_kouluttaja
Itse en ole koskaan nähnyt metsästyslinjaista labbista näyttelyissä! blink.gif
Eiväthän kaikki näyttölabbikset mitään tankkeja ole.. Mutta tietysti koiria kun jalostetaan näyttelyihin on kaikilla roduilla niitä heikkuiksia ja labbikset on jalostettu vähän "tankkisempaan" muotoon blush.gif Joillakin hengitysvaikeuksia,purentavikoja jne. labbiksilla ylipaino sly.gif

Käyttölinjaisia olen nähnyt muutamia agiradoilla, en koskaan kisoissa.. Omien näyttö labbisten kanssa treenaan omalla takapihalla agia ja käyn seuran harkoissa. Nopeutta riittää, mutta huomaa kuinka labbikset ovat hieman "kömpelömpiä" agissa kuin muut sulavalinjaiset koirat:) Kisoihin en ajetullut agissa mennä..

Suosittelisin jos olisit kiinnostunut näyttelyista ottamaan näyttölabbiksen:)
Koska, itsekin HARRASTAN näyttöjen kanssa agia,vaikka hieman kömpelöitä ovatkin niin molemmat RAKASTAVAT esteitäsmile.gif Vesipelastusta eli Vepeä suosittelen myös kokeilemaan labbikselle thumbup.gif Oikeita vesipetoja kun ovatkinxD

Tuli taas tällänen romaani.. Koittakaa jaksaa lukee:)
Liisa
Jos sinua kiinnostaa näyttely niin kannattaa varmaan ottaa näyttelylinjainen wink.gif Oliko sinulla silloin joskus siis näyttelylinjainen? smile.gif
Terhi
Jos näyttelyt kiinnostaa niin silloin kannattaa ottaa näyttelylinjainen. smile.gif
Kaverilla on metsästyslinjainen labbis joka on mitä mainion harrastuskoira, mutta näyttelyissä on h:ta ja t:tä, joten he keskittyvät enemmän sitten muuhun harrastamiseen.
Eikä se, että koira on näyttelylinjainen sulje pois muita harrastusmahdollisuuksia. smile.gif
stail
Nyt asiasta viisaampana voin sano todellakin huomanneeni ne erot. Ja niinkuin esim. Terhi sanoin, riippuen ihan käyttötarkoituksesta tulisi valita koira. wink.gif
-Saana-
Heh, olen kisaqnnut junnuissa maesästyslinjaisella labbiksella ja kivaa oli wub.gif wink.gif

Eli tosiaan kannattaa miettiä mikä laji ois ykköstähtäimessä ja siilleenn biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.