Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Shetlanninlammaskoirat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
jenna-
Chico on nyt suunnilleen 39cm. Saattaa heittää ihan pikkuisen johonkin suuntaan tai sitten on tasan tuo. Nyt ei oo kasvanu kuukauteen, joten toivottavasti alkaa nyt jäämään tuohon kokoon. smile.gif
Tikit lähteny, mutta ahtaus vaivaa aika huolettavasti. Kulmahampaat painaa sinne limakalvoon ja alkaa näkyä tummaa reikää limakalvossa sad.gif
AnniH
^
Oi, ikävää.

Me mennään siis Pennin kanssa 18.4 ekaan viralliseen kisaan eli junnuluokkaan Kajaaniin. Toivotaan parasta!
SummerWind
LAINAUS(jenna- @ 4.4. 2009, 11:09) *
Chico on nyt suunnilleen 39cm. Saattaa heittää ihan pikkuisen johonkin suuntaan tai sitten on tasan tuo. Nyt ei oo kasvanu kuukauteen, joten toivottavasti alkaa nyt jäämään tuohon kokoon. smile.gif
Tikit lähteny, mutta ahtaus vaivaa aika huolettavasti. Kulmahampaat painaa sinne limakalvoon ja alkaa näkyä tummaa reikää limakalvossa sad.gif

Kannattaa odottaa että Chicon suu paranee kokonaan ja katsoo miten hampaat ovat asettuneet ennenkuin sitä vie näytelmiin.
Ei varmasti ole koirasta kivaa, jos kipeään suuhun menee vielä tuomari ronkkimaan.
SummerWind
LAINAUS(AnniH @ 9.4. 2009, 21:25) *
^
Oi, ikävää.

Me mennään siis Pennin kanssa 18.4 ekaan viralliseen kisaan eli junnuluokkaan Kajaaniin. Toivotaan parasta!

Minä olen tulossa Bradin ja Paten kanssa Kajaanin näyttelyyn. Siellä siis tavataan. happy.gif
AnniH
LAINAUS
Minä olen tulossa Bradin ja Paten kanssa Kajaanin näyttelyyn. Siellä siis tavataan. happy.gif

Oi! Mukavaa nähdä vihdoin pojat!
jenna-
Mekin ollaan tulossa! Nähdäänpäs siellä (:
_Aannu_
Selailin tätä keskustelua ja huomasin et Chico ja Rico taitaa olla veljeksiä. smile.gif
jenna-
Oi! Mitäs teille kuuluu? biggrin.gif
_Aannu_
No hyväähän meille, ihan tavallista. smile.gif Entäs teille? biggrin.gif
jenna-
Hyväähän meillekkin. Ollaan mätsäreissä kuljettu ja nyt käytiin viikonloppuna ekoissa näyttelyissä kajaanissa. Minkäs kokonen Rico on nytten? Meillä kasvo Chico melko isoksi, tosin ei kovin pahasti, nyt 39cm. Kuvista oon katsellut että sievä koira Rico. smile.gif
_Aannu_
Okei. smile.gif Mäkin oon Chicoa kuvista katsellu ja komia on! happy.gif Mites teillä meni tuo eka näyttely? Me ei Ricon kaa näyttelysä päästä käymään ku ei oo toista kivestä näkyny... sad.gif Ku eikö se nii oo et molempien pitää olla normaalisti laskeutunu? Mutta onneksi muihin lajeihin pääsee! smile.gif Mutta Vuokon kans (siis kasvattajan biggrin.gif ) on suunniteltu että Ricolle annettas jottain ihime öljyä (en muista nimiä) ja E-vitamiinia, jos se kives sitte vielä tulis.
Rico on nytte n. 37,5 cm. Just mitattii. smile.gif
Fasciner
Tässä yks sheltti jonka kanssa käyn näyttelytreeneissä
Hunde
Meidän shelttipoju kotiutui eilen! wub.gif

Nugaa
Onpa sulla nätti pentu! Mistä kennelistä poika on?
Hunde
Kiitti, on se ainakin suloinen jos ei muuta wub.gif

Me asutaan Saksassa, ja poju on siis täältä yhdeltä kasvattajalta.
Fasciner
Tässä taas yksi kuvatus Jedistä smile.gif
AnniH
^
Kivan näköinen on!

Hunde: Aivan tosi suloinen pikku otus!

Tässä meiltäkin pari picturea!

