Itsellä on vähän päälle kaksi vuotias jenkki-uros ja olen niin ihastunut tähän rotuun niin pakjon, varsinkin niiden hurmaavaan luonteeseen.

Nyt meillä on perheen kanssa harkinnassa myös toinenkin tuollainen
Turkinhoito on multa ainakin sujunut tähän asti hyvin. Jos pesun antaa venyä pitkäksi, niin koira on varmasti takussa

. Kivempi on pestä koira säännöllisesti viikon välein, jotta turkki pysyy takuttomana ja pesuhetket ovat nautinnollisia myös itselle, kun koirallekkin

Olen käyttänyt shampoona Bio-groomin (ultra black) shampoota ja myös samaisen merkkistä hoitoainetta (silk) Nuo ovat ainakin oman jenkkini turkkiin sopineet tosi hyvin, tehden turkista siloisen jo märkänä ja lopputuloksena kiiltävä puhdas turkki. Pesen yleensä n. kerran viikossa säästä johtuen ja trimmataan aina ennen näyttelyä tai, jos turkki on muuten päässyt kasvamaan liikaa
Onhan turkinhoito raskasta, mutta se on vaan itsestä kiinni. Jos päästää pesun viipymään, niin varmasti nopeasti takussa ja pesu ei varmaan oo enää kummmallekkaan hauskaa..
Syksyiset ajat ovat tosi inhottavia, varsinkin sadekelien alkaessa.. Vielä kun tuo meidän otus on oikein kunnon hienohelma

Sisällä se jo avistaa, kun pitäis lähteä pihalle ulkoilemaan, että kyseessä vesisade.. Päälle tulee yleensä surulliset katseet "tuonneko mun pitää tosiaan lähteä

"
Luonteeltaan jenkit on tosi ihania ja siihen olen myös ihastunut niissä

jenkkimme haluaa olla kaiken keskipisteenä ja jos meidän toista koiraa siltetään tai sille puhutaan se kirmaa heti joukkoon saaden myös huomiota itse... Joskus se hyppää olohuoneen sohvalle ja, jos huomaamatta sitä katsoo vaikka tv:tä, niin se läppää yleensä tassulla käteen ja vahtaa päälle

vaikka sillä ei ole oikein mitään asiaakaan, niin haluaa vaan tulla kertomaan, että on siinä vieressä

Jos joku on menossa keittöön päin, se juoksee yleensä ohitte itse odottamaan jo jääkaapille, jos sattuis jotain saamaan.Sillä on myös paljon muita hauskoja tempauksia, jotka kuvaa justiin jenkkien piirteistä luonnetta

Yks on vielä se, jos perhe on ollut jossakin käymässä ja koirat on jäänyt kaksistaan kotia, niin palatessa takaisin kauheat juoksupyrähdykset ja seurauksena on että kaikki matot on rullalla joka huoneessa.. ensin eteisestä keittöön, takaisin eteiseen, olohuoneeseen, eteiseen, keittöön..
Myös pihalla jos joku oikein omituisen näköinen ihminen koiran mielestä tulee vastaan, se päästää oikein kunnon bassoäänen