Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Hauskoja kommentteja
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2
Wupsu
meillä on japaninpystykorva ja kyllä aika moni sen tunnistaa japsiksi mutta silloin tällöin veikkaavat joksikin saksanpystykorvaksi.. huh.gif

mielestäni japsi ja esim Mittelspitz ovat hyvinkin eri näköisiä.. rolleyes.gif confused.gif
_berni_
LAINAUS(*Tepa* @ 30.9. 2005, 11:38)
Viime viikonloppuna olin mätsärissä ihanan ibizatyttösen kanssa kun ohi meni äiti kahden pikkutytön kanssa. Toinen osoittia Sinniä ja kysyi oikein varovasti: "Äiti.... Mikä tuo on?" johon äiti vastasi että koira. Toinen lapsista kiljaisi heti perään oikein närkästyneenä: "Eipäs! Se on bambi!" biggrin.gif

voi ei laugh.gif
Snoxie
Pakko tulla tänne sanomaan vaikka tanskandoggi ei kuulu FCI5 Meijän Veeti (tanskandoggi) on luultu varsaksi. Joskus jotkut sanoo kun äiti on lenkill veetin kaa et " kato tuoll menee vasikka" cool.gif
Pisara
LAINAUS(Snoxie @ 20.2. 2006, 16:11)
Pakko tulla tänne sanomaan vaikka tanskandoggi ei kuulu FCI5 Meijän Veeti (tanskandoggi) on luultu varsaksi. Joskus jotkut sanoo kun äiti on lenkill veetin kaa et " kato tuoll menee vasikka" cool.gif

Vasikka ja varsa? w00t.gif blink.gif
Snoxie
jepulis.. wink.gif sellanen vanha lehmä meillä on wink.gif
Pisara
LAINAUS(Snoxie @ 20.2. 2006, 21:41)
jepulis.. wink.gif sellanen vanha lehmä meillä on wink.gif

Hm. Aika töykeästi sanottu, kyllä olisi ihminen voinut pitää mölyt mahassaan. biggrin.gif sneaky2.gif
Joy.
LAINAUS(Sandra @ 9.7. 2004, 22:05)
Mittelspitz ei nyt kuulu niihin ihan tunnetuimpiin rotuihin. Tässä muutamia tapauksia:
Hei, minkäs rotunen toi on? Onks se japaninpystykorva?
Ompas sulonen perhoskoira!
Minkä rotunen toi on? Näyttää ihan valkoiselta länsiylämaanterrieriltä...(vaikka Otto on kylläkin ruskeanharmaa tongue.gif)
ja sitten tietysti on niitä, jotka kysyvät jotain tähän tyyliin "onkos toi suomenpystykorvanpentu" tai jotain vastaavaa...

Meidän mitteliä on luultu vaikka miksi!
Esim:Karjalankarhukoira, japaninpystykorva(vaikka kata on musta),Saksanpaimenkoiranpentu, Suomenlapinkoira,pomerian,Labbis Ja paljon muita!
Paras oli kun joku sanoi:
-ompa kaunis kissa! dry.gif
-Else-
on minniikin luultu vaikka miksi..
esim

*pomeranian
*kleinspitz
*sekarotukseks
*laivakoiraks

ja kissaks...
taitaa mittelit ola kissojen näkösiä laugh.gif laugh.gif
sa-an-ri
LAINAUS(Wupsu @ 19.2. 2006, 21:56)
mielestäni japsi ja esim Mittelspitz ovat hyvinkin eri näköisiä.. rolleyes.gif confused.gif

Rotuja harrastamattoman silmään ne on saman näköisiä. Molemmat suht pieniä pörröisiä pystykorvia. Itellä menee helposti sekaisin japsit ja valkoset mittelit. Ja volpinotkin...
Sinisukka
Paimensukuisesta lapinkoira Toscasta...

noin 5 v. tyttö: "Kato äiti, tuol menee susi!" *osoittaa Toscaa*
tytön äiti: *naurahtaa*
tyttö: "No susikoira..."

Olin tosin aika otettu tuosta... happy.gif
ibukka
ibzanpodencosta ja kesk.villakoirasta sanottua:

Villakoira: lasten suusta..
"ihana kissa!"
"isi, tuolla menee lammaskoira!" ..ei se kyllä kulta taida lammaskoira olla.. "on se, kyllä mä tiedän. ihan lampaan näköinen!"
"onks toi villakoira?" ..joo.. "ai miks noitten turkki thään lampaan villasta?"

"onks toi vesikoira?" "ihana lagotto romagnolo!"

Ibizasta:
"äiti, tuolla menee se punainen nenä!"
"onks toi basenji"
"bullterrieri?"
"onks toi doppermanni vai rooteweileri?" excl.gif!!!! ohmy.gif
"ompas erikoisen näköinen koira.." juu-u.. "onkos se se vaarallinen rotu kun sillä on noin ilkeä katse?"

öö.. mikähän on tämä "se vaarallinen rotu" laugh.gif on mulla kivat koirat. ainii, ja yks leppari ibestä:

"toi on ihan sen luihun norjalaisen mäkihyppääjän näköinen!"

Kävelin kerran koirien kanssa kaupungissa, varsinkin ibizaa pitää pitää vilinässä lyhyellä kun muuten se tekisi tuttavuutta jokaisen vastaan tulijan kanssa..

"kattokaa noita koiria! niillä taitaa olla hirveä kuri kun hihna on noin kireällä ja kylkiluut näkyy!"

Niin, mun aliravittu ibiza. ikinä en ruokaa anna ja kotona potkin. ph34r.gif
ibukka
vaikka tossa tulikin jo hirmuinen lista (toiv.jaksatte ees lukea!)
niin lisään vielä että ibzanpodencoa on luultu lyhytkarvaiseksi collieksi ja villakoirasta sanottu: ompa suloinen! plää plää plää plää minun tutullanikin oli aikoinaan samanlainen ketunpoika joka istui yhtä kauniisti narua laittaessa, kuin tuo!

tsih tsih.. ruskea kesk.villakoira ja kettu, ookoo..
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.