Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Cairnpulinaa
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
Rochas
Juu, elikkä tulkaas tänne. Ja koska mä pahoin aavistelen, että cairnipulina ei saa paljoa ns pulisijoita, niin kaikki muutkin mukaan. wink.gif Kuka on tulossa cairninsa kanssa j-kylään? Junnuihin? Mä ehkäpä toivottavasti rotukehään tuun, jos noi Mindin juoksut ei just siihen aikaan sattuisi... En tiedä uskallanko edes rotukehään ilmottaa jos sillä ei oo siihen mennessä ollut / alkanut juoksuja.

Muuten, tuli tuosta mieleen että saako rahat takaisin jos koiralla alkaakin juoksut ja osallistumisen joutuu perumaan? smile.gif Arvelisin että ei mutta voihan olla toisinkin...?
#Jossu#
Ainakin junnuihin tulossa, tuskin Sabria rotukehäään ilmotetaan, sen näkee.

cairni91: Jos koiralle sattuu juoksu näyttelyn aikaan, ilmottautumismaksua ei anneta takaisin. Nyt saa juoksuisia narttuja näyttelyyn viedä, tosin se ei kaikkien uroksien kannalta erittäin mieluista ole wink.gif.
Fitzgo
Cairnipulinan sitten teit wink.gif Näin ku siellä hava-pulinassa valittelit että miten havaihmiset näin paljon pulisee biggrin.gif Mulla ei siis cairnia oo,mutta mun koiran tyttöystävä on kyllä cairni,Mindi biggrin.gif wub.gif
Rochas
No harmi. En mä kyllä Mindiä sinne sitten tuo jos juoksut alkaa, vaikka saisikin. wink.gif Koska me yövytään varmaankin hotellissa, ja jos jonnekin hotelliin saa koirankin tuoda niin en mä sinne juoksusta narttua vie. biggrin.gif

Emma: Teintein. wink.gif
parsonjunnu
meillä oli cairni 16-vuotta, mutta eipä ole ollut enää 3kuukauteen sad.gif
Rochas
Voih, eli varmasti onnellisen ja pitkän elämän.

Mindi on jo aika hyvin päässyt nuuskimisesta eroon ( thumbup.gif ) joten sitä voi oikeesti käyttää hyvänä junnukoirana, ainakin sisänäyttelyissä. Mutta jos on hyvää namia niin kyllä se menee asfaltilla ja hiekallakin hyvin. biggrin.gif Mutta nurmi on vähän niin ja näin... No, ei me ollakaan vähään aikaan nurmella oltu(viimeksi porvoossa tongue.gif )
~Minna~
Munkin pitäis varmaan tähän jotain laittaa..
Mä haluisin opetella trimmaamaan Minnien itse.. kuinka moni täällä trimmaa?
Ja mitä harrastatte cairnienne kanssa? Minä ja Minnie harrastetaan mätsäreitä, näyttelyitä, lenkkeilyä ja agilityä.
Rochas
No, mä en itse trimmaa, mutta jossain vaiheessa ehkäpä opettelen. Taas on perjantaina Mindillä trimmaus, olisi tarkoitus päästä jyvikseen hyvään turkkiin tongue.gif Kyllä mä ennen kuin näyttelyissä alettiin käydä, Mindiä itse nypin, kerran vuodessa vaan sitten stripattavaksi Tessalle. smile.gif
reppulainen
ui enpä oo huomannukkaa että tämmöinen cairn pulina on tänne ilmestyny laugh.gif kiva.. smile.gif no mitäs te harrastatte cairnienne kanssa?
Rochas
Katariina: No ei oo kyllä erityisen aktiivista keskustelua täälläkään. biggrin.gif
#Jossu#
Harrastelen omien cairnien kanssa näyttelyitä/mätsäreitä, junnuja, tokoa, agilityä, lenkkeilyä jalan sekä rullaluistimilla smile.gif.
Essi
Olen tulossa Jyväskylään molempina päivinä junnuilemaan. Lauantaina cairnin kanssa (jos vaan ei mene aikataulut päällekkäin bored.gif ) ja sunnuntaina sitten oman Vilma-borderin kanssa. smile.gif
Ja minähän en siis omista cairnia, mutta kauniita ja hurmaavia ne kyllä ovat! smile.gif smile.gif
#Jossu#
LAINAUS(Essi @ 26.10. 2004, 20:28)
Olen tulossa Jyväskylään molempina päivinä junnuilemaan. Lauantaina cairnin kanssa (jos vaan ei mene aikataulut päällekkäin bored.gif )

