Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Shetlanninlammaskoirat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
deeh
LAINAUS(-Saana- @ 18.1. 2005, 07:25)
Minkäs värisiä shelttisiä teillä on?

bimerle tyttönen löytyypi täältä.
-Saana-
Mä menen huomenna hoitamaan 3 shelttiä, yks tulee sen jälkeen meille... wink.gif
LonelyWolf
en jaksanut lukea kaikkia noita sivuja läpi, valitan.. sad.gif
itse veisin shelttejäni näyttelyyn,
ellei molemmat olisi sinne kelpaamattomia.
toinen ei millään pärjännyt, ja toisella tietenkin nousee korvat pystyyn. dry.gif
kummatkin hankittiin nimenomaan mm. näyttely harr. varten.
noh, ei niistä sinne ollutkaan, toinen agilityssä, toinen tokossa blush.gif
Lovable
LAINAUS(deeh @ 10.2. 2005, 18:14)
bimerle tyttönen löytyypi täältä.

Millanen väri on bimerle?
Noora
LAINAUS(Lovable @ 20.2. 2005, 16:14)
Millainen väri on bimerle?

Se on sama kuin blue merle, mutta ilman tan-merkkejä eli niitä ruskeita smile.gif
Wupsu
WOW!
kyllä on tullu shelteistä juttua.... blink.gif
voih.... olisipa mullakin sheltti wub.gif
LonelyWolf
LAINAUS(siperianhusky @ 20.2. 2005, 19:39)
voih.... olisipa mullakin sheltti wub.gif

no juu, mä haluaisin nykyään jonkun itsevarmemman rodun,
sellaisen jota ei tarvitsisi totuttamalla totuttaa muihin ihmisiin
(eikä se silti opi luottavaisemmaksi)
sellaisen joka ei olisi niin arka rotu.

shelteissäkin on rohkeita yms yksilöitä, mutta no, koulutuksesta, totuttamisesta yms.se on kiinni.
on vain kauhea duuni kun koiran molemmat vanhemmat tai emä on ollut arkoja, niin kuin liian monella sheltillä, ja arkuus on geeneissä asti! angry.gif
Nassikka
^Onhan sitä geeneissä, mutta mikä saa kasvattajan teettämääm pennut aralla emällä... Emä kuitenkin antaa sen roolimallin. Mutta enemmän mie korostaisin totuttamisen tärkeyttä. Shammy oli koko kesän mun kanssa mökillä, ei koiria ei ihmisiä, kyllä mamma suojaa ja sen huomaa. Nyt se on alkanut saada rohkeutta lisää kun vierellä häärää yli-innokkas Soolo.
Sooloahan taas kuskattiin kaikkialla kaikkien haisteltavana kaikkien rapsuteltavana ja senkin huomaa. Sosiaalinen kaveri. Välillä sitä kuitenkin toivoo että olisi sellanen kultaisen keskitien koira biggrin.gif .
Mintti
LAINAUS(LonelyWolf @ 23.2. 2005, 08:52)
on vain kauhea duuni kun koiran molemmat vanhemmat tai emä on ollut arkoja, niin kuin liian monella sheltillä, ja arkuus on geeneissä asti! angry.gif

Siksipä ehkä olen yrittänyt saada sinua vähän miettimään sitä että kannattaako todellakaan sinun teettää koirallasi pentuja, ehkä näitä arkoja ei kannattaisi ainakaan tuottaa enää lisää....

Kyllä shelttejä todellakin on myös reippaita. Luonne on kuitenkin erittäin tärkeä kriteeri jalostuksessa.
-Saana-
Mintti:Juuri Näin... happy.gif
LonelyWolf
LAINAUS(Mintti @ 24.2. 2005, 15:05)
Siksipä ehkä olen yrittänyt saada sinua vähän miettimään sitä että kannattaako todellakaan sinun teettää koirallasi pentuja, ehkä näitä arkoja ei kannattaisi ainakaan tuottaa enää lisää....

