Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Aikaraja pois?
Puskaradio > Puskis > Palautetta ja toivomuksia
Sivuja: 1, 2
veau
Joo, mäkin olen ihmetellyt miksi siinä on se aika raja ja sen voisi puolestani ottaa pois smile.gif
Vahtis
Aikaraja tuli, kun Puskaan pesiytyi muutama harkintakyvytön viestien keräilijä, jotka paukuttuvat yli sata viestiä per päivä vastailemalla kaikkiin mahdollisiin viestiketjuihin tyyliin:

En mä vaan tiedä... blink.gif

Joooo, on ihan samaa mieltä thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

Meidän hauvalla ei oo mitään ongelmia.

Tilanne on nyt rauhoittunut, kun vielä aikarajan lisäksi otettiin uudelleen käyttöön varoitukset, jotka jo välillä ehdittiin poistaa käytöstä. Turhat viestit ovat tarkkailussa ja niihin törmtessäni annan varoituksen. Kun mittari on täynnä niin joutuu jäähylle ja viestilaskuri nollataan, joten tehtailu ei kannata.

Kaksi minuuttia on vielä kohtuullisen lyhyt aika. Useimmiten kannattaa lukea koko viestiketju ennen kuin ryhtyy vastaamaan, joku on jo saattanut sanoa saman asian eikä samojen asioiden toistaminen moneen kertaan tee keskustelusta kovinkaan mielenkiintoista. Vastata kannattaa, jos on jotain uutta sanottavaa.

Jos taas haluaa kaatopaikalla vastata tyyliin: Mun lemppari on kultsu, niin joutaa minun puolestani pari minuuttia odottelemaankin. baa.gif
-serafina-
Se on ihan hyvä, että on aikaraja, mutta 2 minuuttia on niin ärsyttävän pitkä aika..
Se on totta, että koko viestiketju kannattaa lukea, mutta jos on jo ennen kirjoitellut siihen ja on siis jo lukenut sen läpi?

Minun mielestäni 2min. aikaraja voisi kyllä olla, mutta sillä laillaa, että viestejä pääsisi kirjoittelemaan jo ennen kahden minuuttin kulumista. Aikarajan jälkeen viestin voisi vasta lähettää...
Wilde
2 minuuttia tuntuu kamalan pitkältä ajalta... Jos sitä voisi lyhentää vaikkapa minuuttiin tai puoleentoista...?

Minustakin olisi erittäin hyvä, että viestiä pääsisi kirjoittamaan heti, mutta lähetys onnistuisi vasta aikarajan ylitettyä.

Täytyy myöntää, että olen itsekin jo kihissyt kiukusta ruudun toisella puolella aikarajan vuoksi, kun olen hauva.comissa tottunut nopeaan viestien kirjoitteluun.
Mutta enää ei se aikaraja niin kamalasti haittaa. dry.gif
Vanilla_
Mielestäni se 2 minuuttia on pitkä aika, mutta sitähän ne viestinkeräilijät kerjäsivät. En tarkoita nyt niitä, jotka eivät viestejä keräile, mutta "kärsikööt" nyt. smile.gif Ja eikös se viestienkeräily ole jo "hidastunut" ja samalla on lyhentynyt myös tuo odotusaika.

"Flood control is enabled on this board, please wait 60 seconds before replying or posting a new topic"

Vai? wink.gif
Nomparelli
Miun mielestä aikarajan voisi ottaa pois. Esimerkiksi leikeissä kun käy vastailemassa niin se on ärsyttävää kun pitää aina odottaa 60 sekunttia.
Once
Ihan tiedoksi: se 60 sekuntia ei ole pitkä aika! se leikkeihin vastailu... no mielestäni se on jokseenkin viestien keräilyä rolleyes.gif (okei myönnän että itselläni on paljon viestejä siellä mutta pitkään aikaan en ole sinne säännöllisesti laittanut mitään). Joten jokainen voi varmaan miettiä että onko niin kiireinen että ei voi edes minuuttia odottaa sleepy.gif
Vanilla_
Lisäys edelliseen viestiini; aikarajaa ei saa poistaa!

