Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Omatekoiset namit
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Murua rinnan alle
<Iida>
Meillä on lievästi allerginen koira, jolle ei voi enää syöttää tavallisia nakkeja tai kaupan lihapullia, froliceista yms. vehnää sisältävistä tuotteista puhumattakaan. Koira kun on nirso nappuloille ja vaikeasti motivoitava niin pitäisi saada jotain nameja tokoon ja agilityyn, joissa ei olisi vehnää/ säilöntä- tai väriaineita jne. Ilmeisesti varmimman päälle pelaa jos tekee itse. Lihapullat on pois suljettu, ne ku taskussa aika ikävästi muussaantuu (kokemuksen syvvä rintaääni). Kivikovatkin ovat aika huonoja...

Onko mitään vinkkejä tai ohjeita millaisia nameja kannattaa tehdä?
Silake
Olen käyttänyt kuivattua maksaa ja vaihtoehtoisesti keitettyä sydäntä. Maksanetuna on sen säilyvyys, voi tehdä enemmän kerralla ja sydämetkin voi laittaa pilkottuna annospusseihin ja pakastaa vaikka osa mitä ei heti käytä. Mutta kesäkuumalla ja muutenkaan tuore keitetty sydän ei säily niin kauan, että mukana ollut satsi täytyy käyttää pois samantien. Jo pitkän näyttelypäivän tai kilpailupäivän aikana tuoreita herkkuja olisi hyvä säilyttää kylmälaukussa.
Ässä
Mä käytän kuivuneita ruisleivän paloja. confused.gif En tiiä onko niissä sitä vehdää, eikun mitä olikaan blush.gif blush.gif
Ässä
LAINAUS(Sarppu @ 1.9. 2004, 13:40)
Mä käytän kuivuneita ruisleivän paloja. confused.gif En tiiä onko niissä sitä vehdää, eikun mitä olikaan blush.gif blush.gif

siis vehnää
Mon@
Vai kiinnoistuisiko koirasi leluista? pallot, vetolelut, kepakot, luut yms..
<Iida>
Joo, käytän paljon taistelupatukoita ja palloja koulutuksessa, mutta ne jotenkin menettää tehonsa, jos käytän niitä aina. Ja toisaalta joissan liikkeissä nami on parempi etenkin koulutusvaiheessa. Terrierin motivaatio säilyy parhaiten, kun palkka on vaihteleva smile.gif

Kiitos vinkeistä kaikille! (Lisääkin kyllä saa laittaa biggrin.gif )
san-na^
Tilanne on aikas tukalan oloinen.
meillä koirat tykkää mistä tahansa, ja erityisesti HIRVEN KIELI on niinden herkkuamissä tahansa muodossa.
kannattaa kokeilla kaikkea, jopa keitettyä kananmunaa( tongue.gif )
Ja tietty se vanha kikka eli JUUSTO! Se on myös meidän paapeloisten herkkua.
Kannattaa kokeilla erilaisia vaihtoehtoja, joku päivällisestä jäänyt peruna yms. voi olla koirasi mielestä ah-niin-ihanaa!

Ja nyt vielä se että josk koira voi syödä riisiä niin sitten sitä pieniksi palleroiksi pyöriteltynä, tosin saattaa helposti murskantua.

Huom. nää on omista kaikkiruokaisista koirista pohjautuvia tietoja.

Hox! Onkos koira allerginen myös näille siivutetuille kinkuille, ainakin yks handlatava tykkäsi niistä tosi paljon.
CoLLieS
no mun pikku naperon, kun viikonloppuna harjoiteltiin seisomista, niin sai motivoitua juustolla erittäin hyvin tuloksin. Joten kannattaa kokeilla sitä kuten jo SanZuliiNi ehdotti.. thumbup.gif
MyTara
Kannattaa myös kokeilla vaikkapa kanaa wink.gif . Ainakin Tara on ihan hulluna siihen. Myös kalapuikot ovat suurta herkkua, mutta en sitten tiedä, onko ne leivitetty jollain vehnäseoksella tms dry.gif ....

Onhan noita vaihtoehtoja biggrin.gif .
Indy
Maksaa ja kieltä voi esimerkiksi kuivattaa. Näin sen saa helposti säilymään ja sitä on mukava pidellä itsekin kädessä kun se ei likaa käsiä smile.gif
Nomy's

Meillä toimii oikein supernamina grillikana, semmonen jota voi ostaa kokonaisena kaupasta biggrin.gif
Alice
Kiitti ohjeista. Noista vois olla apua yhelle tuttuni koiralle...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.