Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Shetlanninlammaskoirat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
-Saana-
Eli kaikenlaista keskustelua tänne shelteistä. smile.gif
-Saana-
Shetlanninlammaskoira

Pöydällä seisottaminen
Nosta sheltti hellävaraisesti pöydälle ja tee tilanteesta AINA mahdollisimman miellyttävä.Asettele shelttiäsi mahdollisimman hellästi.Muista aina tarkistaa että etu ja takajalat ovat kohdakkain.Takajalkoja en mene siirtelemään vaan joko nostan vähän sheltin takapäätä tai liikutan vähäsen.

Liikkeet
Ja sitten taas liikkeissä on tärkeää ettei löntystellä, vaan mennään ihan reipasta vauhtia, muttei missään tapauksessa liian kovaa.

Ja sitten koirahan pitää tietty olla iloinen ja esim. leikkiä sen kanssa tai antaa paljon makupaloja.

Lattialla seisotus

Tapahtuu samalla tavalla kuin pöydälläkin mutta muistakaa aina pitää häntä alhaalla,ei pystyssä niin kuin valitettavasti joskus junnujen näkee tekevän.

Toivottavasti ymmärsitte
<Iida>
Shelttiä en itse omista, mutta tulevaisuuden koirahankintoja ajatellen kuuluu ehdottomasti kolmen kärkeen smile.gif

Minkäs värisiä shelttejä teillä on? Mä tykkään eniten blue merleistä, mutta soopelitkin on kivoja.
Nassikka
Täältä löytyy trikkipoika Shammy (Golden Rose Black Shamrock)

Shammy on 2 vuotta ja rippaset päälle. Harrastetaan agilityä medi-1 luokassa

Elokuun alussa tulossa hauva-vauva Taavi variltään blue merle

Kuvan copyright Hissu Toivonen

Taavin kanssa tullaan aloittamaan agility kunhan ikä siihen riittää tongue.gif Ja nyt odotellaan, että päästään herraa kattomaa ihan paikanpäälle smile.gif

Ihania luttania molemmat wub.gif
Wilma01
Meillä on Pipsa. ikää 14vkoa ja risat

Ja jos oikein arvaan niin Taavi ja Pipsa ovat puolisisaruksia. Zannyn jälkeläisiä...

Pipsa on tuo pienempi whistling.gif
Nassikka
Vöih puolisisaruksia smile.gif Kukas Pipsan emä on? Mie en jaksa enää oottaa et mie saan pikkusen kotia.. wub.gif
~Piia
Meiltä löytyy kaksi hurmaavaa sheltti-neitosta, trikki Sissi (6v.) ja merle Demi (reilut 2v.). Molempien tyttöjen kanssa harrastellaan agia, joskus paremmalla menestyksellä ja joskus vähän huonommalla wink.gif Hauskaa kyllä yleensä riittää (paitsi sitten kun Demi laittaa korvat lukkoon ja ei kuuntele yhtään angry.gif ).

Demi agirodussa 2004. Kuvan © Jari Nevalainen

Sissistä miulla ei taida mitään hirmu selkeää tai hyvää kuvaa olla netissä confused.gif Mutta pistän sitten joskus, jos saan skannattua. Sissi on kuitenkin pieni ja suloinen wub.gif

Sheltit ovat kertakaikkiaan ihania palleroita, joita en vaihtaisi mihinkään! cool.gif

Tuli kuva vähän isona, mutta en osaa sitä pienentääkään... blush.gif
Wilma01
Nassikka
Pipsan emä on Morning Dew's Black Princess

Toivottavasti Pipsan luonne on isältä ja periytyy myös Taaville.
On meinaan itsesuojeluvaisto jäänyt jonnekkin matkan varrelle... whistling.gif
Niin ja vaihteita tuossa riivelössä on tasan kaksi ON/OFF.
Nassikka
LAINAUS(Wilma01 @ 13.7. 2004, 15:41)
Nassikka
Pipsan emä on Morning Dew's Black Princess

Toivottavasti Pipsan luonne on isältä ja periytyy myös Taaville.
On meinaan itsesuojeluvaisto jäänyt jonnekkin matkan varrelle... whistling.gif
Niin ja vaihteita tuossa riivelössä on tasan kaksi ON/OFF.

