Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tokoagi?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > TOKO
Kuksa
Koirat.comin kalenterista löysin tokoagikurssin. Kovasti tekisi mieli koiran kanssa mennä mukaan, mutta kun ei oikeen tiedä mikä siellä odottaa. Anni M. Korpelan kirjasta "tokoa koko elämä" on jotain tullut luettua, mutta teilta kaipaisin ihan käytännön kokemusta. Saako tämmöiseltä kurssilta mitään uutta, kun on pari vuotta jo tokoillut ihan varsinaista tokoa? Kannattaako maksaa 55 €?
Voisitte muutakin kertoa jos innostutaan. smile.gif
<Iida>
Tokoagi on mullekin ihan uus "sana".. Mitä lie sitten käytännössä meinaakaan rolleyes.gif
Fitzgo
Mä meinasin alottaa tokoagin mun koissun kaa. Se on mun mielestä sellasta käytännön tokoa. et siin pitää vaikka hypätä pahvilaatikon pälle,yms. ja siitä tulee parempi kontrolli koiraan. mut en tiedä auttaaks se jos on varsinaisesti jo tokoilu... teehee.gif
Sandra
Täältä löytyy jotain. Toivottavasti auttaa rolleyes.gif
Annuli
innocent.gif Toko + agi on varmasti mukava yhdistelmä lajeista. Tokoagissa on mukavia muunnoksia. Esim. kaukokäskyjen tekeminen pöydällä. Vaihtelua varmasti tulee tokoiluun, jos välillä saa mennäkin putkeen välillä mennään korkeammalla kuin ohjaaja -puomilla-

Suurin ero varmaan tokoagissa on tokoon yleensäkin se, että siellä saa pitää oikeasti hauskaa, jutella koiralle. Kävin itse vuonna 2001, voi olla että se on kehittynytkin siitä. Tokokoiran kanssa kannattaa pistää korvan taakse se, ettei sitten liika löpertele, ettei koira ihan lukkoon mene kokeessa, jos vielä sellaisia harrastaa.

Itse kokeilin tällä viikolla äänetöntä ohjaus ja koira taisi mennä paremmin kuin käskytyksen kanssa lookaround.gif

Pitäisi yrittää vielä tänä syksynä käydä edes kerran katsomassa harjoituksia, niin voisi sitten vähän enemmän hyödyntää agilityä myös tokossa. innocent.gif Josko saisin motivaatiota siitä lajiin whistling.gif

Tässä muuten toko agin omat sivut http://www.tokoagi.net/
Mon@
Hmm.. Toi vois olla kivaakin biggrin.gif

Nyt te annoitte mun innostua.. Wrummm...! thumbup.gif stupid.gif
Mon@
Hmm.. Toi vois olla kivaakin biggrin.gif

Nyt te annoitte mun innostua.. Wrummm...! thumbup.gif
Annuli
Kuksa.. kävitkö tuolla kurssilla?

me taidettiin silloin aikanaan maksaa ihan pikkuraha.. olisiko voinut olla vitonen.. oliko 2001 jo eurot?

.. mä olin vaan kaupassa töissä.. rolleyes.gif
Meri89
Toi kuullostaa tosi kivalta! thumbup.gif Haluisin päästä joskus kokeilemaan...
Kuksa
LAINAUS(Annuli @ 26.8. 2004, 09:28)
Kuksa.. kävitkö tuolla kurssilla?

No enpä sitten saanut aikaan. sad.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.