Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Seropit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Seropifoorumi
Sivuja: 1, 2
-Saana-
Minkälaisia seropeja teillä on?Kertokaa tarinoita,laittakaa kuvia ja faktoja... thumbup.gif
reppulainen
vau täälänenki palsta on tänne ilmestynyt! biggrin.gif
Winifred
Sori kun kysyn tää on AIKA tyhmä kysymys mut mikä on seropi? Tiiän et se on joku koira rotu mut millanen? *Tyhmä*
Dommie
LAINAUS(Winifred @ 17.8. 2004, 18:36)
Sori kun kysyn tää on AIKA tyhmä kysymys mut mikä on seropi? Tiiän et se on joku koira rotu mut millanen? *Tyhmä*

Seropi tarkoittaa sekarotuista wink.gif
milkyjoe
Jaa kiitos kun kerroit! wink.gif
iikku
itteltäni löytyy risteytyskoira (eli oikeastaan siis seropi).
Briardin ja irlanninsusikoiran rakkauslapsi. Aivan ihana lutunapupuna wub.gif
Korkeutta n. 80cm, musta pitkä turkki. Näyttää siis aivan mustalta briardilta, ainoa että on lähes 10 cm liian korkea. Nyt 5-vuotias uros
<Iida>
Jaahas, tällainenkin foorumi wink.gif
Mon@
Itse asiassa seropi tulee sanoista SEkaROtuinen PIski.

Itelläni on myös seropi. Englanninsetteri emä ja muusta ei sitten tiedetäkkään. Säkäkorkeus on vähän yli 50cm ja pano vähän alle 20 kiloa. Turkki on puolipitkää ja sileää. Ja jalat ovat ohuet kanankoivet xD
Mon@
Ai kuviakin, saamasi pitää biggrin.gif

Ai ku Mona on niin hienoa neitiä xD

Mona istuu mun vierellä...
milkyjoe
Ihana tuo Mona neitonen... wub.gif
Vlyter
Onpas täälä vilsketttä ja vilinää.. biggrin.gif
Jo huikeat 2-keskustelua.. Noh, kyllä se siitä.. biggrin.gif
Mon@
No eihän muiskaan nois rotupalstoilla oo paljon vilskettä wink.gif
~Petra~
Joo tosi kiva et on tullu tällänen palsta mulla on yks ja 1/2 sekarotusta.... smile.gif ja sikollani on kaks ja 1/2 kerron nyt niistä kaikista voin laittaa vaikka vähän myöhemmin nkuvii.

Oma seropini on
Musse
Musse on aivan ihan a lössykkä... wub.gif aika moinen teräs mummo se on jo 11 vuotias.... Mussen isä on irlannin setteri ja äitissä on flättiä, karjalan karhukoiraa ja spanielia... wink.gif lookaround.gif Mussen luonetta voi kuvata vähin sanoin koska hän on ihmis rakas ja hyvin luotettava kaveri jonka hurmaavaa katsetta ei voi muutakun palkita rapsutuksella.... laugh.gif wub.gif
Musse rakastaa sorsastusta... ja harrastettiin apout vuos agilitiä ja vielä harrastetaan pieni muotoisesti mätsäreitä ja koti tokooo thumbup.gif dogrun.gif

Eka
Eka on mussen pentu. smile.gif Ekan isää ei tidetä.... blush.gif Eka on kohta kaksi vuotias... luontteltaan he ovat mussen kanssa melkein saman luonteiset, mutta
Eka on vaan aika paljon villinpi... biggrin.gif ekan kanssa harrastetaan akilitia, mätsäreitä ja metsästystä.... ekan ensimmäinen metästys reissu oli eilen ... laugh.gif ei oikeen menny odotusten mukaa... confused.gif mutta koirasta ei saa vaatia liikoja... biggrin.gif

Rolle
Rolle on jo 12 vuotias pappa... Rollessa on Sakemannia ja suomen pystykorvaa... rolle on räksyttävä luonne mutta tykkää kun sitä rapsuttaa leuan alta se inhoaa pikku kakaroita jotka yrittävät "rapsuttaa" sitä... biggrin.gif rolle on jääräpäinen... ukon kanssa ei olla paljoa harrastettu mut koti toko menee... wink.gif tongue.gif