Hih.. Soolo-Sulo-Taavi-Sonny (miten niin nimi harkinassa hih..) on kuulemma kova pitämään meteliä. Herra pistää talon raikumaa jos haluu pois pentu huoneesta tongue.gif Sunnuntaina mie sitte nään pikkasen..

Siinä ~Piian Sissi. Kuva aikas tumma mutta kuitenkin...
Sandra
LAINAUS(sheltti @ 5.7. 2004, 00:53)
Shetlanninlammaskoira

Pöydällä seisottaminen
Nosta sheltti hellävaraisesti pöydälle ja tee tilanteesta AINA mahdollisimman miellyttävä.Asettele shelttiäsi mahdollisimman hellästi.Muista aina tarkistaa että etu ja takajalat ovat kohdakkain.Takajalkoja en mene siirtelemään vaan joko nostan vähän sheltin takapäätä tai liikutan vähäsen.

Liikkeet
Ja sitten taas liikkeissä on tärkeää ettei löntystellä, vaan mennään ihan reipasta vauhtia, muttei missään tapauksessa liian kovaa.

Ja sitten koirahan pitää tietty olla iloinen ja esim. leikkiä sen kanssa tai antaa paljon makupaloja.

Lattialla seisotus

Tapahtuu samalla tavalla kuin pöydälläkin mutta muistakaa aina pitää häntä alhaalla,ei pystyssä niin kuin valitettavasti joskus junnujen näkee tekevän.

Toivottavasti ymmärsitte

Meinasin juuri tehdä oman aiheen, missä kyselisin sheltin esittämistapaa (suurinpiirtein tiedossa, mutta olisin vain tarkistanut tietoni), mutta täältähän sen sitten löysin laugh.gif Shelttiä olisi tarkoitus joskus junnuissa esittää...Ihana rotu muuten wub.gif
aniz
Tännekin on tulossa elokuun alussa shelttipoika. Trikki tosin. wink.gif
Aivan ihana rotu tosiaan, onnittelen itseäni ja muita sheltin omistajia loistavasta valinnasta! tongue.gif
Maltan tuskin odottaa sitä meiän pojua! biggrin.gif
Nassikka
LAINAUS(aniz @ 26.7. 2004, 21:12)
Tännekin on tulossa elokuun alussa shelttipoika. Trikki tosin. wink.gif
Aivan ihana rotu tosiaan, onnittelen itseäni ja muita sheltin omistajia loistavasta valinnasta! tongue.gif
Maltan tuskin odottaa sitä meiän pojua! biggrin.gif

aniz: Ensinnäkin onnea rotuvalinnasta, paremmin et olis voinu valita laugh.gif Oih trikki wub.gif Mistäs haet? Isä emä? On varmaan aikas saman ikänen ku mein Soolo. Mie haluun mein pikku-merlen jo tänne mie haluun biggrin.gif Tää ketju on aika hiljanen joten kyselyä pystyy !

Kertokaa sheltistänne jotain hauskaa kuvien kera mielellää biggrin.gif Esim luonne harrastukset.. Tää haluu kuulla muistakin shelteistä biggrin.gif
aniz
LAINAUS(Nassikka @ 26.7. 2004, 21:22)
aniz: Ensinnäkin onnea rotuvalinnasta, paremmin et olis voinu valita laugh.gif Oih trikki wub.gif Mistäs haet? Isä emä? On varmaan aikas saman ikänen ku mein Soolo. Mie haluun mein pikku-merlen jo tänne mie haluun biggrin.gif Tää ketju on aika hiljanen joten kyselyä pystyy !