Penni (12 kk)

Adolf (5 v)
jenna-
Aivan ihania kuvatuksia kaikilla! Meillä tuli neljä päivää sitten täyteen 10kk. Tässä kuvanen meiltäkin smile.gif
http://chico.kuvat.fi/kuvat/Chico/10kk/Kuva%20192.jpg/full
Hunde
Ihania kuvia, laittakaahan ahkerasti lisää! Mä olen niin vihreä tämän rodun kanssa että on tosi mielenkiintoista nähdä kuvia eri värisistä ja näköisistä shelteistä. Täällä meilläpäin niitä on melko vähän, joten ei livenäkään juuri näe... Tähän asti jokainen on kysynyt minkä rotuinen poju on (kaikki luulee aussiksi, joka on täällä paljon yleisempi) ja kun sanon sheltti niin kysyvät että jaa mikä se sitten on rolleyes.gif Jopa eräs ystäväni jolla on ollut 40 vuotta koiria ja varmaan yhteensä kymmeniä (tälläkin hetkellä kolme) ei ollut ikinä shelteistä kuullutkaan...

No me tehdään shelttejä tunnetuksi täällä maalla thumbup1.gif

Poju on kotiutunut hyvin ja on vallan ihana. Eilen oltiin ensimmäistä kertaa ratsastuskisoissa, ja tänäänkin mennään. Toki moni on sitä mieltä ettei ihan pientä pentua saisi viedä paikkoihin joissa on koiria eikä rasittaa liikaa, mutta kun me muutenkin mennään niin tylsäähän tuon olisi sitten olla koko iltapäivä yksin kotona. On se ihan kiltisti lyhyitä aikoja, mutta johan se kyllästyykin jos monta tuntia joutuu olemaan. Ja mun mielestä sen on hyvä nähdä mahdollisimman paljon hevosia heti, koska meidän elämässä hevoset nyt vaan on ja tulee aina olemaan ykkössijalla. Koiria ei noissa kisoissa edes kovin paljon ollut, eikä kukaan onneksi osoittanut suurempaa kiinnostusta Quincyä kohtaan, joka sitäpaitsi nukkui suurimman osan aikaa.

Mun shelttikokemus on melko suppeaa ja vähän pelkäsin että sheltti on ehkä liian "lälly", koska itse ainakin miellän sen ihan seurakoiraksi, ja ovatkohan nuo ihan oikeita paimenia koskaan olleetkaan? Todella paljon olen nähnyt (Suomessa, täällä siis en rolleyes.gif ) laiskoja ja paksuja perässä hinattavia shelttejä, joskin toki sitten niitä agilityradalla kiitäviäkin. Ykköshaaveena mulla oikeastaan onkin se aussi, mutta se ei nyt tähän elämäntilanteeseen oikein sovi (asunto on liian pieni, ja vaikka haluan koiran kanssa harrastaa en voi vielä 100% varmuudella sanoa että sitten kun menen taas töihin, jaksaisinkaan harrastaa niin paljon kuin nyt on tarkoitus), ja kun lapsetkin ovat vielä tosi pieniä en halunnut superenergistä ja hirveästi työtä vaativaa koiraa. Ehkä sen aussin aika tulee sitten kun muutetaan miehen kotitilalle parin vuoden päästä, tai sitten hankin lisää shelttejä laugh.gif Katsotaan...

Quincy vaikuttaa ainakin tällä hetkellä kyllä ihan nappivalinnalta wub.gif Energiaa riittää (tosin kai pennuilla aina?) mutta osaa silti rauhoittua ihan yksikseenkin ja myös lopettaa esim. jalkojen puremisen kun pari kertaa kieltää, ei tarvitse tuhatta kertaa vääntää samasta asiasta. On todella iloinen ja positiivinen, jaksaa remuta tuon meidän adhd-russelin kanssa ja on ainakin mun mielestä jo aika leimautunut meihin. Mä en siis mitään paimentamista edes kaipaa, eli bortsuun ja aussiin verrattuna laimeampi paimennusvietti on ihan plussaa (se tuossa aiemmin ei siis ollut mitenkään negatiivinen kommentti, itse en vain shelttiä niin paimeneksi miellä vaikka se ykkösryhmään kuuluukiin, mutta onhan siellä muitakin jotka ei ole ihan viime vuosisatoina tainneet enää paimennushommissa olla). Kyllä musta silti vaikuttaisi että Quincyllä jonkinlainen lauman koossapitämistarve on vahvempi kuin vaikka tuolla russelilla, joka pentunakin meni tasan sinne minne nenä näytti. Quincy taas hermostuu heti jos ulkona molemmat lapset lähtee eri suuntiin.