Leikit valtaavat muuten koko Puskaradion, joka menee hitaaksi niiden takia. Joten Vahtikoira, hyvä kun laitoit aikarajan. Puskaradiokin säästyy turhilta viesteiltä.. Jotenkuten? Jokainenhan nyt minuutin jaksaa odottaa..
Miki*
LAINAUS(Vanilla_ @ 15.9. 2005, 16:26)
Leikit valtaavat muuten koko Puskaradion, joka menee hitaaksi niiden takia.

Minulla puskaradio ei ole edes hidas, taitaa johtua ihan koneestasi. rolleyes.gif

Ja aiheeseen: Eli, onhan tuo aikaraja todella hyvä juttu, mutta, joskus ( lookaround.gif ) Sen kanssa saattaa mennä hermot ja painelee vaan F5:sta.. biggrin.gif
Ja minustakin tuo olisi ihan hyvä idea, että viestiä pääsee jo kirjoittamaan vaikka olisi vähemmän kuin 2minuuttia mennyt edellisestä viestistä, mutta sen voi lähettää vasta 2 minuutin päästä edellisestä viestistä. smile.gif
Vanilla_
LAINAUS(Miki* @ 20.9. 2005, 13:55)
Minulla puskaradio ei ole edes hidas, taitaa johtua ihan koneestasi. rolleyes.gif

Ja aiheeseen: Eli, onhan tuo aikaraja todella hyvä juttu, mutta, joskus ( lookaround.gif ) Sen kanssa saattaa mennä hermot ja painelee vaan F5:sta.. biggrin.gif
Ja minustakin tuo olisi ihan hyvä idea, että viestiä pääsee jo kirjoittamaan vaikka olisi vähemmän kuin 2minuuttia mennyt edellisestä viestistä, mutta sen voi lähettää vasta 2 minuutin päästä edellisestä viestistä.    smile.gif

Ei ole kone vielä hidas. Ja se aika raja on nykyään minuutin.
Miki*
LAINAUS(Vanilla_ @ 20.9. 2005, 16:45)
Ei ole kone vielä hidas. Ja se aika raja on nykyään minuutin.

Aijaa, no se tuntuu ihan kahedelta minuutilta. rolleyes.gif
Once
ei nuo leikit ainakaan minun konettani hidasta... blink.gif muista en tiedä, mutta minulla toimii moitteettomasti.
Miki*
LAINAUS(Once @ 20.9. 2005, 19:06)
ei nuo leikit ainakaan minun konettani hidasta... blink.gif muista en tiedä, mutta minulla toimii moitteettomasti.

Sitä minäkin tuossa yritin sanoa..
Ihan sama asia nuo leikit ku esim. pulinapalsta. wink.gif
Vanilla_
Oi voi.. rolleyes.gif Minä tarkoitinkin, ettei vielä koneet ole hitaita, mutta jos leikit sun muut valtaa palstan niin kohta on! Koirat.com:stakin sen huomaa..
Once
juuri siksi on aikaraja ettei ne leikit valtaa puskaa.... rolleyes.gif
Kurotora
Aikaraja on ihan ok homma confused.gif mutta nyt se tuntuu aika pitkältä sad.gif mitä noita vanhoja viestejä lueskelin.. joskus se oli 30 sk blink.gif vois vaihtaa takas siihen vanhaan 30 sekunttiin blush.gif
Triad
LAINAUS(-Saana- @ 22.9. 2005, 21:19)
Siis tuo nykyinen 60sek ei ole todellakaan paljoa rolleyes.gif
Eiköhän se jokainen tänne kirjoittaja jaksa minuutin odottaa, ajattelee vaikka mitä kirjoittaa ennen kuin rupeaa viestin kirjoittamisen aloittamista odottamaan tongue.gif

Minulla ei ole edes tuota ongelmaa.. wink.gif

Aatelkaapa kun ei olisi aikarajaa esim koneen ruudun avaaminen voisi viedä useampia aikoja rolleyes.gif Niin mutta nyt on vähimmäis aika jolloin kone valmistuu ainaskin 60 sek.

