Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tukea ja mielipiteitä kaivataan.
Puskaradio > Puskis > K-18
mirka
Tuolla aikaisemmin tällä foorumilla kerroin yläkerran naapureistamme. Tätä kirjoittaessani on musiikki/tv niin kovalla, että Kristakin pysyy hereillä. Isännöijälle taas tänään soitin ja kysyin, että mitä temme naapureiden kanssa? Metelöinti ei ole rittänyt vaan tähän iltaan/yöhön vaan eilen illalla sama homma. Isännöitsijä kertoi, että he eivät päljon voi asialle tehdä koska kukaan muu naapureistamme ei ole valittanut. Luulen, että muutkin naapurit kuulevat myös jotain kumeaa ääntä, mutta kun me asumme suoraan heidän ala puolella on meteli paljon kovempi ja häiritsee sen takia meitä. Meidän pitäisi soittaa poliisit, että he tulevat toteamaan asian ja kirjaavat pöytäkirjoihinsa. poliisi pitää kuulemma käydä kaksi kertaa samaisesta asiasta niin sitten asia voidaan viedään kärjöille(jos isännöinti asian niin katsoo) niin että naapureille haetaan häätö ilmoitus. Se mikä minua paina ja askarrutta on että silloin kun menimme aikaisemmin naapureille kauniisti asiasta sanomaan niin vähän ajan päästä olivat naapurit ovemme takana ja uhkasi meitä, että jos menemme isännöintiin valittamaan heistä niin he hakkaavat meidät. Tuohan on silkka uhkaus. minua pelottaa lapseni puolesta koska hän ottaa ulkosalla päiväunet ja rattaisiin pääsee kukavain käsiksi jos haluaa koska asumma maantasalla.Onhan minulla itkuhälytin, utta silti. Pelkään myös koirieni puolesta ja tietenkin itsemme puolesta.
Olemme nyt kuitenkin päättäneet miheni kanssa mennä Maanantain aamuna isännöintiin ja pyytään, että he huomauttavat kirjallisesti naapureita.
Olemme ihan varmasti yläkerran naapureiden mielestä paskoja naapureita, mutta miksi meidän pitää kärsiä siitä, että he ovat metelöineet eikä kukaan muu. Nyt on pää niin sekaisin, että huh.
Mansku
confused.gif Minä tein saman homman asuessani aikoja sitten kerrostalossa..Samanlaista peliä piti naapuri. Kuljin vuorotyössä, ja usein tuntui että illalla kun tulin 22.00 jälkeen töistä että tahallaan aloittivat sen jälkeen sen metelin..Ei auttanut sievästi puhuminen, ei niin mikään.. sad.gif Joten jäi ainoaksi vaihtoehdoksi se isännöitsijän kutsu yöllä kuuntelemaan useaan otteeseen sitä meteliä. Porukka sai häädön, mutta minä rauhan lookaround.gif Teet minusta aivan oikein thumbup.gif
Kaptah
Kuulostaa tutulta; kerrostalossa voi yksi mätä omena pitata koko ympäristön.
Isännöitsijän kanssa kannattaa aloittaa neuvottelu. Naapurin kanssa asiasta pitäisi voida keskustella, mutta kun on tulehtunut tilanne, niin ymmärrän miten vaikeata se on. Isännöisijä tietää, mitkä ovat lain suomat vaihtoehdot; järjestyssääntö, vuokrasopimukset yms. Sitten viimeinen keino on kai pyytää poliisia apuun, mutta siinä kai vain tilanne kärjistyy lopullisesti.
Yritä kestää ja selvitä asiasta jollakin keinoin.
susaberg
Ei muuta kuin ilmoitus isännöitsijälle, ja kertoa että isännöitsijän velvollisuus on ilmoittaa kyseisille naapureille aiheuttamastaan häiriöstä.
Omakotitalossakin on murheensa. Kevennetään nyt tätä kerrostalojuttua kertomalla, että asumme omakotitalossa jossa meidän piha on aidattu. Meidän ja rajanaapurin välissä on 'hieno' heidän rakentamansa painekyllästetty aita ( yäk), jotta meidän pyykkinarulla olevat pyykit eivät näy hiedän olohuoneensa ikkunasta rolleyes.gif