Kyllä shelttejä todellakin on myös reippaita. Luonne on kuitenkin erittäin tärkeä kriteeri jalostuksessa.

tämä asia on jo puitu muualla.
tiedät varsin hyvin että itse en sirulla teettäisi pentuja, mutta äitini haluaa.
siinä ei 15v tyttären kommentit ja keskustelun yritykset auta.

minkäs teet kun vanhemmilta tulee kommenttia
"sä oot aina olevinas niin kaikkitietävä sheltteistä"
"mitä sinäkin muka tiedät näistä asioista"

eli älä sekoita asiaa tähän angry.gif
Nassikka
Lemmikkipalstoilta repästynä kysymys: Miten teistä on aikoinaan tullut juuri sheltin omistajia?

-------------------------------------------------------------------------------

Mulla itelläni se on ehkä enemmän sattumaa. Ihan vaahtosammuttimenkokosesta asti meillä on ollu hoidossa cockeri Jeri. Mullehan oli sitte ihan selvää, että otan cockerin. Tämän kyseisen cockerin omistaja sitten ehdotti mulle shelttiä, mutta silloin sitä ei kuunneltu, kun halusin vaan sen cockerin. Sitte rupesin tutustumaan rotuun tarkemmin ja jotenkin ne sairaudet ja porukoitten sana ei trimmattava... pisti sitten miettimään. Selailin sitten koirakirjoja ja ihastuin shelttiin. (Tässä vaiheessa ei sitten muistettu Hannan viisaita sanoja wink.gif ) Näinpä sitten tutustuin rotuun tarkemmin otettiin kasvattajaan yhteyttä ja odoteltiin.

Romaania biggrin.gif Muiltakin juttua kiitos smile.gif
~Aino~
Mulla oli aluksi hoitokoirana pumi, joten kun tuli ensimmäisen oman koira aika, halusin aluksi itselleni pumia. Pumit olivat siinä vaiheessa mulle kuitenkin liian tulisia ja sähäköitä, joten alettiin miettimään sitten toista rotua.
Seuraavaksi pitikin tulla espanjanvesikoira, ja olikin ihan sattumaa, että päädyttiinkin shelttiin. Oltiin jo nimittäin varaamassa espanjanvesikoiran narttupentua, kun naapurin kokenut koiraharrastaja sanoikin, että: "äläs nyt perroa ota. Ota joku hieman helpompi rotu". Hän sitten ehdotti shelttiä, mutta aluksi en oikein lämmennyt ajatukselle.. Äiti kuitenkin oli vakaasti päättänyt, että jos koira taloon on tulossa, niin sen on sitten oltava sheltti.
Ja tässä sitä ollaan onnellisena ihanan trikkipojun omistajana biggrin.gif happy.gif .
~Piia
LAINAUS(Nassikka @ 25.2. 2005, 17:00)
Lemmikkipalstoilta repästynä kysymys: Miten teistä on aikoinaan tullut juuri sheltin omistajia?

Täysin tuurilla. Pitkään olin jo koirasta haaveillut, mutta Sissi tuli meille sitten melko hetken mielijohteesta. Lehdestä satuttiin huomaamaan, että koiranpentu on myytävänä ja päätettiin lähteä sitten katsomaan. Muistan, että äiti sanoi vielä lähtiessä, että ei me sitä oteta, kunhan käydään vaan katsomassa. Noh, saavuttiin kasvattajalle, joka laski pienen nyytin äidin käsille ja sen jälkeen äipän ekat sanat oli "Täähän sitten tulee meille!" biggrin.gif biggrin.gif

Shelteistä en rotuna tiennyt Sissin tullessa lähes mitään, miulle ne oli minilassieita. Sitten myöhemmin aloin tutkimaan enemmän shelttiä rotuna, ja kun toista koiraa joskus aloin miettiä, ei rodusta ollut mitään epäselvyyttä.
LonelyWolf
LAINAUS(Nassikka @ 25.2. 2005, 16:00)

hoitokoiria:
meille tuli ensin 4kk ajaksi hoitoon petitti, jonka olisimme saaneet halutessamme jopa omaksi, mutta se oli liian tylsistynyt elämäänsä, aktiivi nolla ja aivan mahdoton.
sitten:
hankimme löytökoira, mahtavaa järjen juoksua blink.gif
se oli meillä viikolopun tarkkailussa, mutta luovuimme siitä sillä se oli liian iso pikkutytölle, ja lisäksi se oli villi.
..................................................................................
.................

