Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mieleen jääneitä paimenkoiria?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Oona
Eli kertokaa koirista, jotka ovat tehneet teihin lähtemättömän vaikutuksen smile.gif Ihan mistä tahansa ykkösryhmän rodusta ja kertokaa myös miksi juuri se tietty yksilö(t) on niin upea smile.gif
Kuksa
Yhdellä "maatilalomalla" oli 16-vuotias bordercollie, edelleen paimennustyössä. Mä luulin että se ois ollut jotain viisvuotias, se oli niin hyvässä kunnossa. Juoksi täysillä, ei yhtään ylipainonen tai harmaantunu. Siellä se autto nautojen siirtämisessä, vaikka oli vanhempi kun mä. blink.gif
Red tiger
Mä rakastuin collieihin penskana Bestie nimisen blue merle collien ansiosta. En muista virallista nimeä enkä jaksa tarkistaa, mutta jos Best on vielä hengissä niin iäksi nopeasti heitettynä sanoisin 14. Se oli jotenkin niin upea koira.. wub.gif
Ada
Ihastuin australiankarjakoiraan, en tiedä miksi, mutta se van on niin ihana wub.gif
Tanja
LAINAUS(Red tiger @ 8.8. 2004, 23:14)
Mä rakastuin collieihin penskana Bestie nimisen blue merle collien ansiosta. En muista virallista nimeä enkä jaksa tarkistaa, mutta jos Best on vielä hengissä niin iäksi nopeasti heitettynä sanoisin 14. Se oli jotenkin niin upea koira.. wub.gif

Onkohan kyseessä tämä koira: Best ? smile.gif
sipa
Mulla on myös nuoruudesta jäänyt Blue merle Collie mieleen ja ihastuin sen rauhallisuuteen ja ulkonäköön.. wub.gif Koira asui naapuri pitäjässä jos näin voi asian ilmaista.. biggrin.gif Ja silloin kypsyi päätös oman Collien ostosta. Ja eikä mennyt kauheen monta vuotta kun sain oman Collien.. Soopeli tosin wub.gif Ja sama kävi sitten 15.vuotta myöhemmin, kun ostin Belgin oli jo muutaman vuoden ihaillut näitä ja päättänyt että seuraava koira on Belgi. wub.gif
Pulina
Kyllä mieleeni on eniten jäänyt ensimmäinen meidän perheen koira, partacollieneiti Julle. wub.gif
Jullen kanssa sain kasvaa 10 vuotiaaksi asti.
Nykyisistä tuntemistani koirista kaverini australianpaimenkoira Bruno on myös aikamoinen pakkaus. Siitä löytyy aina välillä jotakin Jullen ominaisuuksia.. wub.gif
Oona
Ehkäpä pitäisi itsekin vastata omaan kysymykseen rolleyes.gif Eli ehdottomasti yksi persoonallisimmista nahkaherroista on Taigan kasvattajan vanha, viisas Jazz. Koira toimii kuin ajatus ja tuntuu ihan tosissaan ymmärtävän joka sanan, minkä sille sanoo. En olisi kovinkaan yllättynyt, vaikka Jazz vielä joku päivä alkaisi puhumaan.. Toisena mainittakoon Taigan emä Donna, jonka huippuluonne yhdistyy huippu ulkonäköön. Todellinen unelmalyhytkarvacollie smile.gif
Ada
Toinen ihastukseni: Pyreneittenpaimenkoira Alma (Casse-Noisettes Arachide) wub.gif , tulevan koirani äiti. Sillä on ihastuttavat korvat!!!
trick
Ensimmäinen oma koirani ja partacollieni Allu, jonka sain 6-vuotiaana. Olen ainut lapsi, joten Allu toimitti minulle sisarusten virkaa. Kasvoimme yhdessä ja tottakai hän lähti mukaani kun muutin pois kotoa. Ilman vaaria ei meillä varmastikaan olisi noita kahta nuorta partispoikaa kotona kasvamassa. Nyt on tyhjä ja orpo olo, kun rakas ystävä nukkui pois kuukausi sitten 15 vuoden ja 7 kuukauden iässä...
Netta
Puli Afro, joka minut rotuun tutustutti omalla hillityllä tavallaan smile.gif Koira, jonka iloista tervehdystä osaa todella arvostaa, ja koira, jonka kanssa tutustuin myös koiranäyttelymaailmaan. Afro sai minut rakastumaan lähtemättömästi tähän rotuun, niin paljon että jossain vaiheessa meille varmasti kotiin oma pulivauva tulee smile.gif
hannaj
Puolipitkäkarvainen saksanpaimenkoira ja käyttölinjainen bordercollie.
Kerrassan upeita koiria. wink.gif
chin.fani
vanha englanninlammaskoira, partacollie, collie
Jasmin
Mahtava schipperkeherra E.T. wub.gif , jonka kanssa sain treenata agilityä ennen jätkän loukkaantumista... (Pitkään, raukka, poissa pelistä. unsure.gif ) Ihana, pirteä, reipas ja eloisa, varsinainen koheltaja! Mahtava pakkaus, vauhdikas ja oikeen sylivauva kuitenkin. smile.gif Uskomaton otus, iso koira pienessä ja sievässä paketissa. wink.gif
-laku-
Mulla ei aikasemmin oikein tullut mitään mieleen, mutta sitten kun Oona mainitsi tuon Jazzin, niin se on kyllä ehkä sellainen koira joka mullakin on jäänyt parhaiten mieleen. Aivan ihana koira kertakaikkiaan. Ensimmäinen collie, mihin meidän isä ihastui aivan totaalisesti.
Toinen on samaisen henkilön omistama Alli-nahka. Allilla on aivan ihana luonne ja kauniskin on kuin mikä! Allin pennun mielelläni ottaisin jos voisin. smile.gif
Silence
Pitkäkarvaiset colliet.
Ne vain ovat niin nättejä koiria smile.gif
Tanja
Collieissa (pk&lk) on niin paljon yksilöitä jotka ovat jääneet ikuisesti mieleen,etten ala niitä edes tässä luettelemaan. smile.gif
iiris_
Briardi... wub.gif Mulla on junnu ja hoitokoirana ihana briadi Lara(Cartier Monzerat Chellie)... wub.gif Se neiti on tosi ihana... wub.gif
Mem
Mulle on jäänyt mieleen yks belggari groenendael (en muista nimeä), jolla oli aivan mahtava kuono, ja ihanan hullunkurinen katse biggrin.gif
dana
reilu kymmenen vuotta sitten näin ja tutustuin ensimmäiseen vanhaenglanninlammaskoiraan,hoidin häntä n 4v kurakelit,ripulit yms aikoja,siitäpä ei sitten "ollut paluuta"...itsellä jo toinen lamba poju kasvamassa.. wub.gif
jenna_c
Välillä näkee yksilöinä hienoja paimenkoiria. Itse olen sheltti-ihminen päästä varpaisiin, mutta kaikki ei sykähdytä.