Toistuvasti he jaksavat huuta tämän aidan takaa etteivät pidä koiristamme ja siitä haukunnasta mitä kuuluu... Jos meidän koirat ovat pihalla, yksi koiristamme kertoo haukkumalla oven takana että haluavat sisälle. Haukkua kestää siis korkeintaan 10 sekuntia kolme kertaa päivässä.... joskus joku ohikulkija on niin pelottava että sitä haukutaan ainakin 15 sekuntia wink.gif

Koirat ovat ulkona 'valvottuna' (siis katson ikkunasta mitä tekevät) ja yleensä pari minuuttia kerrallaan, koska eivät siellä pidempään ilman ihmistä viihdy. jos olen itse mukana , ne eivät hauku. Muistaakseni kasvattajakurssilla sanottiin että kerrostalossa yli neljän tunnin jatkuva haukkuminen on häiritsevää ja omakotitalossa jos koira haukkuu ulkona esim . yöllä jatkuvasti se on häiritsevää...

Mutta naapurin homopojat voivat kyllä soittaa ja harjoitella ahkerasti bändinsä kanssa heidän autotallissa. Ei siitä ole haittaa...
Muut naapurit eivät koiristamme ole valittaneet, eikä pitäisi olla edes syytä.

Tässä kuukausi sitten huomasimme että molempien autojemme tuulilasissa oli hienot reiät, ammuttu juuri kyseisestä naapurista päin! Emme voi todistaa mitään ja jätämmekin asian silleen, mutta keljuttaa kuitenkin.

Muut naapurit eivät ole edes huomanneet että koiramme haukkuvat.. siis häiritsevästi. Itse olen sitä mieltä että maailman ääntä mahtuu, kunhan ottaa muut asukkaat huomioon ja tuijottaa hieman kellonaikoihin!

Mutta tuosta kerrostalohäirinnästä olen samaa mieltä, ettei sitä tarvitse sietää, ja sen asian eteen voi ja kannattaakin tehdä jotain! Tsemppiä ja jaksamista sinne, älkää luovuttako!
Tim
sly.gif Asun rivitalossa vuokralla ja naapurini on juoppo. (en ole nähnyt sitä miestä selvin päin kesän jälkeen)
Meillä on ihan hyvät välit. Olen sanonut että, herään joka aamu viikolla 5.30 joten en halua että siellä seinän takana melskataan. Viikonloppuisin en ole asiaan puuttunut, kun olen itse vapaalla silloin.
Oikeastaan olen tottunut siihen hälinään siellä ja pystyn nukkumaan oikein hyvin. Musiikkia hän ei enää soita sillä se kuului todella selvästi.
Siinä mielessä olen onnellisessa asemassa, että me voimme puhua asioista ja olemme sopineet jos kuuluu koirien ääniä niin naapuri sanoo minulle jotta voin puuttua asiaan. Ei siis heti isännöitsijälle.

Muut asukkaat näkevät enemmän vaivaa asiasta. Siellä ramppaa kuulemma epämääräisen näköistä porukkaa.

Oletko kysynyt muilta naapureilta kuuluuko heille meteliä ?
Ja jos he laittaisivat nimensä paperiin jolloin olisi kahdesta asunnosta valitus.

Jos minulta joku asukas tulisi kysymään naapuristani niin laittaisi kyllä nimeni alle, vaikka olenkin oppinut sietämään sitä.

