Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Jenkit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
wenakko
Sun kannattaa varmaan käydä tuola rotujärjestön sivuilla katselemassaa trimmaajat-osiota. wink.gif
-Else-
Nostetaanpas tätä vähäsen. Jenkki kuume vaivaa kovana, jos vaikka 2 vuoden sissään mullakin olisi sellainen.

Wenakko on vissiin saanut oman jenkki neitokaisen, laita kuvia tänne neidosta rolleyes.gif jenkki vauvat on niin sulosia wub.gif
Red tiger
Samba kävi tänään elämänsä ensimmäisessä MEJÄ-kokeessa! Ihan hieno suoritus, vähän kuukkailua ja yksi hukka, mutta ensimmäinen täyspitkä jälki, ja kuuma ilma otti veronsa. Ehdittiin siinä ihmetellä kummallisen muotoista kantoa, joka näytti Samban silmään aika pelottavalta. Kyllä siitäkin ohi päästiin, mutta mää tosiaan ensin luulin että se haistoi karhun tai suden kun reaktio oli niin voimakas. Kyllä mua nauratti kun tajusin että kantoa se vaan kyttää..
Tulokseksi saatiin kuitenkin AVO 2 ja 33 pistettä. Ei ollenkaan huonosti. Tuomari kehui hyväksi koiraksi, tarvitaan vaan vähän varmuutta smile.gif
wenakko
Paljon onnea Samban hienosta tuloksesta! smile.gif

Iisa - Tässä meidän tyttönen. wub.gif
Nea^
LAINAUS(wenakko @ 5.7. 2007, 23:57) *
Paljon onnea Samban hienosta tuloksesta! smile.gif

Iisa - Tässä meidän tyttönen. wub.gif

voi ei! nyt tuo teidän tyttönen hurmasi meikäläisen ihan tyystin wink.gif mahdottoman suloinen kakara ;D
Vanttu
aaaw. naapuriin syntyi jenkkivaavoja toissapäivänä ja toki kakaroita piti heti päivän ikäisinä päästä katsomaan ja kuvaamaan wub.gif

aivan törkeen sulosia! tässä teille pentukuumetta iso annos biggrin.gif

lisää kuvia http://www.rockwellamericancockers.com ja sieltä Puppies smile.gif
wenakko
Oi vitsi!! wub.gif Että on suloosia pikkupentuja! smile.gif
-Saana-
Ihania jenkkivauvoja, joiden isukki on muuten ihan loistotapaus! smile.gif wub.gif smile.gif
-Paupi-
^^ wub.gif Meijänkin pojan isukki on Chesney .. ihania siskopuolia ja -veljiä wink.gif
Vielä viikko pitäis jaksaa odottaa happy.gif wub.gif
wenakko
Hyvää odotusta sulle sinne. tongue.gif

Odotappa vaan sitten kun tulee mörköikä ja turkki rupeaa vaihtumaan! Nimimerkillä Nypin-kuollutta-karvaa-iisan-turkista-äsken-tunnin-ja-löysin-ison-takun-jota-olen-menossa-kohta-pesemään. biggrin.gif thumbup.gif
-Saana-
LAINAUS(Paupi @ 1.11. 2007, 18:51) *
^^ wub.gif Meijänkin pojan isukki on Chesney .. ihania siskopuolia ja -veljiä wink.gif
Vielä viikko pitäis jaksaa odottaa happy.gif wub.gif

Jokos Winstonin virallinen nimi on tiedossa? smile.gif Chesney on kyllä aivan loistotapaus wub.gif toivottavasti ihana luonne periytyy myös jälkeläisille! smile.gif smile.gif
-Paupi-
Ei ole vielä .. piti kysellä viime kerralla kun käytiin katsomassa, mutta se sitten jäi, kun 4 suloista ja menevää jenkki vauvaa oli ympärillä ... happy.gif
wenakko
Paupi: Vähäon OT mutta näitkö sä ne Sarin fieldit? biggrin.gif Ne vasta loisto tapauksia on! biggrin.gif

//edit. käytkös jo täällä?
-Paupi-
LAINAUS(wenakko @ 2.11. 2007, 14:26) *
Paupi: Vähäon OT mutta näitkö sä ne Sarin fieldit? biggrin.gif Ne vasta loisto tapauksia on! biggrin.gif

//edit. käytkös jo täällä?