Kertokaa sheltistänne jotain hauskaa kuvien kera mielellää biggrin.gif Esim luonne harrastukset.. Tää haluu kuulla muistakin shelteistä biggrin.gif

Melkein meinasin päätyä johonki muuhun rotuun, mutta sitten sheltti vei mennessään. biggrin.gif
Haetaan Lammilta, eli joku 1,5 tunnin matka, katotaan miten koira jaksaa, tai enneminki miten mä jaksan. wink.gif No okei, eihän se nyt niiiiiin pitkä matka oo, mutta kuitenkin.. :> Niin siis Sinusvan kennelistä. (Ei toimi kotisivut ;> )
Emä on Golden Rose Night Princess ja isä Eastdale Black as Night.
Mäkin haluun meiän trikkipojantännenytheti! biggrin.gif Aiee.. Enää 12 päivää. biggrin.gif Varautukaa kuvatulvaan. wink.gif
Nassikka
Koiras emä on samasta kennelistä mistä mein Shammy on wink.gif Minkä värinen tuo emä on? Kun jotenkin mulla on semmonen kuva, että mie voisin vaikka tuntea sen... Kuulostaa ainaki tutulta tongue.gif Mutta voimpi olla totaalisesti väärässä koirassa biggrin.gif
aniz
LAINAUS(Nassikka @ 27.7. 2004, 15:03)
Koiras emä on samasta kennelistä mistä mein Shammy on wink.gif Minkä värinen tuo emä on? Kun jotenkin mulla on semmonen kuva, että mie voisin vaikka tuntea sen... Kuulostaa ainaki tutulta tongue.gif Mutta voimpi olla totaalisesti väärässä koirassa biggrin.gif

Aijaa! laugh.gif
Blue merlehän tuo on. Upea koira, luonteeltaanki ihan loisto! tongue.gif Ei ollu yhtään arka/varautunu ku tultiin kattomaan, pikemminki vaan melkein änki syliin rapsutettavaksi ja kun sitä vähän aikaa rapsutti ni lösähti ihan repo rankana maahan biggrin.gif Ihana tapaus. <3
Ei nyt löydy neidistä kuvaa, mutta voin ottaa sitten 12 päivän päästä ku mennään poikaa hakemaan.. biggrin.gif
Nassikka
No sittenpähän en tunnekkaa kyseistä koiraa tongue.gif Nimi vaa haiskahti niin tutulta tongue.gif Miekin kovasti yritän mein Soolosta tänne kuvia saada. Kuhan sen skannerin jostain löydän taisostan digikameran tongue.gif Mutta Soolo on myös suloinen tapaus, Piia voi todistaa biggrin.gif
aniz
LAINAUS(Nassikka @ 27.7. 2004, 19:09)
No sittenpähän en tunnekkaa kyseistä koiraa tongue.gif Nimi vaa haiskahti niin tutulta tongue.gif Miekin kovasti yritän mein Soolosta tänne kuvia saada. Kuhan sen skannerin jostain löydän taisostan digikameran tongue.gif Mutta Soolo on myös suloinen tapaus, Piia voi todistaa biggrin.gif

No voi. Menetät paljon. laugh.gif
Yritä oikein paljon ni kyllä sä saat! \o/ THUMBS UP! Mä haluan kattoa lisää pentu kuvia... tongue.gif No mä uskon että se on suloinen, kaikki pennut on. <33 ;>
Nassikka
Esittelyssä Black Shepard´s Emerald Solo "Soolo"
Kaikkien kuvien copyright Hissu Toivonen. (Tää ei saa skannattua.. Joten kiitos Hissulle kuvista laugh.gif )
Soolo on jo iso poika smile.gif

Vauhtia ihan pienestä pitäen

Pikkasella on iso massu laugh.gif

Ja mun lempparikuva pikku lepakko wub.gif laugh.gif

Jos kuvat ei näy, syyttäkää Soneraa se taas jumittaa.. sleepy.gif
-Saana-

Bridemoor's Wiva Las Vegas eli Hupi wub.gif wub.gif wub.gif
Charmy
Hihii.... biggrin.gif ajattelin nyt saada oman ääneni myös tänne kuulumaan joten minä olen Ida ja omistan pikku(no en nyt noinkaan sanois) soopeli sheltti Charmyn... laugh.gif Charmy on tuotu virosta ja sen isukki on White Coastal little Beatles Lover ja emä on White Coastal litle 6B Lady Like...(ei menny ihan oikein.... stupid.gif ) Ja Charmyn kanssa minä harrastan tokoa ja mätsäreitä... tongue.gif dogrun.gif
Kaiku
Iida ei olekkaan tänne varmaan vielä ehtinyt! Mutta suunnitelmien mukaan pitäisi Soolo jo olla kotona!?
Hirveen kauheen paljon onnea Iida uuden pennun johdosta! wub.gif
Ja niitä kuvia! wink.gif
Nassikka
Uusia kuvia ei oo, mutta mie voin kyllä tietysti tytiltä pyytää pari hienoa kuvaa jos se jaksaa vaikka lähettää shifty.gif Muuten tämä jo huolestuneena mittailee ja punnitsee 8 viikkosta vaavaasa pelkään, että siitä kasvaa maxi. Elis minkä kokosia säkä/paino teiän hurttaset on ollu 8vk ikäsinä ja aikuiskoko mielellään kiitos ! smile.gif Jokainen koira on yksilö, tiedän, muitta nuo antaisi jotain osviittaa...

