Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Luoksetulo..
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > TOKO
Jennina
kysyisin sellasta että kun joskus olen kuullu et koira osaa paremmin käsimerkit niin voisko yhdistää luoksetuloon jonkun käsimerkin esim. et nostan käden ylös!? smile.gif  Olis meinaan kiva jos tosiaan se toimis! wink.gif
Jennina
Eikö kellään oo mitn kokemusta asiasta...? :hohhoijaa:
Delibes's
siis tokossahan saa luoksetulossa käyttää vain yhtä käskyä siis joko kutsua tai tota käsimerkkiä..
en nää mitään syytä miksi pelkkää käsimerkkiä ei vois käyttää jos niin haluat, mutta entäs silloin kun sun pitäis kuttuu koiras ja se ei sattumalta huomais merkkiäs ja silloinhan oot käyttäny jo yhden käskyn eli sulta miinustetaan piteitä..

toivottavasti tajusin oikein...
Canis
Koirat tajuavat luonnostaan paremmin eleitä kuin ääniä. Viestiväthän ne keskenäänkin pääosin eleillä. Joten jos et harrasta tokoa kilpailumielessä niin mikään ei estä sua tehostamasta luoksetulokäskyä käsimerkillä. Merkinkin voit valita aivan minkä itse haluat, koira ei siitä välitä. smile.gif
Capri
Itse ainakin opetin luoksetulon siten etta lappasin reittani.. Onhan sekin tavallaan kasimerkki, muttaa kuuluva selainen..
Toimii hyvin  :tsemp:
Jennina
Kiito! smile.gif  Taidanki opettaa jonkun käsimerkin... wink.gif  En todellakaan harrasta tokoa kilpailumielessä vaan ihan kotona...
Ellis
Meillä koirat tulee yleensä luokse jos napsauttaa sormia ja osoittaa maata vierellä...Paitsi että kuten tunnetaan karhukoirat tai pystikset ei oo mitään himo-tottelevaisii mut kyllä ne ihan hyvin käsimerkkejä tottelee mut ei irrallaan... wink.gif
>tinja<
Meillä on senverran vaihteleva tottelemishalu varsinkin Jadella, että kutsua käytän ja venytän sitä sitten vielä sillein, että täääääääännnnnneeeeeeeeeeee....  ;) Niin, mutta siis kyllähän käsimerkki on aivan yhtä hyvä  :p Meillä koira katsoo lähinnä maata, niin ei taitaisi hirveästi tehota.. Vaikka en sitten kyllä tiedä.. smile.gif
Varda
LAINAUS(ruskani @ 12. Kesäkuuta 2003, 20:05)
Itse ainakin opetin luoksetulon siten etta lappasin reittani..

Keuruulla (Kennelliiton Suurleirillä) TOKO-kisoissa tuosta vähennettiin pisteitä... blush.gif Mutta jos ei tähtää kisoihin niin mikäs siinä!
coton.fan
Voi ei....Mä aina saan koiran tulee luokseni tolla tyylillä... pitää harjotella uus... :miettii: no omapa on virheeni... confused.gif
lapukka02
Mellä tulee luokse jos sanoo vaan ja ehkä taputtaa käsiä yhteen ym...
#Jossu#
LAINAUS(*Varda* @ 25.7. 2003, 00:47)
Keuruulla (Kennelliiton Suurleirillä) TOKO-kisoissa tuosta vähennettiin pisteitä... blush.gif Mutta jos ei tähtää kisoihin niin mikäs siinä!

Jos sanoit myös suullisen käskyn, niin sillon siitä menee pisteitä pois, mutta jos kutsut pelkällä "läpäytyksellä" niin sillon ei pisteitä pitäis mennä.. smile.gif
-Hansu-
Meillä on mennyt käsimerkit paremmin päähän kuin käskysanat wink.gif
coton.fan
wink.gif tongue.gif Nyt meki ollaan opittu äänestä luokse..niin ei tuomarit vähentele pisteitä... Mutta ei me siellä asti viel ees olla!! tongue.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.