Eli olen samaa mieltä kun Saana biggrin.gif
<Aino>
Hmm.. Aikaraja on hyvä siinämielessä, että puskaan tulee kokoajan lisää porukkaa, jotka kirjoittelevat kaikkea turhaa kokoajan. Nitä viestejä olisi PALJON ilman aikarajaa.. rolleyes.gif

Mutta se huonopuoli, itselläni kun on joskus kiire, niin ei vaan kykene odottamaan sitä 30 sek. että voi kirjottaa uuden viestin.
Wupsu
jooh..minuakin ärsytti aluksi tuo aikaraja mutta nyt olen tottunut eikä ole edes tarvinnut odotellakaan ollenkaan kun päätän se odottamis ajan aikana että kannattaako siihen kirjoittaa vai ei rolleyes.gif

aikaraja on todellakin ihan hyvä niinkuin nämä edelliset täällä ovat sanoneetkin...
mutta mutta... välillä niin kuin <Aino> sanoin niin olisi kiirus päästä kirjoittamaan jällekkin tärkeälle jutulle viestiä niin silloin se aika raja rassaa... dry.gif

olen meinaan montakertaa joutunut jättämään kirjoittamatta koska en ole ehtinyt odottamaan...

niin ja nytkin pitäisi olla enkunkokeisiin lukemassa mutta livistin koneen ääreen.. innocent.gif
Fasupala
aikarajaa ei ole tullut vielä vastaan. Olikohan se joku toinen keskustelupalsta, jolla aikaraja oli minuutti, joten 30s lienee ok smile.gif
Wilde
Tuo 60 sek ei tosiaankaan ole pitkä aika. Minusta aikaraja on hyvä juttu, hermotkaan eivät ole vielä menneet rajan vuoksi. biggrin.gif
Alussa, kun vasta olin tullut tänne, aikaraja tuntui hirvittävän pitkältä sillä muissa koirafoorumeissa tätä aikarajaa ei ole ja olin tottunut kirjoittamaan nopeaan tahtiin. happy.gif
Vanilla_
LAINAUS(Vanilla_ @ 21.9. 2005, 15:57)
Oi voi.. rolleyes.gif Minä tarkoitinkin, ettei vielä koneet ole hitaita, mutta jos leikit sun muut valtaa palstan niin kohta on! Koirat.com:stakin sen huomaa..

Paitsi nykyinen Koirat.com.. Ei ole enää niin hidas. Mutta entinen oli toden teolla! blink.gif
Liisa
Aika raja on hyvä, että vähän rauhotutaan biggrin.gif biggrin.gif
Joandy
Minustakin aikaraja on toisaalta ihan hyödyllinen biggrin.gif niin ja kuten Lispet sanoi, pitäähän meidän rauhoittuakin välillä thumbup.gif
Jettis
Aikaraja on hyvä!

Ehkä jos parannusehdotusta voisi sanoa sen verran, että parempi se olisi, jos voisi alkaa kirjoittamaan siinä 60 sek:n aikana, mutta lähettää jutun vasta kun se on kulunut. Mulle on monesti käynyt niin, että oonkin unohtanu mitä piti kirjoittaa ja sit jutusta tulee aina sillon tällön pelkkää jaarittelua... oops.gif

Oonkohan ainoa dementikko?wink.gif
Liewec
Mua häiritsee toi aikajana. Koneeni on nopea ja netti toimii kuin unelma. Yleensä vastaan johonkin keskusteluun ja saatan löytää samalta palstalta jonkun toisen viiestin johon haluan vastata. Jos ketjussa on vähän viestejä, minulla menee alla 20s lukea ne kaikki ja vastata. Jos taas olen ollut jo jossakin keskustelussa pidempään mukana, ei luettavia viestejä ole kuin muutama.