Soolo on oikein reipas charmantti herrasmies, haukkuu hurjasti... Mutta kovin hyvin tulee toimeen ihmisten kanssa ja muutt koirat kiinnostaa kovasti. Shammy tajus, että Soolohan on oiva leikkikaveri, mutta Shammyn vauhti on himppasen liikaa Soololle. Pikkanen pelästyy ja juoksee min jalkoihin huutamaa. Sitte lähtee taas (haukkuen rolleyes.gif ) Shammyn perään ku sille sanoo "mene soolo-pikkarainen meneeeee"

Soolo nimeä ei vielä tunnista ollenkaan, mutta välillä reagoi pikkaraiseen laugh.gif Ja pirskutan fiksu se on. Eilen illalla Shammy hyppä mun viereen sänkyyn. Ensin tietysti katto Sooloa, että lälläslää etpäs pääsekkää tongue.gif No Soolo otti vauhtia ponnisti ja muks.. lattialle. Mulla on sitte tapana kerätä kaikki tyynyt ja päiväpeitot kasaksi sängyn viereen. Kohta kattelin ku vuoristokiipelijä Soolo tulee kovaa vauhtia kasaa ylös. Tyytyväisenä suoritukseensa köllähti mahan päälle nukkumaan. Shammy siinä vaiheessa puristu ihan mun kylkeen. (normaalisti se ei nuku mun vieressä oikeestaan ollenkaan... kaikkea se mustasukkaisuus aiheuttaa..) Koko yön nukku kuin tukki ja aamulla ylös seiskalta (nukku mun tyynyllä...) eikä mitään ollu yön aikana tehny. Koko tän aikana ei oo pissannu ku kerran sisälle. Viksu mies mulla !

Juu jos opettelit ton koiran iän eka... whistling.gif
~Piia
Demi oli 8,5viikon iässä 21cm. Ja aikuskokoahan se pari karvaa yli 36cm, tosin kun Demi on narttu, niin kasvu voi olla vähän erilaista. Tuolla Kirstin sivuilla (www.amarantes.net) on aika hyvät nuo joka pentueen kasvukäyrät. Tuon ikäsestä pennusta ei voi vielä sanoa mitään varmaa, kun kehityksen nopeus on jokaisella koiralla niin yksilöllinen. Neljän kk:n iässä voi ruveta sanomaan, että minkä kokoinen tulee.

Voi kun Soolo on ihanan viisas wub.gif *palaa halusta nähdä pikkuisen*
Nassikka
Kirstin sivuilta mie noita taulukoita kattelin... Jos sie oot tulossa Kouvolaa 4.9 ni sittepähän näät. Penska käväsee urkkimassa (kuvattavana) tongue.gif Nyt ne tuli molemmat mun tyköön. Mie vaan toivon, että Soolo tosiaan jaa mediksi...
Charmy
Mulla on myös sheltti ja tämä typykkä on väriltään soopeli... biggrin.gif Ikää tällä neitosella on 4wuotta ja harrastuksina on toko.... dogrun.gif
Onko kellään shelttiä,jonka isä olis EST MVA White Coastal litle Beatles lover(tai jotenki tolleen se nimi kirjotettiin.. blush.gif ) Kirjoitelkaapas sitten minulle...hyvä palsta muuten.... stupid.gif
Nassikka
Charmy: Onko Charmystä kuvia smile.gif
Charmy
Koneelle en oo vieelä laittanut mut ku pääse n mun kamun koneelle niin sitten kuvia tulee.... biggrin.gif jos siis haluatte nähä niitä.... tongue.gif Mulla olis nyt haaveena oma trikki pentu..jos siitä Charmyn tulevasta pentueesta tulee semmosia....ollaan ajateltu astuttaa Charmy tolla Axi:n uroksella..nimi oli Japaro Tri To Resist eli Ian...Se on sitten söpö... wub.gif Sille olis jo pitäny tulla juoksu mutta eipäs semmosta oo näkyny baa.gif ...mutta sitä nyt siis ootellaan...mä laitan tänne sit vaikka sen penujenkin kuvia... laugh.gif
Onkos kukaan muu ajatellut teettää tai hankkia uutta pentua..... dogrun.gif
Wilma01
Soolo wub.gif

