Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: koiran ruokinta kun..
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Murua rinnan alle
Dragon_Heart
eli vaikuttaako oma ruokavalionne koiran ruokintaan? itse olen lakto-ovovegetaristi, mutta koirani syö perinteisiä nappuloita sekä erilaisia puuroja. kasvisruokavalioon en uskalla koiraani siirtää, kun pelkään ettei se saa tarvitsemiaan ravintoaineita sitä kautta. mutta jos joku on koiran kasvisruokinnan saanut onnistumaan, niin kertokaahan ihmeessä tänne vinkkejä! smile.gif
*Sanni
Koirani syö sitä mikä sille on parasta.
Ja minä sitä mikä minulle on parasta.
elbow
Lakto-ovovegetaristi on kyllä kaukana kasvissyöjästä... shifty.gif

Oma ruokavalioni ei vaikuta koirien ruokiin millään tavoin. Tiettyjä kompromisseja kun on täytynyt tehdä oman eettisen ajattelunsa suhteen kun koiran olen halunnut, sillä koiran kuuluu saada lihaa vaikka emäntä sitä ei söisikään.
sipa
Meillä koira syö ihan omaa ruokaa ja me syödään omaa. Elikkä ei vaikuta millään tavalla.. biggrin.gif
sa-an-ri
Koira on lihansyöjä. Eli sen kuuluu syödä lihaa, vaikka omistaja söisi pelkkiä kasviksia. Vaikkakin koira syö myös kasviksia, se ei pysty hyödyntämään kasviksissa olevia ravintoaineita... Kannattaa perehtyä johonkin barf-ruokinta artikkeliin... Niissä selitetään se hyvin. rolleyes.gif
osku^^
Itse en syö punaista lihaa, koira syö ihan omia juttujaan joihin kuuluu mm. raaka-jauheliha yms. shifty.gif
Vinke
Meinasin tehdä tästä erillisen aiheen, mutta jatketaanpa täällä.

Muiden palstojen mielenkiintoisia keskusteluja:

Oikeutta Eläimille-foorumi

Hevoset.com-foorumi

Koirat.com

Kirjoitelkaa mitä tulee mieleen.

Itse samaistun moniin vegekoiria vastaan oleviin. Koira on enemmän lihansyöjä kuin sekasyöjä. On eläinrääkkäystä pakottaa koira syömään jotain muuta kuin mitä se on luotu syömään - eli lihaa.
.Nemo.
Meillä koira syö omaa ruokaansa ja ihmiset omaa. Ei ne vaikuta toisiinsa mitenkään.
Kettis
Vaikka itse en syökkään punaista lihaa ,niin kyllä se koira saa silti syödä ihan niitä omia juttujaan.
-maria-
Meillä ihmisten ruokavaliot eivät vaikuta millään tavala koirien ruokiin.
Koirille syötetään nappuloita, jauhelihaa & purkkiruokaa yms.
Itse en todellakaan ole mikään kasvissyöjä ja tuskin koskaan voisinkaan olla x)
Ja kuvitellaan, että olisin, niin en millään tavalla yrittäisi saada koiriani muutettua kasvissyöjiksi wink.gif
ZaiYa
Koira on lihansyöjä. Ei missään nimessä saa edes harkita kasvisruoka valiota koiralle. Kaikkea sitä kuuleekin... dry.gif
---
Koira on tosiaan lihan syöjä. En oman ruokavalioni anna puuttua mitenkään koiran ruokavalioon.
Chellie
Koira on sekasyöjä. Itse en kasvisyöjä tmv ole koska ihmistäkään ei siihen ole luotu.
Koiran purukalustokin kertoo ja paljon millaista ravinnon tulee olla.
Jettis
Koira on peto, joten sille kuuluu liha! Tietysti kaviksia yms. kannattaa antaa, jos koira tykkää. Kunhan vain varmistaa ett se on sopivaa koiralle.

Meillä Jetti tykkkää hirveesti eri kasviksista/hedelmistä. Mm. banaani, omena, paprika, porkkana, peruna (muussattuna, koiran elimistö ei sulata), kurkku, salaatti, nauris ym. ym. on hirveen pidettyjä!:) Usein saavatkin palasen...
HoneyDream
Vaikka itse olen kasvissyöjä (en muista sitä "hienoa nimeä", mutta ruokavaliooni kuuluu myös kala, muna, maitotuoteet...yms.)

