Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kauan kesti kennelnimen saanti?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Kasvattajafoorumi
Hasse
eli otsikossa kysymykseni tulikin... kauanko teillä kesti että kennelnimi vahvistettiin? juuri itse laitoin anomukset rotujärjestöille... smile.gif
King of the Hill
Riippuu varmaan mistä asti asiaa tarkastellaan...
Mulla meni koko hommaan vajaa vuosi kun lasketaan aika kasvattajakurssille ilmoittautumisesta hyväksytyn kennelnimen julkaisemiseen Koiramme-lehdessä. Mutta toki se riippuu siitä, miten nopeasti pääsee kurssille ja pääseekö tentin eka yrittämällä läpi, sekä rotujärjestöjen (onko yksi vai monta) kokousten tiheydestä, missä nuo puoltoanomukset käsitellään. Lisäksi tietysti se, meneekö ensimmäisellä kerralla läpi joku nimivaihtoehdoista vai ei. Plus onko FCI:n päässä ruuhkaa vai ei. Varsinainen hakemus oli mun tapauksessa "reissussa" noin 3,5 kk. Mutta tutulla meni lähes puoli vuotta, joten aikas ennalta-arvaamaton voi odotuksen pituus olla.
Lykkyä tykö, kyllä se sieltä viimein tulee, kun jaksaa odottaa!  thumbup.gif
Lydia
Siitä kun laitoin postiin meni Koiramme-lehdessä julkaisuun päälle puoli vuotta, mutta itse tiedon sain jo aiemmin eli alle puoli vuotta meni...
Raysi
Marraskuussa postitin, tammikuussa lehdessä ja huhtikuussa tuli todistus kotiin ja toukokuun lehteen tulee nimi.
Hasse
juu, no kurssin oon käyny ja läpi on mennyt joten siitä ei huolta...nimet on lähtenyt nyt rotujärjestölle...saapi nähdä mitä tulee lausunnoksi... smile.gif
Ava Adele
vuoden 2001 syksyllä lähetin puoltoanomuksen rotuyhdistykseen ja nyt vuoden 2003 maaliskuun Koiramme-lehdessä oli nimet anottujen palstalla... enää ei tarvitsen odotella kuin nimen vahvistumista FCI:ltä... kauankohan siinäkin menee!!??!
Pennut syntyy viikon päästä ja toivoa vain sopii, että rekisteripapereihin saadaan kennelnimi mukaan!!

odottavan aika on piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä! :huhuu:
Raysi
Korjataan, toukokuun Koiramme lehteen EI tullutkaan hyväksyttyjen kohtaan kennelnimeäni, koska ks. kohtaa ei jostain syystä lehdessä ollutkaan. :ehh:
Taico
Maanantaina vien anomuksen postiin, joten saapa nähdä kuinka kauan menee ennnkö saan kennelnimen. Sitä tarvittaisiin viimeistään viiden kuukauden kuluttua. Ehtiiköhän tulemaan?
King of the Hill
Onko muuten kellään tietoa, että miksi toukokuun Koiramme-lehdessä ei ollut hyväksyttyjä kennelnimiä ollenkaan? Itse olen näemmä liian laiska soittaakseni sinne ja kysyäkseni, mutta syy olisi ihan kiva tietää.  :ehh:
Ava Adele
biggrin.gif  :D  :D Kennelnimi tuli tänään!!! parin vuoden odotus palkittiin vihdoin!!!  :D  :D oon ihan onnesta sekaisin!! toissapäivänä syntyi sitten ensimmäiset pienet AVA ADELEt!! viisi pientä mäyräkoiravauvvaa.  :love:

tänään täytyy kuohuttaa shampanjaa!
*saara*
ONNEA ANNICALLE :muu: Mikäs Kennelnimeksi sitten tuli?
Ava Adele
Kiitos onnitteluista!! oon edelleen ihan hangonkeksi!
AVA ADELE on siis tuore nimi!

Pikkuisten nimet on siis:
AVA ADELE ADORÉ D'AMORE
AVA ADELE D'ARMOR MIRONÉ
AVA ADELE DIAMANDÉ VERDIN
AVA ADELE DIADÉMOS OSCAR
AVA ADELE D'AQUILA VAMPYR

:love:  :love:  :love: onne pallerot sitten niin ihania! smile.gif
SannaK
Marraskuussa taisin postittaa rotujärjestölle, kennelnimi tipahti postiluukusta toukokuun lopulla (ja tulee seuraavaan lehteen kait).
throls
Tammikuussa meni laput rotujärjestölle,maalis tai huhtikuun lehdessä oli nimi ehdot ja mitään ei ole vielä kuulunut!Taitaapi mennä aika kauan...... :apua:
gopplos
Kennelliiton / FCI:n retki kesti 10kk!! Vasta kahdeksas nimi kelpasi ja se on siis Gopplos kuten nimestä näkyy...
#Jossu#
LAINAUS(ANNICA @ 23. Toukokuuta 2003, 20:47)

AVA ADELE ADORÉ D'AMORE
AVA ADELE D'ARMOR MIRONÉ
AVA ADELE DIADÉMOS OSCAR

Onnea!
Tosi hienoja nimiä, ei voi muuta sanoa! smile.gif
Ava Adele
LAINAUS(#Jossu# @ 27. Kesäkuuta 2003, 15:53)