Kenellä Tessan cairnilla olet menossa smile.gif ?
Essi
Jossu: Ei ole vielä ihan varmaa. Saatan mennä yhdellä Tessan cairnilla, mikä ei ole ollenkaan menossa rotukehään (koska kehät menisi tod. näk. päällekäin, vielä kun Tessalla on kasvattajaryhmäkin)... smile.gif
Rochas
LAINAUS(Essi @ 1.11. 2004, 20:55)
Jossu: Ei ole vielä ihan varmaa. Saatan mennä yhdellä Tessan cairnilla, mikä ei ole ollenkaan menossa rotukehään (koska kehät menisi tod. näk. päällekäin, vielä kun Tessalla on kasvattajaryhmäkin)... smile.gif

Mulla tulee nyt Tosi Isoja Ongelmia ton jyviksen kanssa. :S Mindin rotukehä, mistä sille handleri jos junnut on samaan aikaan?! Ja mistä mulle junnukoira? Pohjiksen tai cairnin oli tarkotus viedä, mutta aikataulut sanookin että kummatkin saattaa mennä päällekkäin. Tiedän että pitäisi jättää junnut ja mennä rotukehään, niinhän sanotaan näyttelysäännöissäkin. Mutta arvatkaa huvittaako?! wink.gif
#Jossu#
LAINAUS(Rochas @ 1.11. 2004, 23:11)
Mulla tulee nyt Tosi Isoja Ongelmia ton jyviksen kanssa. :S Mindin rotukehä, mistä sille handleri jos junnut on samaan aikaan?!

Jos Jaana on tulossa niin kannattaa kysyä häneltä, varmasti esittelisi Mindin smile.gif .
Rochas
LAINAUS(#Jossu# @ 5.11. 2004, 18:02)
Jos Jaana on tulossa niin kannattaa kysyä häneltä, varmasti esittelisi Mindin smile.gif .

Juu, ellei pyörry kun näkee sen. biggrin.gif baa.gif Toivottavasti ei mene siis päällekkäin ja jos menee niin sitten että Jaanalla ei oo omaa koiraa menossa nartun avoimiin...

Osariin tulossa Sabrin kanssa wub.gif
~Minna~
Tämä cairnkeskustelu oli nyt ihan tippunut, joten ajattelin nyt nostaa sen biggrin.gif

Onkos täältä kuinka moni menossa cairnien erikoisnäyttelyyn?
Rochas
Me ei lähdetä, on muistaakseni sen verran kaukana.. :/ Joku toinen vuosi sitten.
#Jossu#
Meilläkin taitaa erkkari jäädä tänävuonna väliin. Oltaisko viimeks siellä oltu vuonna -02 Nipsun kanssa biggrin.gif .
.~Laura~.
Muuten, jos joku Cairnilla haluaisi junnuihin, niin Hilariuksen saisi jos sama näyttely sattuu kohdalle smile.gif
Lottie
Minäkin nyt täällä biggrin.gif
Itsellä cairnityttö, sivuilta löytyy paljon tietoa, tähän ei koko elämänkertaa viitsi kirjoittaa (eikä sitä kukaan jaksa lukeakaan tongue.gif) Me harrastetaan mätsäreitäjä, näyttejä, junnuja ja tokoa. Polvijärvelle asti ei äiti vie, mutta viime erkkarissa oltiin, saatiin EH. smile.gif
Rochas
Nyt näyttää siltä että oltaisiin erkkariinkin tulossa, kun samana vkonloppuna on joensuu niin Polvijärvihän on siellä jossain lähimain? Kun lauantaille kai olen menossa Joensuuhun junnuihin, niin Mindin voisi ainakin erkkariin ilmottaa rotukehään, vaikkei niin loistoturkissa olisikaan.
Tippa
Cairnit ovat aivan ihania! Meidän naapurissa asuu kaksi cairnia, ja ovat aivan
upeita ja eloisia koiria smile.gif Aina kun kävelee heidän pihan ohi ja koirat ovat
ulkona, niin ainakin jompikumpi hyppii portin luo ja haukkuu perään biggrin.gif
~Minna~
Mekin ollaan erkkaria mietitty, kun Joensuun näyttelyyn ollaan menossa. Että ilmeisesti tulossa ollaan wink.gif
Cairni
Heipä hei! Täällä ilmottautuu uusi cairnisti.