päätimme hankkia koiran.
halusin belggarin.
halusinharrastaa agilitya ja näyttelyitä sekä tokoa.
koiralla piti olla turkkia, max. keskikokoinen, iloinen ja vilkas..
listattiin kaikki ihanimmat rodut ja kas shetti sopi kriteereihin.
katselimme kuvia ja kirjoja ja soitimme lopulta kennelliittoon josta löytyi pentuvälityksestä kultasoopeli pentuja.

soitimme kenneleihin ja Sound´s kennelissä olisi parin viikon ikäiset pennut(2+1)
Halusimme uroksen, toisella oli kivesvika, ja toisen kasvattajat olivatkin jo luvanneet kavereilleen! se kuullemma saattaisi menestyä näyttelyissä.

no, kuitenkin kasvattaja suostui myymään luvatun uroksen meille ja niin minusta tuli onnellinen sheltin omistaja.

tosin koira ei koskaan menestynyt näyttelyissä sleeping.gif
Nassikka
Meillä täällä aloitellaan nyt paranteleminen. Tänään Shammylle tehtiin kastraatio. Onpahan sekin nyt alta pois ja pelko kaikenmaailman kasvaimista pienempi. Vieläkin ressukka ihan väsyneenä. Nukkuu vaan. Silmiään aukoo aina välillä mutta suurimman osan ajasta on ihan unessa.

Leikkaus kesti reilun tunnin, mun piti olla kattomassa leikkausta, mutta jänistin loppujen lopuksi. Tosin eipä ne lääkärit siellä muuten puhuneetkaan, kuin että soitetaan kun leikkaus on valmis. Äiti toi mulle sitten Soolon ja lähin sen kanssa lenkille, kotona en olis pystyny olemaan. Soolo oli alkuun vähän hämillään itki ja pyöri ympyrää, raukka ei oo ennen päässyt lenkille yksin. Kiitos -Emppu- lenkkiseurasta, rauhotti hyvin smile.gif Soolo odotteli sitten autossa kun haettiin Shammy. Soolo sai ihan kamalan hepulin kun tultiin autoon. Haistoko sitten lääkkeet tai vaistosi jotain. Ulisi ja huusi takapaksissa. Nyt pikku sairaanhoitaja nukkuu patjoilla suora näköyhteys Shammyn häkkiin. Haistelemaan ei enää edes yritä, kun kerran kielsin. Antaa Shammyn olla nyt ihan rauhassa.

No eipä meiltä muuta tällä kertaa, paitsi että eilen käytiin noutamassa Kotkasta kymppi. Ei mitään kamalan nopeeta menoa ja idiootit virheet. No tästä on suunta sitten ylöspäin.
Nassikka
Makujen Maailmasta hyvää iltaa! smile.gif
Meillä on tänään erikoisvieraana Soolo. Tämä nuori ennakkoluuloton herrasmies on lupautunut kertomaan kaikkiruokaisuudestaan. Soolo kertoo Me Kaikkiruokaiset lehden päätoimittajalle, kuinka helppoa on olla kaikkiruokainen. Soolon mottona onkin "Ei ennakkoluuloille" ja "kaikkiruokaisuus kunniaan" Toivotetaan Soolo tervetulleksi.

-No Soolo kerroppas tämän päivän ruoka saldo!

-No me oltiin äsken lenkillä, mie mamma ja sit Shammy. No käveltii tuolla metässä, me ollaa vapaina tai nyt Shammy on kiinni ku sil on jotku tikit tai jotain. No mie kuitenkin oon vapaana. Käveltii siellä sitte ja siellä oli menny joku lauma. Kettuja tai susia, jotain sellassii. No nii siihen ruokailuu. Mie tietty maistelin käpyjä, keppejä ja lumipaakkuja. Mut ne on niinku normaalia. Sit käveltii eteenpäin ja siin maassa oli joku möntti. Mamma ei nähny ni mie päätin ottaa sen suuhun. Mulla on nimittäin tapana kanniskella kaikkea. No sit mamma näki et mul on jotain ja sano että "irti" No mie kilttinä laskin heti mut otin tietty sit sen takas. Siin vaiheessa se tajus et se oli kuulemma joku hilleri tai hiiri joku semmonen pikkuelukka kuitenkii ja se sai kamalat slaagit. Huuteli vaan irti käskyä, kyl mä sen osaan ei sitä tarvi toistaa. No laskin sen sitte ja mamma pistää vauhtia.