Mimi
Mimi on Lazeerin ja estrellan vuoristokoiran sekotus... mimi on pomo tyyppiä... mutt myös ihmis rakas Mimin kans harrastellaan mätsäreitä mut ei olla ehitty vasta kun kahteen toisessa mimi oli sekarotuisten sin. 4 ja toisessa pentujen pun 3 wink.gif Mimi on vähän yli vuoden... wink.gif thumbup.gif
perhonen^
täältäkin löytyy kaksi seropia. toisessa on papillonia ja japanese chiniä eli se on tavallaan risteytys. ja toinen on täysin sekarotunen..kai siinä jotain laikaa on ainakin.. isokokonen kuitenkin. smile.gif ja löytökoira..
mulla on kyllä koneella kuvia toisesta koirasta mutta en osaa laittaa niitä tänne nettiin blush.gif
Vlyter
LAINAUS(Mon@ @ 19.8. 2004, 19:59)
No eihän muiskaan nois rotupalstoilla oo paljon vilskettä wink.gif

Kuka sano, että olis?
-Aivan, nobody.. wink.gif
Mon@
LAINAUS(Vlyter @ 22.8. 2004, 18:46)
Kuka sano, että olis?
-Aivan, nobody.. wink.gif

Se olikin vaan vertaus tongue.gif
Arissa
Meillä on 1,9v seropityttö Aliisa. wub.gif . Aliisassa on perhoskoiraa, beaglea, karjanlankarhukoiraa? ja suomenpystykorvaa. Allu on n.34cm korkea siro vauhtipimu. Väriltään se on musta, mutta rinnan alla on pieni valkoinen läikkä. Sillä on perhoskoiran korvat ja pystykorvan siro pää. smile.gif . Luonteeltaan se on aika tulinen, mutta nyt toisten juoksujen jälkeen on luonne tasoittunut.

Sen lempijuttuja on leikkiä kissan kanssa, pitkät metsälenkit. Ihan pentuna sillä on extremeharrastuksena terävien esineiden suussa kantaminen, mutta onneksi se saatiin tapa siltä pois. blink.gif Iltaisin se käpertyy kainaloon nukkumaan ja kun sille tulee kuuma niin sitten se siirtyy jalkapäähän nukkumaan.

Aliisa on iso koira pienessä kompaktikoossa. wub.gif
Mon@
Näitä on kiva lukea, laittakaa lisää smile.gif
Eden
biggrin.gif hei, en ollut huomannutkaan tälläistä! Hieno juttu, että sekarotuisillekin on tullut oma palsta! thumbup.gif (vaikka en niin seropi-sanasta tykkääkään sitten yhtään rolleyes.gif )

Itselläni on 12 vuotias lapinkoira-saksanpaimenkoirasekoitus uros ja tarinaa laitan siitä hiukan myöhemmin, mutta tässä sentään kuva (copyright Sini Lindroos) wink.gif - otettu viime juhannuksena

sipa
iikku On varmaan ihanan näköinen sun seropi.. wub.gif Voi kun saisit kuvia meille näytille.. thumbup.gif
milkyjoe
LAINAUS(Eden @ 24.8. 2004, 17:16)
biggrin.gif hei, en ollut huomannutkaan tälläistä! Hieno juttu, että sekarotuisillekin on tullut oma palsta! thumbup.gif (vaikka en niin seropi-sanasta tykkääkään sitten yhtään rolleyes.gif )

Itselläni on 12 vuotias lapinkoira-saksanpaimenkoirasekoitus uros ja tarinaa laitan siitä hiukan myöhemmin, mutta tässä sentään kuva (copyright Sini Lindroos) wink.gif - otettu viime juhannuksena

Eden: Ihana tuo koirasi... wub.gif
elbow
Jaahas, tänne on tullut tälläinenkin. thumbup.gif Meiltä löytyy yksi kappale sekarotuisia, äiti on tiibetinspanieli ja isästä ei ole tietoa. Turkin, rakenteen ja muun puolesta olemme tulleet siihen tulokseen että todennäköisin vaihtoehto on villakoira. Koiraherra näyttääkin tällä hetkellä aivan villakoiranpennulta lyhyessä kesäturkissaan. biggrin.gif
Mon@
Elbow
Olisi ihana nähdä tuon sinun cocktailisi kuva biggrin.gif
Eden
Demon, niin onkin ja maailman paras sekä kaunein ja viisain wink.gif

Emon silmäterä, korvaamaton pakkaus!