Fieldit .. öö .. Lennin ainaski biggrin.gif
Mä oon käyny jo pidemmän aikaa aina tuolla jenkkifoorumilla kurkkimassa. biggrin.gif
-Saana-
LAINAUS(romanssi @ 16.1. 2008, 19:29) *
Mä luultavasti saan jenkin muutaman kuukauden päästä. Buff-värinen uros ois tarkotus tulla! dogrun.gif

Mistäs kennelistä? smile.gif
Summer.
Serkuillani on kolme mustaa jenkkiä, jotka erotan harmausasteesta, kun koirat ovat rinnakkain. Muuten en kyllä tietäisi, että kuka on kukin whistling.gif Vaikka luonteeltaan kaikki ovat omia persooniaan ja selvästi tunnistettavissa. He käyvät erittäin aktiivisesti näyttelyissä (minä keikun joskus koirineni mukana smile.gif ) ja agilityssä nuorimman kanssa. Ei ole kuitenkaan ihan minun rotuni, tuo turkki tulee heti ekana vastaan.
wenakko
^-- Saako udella että onkohan kyseessä Debi, Zulu ja Milja? smile.gif
Summer.
LAINAUS(wenakko @ 19.1. 2008, 20:55) *
^-- Saako udella että onkohan kyseessä Debi, Zulu ja Milja? smile.gif

On kyllä biggrin.gif
Summer.
Serkkuni olivat meillä kylässä juuri viime lauantaina kun oli Alavuden ryhmis. Heillä oli tällä kertaa vain yksi koira mukana (Debi). Hienosti koirat tulivat täällä meillä sisällä toimeen, kuin yhtä laumaa olisivat olleet smile.gif Ja Debillä oli mennyt loistavasti näyttelyssä (pakko hehkuttaa biggrin.gif ), olikohan se ROP tai VSP veteraani tai sitten sijoittui vielä korkeammalle, en muista oops.gif

Persoonaa näistä jenkeistä löytyy kyllä kaikista.

Debi on jo pian 11-vuotias veteraani, mutta loistavassa näyttelykunnossa, eikä juurikaan harmaa. Katin mukaanDebi muistuttaa Nalle Puhin Ihaata, joka loistaa kehissä ja rakastaa esiintymistä. Debin elämän kantava voima on R U O K A.

Zulun ja Miljan iästä en ole aivan varma ph34r.gif mutta Zulu on silti paljon harmaampi kuin Debi, vaikka nuorempi. Zululta löytyy ääntä, jota se ei epäröi käyttää, sekä sisua.

Milja on kuopus ja Marin mukaan harvinaisen tyhmä koira laugh.gif Kati sanoo, että Milja on vain vähän hölmö lookaround.gif
Milja ei kuulemma osaa tehdä itsenäisiä ratkaisuja ja hienon neidin tavoin sen on muristava aina varmuuden vuoksi kaikille.
Milja on enää ainut, jonka kanssa nyt agility onnistuu, muut ovat jo eläkkeellä.
wenakko
Mä oonkin tossa viime vuonna tavannutkin Debin, Zulun tai Miljan.. biggrin.gif En oo varma mikä niistä oli mukana.
Olin nimittäin Iisaa trimmauttamassa niin Mari ja Kati tuli sinne jonkunnäköisen sakin kanssa.. Sekoitin ne tosin trimmaajan omiin koiriin.. ph34r.gif Oli nimittäin kaikki mustia! biggrin.gif Meidän Iisa ainut muun värinen siitä sakista. wink.gif
liljaruusu
Täällä ilmoittautuu Serene Sunrise Saga biggrin.gif
KaroKallela
Onnea uusille/ tuleville jenkin omistajille.. thumbup.gif On kyllä niin ihana rotu ettei paremmasta väliä..
happy.gif
wenakko
Tännekkin vähän eloa..