Sit jatkettii matkaa ja sieltä tuli sellanen paperi räkäpaperi kuulemma. Kerkesin jo nostaa sen kunnes se hirmu mamma siis tuli ja käski mun laskee sen pois. No jatkettiin sitten ja siellä oli joku syöny jonku elukan ja siitä oli vaan iso luurankakasa jälellä. Sitä en kerenny maistaa, mamma oli liian nopee, höh.

No kerkesin mie vielä kerran koirankakkaa maistamaan ja sitte lunta. Kiviä yritin mut olin jo hihnassa ni mamma kerkes estämää. Se alko jo puhumaa jostaa kuonokopasta, mikäköhän e on? Sit kotona sain vielä luun, mikä kuulemma raikastaa hengitystä ja tuhoaa bakteereja tai jotain sellasta. Miksköhän se sellasen anto? Söin sen kuitenkin. Sellasta tänää. Sain mie tietysti aamiasen ja aamulenkillä jotain pientä kivaa, mut tälläsistä uusista elämyksistä on kiva kertoa.

-Kiitos Soolo. Elät todella mottojesi varassa. Kiitos vierailustasi.

-Kiitos. Kyllä elän!

- Se oli tämänpäivän Makujen Maailma! Nähdään taas ensikerralla siihen asti pysykää kaikkiruokaisina!

Ei elämä Soolo.. Mitä mie teen sin kanssa...
Noora
^ Heh, hyvä että maistuu pojalle "ruoka" laugh.gif
Nassikka
LAINAUS(Noora @ 5.3. 2005, 18:33)

Maistuu sekin, mutta voi elämä kun maistuu kaikki muutkin. Juuri kielsin Sooloa syömästä tän penkin jalkaa...
-Saana-
LAINAUS(Noora @ 5.3. 2005, 19:33)

Veit jalat suustani....
Alfa~
Mulla on kohta 7v soopeli poju wub.gif Kisataan medi1 luokassa. Toinen sheltti olis hakusessa mutta en oikein tiedä mistä sitä pitäisi ruveta kyselemään. Voiko pennusta mitenkään ennustaa sen tulevaa kokoa, sillä en haluaisi sen sijoittuvan agilityssa maxi-luokkaan whistling.gif
~Piia
LAINAUS(Alfa~ @ 6.3. 2005, 14:26)
Mulla on kohta 7v soopeli poju wub.gif Kisataan medi1 luokassa. Toinen sheltti olis hakusessa mutta en oikein tiedä mistä sitä pitäisi ruveta kyselemään. Voiko pennusta mitenkään ennustaa sen tulevaa kokoa, sillä en haluaisi sen sijoittuvan agilityssa maxi-luokkaan whistling.gif

Ihan pennusta ei voi sanoa melkein mitään, syntymäpainoltaan pienestä rääpäleestä voi tulle isompikin ja toisinpäin. Jostain muistelisin sellaista, että koiran koko on suunnilleen koko 4 kuukautisena+ 5-7cm. Lisäksi miä ite aina katon pennuilta miten raskas kuono on (pienellä koiralla yleensä sirompi kuono).

Tässä linkki toisen koirani kasvattajan kotisivuilla olevaan kasvutaulukkoon, on ihan hyödyllinen smile.gif Kasvutaulukko

Onnea pennun etsintään flowers.gif smile.gif
Anazara
Pitäähän munkin tänne jälkeni laittaa. rolleyes.gif

ja esitellä solon sukulaisii jos saan kuvat näkyyn unsure.gif

tämä likka on Black shepard's finally Fada innocent.gif

Tämä on Black shepard's Finally Fée whistling.gif

ja tämä sijoitustyttönen Black shepard's Finally Fairy blush.gif

kaikki tytöt ovat mustan paimenen viimeinkin haltijatar nimellä tongue.gif

Fada on portugaliksi haltijatar
Fée (fee) on ranskaa ja saksaa ja tarkoittaa haltijatarta
ja Fairy on silkkaa enkkua haltijatar/keiju

oops.gif myönnän...alkoi hiemen tuo stupid.gif vaikuttaa.... w00t.gif
Nassikka
Voi, pennelit wub.gif
Pikku-Hertta Sisko-Sijotus ja Mustikka wub.gif

Toivottavasti niistä tulee yhtä hurjia kun Soolosta smile.gif
Pikkarainen
^ Mie_kärsin. Pieniä rinsessoja, yli-ihania.. wub.gif Pistäkää miulle yks postissa. Pikalähetys kiitos. biggrin.gif
Sirpa79
LAINAUS(Anazara @ 6.3. 2005, 15:02)

ja tämä sijoitustyttönen Black shepard's Finally Fairy  blush.gif

Tää tytteli on mun: wub.gif
Nassikka
Soolo lähettää siskontytölleen paljon pusuja ja haleja!