AVA ADELE ADORÉ D'AMORE
AVA ADELE D'ARMOR MIRONÉ
AVA ADELE DIADÉMOS OSCAR

Onnea!

ei voi muuta sanoa kuin, että ISO KIITOS!!
nimien keksiminen on ollut melkein mukavinta!
Nyt pikkuiset on jo isoja ja pian onkin maailmalle lähdön aika! toivottavasti maailman meno ei vie mennessään...  :muikku:
throls
Kaikesta päätellen saan siis odotella tuota kennel nimeä vielä kauan... confused.gif
Toivottavasti se tulisi ennen ensi kevättä kun toinen pentue on suunnitteilla,vaan jälkikäteen saa tosin pennut vielä laittaa sit sen nimen "alle".Olikos se kahden vuoden sisällä vai kahdet pennut?
Kiddy
Throls: Muistelen että kahden vuoden sisällä syntyneet saa laittaa jälkikäteen kennelnimen alle. Minäkin odottelen kennelnimen vahvistusta, mutta nimi ei taida ehtiä näille pennuille jotka syntyivät maanantaina :love:
Sorbette^
LAINAUS(Hasse @ 07. Toukokuuta 2003, 14:09)
juu, no kurssin oon käyny ja läpi on mennyt joten siitä ei huolta...nimet on lähtenyt nyt rotujärjestölle...saapi nähdä mitä tulee lausunnoksi... smile.gif

Jos saa udella, mitä nimiä hait ?  ;)
throls
Kiddy,näin minäkin muistelin.Olin juuri kasvattaja kurssilla kun ekat pentuni olivat syntyneet eli tammikuussa.Siellä muistelin ,että asia oli näin.Eli nyt vain odotellaan.....
Kysymys;jos mikään nimistä ei mene "läpi" tuleeko sieltä ilmoitus ja pitääkö hakea koko homma alusta asti?Tarkoittaen vain uusien nimien keksimistä,ei näitä rotujärj.lausuntojen hakua?
Kiddy
Oltiinkohan throlsin kanssa samalla kurssilla? Juliessa? Yksi tuttu joutui aikoinaan hakemaan nimeä parikin kertaa uudelleen kun ehdotuksia ei kelpuutettu tai joku protestoi tms. Mikäli muistan oikein niin ilmoittavat SKL:sta ja homma on aloitettava alusta lukuunottamatta rotujärj. puoltoa. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä   tongue.gif Mulla oli kahdeksan vaihtoehtoa joista julkaistiin neljä. Mukaan oli päässyt eka, toka, neljäs ja kuudes. Ilmeisesti välistä oli jätetty pois sellaiset, jotka oli jo käytössä.
throls
Kiddy,jos olit sillon alkuvuonna Juliessa niin juuuu...taiettiin olla samalla! pinch.gif Mitäs koiria sulla olikaan?
throls
Niin ja onneksi olkoon myös uusista vauvoista!!!!! dogrun.gif
Kiddy
Joo, tammikuussa olin Juliessa, eli samalla kurssilla sitten oltiin. Mulla on sakemanneja ja petit basset. Vannoin että en _ikinä_ ala kasvattaa sakemanneja, mutta tässä sitä ollaan  :) pentulaatikossa kellii 3+3 saksanpaimenta! Petit on jäänyt kaksi kertaa (samalta urokselta) tyhjäksi. Vielä kerran yritetään eri uroksella ja sitten saa olla jos ei onnistu.
throls
Kivaa... biggrin.gif
Itselläni on ollut aiemmin sakemanneja (3kpl),mutta vaihdettiin rotua pikkuhiljaa ja nytten onkin nämä spanielit.Sopivat meille paremmin...
Noh,ei ole muillekaan samalta kurssilta tullut vielä kennelnimeä,(mitä olen kuullut),joten turha varmaan vielä hermoila(minun).
Ellis
Meijä jollai tutulla meni n.½ vuottaku se oli käyny ne kurssit ennen nimen anomista... :muu: Mut en uskalla mennä sanoon mite pitkää sillä meni nuitte yhteensä jos kurssit otetaan laskuihin mukaan...About vuos?!? :huom: I don't know!!!
jööttifani
:yesss:  Täällä on yksi lisää Julien kurssilla ollut! Mulla oli nimiehdotukset (kaikki neljä) menneet läpi Kennelliitossa ja ne on jo olleet lehdessä. Milloin lienee tulevat takas FCI:ltä... Mun tutulla kesti kauan nimen saanti. Ekat 8 nimiehdotusta tuli takas, sit vielä FCI hylkäs osan, joten...
Mul ei ole nimen saannilla kiirettä. Pentuja ei ole vielä tulossa. Pitäs ensin ostaa pennuille sopiva emä...
nimimerkillä  "uroksen kanssa liikkeellä oleva..." pinch.gif
Terhi
LAINAUS(#Jossu# @ 27. Kesäkuuta 2003, 15:53)

AVA ADELE ADORÉ D'AMORE
AVA ADELE D'ARMOR MIRONÉ
AVA ADELE DIADÉMOS OSCAR

Onnea!

Täytyy yhtyä! smile.gif
Aivan ihania nimiä! :love:  :inlove:
throls
hei jööttifani!
tervetuloa vaan "kerhoon" =).Sulla on hyvin käynyt kun kaikki menneet läpi tavallaan.meilläkin ensimmäinen nimi ehdotus tuli kennelnimeksi.Ja eikun vaan "muoria" etsimään  :p
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.