Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: linkki
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Junnut
Lydia
Olettekos nähneet tämän?
Junnuilusta
Rochas
Voivoi. confused.gif Ei näy mulla.. Mutta tuun joskus muullon kattomaan sen.
Noore
en tiennytkään tommosesta... ohmy.gif

"Ole aina valmiina!
Muista, että tuomarilla on silmät ja kääntyvä pää, joka saattaa yht'äkkiä kääntyä sinuun päin. Kun olet kehässä, niin koirasi tulee koko ajan seistä mahdollisimman hyvin. Se ei saa välillä maata tai istua, sillä millä hetkellä tahansa tuomari voi katsoa teitä, vaikka hän tavallaan arvioisi jonkun kilpakumppanisi työskentelyä. Älä myöskään juttele muiden kanssa, vaan keskity koiraasi ja sen esittämiseen."

paitsi tuota minä ihmettelen... mulle on monta kertaa sanottu että ei kuitenkaa kannata seisottaa koiraa kun tuomari ei kato! enkä halua itsekään väsyttää koiraa, niin että koko ajan seisottaa sitä. esim. olin yhdessä mätsärissä, huomasin oikein kun tyttö koko ajan yritti sitä seisottaa, nii koiran ilmeestä huomasi, ettei jaksanut sitä enää yhtään...
Mutta, jokaisella on omat mielipiteet rolleyes.gif
*Sanni
LAINAUS(Lydia @ 21.9. 2004, 10:12)
Olettekos nähneet tämän?
Junnuilusta

Haa,kätevää! Eipä muutakuin opettelemaan
etenkin aloittelijat. thumbup.gif
Omppo
Juu, Susku on ihan kivan sepustuksen kirjoitellu, ja etenkin nuo kuvioiden jutut on selkeästi esitellyt.

Nya kyllä pistää silmään tuo että koko ajan pitäisi seisottaa. No way! Ei koira saa olla kone wink.gif
Rochas
Noh niin, toimihan se. Mietin ihan samaa, eihän koiraa kokoajan pitäisi seisottaa, varsinkin jos on paljon kilpailijoita, tai koira on nuori tai ei pidä seisomisesta. Mun koira tykkää seisomisesta, mutta en mä sitä silti seisota, silloin kun tuomari arvioi muita. Mutta voihan sitä toki seisottaa jos haluaa.. wink.gif
-anna-
Ihan hyvä artikkeli tuo oli! smile.gif Kuviot oli selvitetty todella selkesäti. Mutta se että koiran pitää olla kokoajan, tuomarin ja handlaajan välissä! Tuomari rovaniemellä sanoi, että ei tarvi kokoajan sählätä koiran puolen takia, että jos jossain mutkassa se on yhdessä kohassa tuomarin ja koiran välissä, antaa olla. Että se on kauniinpa jos ihminen on! Itse olen kuitenkin tottunu, että vaihan kättä kun tuomari vaihtaa paikkaa, ja itse olisin koiran tiltata tuomarin näöllä!

Ja sitten tuo, seisottaminen, Miksi kummassa seisottaa kokoajan? Eihän kukaan voi jaksaa seisoa sellaista kolmea vartti, yms. kuinka kauann yt kisa kestääkään! Paitsi jos on sellaienn treenattu koira, joka osaa, ja on tottunu olemaan näyttelyissä.
Noore
LAINAUS(-anna- @ 21.9. 2004, 14:46)
Ihan hyvä artikkeli tuo oli! smile.gif Kuviot oli selvitetty todella selkesäti.

Niin oli!! samaa mieltä smile.gif
Essi
Ei toimi tuo linkki mulla. sad.gif
Havahava
Tuo että koiranpitäis koko ajan seistyä kummastuttaa, mä en ainakaa tule koskaa seisottaa! koirallakin on oikeuslevätä wink.gif

Mutta tosi hjyvä linkki smile.gif
Vanilja
Tosi kiva juttu oli, tosin en minäkään seisottaisi koiraa koko aikaa koskaan... rolleyes.gif
pami
Joskus olen tuon jutun lukenut ja se oli hyvä! Tästä seisottamisestahan voi olla montaa eri mieltä. Joidenkin tuomareiden mielestä koiran kuuluu seistä koko ajan ja joidenkin ei. Itse en kuitenkaan seisottaisi koko aikaa. wink.gif
-Jenna-
Kiitos linkkivinkistä. Menenkin heti lukemaan tuon sivun läpi... tongue.gif
Lizkonen
Meenpäs kattomaan ;D
Lizkonen
Juu luinpa tuon. Mutta oon lukennu nuo samat jutut ennenkin vaan eri paikasta rolleyes.gif
-Jenna-
LAINAUS(WhitePearl @ 21.9. 2004, 13:40)
en tiennytkään tommosesta... ohmy.gif

"Ole aina valmiina!
Muista, että tuomarilla on silmät ja kääntyvä pää, joka saattaa yht'äkkiä kääntyä sinuun päin. Kun olet kehässä, niin koirasi tulee koko ajan seistä mahdollisimman hyvin. Se ei saa välillä maata tai istua, sillä millä hetkellä tahansa tuomari voi katsoa teitä, vaikka hän tavallaan arvioisi jonkun kilpakumppanisi työskentelyä. Älä myöskään juttele muiden kanssa, vaan keskity koiraasi ja sen esittämiseen."

paitsi tuota minä ihmettelen... mulle on monta kertaa sanottu että ei kuitenkaa kannata seisottaa koiraa kun tuomari ei kato! enkä halua itsekään väsyttää koiraa, niin että koko ajan seisottaa sitä. esim. olin yhdessä mätsärissä, huomasin oikein kun tyttö koko ajan yritti sitä seisottaa, nii koiran ilmeestä huomasi, ettei jaksanut sitä enää yhtään...
Mutta, jokaisella on omat mielipiteet rolleyes.gif

Niinpä. Minustakin on jotenkin hölmöä seisottaa koiraa silloin kun tuomari ei katso koiraa ja handleria. sleepy.gif Turhaa vaan väsyttää koiran... Muuten tuo oli kyllä todella hyvä artikkeli, josta jopa opinkin yhden uuden asian. smile.gif
Roxy
Ei näy mullakaan sad.gif
salama
Mulla ei näy!!!! voitteko joku kertoo, mitä siinä linkissä oli??
Avispa
LAINAUS(salama @ 16.1. 2008, 12:11) *
Mulla ei näy!!!! voitteko joku kertoo, mitä siinä linkissä oli??

Tuskin ketään muistaa melkein neljän vuoden takaa mitä tossa jutussa oli. wink.gif
Mutta ei näy mullakaan, oletettavasti oli siis junnu liikkeet hyvin selitetty ja muutenkin junnuista. Mutta kyllä ihmetytti toi yks lainaus sieltä että koko ajan pitäis koiraa seisottaa! unsure.gif
EmmaV
Japaninpystykorva yhdistyksellä on uudet kotisivut. Tässä toimiva linkki jh-sivulle, josta löytyy edelleenkin hyvät kuvat ja ohjeet.
http://www.japaninpystykorva.fi/junior.htm
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.