Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kokemuksia tea tree öljystä?
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Tigru
Aloitin muutaman päivää sitten koirallani tea tree öljy kuurin varpaiden välissä oleviin rakkuloihin. Epäilen että kyseessä on furunkuloosi vaikka saattaa olla myös pyodermaa. Puhdistan rakkuloita betadineliuoksella ja laitan tuota tea tree öljyä ja sitten tassun sidokseen jotta koira ei nuolisi varpaita. Tämä kahdesti päivässä. Onko kellään käytännön kokemuksia tästä öljystä kyseisten oireiden hoidossa?
Entä oletteko koittaneet valkosipuli-kreikanherne tabletteja ja mikä niiden teho on ollut?
Ajattelin niitä koittaa tämän öljykuurin jälkeen. Päällekkäin en viitsi koittaa kun en sitten tiedä kummasta on ollut apua jos oireet helpottavat.
Tai jos teillä on kokemuksia muista valmisteista ja hoitokeinoista niin laittakaa ihmeessä vinkkejä tulemaan.
Ongelma on alkanut meillä vasta kesän alussa. Ruokavaliolla en usko olevan osuutta asiaan. Koira syö vehnätöntä ja naudatonta nappulaa.
Kiitos etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan.
Riikka
Minä olen käyttänyt samaan vaivaan auringonhattu-uute -tippoja. Ne kuivattivat rakkulat nopeasti, tosin meillä vaiva ei ehtinytkään äityä missään vaiheessa pahaksi.
<Iida>
Olen kuullut, että monilla koirilla tea tree öljy aiheuttaa pahoja allergisia reaktioita. En kyllä tiedä pitääkö paikkansa, mutta näin olen monelta taholta kuullut rolleyes.gif
kitiska
Teepuu kannattaa laittaa laimennettuna,itse käytän ainoastaan pienille alueille raakana koska se on aikas tujua ainetta raakana käytettynä.Suhde olisi 1dl 8-10 tippaa teepuuta ja sillä tupsuttelet pumpulilla rakkuloita(tämäkin on aika vahva seos)ja sitten voisit laittaa samaan veteen laventelia joka rauhoittaa ihoa.vesi säilyy muutaman päivän jääkaapissa kun laitat kannen kupin päälle ettei öljyt haihdu.
Jos sulla on pipettipulloja voi sekoituksen tehdä suoraan pulloon on näppärämpi!
Tigru
Kiitos vastanneille.
Olen nyt käyttänyt muutaman viikon ajan valmista teepuuöljy lotionia ja mitään näkyvää tulosta emme ole saaneet. Luulenkin että ongelmamme on jotain aivan muuta kuin furunkuloosia, kun tuntuu että hoidoista huolimatta oireet vain pahenee. Ja mikä hassuinta niin ongelma on yhdessä ainoassa varpaanvälissä, muissa ei ole pienintäkään punoistustakaan.
Kävi jo mielessä että kyseessä vois olla kasvain ja nyt olis sitten mentävä lekurille tarkistuttamaan tämä epäilys.
Ada
Mä käytän tee-puuöljyä itselleni jos itikka on pistänyt tai nokkonen polttanut smile.gif Toimii hyvin thumbup1.gif
Annica
Hetkonen! Nyt tuli vain mieleen, että villakoirakerhon palstalla oli joku aika sitten juttua, että teepuu-öljy on hengenvaarallista! Jos joku on kiinnostunut asiasta, kuulemma myrkytyskeskukseen, kun soittaa niin siellä kerrotaan tästä enempi ja mitkä määrät ovat vaarallisia. Nimittäin pieni vauva oli menehtynyt teepuu-öljyyn!

Jos joku myrkytyskeskukseen soittaa niin olisin kiinnostunut mitä siellä sanottiin.
kitiska
Suun kautta nautittuna teepuu ja kaikki muutkin eteeriset öljyt ovat vaarallisia!jos laitat pienen vauvan suuhun tai lapsi saa sitä suuhunsa varsinkin raakana voi tulos olla allerginen reaktio ja jos lapsi tai koira on muutenkin herkkä iholtaan ja saa sitä vielä suuhun niin en yhtään ihmettele että jotain aina sattuu!
Laimennettuna se on turvallista käyttää(muuten meilläkin olisi kuollut lapsi jo vauvana ja samoin monta koiraa rolleyes.gif ) ja sama olisi käynyt myös muille lapsille joita tuttava piireissä pyörii whistling.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.