Putte tuli mulle siis kun olin 11 vuotta ja ensimmäisenä koirana se tietenkin otettiin siitä ensimmäisestä paikasta, mihin pentua mentiin katsomaan sleepy.gif Koira olisi voinut olla mitä vaan, mutta mulla oli onnea pelissä ja tuo on ollut täydellinen ensikoira! Se on opettanut mulle niin paljon, olematta silti ylipääsemättömän hankala. Toki siinä on omat vikansa, suurimpana niistä ääniarkuus, joka rajoittaa elämistä jonkin verran, mutta olen siihen niin tottunut, ja koiran parashan se tärkeintä on! Mielummin painelen siis koiran kanssa maalle uutta vuotta pakoon, kun lähden kaupungille hulinoimaan. smile.gif

Putte on ollut koko ikänsä terve, mitä nyt vanhemmalla iällä on alkanut tulemaan rasvapatteja - hampaatkin ovat alkaneet jo kulua (yksi jo poistettu).

Luonne on mitä parhain, Putte on oikea luonnonlapsi: sen näkee tuosta ylläolevasta kuvastakin wub.gif Tulee lähes poikkeuksetta toisten koirien kanssa toimeen, siinäkään ei ole siis minkään maailman ongelmaa. Mielummin välttelee riitoja viimeiseen asti, mutta osaa myös pitää puolensa tarpeen tullen, eikä jää "tumput suorina" uhriksi.

Joku voisi sanoa sitä hermoheikoksi tuon ääniarkuuden takia, mutta minä sanon, ettei ole. Sanon siksi, kun sillon nuorempana kohtelin tuota koiraa niin väärin kun koiraa voi kohdella (mm. en ymmärtänyt rauhoittavista singnaaleista yhtään mitään) ja silti se on edelleenkin se uskollinen ystävä ja vailla minkäänlaisia "kaltoinkohdellun" merkkejä. Herkempään koiraan olisi taatusti tuollainen jättänyt jälkensä, syvät sellaiset.

Mutta tuo onkin Putte ja siksi mun sydänkäpyseni wub.gif En voi koskaan pyytää tarpeeksi hyvin anteeksi. En voi koskaan kiittää tarpeeksi. En koskaan löydä toista samanlaista. (Ja nyt tuli se itku.. lookaround.gif )
Annuli
Täältä löytyy yksi joukkoon kuuluva thumbup.gif

Jehu on 5-vuotias leikattu uros. Isänään hänellä on mahtava, ketterä ja villi pk-collie - joka sitten tuli tarhasta yli - eikä muuten ollut matala- ja kävi mammalla - karkeakarvainen saksanseisoja TVA - kylässä sopivana päivänä ja pienokaisiahan siitä sitten tuli.

Toiset pennuista ovat enemmän äitinsä karvoja perineet, jehu enemmänkin tuota collieta. Ja Jehusta tuli pehmeä ja lyhytkarvainen, josta lähtee karvan lähtiessä aivan älyttömästi karvaa! sly.gif

Jehu on meidän ensimmäinen koira ja siinä olikin kouluttamista kotioloihinkin. Lähinnä vetäminen ja kiinnisaaminen ja pihasta karkaaminen olivat nämä pahimmat ongelmat sen kanssa. Loistavan sosiaalinen se on ollut aina. Ehkä olisi saanut helpommin koulutettua jos olisi todellakin käynyt koirakoulussa jo silloin. whistling.gif

Tammikuussa Jehu meni mieheni kanssa agilityn alkeiskurssille ja vaikka se kaikki esteet melkein osasikin, niin muiden koirien läsnäollessa tuo suorittaminen on ollut vähän oman mielen mukaista shifty.gif hienosti nakkikuuri auttoi kuitenkin tähän! Itse olin kouluttajana samaisella kurssilla ja oli mukavaa katsoa, kuinka koira nautti tekemisestä. wub.gif ja kuinka vanhemmalla koiralla pääsee helpommalla kun se jaksaa keskittyä tekemiseen!