Tuli taas jahdattua Soolon siskopuolta kameran kanssa...
Trikkipoika on vanhempieni Roope, alias Mutkis Yki Ökyisäntä
(Ch Snowglow's Zinger-Bridemoor's Harmony In Blue)

Kaiku
^Ihana! wub.gif
*Ei malta odottaa Soolon kuvia!* tongue.gif
-Saana-
Kuinkas moni käyttää shelttijä näyttelyissä?
-Saana-
Hei kaikki shelttien omistajat kirjustaan tänne!
aniz
Nyt on täälläkin ollut parikolme viikkoa toi poika! Aivan ihanaihana hän on! <33 Ja LUOJAN KIITOS, ei hauku ollenkaan! (Vähän haukahtelee innostuessaan, mutta muuten ihanan hiljanen pentu <3 ) Ei oo kyllä poika oiken vielä tajunnut mitä varten me sitä aina vähän väliä kuskataan ulos- leikkii ulkona innoisaan ja HETI kun päästään sisään niin siihen sitte tekee hätänsä. :<< wink.gif

Yritän kaivaa kuviakin.. Se on vähän pulleropallero. biggrin.gif

(Vähän sekalaisesti 7-10 viikon ikävälillä)

Ihana toi Soolo myös. <3
Charmy
Voi hempura ku oli zöpö pentu wub.gif
Mulla on ollu jo vauvva kuume pitkän aikaa mutta ku tilanne ei nyt salli uuutta pentua...aattelin sitte jättää pennun ittelleni jos Charmy saa sopivan tuntusen pennun....mut sillä ei oo vieläkäää nalkanu juoksu...( angry.gif )
Mutta sitä siis odotelllaan..jos se ei nyt tuu nii sit uudestaan kokeillaan keväällä... wub.gif

dogrun.gif
LonelyWolf
mitäs minä tähän vastaisin..

omistan 2 shelttiä. biggrin.gif

moi ida!
Nassikka
Meillä ei käydä näyttelyissä kivesvikaisuuden vuoksi. Tosin nyt ollaan menossa open Show´hun Forssaan hakemaan se "kunnon" arvostelu. Soolostahan ei vielä voi sanoa, iso se on ja liika musta...

Kuva: Tytti

Kuva: Tytti

Ja tässä teille hauskuutusta laugh.gif

-Saana-
Ida:IHANA wub.gif wub.gif wub.gif
Charmy
LAINAUS(-Saana- @ 1.9. 2004, 14:53)
Ida:IHANA wub.gif wub.gif wub.gif

Mitä toi oikeen tarkoitti?confused.gifconfused.gifconfused.gifconfused.gifconfused.gifconfused.gifconfused.gif??
Tarkoitatko tota söpöä trikki-pentua... blink.gif
Minä olen katos tämmöinen... biggrin.gif
Once
Täälläpäs on paljon tuttuja laugh.gif mulla on yksi kappale shelttejä wub.gif
hannaj
Voi että.... tongue.gif Ihania pikkushelttejä! smile.gif
Ihan alkaa taas pentukuumetta tulemaan. Seuraavaksi koiraksi ollaan kuitenkin taas isompaa koiraa suunniteltu. rolleyes.gif

Meidän shelttiä on toki käytetty näyttelyissä. Kahdesta pentunäyttelystä molemmista kp ja VSP-pentu, veljen ollessa ROP. cool.gif Junnuluokasta on tullut ykkösiä, mutta nyt on ollut näyttelyistä vähän taukoa agilityjuttujen vuoksi.
Onkos joku teistä sheltti-ihmisistä muuten tulossa syyskuussa Ouluun agilityn SM-kisoihin?
deeh
Kotoa löytyy bimerle sheltti neiti 'Barbie', joka on oikeasti äitini, mutta sanottaisiinko näin että koira oli omistajasta toista mieltä biggrin.gif. Joka tapauksessa, Barbien kanssa on tullut muutaman kerran näyttelyissä käytyä, joku on jopa saattanut meidät jossain nähdäkin.