Omia suosikkejani on mm. ystäväni sheltti Mino, eräs bordercollie Aino, ym ym ym. Kisoissa näkee upeita paimenkoiraYKSILÖITÄ, jotka sykähdyttää. wub.gif
Vinke
Sheltti Moona, siinä akasssa on sitä jotain.
MyTara
Uskon, että varmasti yksi mieleenpainuvimmista paimenista tulee olemaan ikioma Tara-shelttini smile.gif . Neidin kanssa on tultu koettua yhtä ja toista ja ensimmäisenä koiranani Tara jää varmasti erityisen hyvin muistoihini laugh.gif .

Kaverini käy aina silloin tällöin lenkittämässä Ilona-nimistä welsh corgi cardigania ja se koira on ehdottomasti tehnyt minuun luonteellaan suuren vaikutuksen biggrin.gif . Ilona ((kuten nimikin jo sanoo)) on todella iloinen ja ystävällinen koira, joka rakastaa rapsuttelua. Tämä tuntuu minusta sikäli hassulta, kun Tara on täysin Ilonan vastakohta ainakin vieraille ihmisille. Myös bestikseni seropi Jessi on aivan valloittava persoona omine oikkuineen wink.gif .
Nassikka
No höh, omasta mielestäni olin vastannut tähän jo, mutta en olekkaan. Niin ja asiaan.