Tuleepa tästä romaani... Mutta kertokaahan vähän shelteistänne aloittelijalle smile.gif Arkuus nyt taitaa olla se rodun suurin varsinainen ongelma? Quincystä en osaa sanoa, mutta yritän kyllä toimia niin että siitä ei arkaa tulisi, ainakin vielä on ihan reippaasti katsellut kaikkea uutta ihmeellistä. Vähän ehkä piilotellut mutta räksyttänyt ei ole kuin yhdelle isolle mustalle koiralle (joka ei siis ollut lähelläkään, mutta alkoi haukkumaan jotain muuta niin että Quincy vähän hätkähti sitä). Vanhemmat olivat ainakin ERITTÄIN ihmisystävällisiä, suorastaan rasittavia laugh.gif Mutta myös kasvattaja asuu maalla ja pennut ovat ulkoilleet siinä heidän pihassaan, nähneet siis kyllä vieraita ihmisiä ja sellaista maatilan elämään kuuluvaa, mutta eivät niinkään autoja, polkupyöriä, lapsia tms.
_Aannu_
Voi ku on söpöjä kuvia! wub.gif laittaisin itekki jos vaa osais... :/
Me mennään Ricon kaa ekoihin mätsäreihin perjantaina, jee teehee.gif
jenna-
^Onnea teille mätsäreihin ja ilmottele heti miten meni biggrin.gif
_Aannu_
Mätsäreistä tuloksena sininen nauha ja pelko isoihin koiriin, ku tuli pieni välikohtaus... tai pieni ja pieni... dry.gif Mutta oon mää siitä silti niiin ylypiä! biggrin.gif siis en siitä välikohtauksesta vaan Ricosta
_Aannu_
Meille tuli agilitysetti täsä muutama päivä sitten ja sitä on vähän kokeiltu, kuvia täällä siinä Ricon agilityä -kansiosa smile.gif
jenna-
Me käytiin tänään mätsäreissä, vaikka sää olikin sateinen. Chico esiinty hienosti sijoituksena PUN1 BIS4! biggrin.gif
_Aannu_
^No sehän meni hyvin thumbup.gif
Paimenkoirat
Onnea niille, keille on shelttipentu tassutellut smile.gif.

Hienoja kuvia olette saaneet. Meneekö teidän sheltit uimaan? Meillä Sanni menee vain juomaan rannasta, uimaan ei vapaaehtoisesti biggrin.gif.

Onko kesäksi näyttelysuunnitelmia? Meillä Sanni täyttää 10.v heinäkuussa ja tarkoitus on kesällä kiertää näyttelyitä Sannin kanssa jonkunverran....

Muutama tuore kuva Sannista:

http://s167.photobucket.com/albums/u129/ii...rent=Sanni2.jpg
http://s167.photobucket.com/albums/u129/ii...nt=DSC00036.jpg
Wupsu
taasen olisi pentukuume nousussa ja shetlanninlammaskoiran pentua vielä kaikenlisäksi rolleyes.gif

ehdin jo toivoa, että kun kokemäelle muutan omaan kämppään, niin saisin hommattua sen pennun, mutta eipä ole kämppää vielä löytynyt, joten joudun oletettavasti asustelemaan asuntolassa.. unsure.gif ja sinnehän ei koiria suvaita dry.gif
AnniH
LAINAUS(Paimenkoirat @ 7.6. 2009, 13:58) *
Onnea niille, keille on shelttipentu tassutellut smile.gif.

Hienoja kuvia olette saaneet. Meneekö teidän sheltit uimaan? Meillä Sanni menee vain juomaan rannasta, uimaan ei vapaaehtoisesti biggrin.gif.

Onko kesäksi näyttelysuunnitelmia? Meillä Sanni täyttää 10.v heinäkuussa ja tarkoitus on kesällä kiertää näyttelyitä Sannin kanssa jonkunverran....

Muutama tuore kuva Sannista:

http://s167.photobucket.com/albums/u129/ii...rent=Sanni2.jpg
http://s167.photobucket.com/albums/u129/ii...nt=DSC00036.jpg

Meillä on suunnitelmissa Rovaniemi (ens viikolla) ja molemmat Oulun näyttelyt. Lisäksi olen katsonut Iisalmea, Jyväskylää ja Seinäjokea sillä silmällä, että sinnekkin vois pyrkiä menemään smile.gif
jenna-
Meillä suunnitelmissa Oulun sunnuntai päivän näyttely sekä joensuu =)
Hunde
Mitäs shelteille kuuluu?? unsure.gif

Meidän poika on nyt tasan 4kk. Korkeutta on noin 38cm rolleyes.gif Virtaa riittää ja kaikki on sujunut mukavasti.
jenna-
LAINAUS(Hunde @ 4.7. 2009, 15:18) *
Mitäs shelteille kuuluu?? unsure.gif

Meidän poika on nyt tasan 4kk. Korkeutta on noin 38cm rolleyes.gif Virtaa riittää ja kaikki on sujunut mukavasti.