Joten aikaraja pois, tai ainakin lyhyemmäksi. 15-20s olisi varmasti ihan ok.
marska
Kiva tietää, että täällä on joku aikaraja, ja ihan hyvä se onkin. Mutta oon ihmetelly mikä juttu siihen tulee kun ei pysty kirjottaa viestejä, niin aikaraja se varmaan on.
Kettis
LAINAUS(crim @ 13.3. 2006, 15:39)
Mua häiritsee toi aikajana. Koneeni on nopea ja netti toimii kuin unelma. Yleensä vastaan johonkin keskusteluun ja saatan löytää samalta palstalta jonkun toisen viiestin johon haluan vastata. Jos ketjussa on vähän viestejä, minulla menee alla 20s lukea ne kaikki ja vastata. Jos taas olen ollut jo jossakin keskustelussa pidempään mukana, ei luettavia viestejä ole kuin muutama.

Jep, samaa mieltä. Meilläkin on nopea kone ja netti, ja sitten joutuu odottelemaan jos samalta palstalta löytyy joku viesti mihin tahtoisi vastata.

Ei tosiaan välttämättä tarvitsisi pois ottaa, mutta lyhentää tosiaan voisi. smile.gif
Hannaa
Samaa mieltä crimin ja kettiksen kanssa.. Se tosiaan häiritsee välillä kun tuntuu, että jotuu odottamaan aika pitkään... Mutta onhan tuo aikaraja ihan hyvä lyhyemmäksi vai voisi laittaa.. smile.gif
Khenya
LAINAUS(crim @ 13.3. 2006, 16:39)

Jospa käyttäisit sen 30 sekuntia (tai vaikka minuutin, sekin on lyhyt aika) siihen, että katsoisit suoraan, mihin kaikkiin viesteihin haluat vastata?

Varmasti löytyy niitä, joilla on ihan yhtä lailla nopea nettiyhteys kuin sinullakin, ja jotka käyttäisivät sitä ilman aikarajaa vain siihen, että kirjoittaisivat kymmeniä viestejä hetkessä, todennäköisesti vaivautumatta ollenkaan lukemaan ko. keskustelun aikaisempia viestejä.

Itseäni ei ole moinen aikaraja koskaan vaivannut, en itse asiassa edes tiennyt siitä, kun ei ole koskaan tullut vastaan tai aiheuttanut ongelmia. Ei ole liikaa vaadittua, että 30 sekuntia tai vähän kauemminkin jokainen tosiaan lukisi viestiketjua tai jos luettavaa ei ole montaa uutta viestiä, sen 30 sekuntia voi kyllä aina pysähtyä miettimään, onko oma kommentti, jonka aikoo kirjoittaa sittenkään niin kovin tarpeellinen, että sitä ylipäätään pitää kirjoittaa lainkaan.

Eli minun puolestani aikaraja pysyköön sellaisena kuin on.

wenakko
Muakin joskus ärsyttää, kun luen jonkun topickin ja tulee sellaanen joku juttu mieleen mikä on tärkeä pointti tms. niin sitten Odota 60 sekuntia. Tällääsillä lahopäillä ku minä menee ainakin ne hyvät ideat ja ajatukset ihan sivu suun niin "pitkässä" ajassa. ph34r.gif lookaround.gif
Khenya
^ Jos on tosiaan sellainen pää, että ne tärkeät ajatukset unohtuvat minuutissa, voithan aina pitää samaan aikaa foorumin kanssa auki esim. kirjoitusohjelmaa, jonne voit tuon minuutin aikana sen asiasi kirjoittaa muistiin ja sitten kopioida ja liittää sen foorumiin, kun se minuutti on kulunut. wink.gif Mutta ei niin paniikki nyt sentään voi olla, vai voiko? ph34r.gif

Liewec
Ei tuo aikaraja häiritse silloin jos lukee uutta topiccia, mutta esim jos vastaan johonkin viestiin ja siten huomaan että suurleiri-keskustelussa joku on sanonut jotain mihin voin vastata, niin silloin ei ole tarvetta lukea koko viestiketjua läpi.