Jehun lempi harrastuksia ovat kissojen jahtaaminen, lintujen ja pupujen saalistaminen (muutenkin ollaan aika usein odoteltu sitä metsäreissulta palaavaksi wink.gif ) ja sillä on upea ravi!

yritin laittaa kuvaa, mutta se näytti ihan jättikokoiselta, joten en uskaltanut sitä laittaa tähän. Jehusta löytyy kuvia auspai Oonan ja x-rotu Jehun kotisivut

T: Anne
san-na^
Oi, miten kaunis Mona on wub.gif Tota avaa kun ekan kerran katsoin niin luulin harjikseksi oops.gif Mutta tosi nätti se on!!!
Mon@
Toi ava on mun ihan eka ava mikä oli kc:ssä ja mä otin sen yhestä kuvasta. En tajunnut pienentää vaan aina piti leikata ja leikata nii jäi vaan silmät ja nenä jäljelle biggrin.gif
Vlyter
LAINAUS(Mon@ @ 29.8. 2004, 11:08)
Toi ava on mun ihan eka ava mikä oli kc:ssä ja mä otin sen yhestä kuvasta. En tajunnut pienentää vaan aina piti leikata ja leikata nii jäi vaan silmät ja nenä jäljelle biggrin.gif

Ku tää yks pässi vähä käyttää peinttiä laugh.gif
thumbup.gif
*Sanni
LAINAUS(Vlyter @ 14.9. 2004, 17:06)
thumbup.gif

thumbup.gif
katjasmi
Tässä meidän jengin seropi, aito oikea varjulainen. Taustasta ei ole hajuakaan mutta olen päätellyt Paavossa olevan ainakin terrieriä ja kenties shelttiä. Paavali painaa kuutisen kiloa.

Mon@
LAINAUS(Vlyter @ 14.9. 2004, 17:06)
thumbup.gif

Joo ja siitä ei sitten puhutakkaan xD
Nappula
Mulla seropi jossa ehkä Tanskalais-Ruotsalaista pihakoiraa ja jotain ajokoiraa (ei suomen) wub.gif dogrun.gif Sani on noin 2 vee. Alunperin löytökoira joten rodusita ei ole täyttä varmuutta... sleepy.gif
Mon@
LAINAUS(Nappula @ 28.9. 2004, 20:10)
Mulla seropi jossa ehkä Tanskalais-Ruotsalaista pihakoiraa ja jotain ajokoiraa (ei suomen) wub.gif dogrun.gif Sani on noin 2 vee. Alunperin löytökoira joten rodusita ei ole täyttä varmuutta... sleepy.gif

Olisko kuvaa?
Summer.
LAINAUS(reppulainen @ 17.8. 2004, 16:57)
vau täälänenki palsta on tänne ilmestynyt! biggrin.gif

Niin just, vau!!!
amina
Risteytys kääpiövillakoiraa ja bichon friséä. Hiukan mustan bichonin näköinen tappijalka, tuntee nimen Nalle. king.gif
katjasmi
^ Ihana karvanaama.