Ensimmäisen kosketukseni rotuun sain, kun olin 5 vuotias. Tuolloin läheinen enoni hankki cairnin, joka edelleen tallustelee nuorekkaana 11 vuoden ikäisenä. Väriltään tuo koira on todella tumma brindle ja koko maski on pään alueella. Näyttelyitä ei olla harrastettu sillä paperit puuttuvat, mutta luulenpa, että ihan kelpo arvostelut olisi mummeli saanut.

Koirasta tulikin minulle kuin oma ja monet yöt se on viettänyt luonani. Myös enoni viikon lomamatkat olivat meidän yhteistä aikaa. Rakastuin todella rotuun ja keräsin tietoa hullun lailla.

Halusin niin kovasti koiraa, että miltei joka päivä äiti löysi minut jostain itkemästä. Olen allerginen eläimille ja siitepölyille, myös joillekkin ruoka-aineille, joten äitillä oli kova huoli. Kuitenkin kaikki se temmellys koirien kanssa ei tuottanut minulle allergisia reaktioita, joten sain tahtoni läpi ja varasimme cairnin.

Kuitenkin rakkauteni enoni koiraan ja oma nuoruuteni (oisnkohan ollu jotain 13 vuotta) sai minut epäröimään niin paljon, että peruimme varauksen. Pari vuotta oli koirakuume poissa, mutta sitten tuli jälleen.

Nyt kotona asustelee Senni narttu, cairni rodultaan. Viralliselta nimeltään todellakin pelkkä Senni, sillä kasvattajalla tämä oli vasta toinen pentue. Väriltää vehnä.

Harrastuksina löytyy agility ja pieni muotoinen tokoilu. Näyttelyihin en neitokaista tohdi viedä, kun hännänpää kääntyy selkää kohden ja etutassut osoittavat ulospäin liikaa. Senni on myös hieman varautunut vieraita ihmisiä kohtaan ulkona. Se ei niitä pelkää (no mitäpä terrieri nyt pelkäisi), mutta kosketuksesta se ei selvästikkään tykkää. Se on vähän terrieriksi liiankin oman poppoon perään.

Me nyt yritetään tänne jotain kirjotella, että keskustelus todella syntyis.

-Terhi ja Senni-
sipuli
moi moi minkä ikäinen se Mindi oli rolleyes.gif
Rochas
Mindi on viisivuotias. smile.gif
Avispa
Cairnit on aivan ihania! Ehkäpä sitten tulevaisuudessa omaan kotiin afgaanin, faaraokoiran ja salukin seuraan tulee cairni..
Saimi94
Tuun varman sinne Jyväskylään mut pitää nyt vielä kattoo. dogrun.gif Lauantaina tuun varmaan cainilla ja jos tuun nin tuun Lehtikullan Ramonalla(Metellä)Ja sunnuntaina Puudelilla dogrun.gif thumbup.gif
*Annika*
vähän elämää keskusteluun taas... laugh.gif
minäkin ilmottaudun tänne.. eli siis kotoa löytyy cairntyttö nella (1,5 vuotta) Tessalta kotoisin. Harrastamme näyttelyitä, mätsäreitä, junnuja, tokoa ja ihan lenkkeilyä.
Toinen cairn olisi haaveena, ehkä toive vielä joskus toteutuu ... wub.gif
swift
Täälläkin asustelee cairn, uros nimeltä Roxy. Se täytti juuri 5.4 4-vuotta. Harrastelen sen kanssa pääasiassa agilityä, vähän mätsäreitä ja näyttelyitäkin, nyt ne ovat kylläkin jääneet. --->

Haluaisin oppia trimmaamaan Roxyn itse, mutta en toisaalta uskalla edes yrittää ilman kokenutta apua. Kuitenkin onnistuisin jollain tavalla pilaamaan turkin. Tuli muuten mieleen että meillä onkin kahden viikon päästä trimmi Tessalla. Tessa on siis Roxyn kasvattaja, Roxy on viralliselta nimeltään Sanderfield Dancing Shoes.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.