KOETA JAKSAA !
sipa
Kyllä se vaan on niin että jokaisella on oikeus omaan rauhaan omassa asunnossaan ja jokaiselle vuokralaiselle on tullut järjestys säännöt.. Jos joku ei kykenen noudattamaan näitä niin silloin ei kykene myöskään kerrostaloasumisenkaan. Ja mun mielestä teet aivan oikein kun kävit isännöitsijän juttusilla ja nyt vaan nimet kaikilta naapureilta valitukseen ja menet vasta sen jälkeen uudelleen listan kanssa isännöitsijän luokse. Jaksamisia siihen asti, kyllä näihin aina muutos saadaan kunhan muutkin naaapurit ovat mukana.
mirka
Voimia Sinulle susaberg. Kiitos jälleen kerran teille kaikille tuesta. On ihanaa nähdä ja lukea kuinka te olette mukana tässä. Tänään on isännöinnitsijä käynyt naapureilla. Olit itse koko päivän äitini luona ja nyt vähä aikaa sitten kotiuduin. Soitin isännöitsijälle vähän aikaa sitten ja hän kertoi, että naapurit oli sanoneet, että nyt viikonloppuna eivät olleet kuulemma mekastaneet. Heille isännöitsijä oli nyt sanonut että meteli pitää loppua ja tässä pitää nyt elää sovussa muiden naapureiden kanssa ja ottaa huomioon muutkin. Jotenki kun sain vihdoin ja viimein sanottua isännöitsijälle asiasta vaikka olen häntä informoinut koko ajan asiasta niin se, että hän meni naapureilla sanomaan niin minulta putosi raskas kivi rinnasta. Katotaan nyt eteenpäin saadanko olla nyt ihan rauhassa.Sitä nyt toivon, että asia olisi loppuun käsitelty eikä vastaavaa tule enään.
abc
Hyvä RODNINA, että asiat ovat nyt tuolla mallilla. Uskon, että isännöitsijän käynti rauhoittaa, ainakin hetkeksi. Ja sit vain "pökköä lissää pessään", jos entinen meininki jatkuu. Sitten ei pidäkään enää odotella, vaan jokaisesta häiriöstä se ilmoitus. Toi aloitus on aina se vaikein, kun on syytä ruveta jostain niin sanotusti kantelemaan, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että pelisäännöt luetaan heti eikä vasta 15 pvä smile.gif .
sipa
Hienoa.. thumbup.gif Toivottavasti auttoi Isännöitsijän käynti ja pysyvät nyt hiljaa.. thumbup.gif
mirka
Eivät ole naapurit mitään sanoneet kun olemme nähneet,hyvä niin. Ajattelin että tulevat kukkuun kiinni kun näkevät meidät. Tänään kuulin luotettavalta taholta naapureista jotain mikä sai kahta kauheammin etsimään omaa taloa. Naaputit käyttävät huumeita sekä alkoholia. Heidän lapsi on meinattu huostaan ottaa aikaisemmin. Että sitä rataa.
abc
RODNINA, eiköhän se talo teille löydy thumbup.gif . Pidä nyt mielesi vain maltillisena, ja voimia jaksamiseen siihen kunnes se oma koti löytyy smile.gif .
sipa
ohmy.gif No on sulla naapurit.. ohmy.gif Onkin sitten hyvä että saisitte nopeasti sen uuden asunnon ja älä ole missään tekemisissä enään näiden huumehörhöjen kanssa, niistä kun ei koskaan tiedä mitä sekopäissään keksivät.. Hyi kamalaa sentään.. Parasta on välttää niitä kuin ruttoa ja kiertää kaukaa jos vastaan tulevat.
mirka
Huh, kyllä jännittää kun viikonloppu on edessä. Itse menen parinpäivän kurssille ja illaksi kotiin. Isäntä jää koirien ja Kristan kanssa kotiin. Nyt on sitten helpompi jo soittaa ne poliisitkin jos tarvii kun isännöitsiä on jo kerran varoittanut.
Nyt olis ihana asunto, mutta aivan Porin keskustassa joten meidän täytyy unohtaa se. Emme halua keskustaan koska noita koiria on.
sipa
No voi sun, pitikö sen olla keskustassa.. confused.gif Toivottavasti löydätte sivummalta viellä ihanamman asunnon. thumbup.gif Ja toivotaan naapureiden muistavan sen isännöitsijän käynnin ja pysyvät hiljaa ja ovat ihmisiksi.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.