Lähdettiin siis eilen Saaran luota pois, kun halusin nyt vihdoin ja viimein tehdä sen vierailun entiseen kouluuni, Jämsän maatalousoppilaitokseen, kun olen niin monta vuotta sitä suunnitellut. Yövyttiin juna-aseman vieressä olevassa majatalossa ja aamulla heräsin ihme kyllä jo vähän ennen seitsemää!

Lähdettiin aamupalan jälkeen kävellen tuonne koululle (matkaa n. 4km) ja suoraan sinne maatilan pihalle - tärkein paikka ensiksi!
Vanha tuttu karjanhoitaja Tarja sitten esitteli muuttuneita paikkoja, oli tullut lampolaa, sikalan tilalle hevostalli ja muuta vastaavaa. Pitkästä aikaa näin tuon suosikkilehmänikin, friisiläislehmä Nandon

(olin ensimmäinen, joka tuon ikinä on nähnyt, päivystin v. 99 elokuussa muutaman yön navetassa odottaen sen syntymään, kunnes se eräänä la-aamuna klo 4 syntyi

).
Sitten mentiin Tarjan ja koirien kanssa (Tarjalla 2 borzoita) lenkille lammen ympäri ja samalla mentiin katsomaan koulun villisikoja! Tietenkin halusin nähdä, miten villisianmetsästäjä-koirani niihin suhtautuu ja annoin haistella aidan läpi.

Voi olisitte nähneet, kun sitä jännitti, semmosia spurtteja otti pakoon kun tuli sika toiselle puolelle aitaa, oli kyseessä sitten karju tai parin kuukauden ikäinen possu!

. No, uskalsihan se viimein n 10cm päästä haistella karjun töpselinenää, mutta kyllä kävi silti mietityttämään, että mitenköhän kävisi, jos ks. villisika ei olisikaan niin kesy, kuin nuo koulun siat olivat..
Lenkillä vielä mentiin hieholaitumien ohitse ja Dee villiintyi niistä ihan tosissaan, leikkimään olisi mennyt, se oli selvä. Eivät vaan olisi vastapuolelaiset tajunneet leikkiä ja välissä oli sähkölanka
Käyn tässä päivällä kaupassa ja ostan koiralle jotain evästä, sekä tietenkin Nandolle tuliaisporkkanoita (kävin jo rapsuttelemassa ja supattelemassa korvaan lupauksia tuosta porkkanapussista

) ja ehkä itsellekin jotain
Valitettavasti mun kamera on sökö, joten kuvia en saa, ellen pyydä jotain toista ottamaan, mutta lisää tarinaa tulee vielä myöhemmin!!

(Ja niin olisin halunnut kuvia Nandosta

) Mutta nyt sinne kauppaan!