Moi, mie oon Soolo, mut on joskus kai esitelty täällä jo, mut uusi vuosi ja uudet kujeet. Moon ihan hurjan viksu ja mamma on nyt ilmonu mut johonki liitokisoihin. Vähänkö siistii, mie saan nolata mamman jossain ihan ison yleisön edessä

En oo tääl kotona enää jaksanu nolata sitä, pitää kato säästellä jotain uusia nolauskeinoja tonne maailmalle. Nii ja tää kuva on tät uusinta muotia, näin mulle on kerrottu. Näitä puolipääkuvia näkee kato harvase kerta jossaa. Mamma puhu jotaa jostaa yli-inokkuudesta kameraa kohtaan, mut se ei vaan tajua, että mie vaan olen muotitietonen.

Sit joo mul on tämmönen kanssa-asukki, Shammy, mamma kehuu sitä ihan hirmusen viisaaksi ja ihanaksi ja kyselee miks minen oo noin viksu. Siis hei, tollanenko pitäs olla, ei kiitti.

Sit toi mun veikka on saanu niitä itsetuntotippojaki, ja se jahtaa mua harvase päivä. Minen tykkää siitä lainkaa (oikeesti tykkään, mut ei kerrota sitä kellee, jooko?) Varmasti pelkäsitte ku tollanen Alieni tulis päälle. Banzaiiii kuuluu vaa.

Mamma alko näkee punasta ja se saivarteli kaikki ja kaiken ku tänää tuli kisakutsu. En tajuu, musta se oli tosi kiva, ku saan starttaa niinku ekana! Siis pistää ihan ranttaliks. Vähänkö kiva. Mamma selitti jotaa, jostaa ylikiehumisesta ja omista päätöksistä, jos se ei saa koulia mua vähän ennen rataa. Jotain se puhu haltuunotoista ja käännöksistä, mut en mie niistä kamlasti, minusta on vaa kiva päästä liitämää. Joo mut hei, riksussa nähää, jos tuutte sine, kanstis moon siellä, jos mua ei näy, ni kuulee ainaki. Mut kuulaa taas, meen nyt Moi!

PS. Mammaki äsken meinas kilahtaa loppulisesti ku sen sisko tuli ja kylmäsammutti koneen... Meillä on niin ihana perhe

Sinne meni munki ekat kirjotukset, mut ei se mitää, sain kirjottaa uusiks.