Jos Soolosta voi mitään ennustella niin Hissun merlet on kahjoja biggrin.gif
Täällä siis asustelee Bs Emerald Solo eli enopuoli(ko) *miettii* smile.gif
hannaj
Ompas suloisia pentukuvia! smile.gif
Anazara
ohmy.gif ei mun merlet kahjoi oo!!!! angry.gif

vai...?? unsure.gif
ei kai ne ny sentään niin..... blink.gif

HÄH!!!!?? sleepy.gif

niil on vain aina dogrun.gif kiire

On sitten kyse ajatuksesta tai liikkestä tongue.gif

Ja sitäpaitti!!! whistling.gif

ei se oo vaan merlet! happy.gif

Mutta mun koirat sentään on ihan toista kun toi Krokotiili dry.gif Kira
Nassikka
^No Soolo on sitte poikkeus ...hih... No ei vais, sillä on sitte harvinaisen huono kouluttaja biggrin.gif Pojalla on hassua viisautta. Mm. sivulle ei tulla namin avulla, täyden ruokakupin avulla kyllä biggrin.gif

Ja krokohan on vallan viehättävä happy.gif Herttanen kakru smile.gif
Nassikka
^Mulla näytti kuvat niin pieninä eikä suostunut suurentamaan (vika minussa koneessa vai onko ne kuvat noin pieniä?) Ei oikein ottan selvää millasia koirasia smile.gif
Noora
Mä sain näkymään isompana silleen, et otin siitä osotteesta pois _thumb smile.gif
Nassikka
^Kiitos toimi smile.gif

Shammyltä poistettiin tänään tikit. Mie kun kerkesin jo uskoa että vapaana lenkitys alko nyt ja agiin parin viikon sisällä.
No vapaanalenkitys ensviikon lopulla ja agiin kuukauden päästä...
No parannellaan tässä kunnolla ja sitten entistä varmempana (or not..) kisaamaan biggrin.gif

Soolon kanssa TOKOssa. Paljon on opittavaa kun koulutettavana ei olekkaan koira jolla asenne on "mamma teen mitä ikinä pyydät." No kyllä tämä tästä, vielä laugh.gif
Tyttimari
Soolo poika kouluttaa mammaa vai.

biggrin.gif
Nassikka
Jep happy.gif Kun tohon Shammyn -teen-mitä-ikinä-käsket asenteeseen on jo liiankin tottunu! Mutta tänää nuo oli keskenää öö... reilu viitisen tuntia eikä kakara tehny mitään sisää!!

Miten niin me ollaan jälkijunassa biggrin.gif

Meni koko päivä taas kisoissa, tosin starttaamatta ite kertaakaan. Soolon kakrun kanssa alotellaa alkeita. Tarkotuksena olis saada möllijoukkue agirotuun, kun sinne se ikä sitten riittää, möllijoukkueeseen on nimittäin ikärajana kuulemma 12kk cool.gif

Ja Onnea Mintille ja Biitille kakkosiin nousuta! flowers.gif
Nassikka
Adhd-kakarakin osaa yllättää biggrin.gif
Eilen käytiin Soolon tokassa mätsärissä. Alkuun juoksutin koiraa reilun kilsan ja käveltiin loppu kolme kilsaa. Tää kannatti koirasta ylimääränen häsellys energia pois. Kehässä käyttäyty kun unelma, no sininen sieltä kuitenkin tuli. Sinisten kehässä sitten repästiin. Ensin neljän parhaan joukkoon (meiät otettiin koko laumasta ekana *ylpis* ) ja lopulta vielä sinisten pentujen voittoon! Tuomari onnitteli ja sano että sinisilmä. Eli silmiin sopi paremmin tää sininen laugh.gif cool.gif

Bis-kehässä oltiin sitten kuudensia (eli vikoja biggrin.gif ) Mutta meidän pari oli bis-3 joten huonolle ei hävitty!