Koiramme syövät lihaa, annamme niille osan raksuja, osa raakaa lihaa tai naudan mahaa. Eli omat ruokailutottumukset eivät vaikuta koiran ruokaan, enkä kuvittelisikaan että vaikuttaisi.

LAINAUS(Chellie @ 1.8. 2005, 17:46)
Koira on sekasyöjä. Itse en kasvisyöjä tmv ole koska ihmistäkään ei siihen ole luotu.

Ihmisiä ei ole myöskään luotu syömään semmoista määrää rasvaa, lihaa, sokeria, väriaineita, lääkkeitä yms. sillä tavalla kuten nyky-ihminen tekee. sleepy.gif
Ja "kunnon ravintoa" syövällä ihmisellä on harvemmin mitään sairauksia taikka allergioita haittana.

Niin, ja koirahan on ensisijaisesti lihansyöjä, kasvissyöjä ja raadonsyöjä eli kaikkiruokainen.

/muoks

Olen kiinnostunut kovasti barffaamisesta tai ns. luonnonmukaisesta raakaruokinnasta,
siihen olisi intoa siirtyä kokonaan. smile.gif OT... blush.gif
Kituli
Vinke vei taas sanat suusta! *sinäsenkin* biggrin.gif
Once
Hulluhan sitä olisi jos koiralle ei antaisi lihaa. En voisi ikinä kuvitella tekeväni mitään sellaista.. rolleyes.gif eli vaikka olisin kuinka vakuuttunut siitä että en syö lihaa, antaisin sitä silti koiralleni.

Niin, ja syön itse lihaa.
Maximilliam
Ihmiset syövät omaa ruokaansa ja koirat omaansa. Jos olisin kasvissyöjä, ruokkisin koiriani kyllä samalla tavalla kuin tähänkin asti eli myös lihaa. Kun koirat kerran eivät voi itse ruokaansa vaikuttaa, niin eiköhän niille kannata syöttää sitä mikä niille luultavasti on parhaaksi, ei sitä mistä itse pidän tai en pidä.
*Bamu*
Itse olen kasvisruokailija (+ kala), niin kyllä koirilleni lihaa annan.
Toki myös lisukkeina kasviksia, terveellisiä kun ovat happy.gif

Itse en lihaa söisi mistään hinnasta... Tulee huono olo jo ajatelessa.

Olen kuullut myös ihan täysin kasviksia syövistä koirista, ja hyvässä kunnossa ovat.
En kyllä ihan pelkkiä kasviksia syöttäisi, mutta täytyyhän niitäkin olla.
viivero
Itselle ei tulisi mieleenkään ruokkia koiraa pelkällä kasvisruualla. Kyllä koira on tarkoitettu lihansyöjäksi! Jos meidän koirille tarjoaa toisessa kädessä nakkia ja toisessa vaikka kurkun palaa, niin aika helppo arvata kumman ne haluaisi wink.gif
<Iida>
Koirien ei todellakaan kuulu syödä pelkkää kasvisperäistä ruokaa, vaikka olen tosin kuullut näistä vegekoirista, jotka saavat proteiininsa pavuista yms. rolleyes.gif . Koirat ovat sekasyöjiä, niiden ruokavalioon kuuluvat myös liha ja luut.
Lotta
onpas taas ihmiset keksineet hyvän keinon mutaatioida koiraansa. ajan myötähän jos koirille ei annettaisi lihaa lainkaan ruuaksi muokkautuisi koirat sen mukaiseen elämään. toisinsanoen heikot kuolisi ja luonto säilyttäisi ne jotka pysyvät hengissä, jolloin kehityksenä olisi kasvissyöjä koira. JES. hienoa. ihminen on taas voinut näyttää idioottimaisuutensa kontrolloidessaan vääriä asioita!

ihmiset voivat pilata oman terveytensä kaikessa tietoisuudessaan, mutta eläimillä ei ole valtaa päättää omista asioista.
Jasmin
Voisin kuvitella ton likan (tipsutyttö 4,5 vuotta) ilmeen, jos iskisin sille eteen kupillisen jotakin papu-kasvissörsseliä. shifty.gif biggrin.gif Haluan pihvini kirkuvana! rolleyes.gif
[fakedestiny]
Itse en kauheesti tosta punasesta lihasta välitä, mutta meidän koira syö sitä silti. Miksi koiralle ei voisi antaa punaista lihaa vaikkei ihminen sitä syökään, eihän ihmisen tarvitse silti syödä sitä.
magrat
Olen lakto-ovo vegetaristi ja koira barffaa (sopii paremmin koiralle ja mamman ideologialle).
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.