Omat koiraset nyt tietenkin, mutta Soolon emä, Anazaran koira Anastasia [Black Shepard's Anastasia] Siinä koirassa on sitä jotain. Avoin mamma-koiranen, joka pistää pienemmät ojennukseen wink.gif

~Piian molemmat koirat mutta kyllä tuo Demi on semmonen likka, ettei sitä hevillä unohda. (hyvällä tai pahalla wink.gif ) Mieletön tykki, joka kuuntelee ielettömillä lepakkokorvillaan hassu koira biggrin.gif . Shammyn giiiirlfriend.

Sitten näistä koirista joita ei tunne, mutta osalle riittää kun ne näkee wink.gif
Shammyn mummo, mieletön ylisosiaalinen hännänheiluttja smile.gif Teki erittäin hyvän vaikutuksen smile.gif

Mintin Biitti. Tästä koirasta parhaiten on jäänyt mieleen se seuraaminen. Herranjestas. Mahtavaa työskentelyä! thumbup.gif
australianpaimenkoira
mä tykkään australianpaimenkoirista mut en ees muista miten mä niihin rakastuin enkä muista koska! sly.gif wub.gif wub.gif
Ledi
Shelteistä opin pitämään 5 vuotta vanhana. Samassa talossa asui silloin nainen, joka omisti sheltti uroksen.
Tykkäsin siitä koirasta valtavasti ja kävin aina silittelemässä sitä. Silloin päätin, että tuollainen meille tulee smile.gif

....Ja niin tuli.

Tykkään myös erityisesti näistä yksilöistä: Moona, Hani ja Mino. Ihania pakkauksia kaikki!! wub.gif
<Iida>
Mulle on jäänyt mieleen kaksi aussieta, Hazelmoor Handy Hammer "Nemo" ja SenTikki Cheerful to Himmi "Elsa". Nemo oli ensimmäinen aussie, johon tutustuin ja se koira jos joku on valloittanut useamman ihmisen sydämen ylitsepääsemättömän iloisella luonteellaan biggrin.gif . Elsaan tutustuin vasta viime viikonloppuna Aussie Openissa, missä pääsin handlaaman hurmaavaa tyttöstä kehään. Elsassa viehättää mahtavan luonteen lisäksi myöskin komea ulkonäkö. Tässä vielä haaveilen josko saisin vielä joskus Elsan pennun innocent.gif
Nekku
Jos ei mieleenpainuvinta rotua kysytä, vaan yksilöä, se on ehdottomasti partacollie Fami. Fami syntyi muistaakseni kuukausi, pari minun jälkeeni ja vartuimme molemmat yhdessä. Minua huomattavasti vanhemmat serkkuni omistivat Famin. Meillä oli aina niin hauskaa. Familla oli sellainen paksu naru, ja Fami roikkui toisessa päässä ja minä vedin sitä toisesta päästä ympäri huushollia. Ilmoitin aina äiskälle ja iskälle, että "nyt olen talon siivonnut, saisinko viikkorahani?". Koska Famin turkki keräsi kaikki pölyt lattioilta kun se makoili ja minä vedin sitä eteenpäin. Hehheh!
Fami myös innokkaana aina haisteli vaippojani ja kaikkea.. Oli se vaan mahtava koira. Nyt Fami juoksentelee jo koirientaivaassa. Ikää hänelle kertyi n. 12 vuotta.
Andyman
Partacolliet La-Jun Atom ja Hill Trails Still Thrilled.

Collieista Vesimiehen colliet. Erityisesti Sandiacre Special Branch, Jakke.
Minny
Shetlanninlammaskoira Sinitaivaan Suvi. Serkkuni koira, joka syntyi samana vuonna kuin minä, ja ihan pienestä pitäen leikin sen kanssa. Vähän isompana kun lähdin sitä lenkittämään, se ei ikinä vetänyt vaan käveli nätisti tien vieressä. Se oli aivan ihana koira. wub.gif
<Iida>
Heh, pari kolme vuotta sitten kirjoittelin Nemo aussiesta - nyt meillä asuu Nemon sisko, joka on kyllä niin samanlainen koiruus kuin olla ja voi biggrin.gif
Rodis
Australianpaimenkoira Tres Colores Heliodor Dorado "Roope" hurmasi jo vauvaiässä :). Rotu on yksi suosikeista, mielettömiä koiria.. Partacollie Glosscoat's Howlin' For More "Morris" on hurmaava tapaus myös.. Saksanpaimenkoira Sensen Mann Chipsi on mukava tapaus kanssa. :)
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.