Iisa täytti vuoden hetki sitten. happy.gif Eka juoksu neidillä loppumassa. biggrin.gif
Käväistiin tampereen näyttelyssä junnuissa ilman sen suurempaa menestystä. Sunnuntaina pääsin jenkkien kasvattajaryhmään isoon kehään mikä oli erittäin kiva! smile.gif
-Paupi-
Mun "vauvvani" täytti eilen puoli vuotta .. aika menee hirmusen nopeesti rolleyes.gif

Tampereella mekin oltiin junnuissa .. ja suoritus meni yllätävän hyvin smile.gif Ajattelin, että viimestään kasia tehdessä winston rupee pyörimään ympärillä, mutta ei, herra menee kun ois kasia useinkin treenattu wink.gif
wenakko
^-- Mua harmitti kun en päässyt näkemään teidän suoritusta. Olis Iisakin saanut kattoa vähän mallia Winstonilta. thumbup.gif
Mihin meette seuraavaksi Winstonin kans? smile.gif
-Paupi-
Seuraavaks .. hmm, en oo vielä miettinyt .. ehkäpä Lahdessa biggrin.gif

nnoora
Onkos täällä monella sellaisia jenkkejä joita käytetään näyttelyissä? blush.gif
On kyllä niin ihana rotu, meiltä löytyy vähän yli kolme vuotias jenkki poika. kiss.gif
liljaruusu
Ollaan käyty saagan kanssa jonkun verran, nyt ollaan näyttely tauolla ja sitten kun neiti täyttää 2 lähdetään saalistamaan viaa serttiä. Eli meillä on nyt 2 serttiä ja yks rop kasassa biggrin.gif
wenakko
Iisa käy näyttelyissä. smile.gif Tosin nyt on tauolla koska sen turkki on alhaalla.. Kehiin palaillaan loppu vuodesta. thumbup.gif
IinaPiina
Tullaampa nyt tännekkin.
Multa löytyyi kotoota 1v4kk jenkki tyttönen Hippu, musta on hän. Ei näyttelytähti, koska on paperiton. AIVAN IHANA tapaus, ei hauku (en oo kertaakaan kuullu, puhisee se kyl joskus) ja on muutenkin iha mamman mussukka. Mahtava luonne, parempaa koiraa saa etsiä. Turkkia trimmaan itse, pidän sen mukavuussyistä suht lyhyenä. Hipun kaverina on nyt myös 12vkonen pehkocollie. smile.gif

edit. Sen verran pitää vielä kysellä, että onko kenenkään jenkillä hiivaa korvissa? Onko päässyt eroon? Meillä oli juuri tänään kontrolli hiivan takia eikä se oo mihinkään Hipulta hävinnyt, joten joudutaan viemään se korvahuuhteluun joka tehään nukutuksessa. Hipulla on joku "rakennevika" ja korvakäytävät on TOSI ahtaat joten se möhnä ei pääse pois. Tosin, löppäkorvilla taitaa olla aika yleinen tuo vaiva. Jos on kokemuksia, saa kertoa smile.gif
wenakko
Meillä ollaan vältytty tuolta hiivalta ainakin toistaiseksi. (kopkop..) Säännöllinen trimmaus ja korvien puhdistut ovat varmaan "osasyyllisiä" tähän ettei Iisalla hiivaa ole korvissa. wink.gif Kannattaa huolehtia ettei korvat jää pesun jäljiltä märäksi.
nnoora
^ meilläkään ei toistaiseksi minkäänlaisia ongemia korvien kanssa ole ollut smile.gif Säännöllinen puhdistus ja karvoijen pito lyhyenä korvakäytävän kohdalla ovat auttaneet.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.