Ja olisi kiva, että voisi sen kirjoittamisensa aloittaa, ja lähetys sitten oninstuisi vaikka 60s kuluttua.

Minun kantani on, aikaraja 30 sekuntiin.
liputti
En mää oo tiennykkää että sellanen on mutta ihan hyvä se on
Xenju
Aikaraja pois. Häiritsee.
-Else-
Mustakin ois hyvä toi aika rajan poistaminen.. joskus kestäää ikuisuus että pystyy kirjottamaan uuden viestin..
Vahtis
Tästä aikarajan poistamisesta vinkuminen on ihan turhaa. Mitä olen tähänkin viestiketjuun kirjoittaneiden viestejä katsonut, niin olisi kyllä voinut välillä vähän miettiä, mitä kirjoittaa ja onko joka viesti lähettämisen arvoinen? Aikarajaa on juuri sisällöttömien viestien takia aikoinaan nostettu ja kunnes keskustelun taso kaikilla palstoilla nousee huomattavasti, minkäänlaista laskua ei ole luvassa. Painetta on ennemminkin juuri päinvastoin aikarajan nostoon nykyisestä. Vähän harkintaa kehiin eikä "Mulle HETI, kaikki NYT" -ininää.

Jos sanottavaansa ei muista 60 sekunnin päästä se ei todellakaan ole ollut kirjoittamisen arvoista - saa unohtuakin ja jäädä kirjoittamatta. Puskaradio on keskustelupalsta chattailijat voi siirtyä chatteihin ihan kaikessa rauhassa, voin luvata ettei tule ikävä.

Vinkujat voisivat myös siirtyä käyttämään kehittyneempiä ja standardi uskollisempia selaimia netin räjäyttäjän (IE) sijaan. Sitten vain kehiin pientä luovaa selaimen ominaisuuksien käyttöä, niin ette mistään aikarajasta mitään tiedäkään.
tuunanen
vahtikoira puhuu asiaa.. smile.gif jos oikeasti on asiaa, niin voi odottaa sen minuutin, tai vaikka 2.. smile.gif ja viestinhän voi kirjoittaa jo omiin tietoihinsa ja sietlä kopioida. wink.gif
Patu
Mulle henk.koht tuo aikaraja on aivan samantekevä. Jos omistaa edes vähän kärsivällisyyttä, niin jaksaa kyllä odottaa tuon 60 sekuntia vai kuinka kauan onkaan. wink.gif
Nera
Ei väliä onko aika rajaa kun en kummiskaan kirjoita niin lyhyin välein niitä viestejä smile.gif
willow
muaki joskus toi aikaraja viestijen jälkeen hiukan haittaa!! huh.gif
Sundae
Tuskin tosta aikarajasta täällä enää kannattaa valittaa, kun ei sille asialle tehdä mitään.

What is worth having is worth for waiting. wink.gif
Guest
Mun mielestä toi aikaraja on ihan ok.. smile.gif Joskus se vähän häiritsee kun vaihtaa palstalta toiseen ja haluaisi vastata nopeasti, mut joo biggrin.gif
<Iida>
Mielestäni tämän hetkinen aikaraja on oikein hyvä smile.gif . Ei ole piiiitkään aikaan tullut sitä viestiä, ettei voi vielä kirjoittaa vastausta. Monta sekuntia se raja nykyään onkaan?
Sundae
LAINAUS(<Iida> @ 28.6. 2006, 12:54)
Mielestäni tämän hetkinen aikaraja on oikein hyvä smile.gif . Ei ole piiiitkään aikaan tullut sitä viestiä, ettei voi vielä kirjoittaa vastausta. Monta sekuntia se raja nykyään onkaan?

1 minuutti se taitaa olla - eli ei todellakaan paljoa wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.