wub.gif
kimmy
Minulta myös löytyy seropi. Jojo on 4-vuotias ylivilkas jätkä. Tykkää agilitystä, karkailusta ja tytöistä. Jojo on labradorinnoutaja/suomenpystykorva isän ja saksanpaimenkoira/newfoulandinkoira äidin rakkauslapsi. Aivan mahtava pakkaus.
amina
katjasmi: Karvanaama kiittää. smile.gif
Pulina
Meidän huushollista löytyy 8,5-vuotias samojedi/hirvikoira/husky Dana, 6,5-vuotias lhasa apso/japaninpystykorva Pella, 11-vuotias isovillakoira/pk collie Secci ja yhteisomistajuuden tiimoilta laumamme välillä kasvaa 9-vuotiaasta welsh corgi/papillon Vikke. kaikki aivan ihania otuksia wub.gif ja hyviä näyttelykoiria.. wink.gif
Pulina
LAINAUS(Nappula @ 28.9. 2004, 20:10)

haluaisin todellakin nähdä kuvan tosta sekotuksesta.. jos siitä Tarupia löytyy, vaikka ihmetykseni on suuri..
en oo ainakaan ikinä kuullu mistään pihissekotuksista, vaikka pihakoirajuttuja seurailenkin..
Mon@
Minka
Sun koiralla on selvästi bichon frisén naama ja villakoiran karva ja väritys biggrin.gif
amina
LAINAUS(Mon@ @ 10.10. 2004, 08:40)
Minka
Sun koiralla on selvästi bichon frisén naama ja villakoiran karva ja väritys biggrin.gif

Jeps. smile.gif Kuono vaan on vähän turhan pitkä bichonille, ja turkki alkanut harmaantua.. Bichonia tuossa on kans kropan suhteen enemmän kuin villistä, jalat vaan vähän pidemmät ja selkä lyhyempi.

villis-look. cool.gif
Fitzgo
Tänään menen kattomaan tuota tuttujen frise-villakoira sekoitusta,pentua wub.gif
Pötkylä_
Meitin koira..

Son mustavalkoinen iloinen energinen nopea ja kaikkea muuta hauskaa. xD Monet luulee sitä bordercollieksi, jota se ei ole. Son syntynyt jouluna (= 24.12 jos joku ei tienny xD) Ja ikää on pian vuosi. ^^ <3En nyt keksi mitään, koska olen laiskalla päällä.. Mutta tässä kuva:
-Hansu-
Meiltä löytyy snautserin, kk. kettuterrierin, suomenpystykorvan ja kesk. villakoiran sekoitus. Tällä hetkellä ikää löytyy 3v ja 3kk. Aivan mielettömän ihana luonne ja ulkonäkö. Löytyy miellyttämisen halua, omaa luonnetta, kuuliaisuutta, oppii helposti, lähtee mukaan ihan mihin tahansa harrastukseen täysillä ja tekee aina parhaansa. Tässäpä muutama kuva:

Lisää kuvia löytyy täältä.
Karpalo
Mira sakemanni-kultsu-jokin pystykorva sekoitus (varmaankin) synt. 9.7.2003

Ja edesmenneet

Senni 13.7.1991-17.10.2004 Kultainennoutaja-Hovawart

Tässä 12-vuotiaana

Rina 5.2.1990-28.7.2001 labradori-sakemanni

Tessu snautseri-suomenpystykorva (varmaankin)

Lisää kuvia kotisivulla
Silkkitipsu
Hei!

Kivaa saada tällanen foorumikin!

Mulla on aivan ihana 8,5 vk vanha tiibetinspanielin ja silkkiterrierin rakkausvauva. Olen aivan myyty. alussa on aina tietty hankaluuksiakin. Varsinkin kun näyttää Lempillä olevan silmä tulehtunut. Huomenna mennään eläinlekurille ekaa kertaa ja toivotaan parasta.
Onko täällä muita pikkuisten seropien omistajia? smile.gif
Nanna*
Mulla on ihan TÄYSIN sekarotuinen koira, Nanna, Nanna on nyt 6kk. Tässä kuvia:

Nannan naama, n. 5kk.

Nannan n. 2kk.
perhonen^
tässä pari kuvaa mun sekarotuisesta. siinä on papillonia ja japanese chiniä smile.gif

Bitey
perhonen^ toi sun koirasi on ihana! Multa löytyy kaksi puhdasta papillonia.

Noh, oma seropini Linea Lunatic "Luna" nyt 8kk on bernhardilainen-collie-pystykorvaristeytys. Nyt Luna on kyllä paaljoon isompi kuin tuossa kuvassa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.