Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Delta palaa juurilleen..
Puskaradio > Puskis > K-18
Eden
Lähdettiin siis eilen Saaran luota pois, kun halusin nyt vihdoin ja viimein tehdä sen vierailun entiseen kouluuni, Jämsän maatalousoppilaitokseen, kun olen niin monta vuotta sitä suunnitellut. Yövyttiin juna-aseman vieressä olevassa majatalossa ja aamulla heräsin ihme kyllä jo vähän ennen seitsemää! rolleyes.gif Lähdettiin aamupalan jälkeen kävellen tuonne koululle (matkaa n. 4km) ja suoraan sinne maatilan pihalle - tärkein paikka ensiksi! wink.gif

Vanha tuttu karjanhoitaja Tarja sitten esitteli muuttuneita paikkoja, oli tullut lampolaa, sikalan tilalle hevostalli ja muuta vastaavaa. Pitkästä aikaa näin tuon suosikkilehmänikin, friisiläislehmä Nandon wub.gif (olin ensimmäinen, joka tuon ikinä on nähnyt, päivystin v. 99 elokuussa muutaman yön navetassa odottaen sen syntymään, kunnes se eräänä la-aamuna klo 4 syntyi biggrin.gif ).

Sitten mentiin Tarjan ja koirien kanssa (Tarjalla 2 borzoita) lenkille lammen ympäri ja samalla mentiin katsomaan koulun villisikoja! Tietenkin halusin nähdä, miten villisianmetsästäjä-koirani niihin suhtautuu ja annoin haistella aidan läpi. tongue.gif Voi olisitte nähneet, kun sitä jännitti, semmosia spurtteja otti pakoon kun tuli sika toiselle puolelle aitaa, oli kyseessä sitten karju tai parin kuukauden ikäinen possu! laugh.gif biggrin.gif laugh.gif . No, uskalsihan se viimein n 10cm päästä haistella karjun töpselinenää, mutta kyllä kävi silti mietityttämään, että mitenköhän kävisi, jos ks. villisika ei olisikaan niin kesy, kuin nuo koulun siat olivat.. lookaround.gif

Lenkillä vielä mentiin hieholaitumien ohitse ja Dee villiintyi niistä ihan tosissaan, leikkimään olisi mennyt, se oli selvä. Eivät vaan olisi vastapuolelaiset tajunneet leikkiä ja välissä oli sähkölanka sly.gif

Käyn tässä päivällä kaupassa ja ostan koiralle jotain evästä, sekä tietenkin Nandolle tuliaisporkkanoita (kävin jo rapsuttelemassa ja supattelemassa korvaan lupauksia tuosta porkkanapussista wink.gif ) ja ehkä itsellekin jotain tongue.gif

Valitettavasti mun kamera on sökö, joten kuvia en saa, ellen pyydä jotain toista ottamaan, mutta lisää tarinaa tulee vielä myöhemmin!! thumbup.gif (Ja niin olisin halunnut kuvia Nandosta sad.gif confused.gif ) Mutta nyt sinne kauppaan!
sipa
Vai pelkäsi Dee villisikoja.. laugh.gif Nyt kyllä huomaa että se on kaupunkilaiskoira.. laugh.gif Vai Hiehot olisivat kelvanneet ilman pelkoa leikkikaveriksi.. blink.gif Vaikka ovat paljon suurempia kuin siat.. biggrin.gif

Surku kun et saanut Nandosta kuvia, niin itsellesi muistoksi kuin myös meille näytille.. confused.gif
Eden
Vielä unohdin ensimmäisessä viestissä, että "juurilleen palaamisella" tarkoitin nimenomaan noita villisikoja..

No niin, nyt on sitten vanhat tutut opettajat moikattu ja uusi ihailijakin saatu thaimaailmaan wink.gif Että Saara voi ruveta odottelemaan yhteydenottoa Jämsän suunnalta whistling.gif

Saatiin otettua pari kuvaa Deltasta, tai siis Tarja otti, saas nähdä, mitä tulee cool.gif

Itse sain iltapäivällä muistinvirkistystä, kun sain lypsää Nandon, oli pikkasen taidot ruosteessa kylläkin. blush.gif oops.gif Delta katseli koko toimitusta valvontakopista ja lypsyn jälkeen (ei ollut kuin 8 lehmää lypsettävänä, kaikki muut [loput 9 kpl]ummessa!) mentiin Deen kanssa "avustamaan" yhtä oppilasta lehmien laitumelle viennissä. Tuo on kuin syntynyt karjapaimeneksi, tuo koira! Voisipa sanoa, että oli kuin kala vedessä kun mentiin niiden lehmien perässä! laugh.gif Enemmän pari tiettyä lehmää ihmetteli tota, kuin koira niitä. Sitten poikettiin poistullessa uudestaan hieholaitumilla, kun olin missannut edellisellä kerralla itse Nandon tyttären Sissin (mun mukaan nimetty, syntynyt S:n vuotena blush.gif ). Löytyihän sekin nyt tällä kertaa, ja kaunis kuin mikä! Melkein yhtä ihana kuin äitinsä. Meidät bongasi kuitenkin yksi valkoinen hieho ja tuli aidan viereen pällistelemään, niin Delta taas riemastui, että meinasi nahoistaan hypätä, jestas sitä sinkoilua ja poukkoilua, siitä leikkiinkutsusta ei meinannut tulla loppua. wub.gif

Valitettavasti vaan pääsi repäisemään itsensä liian lähelle aitaa, ja arvaahan siinä miten käy - tälli tuli. sad.gif Huuto oli kamala, mutta päällisin puolin ei näkynyt mitään, kun tarkastin, ja ihan normaalisti se sen jälkeen käyttäytyi. Leikki tosin loppu siihen ja katseli hiehoja vähän hämillään, taisi yhdistää kivun niihin. confused.gif confused.gif
sipa
Voi D:ee ressukkaa.. confused.gif Pikkuinen sai tällin.. Toivottavasti ei yhdistä sitä Hiehoihin.. Muuten ei enään uskalla mennä niiden lähellekkään. Mutta aito karjakoirahan Delta näköjään on.. biggrin.gif Voi voi kun pääsis näkemään niitä kuvia, sillä nään ihan sielunisilmin sut lypsämässä ja D:een vahtimassa.. laugh.gif
Sylppa
thumbup.gif kiitos Eden mukava lukea matkakertomustasi.
Teillä on varmaan ollut virkistävää sekä koirilla että sinulla.
abc
Kuulostaa tosi mukavalta ja ainutkertaiselta Edenin ja Deltan kesäreissu thumbup.gif , ja tuostakin reissusta jää sitten matkaajille omat muistonsa, joita talvi-illoin voi muistella biggrin.gif .
Arissa
Teillä oli varmasti hauska reissu biggrin.gif. Nyt Dee varmasti haaveilee parista lehmästä joita se sais paimentaa ja toteuttaa paimennusviettiään. biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.