FIN & LV CH Grandgables Baby Blue Silk
hannaj
^ Eikös tuo Grandgables Baby Blue Silk ollut juuri se joka siellä shelttien erikoisnäyttelyssä hienosti menestyi? wink.gif
deeh
LAINAUS(hannaj @ 2.9. 2004, 21:05)
^ Eikös tuo Grandgables Baby Blue Silk ollut juuri se joka siellä shelttien erikoisnäyttelyssä hienosti menestyi? wink.gif

Oli se joku kesä VSP miun kanssa siellä.. rolleyes.gif.
elmukka
Minäkin eksyin viimein tänne minulla on tuon Soolon isosisko eli samasta emästä oleva Elma. Harrastuksina meillä on Agility ja vapaamuotoinen tokoilu. Näyttelyissä ollaan silloin tällöin pyörähdetty ilman suurempia menestyksiä

ja tässä kuvassa Ana eli Soolon ja Elman äiskä ja Zara (Soolon ja Elman sisko) ja Elma

Nassikka
Teretulloo Sannalle ja Elmalle !
On se Elma edelleen niin kaunis wub.gif Mites Elman jalka? Jokos on päästy agilityn makuun? Meillä tuo pikkanen on kova loikkimaan ja koikkimaan ja kiipeemään, tulevaisuuden agility lupaus laugh.gif

Tuo vika kuva (Ana zara elma) on mielettömän kaunis.. Se sykähdyttää aina kun sen näkee smile.gif
elmukka
Vielä en ole uskaltanut palata treeneihin. Katsotaan vaikka parin viikon päästä. Kohta meillä treenit siirtyy sisätiloihin niin sitten ehkä... unsure.gif kunhan nyt saisi nämä omistajan henkiset vammat parantumaan tuon jalan suhteen niin sitten tuota koiraa uskaltaisi enemmän juoksuttaa... vaikkakin äskenkin se mennä temmelsin Bonin kanssa pitkin mettää miljoonaa eikä tuntunut missään wink.gif dogrun.gif

Tässä elma heinäkuun alussa kun leikkauksesta oli kulunut kaksi viikkoa...

ja elma nyt kun jalka on ok

Nassikka
No ehkä se on parempi ottaa varman päälle, ei sitte uusiudu.
Ja sitte onkin täydessä iskussa ja heti kisaamaa ja voittamaa biggrin.gif
Mites siihen on karvat jo kasvanu? Ku tosta kuvasta näyttäs, olevan ihan kondiksessa smile.gif
elmukka
karvat on nyt jo ihan mallillaan. Onneksi neiti itse ei ole jalasta suurta numeroa tehnyt ja on käyttänyt jalkaa koko ajan ihan normaalisti, joten lihaksisto on pysynyt tasapainoisena molemmissa jaloissa...

Meidän ensi esiintyminen virallisissa kisoissa on varmaankin P-HAU:n ensi kevään kisoissa.... tuli jotain sellaista luvattua kun viimeksi olin siellä töissä
Nassikka
Hei jee.. *kalenteri esiin* biggrin.gif Mein pitäis nytten ilmoa Hollolaan kisaamaan. Sitä vikaa nousunolllaa edelleen noutamaan laugh.gif

Mites, onko muita shelttisiä palstalta tulossa Forssan Open Show´hun syyskuun lopussa?
elmukka
Varmaan minä, Hissu ja Tytti ilmestytään paikalle ison shelttilauman kanssa cool.gif
Wilma01
Näillä näkymin myös me, siis minä, 2xpk Collie+ Pipsa ollaan paikalla.

Riippuu siitä selviämmekö edellispäivän Hyvinkään pentunäyttelystä hengissä... whistling.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.