Sen jälkeen käytiin vielä agiliitämässä. Luonnonlahjakkuus. Tajusi heti mitä hypyllä tehdään. Viksu kakara. Sillä alkaa aivotoiminta pikkuhiljaa heräilemään
Pikkarainen
^ Vielä kerran hurjat onnittelut siulle ja Soolo-poijaalle hienosta mätsärimenestyksestä! Uskaltaako sitä tulla ollenkaa seuraamaa, ku teikäläiset pokkaa pokaalipöydän tyhjäks. shifty.gif
Noora
^^ Wautsi w00t.gif On se Soolo niin komia poitsu! Suuuuuuret onnittelut! Hitsit, kun me ei päästy mätsäriin. Olin kipeänä dry.gif
Nassikka
^Me kiitämme smile.gif

Uskaltaakos Anazara ottaa Soolokan erkkariin näitten tulosten pohjalta mukaan wink.gif Sen aivotoiminta heräilee kun sen ylimääräsen energian riehuttaa pois. Pääs vielä nimittäin riekkumaan melkee 5kk vanhan shelttineito Camin kanssa alkuun biggrin.gif
Mintti
Meidän kotisivuja saatiin taas päivitettyä. Käykääs katsomassa, mitä kaikkea hullut sheltit harrastelevat tongue.gif Double Hug´s poppoon harrastuksia
Nassikka
^On muuten kattavat tiedot harrastuksista! Eipä shelttisiltä ainakaan harrastuksia puutu smile.gif
Anazara
miksi en uskaltais ottaa mukaan? rolleyes.gif

vaikka mätsi on eri kuin muut. lookaround.gif

Mutta kyllä me sielläkin pärjäämme. jos ei muuten niin tuuaan poika tänne niin on virta loppu näyttelyssä innocent.gif
Nassikka
No onkos palstalaisia tulossa sheltti erkkariin? Soolo kisaa numerolla 24. Luokkana siis junnu-(adhd)urokset.

Soolosta on kuva Kymenlaakson Sennen- sivuilla sieltä mätsäristä. Kakru seisoo kyllä jo suhteellisen huonosti, mutta toisella oli kamalan kylmä. Pyrki vaan kokoajan syliin.

Se BIS-3 sakemanni oli meidän pari jolle hävittiin. Huonolle ei hävitty wink.gif .
Charmy
Nassikka.. Teillähän meni upeasti.. biggrin.gif

Onnea teille vaan.. happy.gif
Nassikka
^Nää kiittää happy.gif

Vielä pitäs saada toi haukkuminen kuriin. Tai, onhan se hiljaa, jos kaikki muut koirat pitävät kunnon välimatkaa. Jos joku tulee liian lähelle alkaa armoton leikkiinkutsu ja väyhätys...
Noora
Täältä ollaan tulossa erkkariin. Simba tulee todennäköisesti sohvachampiooni-luokkaan biggrin.gif Ja vaikkei Simba lähtiskään niin tää tulee kattelemaan niitä oikeita näyttelyshelttisiä wink.gif
Nassikka
Tää sai digikameran, wjuuhuu smile.gif !!
Pienet fiilikset ollu päällänsä. Kerrankin kun saa vaan räpsiä menemään! Tosin en panis pahitteeksi, jos saisin vielä sen jälkilähetyksen, mikä sisältää laturin ja ohjekirjan wink.gif Mutta jopa ilman ohjekirjaa saatiin jotain aikaseksi..

Kaunis koila-moilanen wub.gif

Lumipallot on se salaisuus.

Tämän otti Pikkarainen, luultavasti omalla kamerallaan (?) Mutta se on niin hieno ja onnistunu että haluun sen näytille, kiitokset vevelle tästä happy.gif
Noora
Hienoja kuvia smile.gif Ja onpas Soolonen taas kasvanut, tai ainakin tuo turkki wub.gif
-Saana-
Ihania kuvia Iidanassikkanen!
Onkos kellään meseä?Osotteita?
Mun: xSaanax@hotmail.com
Saa lisäillä!

Erkkariin ei olla tulossa, mutta Ouluun eka nly, vaikka Hupi on jo 5v, mutta ei voi mittään, näyttelykärpänen iski...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.