Onpas iso poika! blink.gif

Meille kuuluu ainakin hyvää. 4. päivä tätä kuuta chico täyttikin 1v! Vuosi takana monta edessäsmile.gif Sen verran on suunnitelmia pojalle, että näyttelyissä koitetaan saada jotain pikkasen parempaa kuin kajaanista tullut dry.gif Mutta senpäs näkee sitten, kun palaillaan turkinpudotuksen jälkeen kehiin.
_Aannu_
Täälläpä on hiljaista.
Hunde: Meillekkin kuuluu hyvää, ja se 1v tosiaan tuli täälläkin täyteen! smile.gif
Laitanpa yhden kuvankin teille ihailtavaksi wink.gif

Hunde
Onpa Rico sievä! Ja onnea syntymäpäivän johdosta!

Meidän poika on nyt itse epämääräisesti säheltäen mitattuna n. 39 cm korkea ja painaa kotivaa´an mukaan aika tasan 10 kiloa. Hyvin kasvaa siis rolleyes.gif

Jospa laittaisin minäkin kuvan, tämä nyt ei ihan tuore ole mutta alle kuukauden takaa kuitenkin

jenna-
Tosi sieviä molemmat!

Voisin chicostakin laittaa tuoreen kuvan tänne smile.gif Turkkia kovalla vauhdilla pudotellaan, jotta seinäjoen näyttelyyn sais edustuskelposen turkin päälle:D

AnniH
Jassoo, on itsellä unohtunut kirjoitella tänne kuulumisia =).

Eli meillä tosiaan vielä yks näyttely pitäis käydä ykkösruusuketta varten Pennin kanssa ja suuntana Seinäjoki. Penni sai Oulusta ERIn ja sijoittui luokassaan kolmanneksi. Junnunarttuja oli todella paljon, joten olen erittäin tyytyväinen Penniin.

SERT ei ole vielä tavotteissa, mutta Seinäjoelta todellakin toivon menestystä, koska ko. tuomari on merletuomarina pidetty mies. Itse olen joskus collieni kanssa käynyt ko. tuomarilla arvosteltavana. Tällöin Miina oli ERI3 *PN5* (epävirallisesti pn). ROP ja VSP olivat merlejä ja sijoittuneetkin olivat suurimmaksi osaksi sinisiä. Toki joukossa oli muutama trikki ja soopeli, mutta merlet jyräsivät tuolloin ainakin collieissa.

Agility alkaa syksyllä ja tokoa ollaan ahkerasti treenattu Pennin kanssa =).

Meidän Sofi on kasvattanut oikein muksan turkin pentujen jälkeen, joten Sofilla on suuntana ainakin Jyväskylän näyttely jonne Penni menee mikäli ei tule hirveää karvanlähtöä.

Tässä on yhteiskuva meidän shelteistä. Collie piti häätää kuvasta pois wink.gif.

Voisin tietysti myös mainostaa uudistuneita kotisivujamme: http://www.karvaisetkaverit.net
tervetuloa vierailulle!
Jigsaw
Voisinpa mäkin tulla raapustelemaan jotain omasta puikkonokka-sheltistä... Maaliskuussa 3v täyttävä soopelipoika Onni ilahduttaa päiviämme yhdessä vanhaherra shih tzu uroksen kanssa.

Agilityä ja tokoa harrastellaan, tavoite olisi päästä ensi vuonna kisaamaan jos itseltäni rahkeet riittää :D Nyt ollaan tosin oltu treenitauolla Onnin epäsäännöllisen ontumisen vuoksi, varaillaan aikaa eläinlääkärille ja jos ei siellä löydä mitään vikaa niin matka käy kohti lonkka- ja kyynärkuvauksia... Ehtivät jo rikkoakin epäillä kun kerroin puhelimessa miten koira oireilee, toivottavasti ei ole sentään sitä :s

Tuo ketunpojan ketale ei viitsinyt kiveksiään laskea joten virallisissa rotukehissä ei olla käyty(junnuiltu kylläkin). Onni on melko arka/pidättyväinen joten ei olla menestytty mätsäreissäkään.

Tässä olis kuvaa tästä meidän ylpeydestä:
Ipagi
Heipä meiltä löytyy siiri 5 v tricolor sheltti narttu (Bluemeadow's Favonian Beauty) ja tällä hetkellä 9 vk myöskin tricolor kakara selma (Bluemeadow's You Stop The Beat)

Asiahan joka nyt huolettaa että selma on nyt 9 vk 27 cm korkea että mikäs teillä olisi tästä arvio miten suureksi kasvaa? Kun meidän siiri oli tuossa iässä 24 cm ja on tällä hetkellä 33 cm ja on pieni tiedän mutta vähän hirvityttää tuo selman korkeus ja pelko on kova että tulisi liian iso tyttö tuosta crybaby.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.